tack för ytterligare en förstörd dag . Hemska bilder du målar upp, hade jag inte hållt med hade jag inte brytt mig. tyvärr stämmer din bild rätt bra med vad jag själv gör för iakttagelser.
1. Det citatet är inte från Ben Franklin, det är från Marvin Simkin (1992) Los Angeles Times
Jag tror problemet snarare kommer från att politikerna får makt via Sociala system, och använder dessa för att köpa sig röster. Jag tror att det finns en bra citat från någon amerikansk prez här, hmm hittar den inte.
Sen är USA en Republik och inte en demokrati. ('The United States shall guarantee to every State in this Union a Republican Form of Government.').
Medborgarlön är en Libertarianism "lösning" på problemet som är intressant. cornucopia? har väl lite svammel här
Obama Is Going To Pay For My Gas And Mortgage!!!
Nu tror jag ju inte på att medborgarlön blir av
Som sagt, jag trodde också att det var något från MP, V eller S men det verkar finnas en del Libertarianer som gillar dethttp://en.wikipedia.org/wiki/Basic_income#Advocacy_by_Libertarians
Dessutom, ett exempel på egoism är när en grupp människor är generösa med andra människors pengar. Frihet (i den rätta bemärkelsen) är när du själv väljer vad du vill göra eller stödja med dina pengar.
Känns som om Mainstream media har gått in i reaktionsfasen? När kommer läsarna ut ur chockfasen? http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/baksmalla-botas-med-att-supa-till_8561940.svd
Vem har gett politiker rätt att ta upp lån i medborgarnas namn? Jag vet i vart fall, att jag aldrig skrivit under något sådant samhällskontrakt som gett dem den rätten i mitt namn.
Citat från: Åbama skrivet måndag 30, september 2013, 02:12:46Vem har gett politiker rätt att ta upp lån i medborgarnas namn? Jag vet i vart fall, att jag aldrig skrivit under något sådant samhällskontrakt som gett dem den rätten i mitt namn. Ditt samhällskontrakt stavas medborgarskap. Medborgarskapet är helt gratis att avsäga sig så statens skuld är inte din - likaledes så är statens inkomster inte dina.