Författare Ämne: Köpa silver från Silber-Werte  (läst 43551 gånger)

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: Köpa silver från Silber-Verte
« Svar #15 skrivet: onsdag 23, november 2011, 14:45:25 »
Som Baltikinkasso skrev i tråden om kvotstatus, så har även Silber-Werte nått sin exportkvot till Sverige för i år. Det börjar bli dåligt utbud av tyska köpare som fortfarande levererar så här i slutet av året...

Utloggad Panoukla

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #16 skrivet: onsdag 23, november 2011, 22:36:22 »
Som Baltikinkasso skrev i tråden om kvotstatus, så har även Silber-Werte nått sin exportkvot till Sverige för i år. Det börjar bli dåligt utbud av tyska köpare som fortfarande levererar så här i slutet av året...
Jag har precis lagt en beställning på silber-werte.de och har fått epost som indikerar att ordern har gått igenom. Det finns info till vilket bank konto jag ska föra över pengarna. Det finns inget som indikerar att min beställning inte gått igenom.

Du menar att de nått kvotgränsen. Så finns det risk att de skickar tillbaka pengarna om jag för över och beklagar sig?

Borde de inte ha en automatisk spärr som hindrar en från att lägga en order om de nått sin kvot-gräns för det valda landet? (likt den som geiger-edelmetalle.de/ har när man försöker lägga en order till Sverige)

Kul att ha lagt sitt första inlägg på forumet.

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 851
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
« Svar #17 skrivet: onsdag 23, november 2011, 22:57:01 »
Jag har precis lagt en beställning på silber-werte.de och har fått epost som indikerar att ordern har gått igenom. Det finns info till vilket bank konto jag ska föra över pengarna. Det finns inget som indikerar att min beställning inte gått igenom.

Du menar att de nått kvotgränsen. Så finns det risk att de skickar tillbaka pengarna om jag för över och beklagar sig?

Borde de inte ha en automatisk spärr som hindrar en från att lägga en order om de nått sin kvot-gräns för det valda landet? (likt den som geiger-edelmetalle.de/ har när man försöker lägga en order till Sverige)

Att lägga en beställning är fortfarande möjligt, men Silberwerte kan tydligen inte leverera till Sverige utan det är upphämtning på plats som gäller. Jag skulle tro att om du tittar noga på fakturan så finns det ingen uppgift om fraktkostnad.

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
    • Ädelmetallforum
« Svar #18 skrivet: onsdag 23, november 2011, 23:10:27 »

Frågan är hur Silber-Werte gör, det kan jag faktiskt inte svara på. Vore dock underligt om de strök ordern. Någon annan kanske kan svara på frågan? Välkommen in i gemenskapen för övrigt!

Utloggad David

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 48
« Svar #19 skrivet: torsdag 24, november 2011, 01:13:23 »
rapportera gärna hur det går fortsatt, om dom säger att ordern är på G etc, tänkte nämligen pröva mig på en egen
order och se vad som händer. I värsta fall kan man väl låsa in ordern och säga att dom lev. till mig Jan 1?

får ringa dom och kolla.

Utloggad Panoukla

• Medlem
  • *
« Svar #20 skrivet: torsdag 24, november 2011, 22:33:10 »

Att lägga en beställning är fortfarande möjligt, men Silberwerte kan tydligen inte leverera till Sverige utan det är upphämtning på plats som gäller. Jag skulle tro att om du tittar noga på fakturan så finns det ingen uppgift om fraktkostnad.
Det stämmer som du skrev. Det står att det är "Selbstabholung" vilket översätts till "pickup" alltså är det upphämtning. Jag får försöka makulera ordern om de inte kan frysa den och skicka den 1 januari (som ovanstående inlägg skrev).

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
    • Ädelmetallforum
« Svar #21 skrivet: torsdag 24, november 2011, 22:42:08 »
Frysa ordern borde väl gå att genomföra, dock kanske det blir mer gambling än man är sugen på. Beror på om priset går upp eller ner, men det kan det å andra sidan göra vid omedelbar leverans också.

