Författare Ämne: Vilka gynnar vi med pensionsinbetalningarna som vi inte har en aning om?  (läst 6270 gånger)

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
Vilka gynnar vi med pensionsinbetalningarna som vi inte har en aning om?
« skrivet: tisdag 16, augusti 2016, 14:59:56 »
Vilka gynnar vi med pensionsinbetalningarna som ingen känner till ?

Enligt vad jag erfar så är människor i åldern 0-50 år genuint ointresserade av det här med pensioner.  De flesta har de ickevals-alternativ som då serveras. En klar konkurrensfördel för de privata företag som får detta i indirekt gåva av politikerna.

I andra inlägg så har jag och andra tipsat om det individuella sparandet. Läs det och om möjligt ta ut din likvid och skydda den mot politiker och inflation.

Har forskat lite i det här med den övriga pensionen och vill uppmana er att göra ett aktivt val för att inte gynna någon part som inte faller er i smaken.

Det finns den "vanliga" pensionen från pensionsmyndigheten och en del utav den vanliga pensionen är premiepension som du kan styra lite över själv.  Ickeväljare får en fond som heter AP 7. Inom AP7 så kan man välja olika grader mellan räntor och aktier.

Sedan finns en massa andra fonder om man orkar välja.

Många i Sverige som är anställda får tjänstepension.
Det är ett mysigt hopkok mellan det fina folket i  fackföreningar och arbetsgivarföreningar.

Av din lön (ovanpå lönen till en andel av tex 4,5%)  går då exempelvis 4,5% till avtalspension/tjänstepension

De som tar emot dina pensioner är ofta starkt politiska. Detta gäller även pensionsmyndigheten. 

Jobbar du i staten går det till  Kåpan.  Är du LO knegare i privat företag så berikar du AMF.
Om ni vill läsa om skandaler på AMF så finns det gott om dem via er sökmotor.

Jobbar du som anställd i kommun Landsting så drabbas du av KPA . Det etiskt riktiga valet som du inte har gjort. Inte de heller förresten.

KPA ägs av Folk-skam (Socialdemokraterna alltså) och SKL (Sveriges kommuner och landsting, dvs inga anarkokapitalister precis)

KPA har vackra bilder på nästan alla möjliga människor.
Det fanns ingen bild på en "vit kränkt man" eller kvinna så antar att de inte är välkomna hos KPA.
Lura ut vad du har för tjänstepension och kolla vilka val du kan göra. Du behöver även lura ut vem som administrerar och hanterar eventuella byten av fonder eller hur du flyttar ditt kapital.  Säg tex att tjänstepensionen går till Kåpan. Då behöver det inte betyda att de administrerar byten till andra försäkringsbolag. Det får man ta reda på.

Du som finns här på forumet har troligtvis en dator. Du har säker Bank ID och sådant också. Gå in och gör ett aktivt val via deras sidor. pensionsmyndigheten minpension pensionsvalet osv osv

Det verkar nästan som det ska vara lite knöligt det här.  För våra pensioner är givetvis en guldgruva för gräddhyllan att leka med.   Egentligen är det inte så knöligt men lite knöligt är det nog ändå eftersom nästan ingen har en aning om sina pensioner och vilka val som går att göra.

Någon frågade mig för några månader sedan vilka som ingår i "eliten".
Det som jag räknade upp först var  :
"Kapitalförvaltare som lägger vantarna på staters pengar pensioner osv..   " och det tror jag verkligen på.   Man ska inte underskatta hur mäktiga de är som tar hand om våra pensioner.

Vilka gynnar du med dina pensionsinbetalningar ?

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
SV: Vilka gynnar vi med pensionsinbetalningarna som vi inte har en aning om?
« Svar #1 skrivet: lördag 03, september 2016, 23:58:47 »
Ron Paul går igenom hur befolkningen rånades av Lincoln Roosevelt och Nixon.

Han berättar även hur det kommer gå till nästa gång vi ska rånas.

Pensionssparare sitter på 23 biljoner dollar.  Ingen desperat regering kan motstå detta.  Jag tror att vi har en motsvarande situation i Sverige.

Utloggad Gollum

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 127
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #2 skrivet: onsdag 07, september 2016, 17:03:31 »
Mjo, man kan inte krama blod ur en sten. Det är effektivare att krama något som faktiskt innehåller blod.

Och det är klart att regeringar kan hitta på vad som helst om de blir riktigt desperata. Men frågan är vad alternativet är. Inbördeskrig? Krig? Depression? Militärkupp?

Fast det där med förmögenhetsskatt chockerade inte mig lika mycket som den personifierade medelamerikanen Jared...

Utloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 709
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #3 skrivet: onsdag 07, september 2016, 21:47:02 »

Pensionssparare sitter på 23 biljoner dollar.  Ingen desperat regering kan motstå detta.  Jag tror att vi har en motsvarande situation i Sverige.

Det har redan hänt i Sverige:
http://www.bankrattsforeningen.org.se/Ledaren4/ledaren872.html

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Goldsilver.be by Lassiter
Igår kl. 23:05

Irankriget by fåtöljpanda
söndag 26, april 2026, 17:22:45

Säljes Libertads- 1 oz silver Spotpris by AndrewJackson72