Utloggad o.oBENGTo.o

• Medlem
  • *
« Svar #22 skrivet: fredag 25, november 2011, 12:56:41 »
Vad har ni för erfaranheter av att hämta själv i tyskland? Något tips utöver Silber-Verte?
Skulle vilja hitta någon bra återförsäljare för silvermynt i norra tyskland som inte är för långt.

Både Geiger och CoinInvestDirect är bra men lite för långt för min smak.

Inloggad mowi_af

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 451
  • Affärsomdömen: 27
« Svar #23 skrivet: fredag 25, november 2011, 15:49:56 »
Att "frysa" ordern går bra hos Silber-Werte. Jag betalade som vanligt men informerade samtidigt att jag inte ville ha levererat førr ett visst datum pga att jag vart bortrest.

Utloggad David

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 48
« Svar #24 skrivet: fredag 25, november 2011, 21:43:53 »
Att "frysa" ordern går bra hos Silber-Werte. Jag betalade som vanligt men informerade samtidigt att jag inte ville ha levererat førr ett visst datum pga att jag vart bortrest.

då får man nog ringa upp dom och fixa det, som det är nu är "upphämtning" det enda alternativet som finns(prövade idag) när man beställer online
ska ringa dom imorgon och kolla om det går att betala sen få det skeppat nästa år. är lite tveksam till det dock.

finns det några likvärdiga alternativ att beställa ifrån just nu, vill gärna få det överstökat nämligen :)

Utloggad peppe

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 70
« Svar #25 skrivet: onsdag 04, januari 2012, 16:58:37 »
Jag gjorde mitt första köp av silver från Silber-Verte idag, 20 Philharmoniker och en platta med små en grams silver tackor.
När det gäller kvoter så funderar jag hur stor mängd är det frågan om?
Är det samma leverans kvot till Finland som till Sverige?

« Senast ändrad: onsdag 04, januari 2012, 17:03:06 av peppe »

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
    • Ädelmetallforum
« Svar #26 skrivet: onsdag 04, januari 2012, 17:38:41 »
Jag gjorde mitt första köp av silver från Silber-Verte idag, 20 Philharmoniker och en platta med små en grams silver tackor.
När det gäller kvoter så funderar jag hur stor mängd är det frågan om?
Är det samma leverans kvot till Finland som till Sverige?

Jag tror MrLibertad har en del kunskap på området, eller möjligen Baltikinkasso. Så vitt jag vet är det ingen skillnad på kvoter till länder, men att summan skiljer sig mellan företag. Kan dock inte svära på att det stämmer.

Utloggad Sarek

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2249
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
« Svar #27 skrivet: onsdag 04, januari 2012, 18:17:42 »
Kvoterna vid försäljning bestäms av Eu direktivet:
Article 34 of EC directive 2006/112/EC, VAT directive

Där kan man läsa följande:
The total value, exclusive of VAT, of such supplies effected under the conditions laid
down in Article 33 within that Member State does not in any one calendar year
exceed EUR 100000 or the equivalent in national currency.

Där har vi det. Upp till 100.000 euro får varje handlare sälja för.

Utloggad Bman

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 11
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #28 skrivet: onsdag 04, januari 2012, 19:13:18 »
Du kan få köpa silvertackor från mig till ett väldigt förmånligt pris. Vikten är 1 kg/tacka.

Utloggad peppe

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 70
« Svar #29 skrivet: onsdag 04, januari 2012, 19:43:04 »
Ok tackar för svaret. 100.000 euro gränsen nås säkert ganska snabbt.
Nu ska jag vänta på mitt silver få se om jag får det levererat under tio dagar.
Tackar för erbjudandet Bman köper mer vid ett senare tillfälle tror jag.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
Idag kl. 18:19

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 17, april 2026, 16:41:27

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n
söndag 12, april 2026, 17:46:16

Finanskrisen är redan här, en bank redan räddad. by Lofeal