Författare Ämne: Eget silvermynt/medalj  (läst 446948 gånger)

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 624
  • Affärsomdömen: 6
SV: Eget silvermynt/medalj
« Svar #405 skrivet: torsdag 26, september 2013, 07:53:27 »
kommer dem med tomten tro?
De kommer så fort som jag får leverans från England. Jag mailade Pobjoy i går eftermiddags där jag begärde en statusuppdatering och räknar med svar under dagen.

Guld500

• Gäst
« Svar #406 skrivet: torsdag 26, september 2013, 07:56:09 »
kommer dem med tomten tro?
De kommer så fort som jag får leverans från England. Jag mailade Pobjoy i går eftermiddags där jag begärde en statusuppdatering och räknar med svar under dagen.

Vad bra, då är dem inte så långt borta i tid.  :)

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
« Svar #407 skrivet: torsdag 26, september 2013, 16:07:02 »
Beskedet idag var att vi får besked imorgon.

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
« Svar #408 skrivet: fredag 27, september 2013, 22:46:17 »
Och här har vi dagens konversation.

Citera
Dear John

Did you receive any new information about the amendments?

Regards,

2818181

Citera
Dear 2818181,

No, I am chasing the sculptor at the moment and apologize for the delay.

As soon as I have any news I will get back to you.

Regards

John

Det handlar alltså om de smärre förändringarna jag ville ha på den i övrigt utmärkta gipsen. Jag har medvetet legat lite lågt den senaste veckan och inte velat hetsa på processen . Nu är det dock slut på det, och i nästa vecka kommer huggtänderna fram igen om inget händer >:(

Utloggad Sarek

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2255
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
« Svar #409 skrivet: fredag 27, september 2013, 22:50:10 »
Det ordnar sig nog.

Utloggad Destecado

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 453
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #410 skrivet: lördag 28, september 2013, 10:22:12 »
Don´t worry bee happy. ;D ;D ;D ;D ;D  Våra Sweor kommer bara skina mer när de kommer till slut.

Guld500

• Gäst
« Svar #411 skrivet: lördag 28, september 2013, 14:22:56 »
Don´t worry bee happy. ;D ;D ;D ;D ;D  Våra Sweor kommer bara skina mer när de kommer till slut.

Jag är inte så säker på det. Det verkar ju som om "vi" är en sk "knepig kund".  :(
Deras incitament att göra ett bra jobb minskar varje gång vi "visar huggtänderna igen".
Det känns som om Pobjoy har ruttnat. "Ring inte mig, vi ringer dig"-svaret känns ju sådär.

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
« Svar #412 skrivet: lördag 28, september 2013, 20:51:50 »
Det känns som om Pobjoy har ruttnat.
Det var värst vad du tycker dig kunna tolka situationen baserat på två meningar från John.

Jag som då har den fullständiga konversationen och tillgång till betydligt mycket mer information än Guld500, kan då meddela att det varken brister i incitament eller luktar ruttet någonstans i det här projektet (även om vissa tycks ha förhoppningar om motsatsen).
Att jag lade ut mailet var för att visa att konversation pågick, och på så sätt slippa att skriva något längre inlägg. Jag lägger tillräckligt mycket tid som det är på Swea.
Jag borde givetvis förstått att jag samtidigt gav den som önskar tillfälle till rygghugg.
Då jag varken har tid eller lust att nära energitjuvar, så avstår jag därför den löpande informationen och meddelar istället när produktionen startar. Om någon har några frågor så får ni gärna skicka PM.

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
« Svar #413 skrivet: lördag 28, september 2013, 21:32:19 »
Det ordnar sig nog.
Jo, jag är inte det minsta orolig för slutresultatet. Det är tidsaspekten som oroar mig något. Vi är nog alla överens om att vi behöver komma till ett avslut med 2013. Målet är ju en kort serie, och jag sitter faktiskt redan nu och skissar på 2014 för att inte tappa tid.
Ja, våra två prototyper skiner redan vackert, och med Swea Mk. III på framsidan kommer vi behöva 8)

Guld500

• Gäst
« Svar #414 skrivet: söndag 29, september 2013, 05:05:54 »
[.......så avstår jag därför den löpande informationen.......]

Nu är det ju bristen på information som stör mig mest.
Att efter lite kritik reagera med.....”jag skall minsann inte informera löpande mer”......ja, vad säger man? Jag hade nog tänkt tvärt om.
Vi är ju trots allt ett gäng medlemmar här som ligger ute med ca 250,000 kronor totalt.
Tänk vad kul det hade varit med en statusuppdatering i veckan, bara två rader, med hur projektet fortskrider i dem olika momenten som det innebär att tillverka ett silvermynt. Eller bara ”inget nytt denna vecka”.
Då hade man känt sig delaktig på ett helt annat sätt, än att som nu behöva tjata för lite info om hur det går.
Det är ju ändå ett ganska kul projekt som jag, trots allt, önskar all välgång, jag har ju själv 10 Sweor bokade.  :)

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
« Svar #415 skrivet: söndag 29, september 2013, 11:33:00 »
Att efter lite kritik reagera med.....
Och var i ditt inlägg skiljer sig din s.k. kritik, från vad man i dagligt tal brukar benämna "hitte på", ryktesspridning och rent skitsnack?
Den enda konstruktiva kritik jag kan utläsa någonstans kommer i ditt efterföljande svar, och det är att du stör dig på bristen på information. Detta efter ditt  "uppmuntrande" inlägg på just utlagd information.
Ja, vad säger man? Kan du se något samband?
Skicka PM om du önskar en utförligare förklaring.
Vi är ju trots allt ett gäng medlemmar här som ligger ute med ca 250,000 kronor totalt.
Jo vi är ju det (undertecknad inkluderad). Och bland alla dessa medlemmar så är det endast en som inte verkar ha förståelse för hur vi arbetar för att ta fram ett vackert mynt
(den som undrar vem som avses, skicka ett PM).
Jag antar att du egentligen menar - Jag är ju trots allt en medlem här som ligger ute med ca x kr för 10 Sweor -, även om det känns tryggare att skriva 'vi".
Tänk vad kul det hade varit med en statusuppdatering i veckan, bara två rader, med hur projektet fortskrider i dem olika momenten som det innebär att tillverka ett silvermynt.
Ja, visst hade det varit kul. Nu är det dock så att vi redan har lagt 100-tals timmar på att driva projektet framåt och tvingas ständigt att välja var vi skall lägga energin. Om vi inte lever upp till just dina krav på omedelbar återkoppling, så må det (om än beklagligt) vara hänt. Huvudsaken är att vi känner majoritetens förtroende.
Sedan så undrar jag lite om du har missat alla inlägg och bilder rörande gipsförlagor, reseberättelser, provslagningar etc? Det finns t.o.m. Iänkar rörande arbetet med mynttillverkning.
bara två rader .
Ja se bara hur mycket tid som de senaste raderna krävt, så kanske sambanden klarnar ytterligare?
Jag misstänker dessutom att det inte räcker med detta.
Det är ju ändå ett ganska kul projekt som jag, trots allt, önskar all välgång, .
Att du skriver "trots allt" istället för "givetvis framstår visserligen som en smula  märkligt. Menar du att det finns anledning att önska motsatsen?
Men att det är ett "kul projekt" har du givetvis rätt i. Vissa dagar undrar man dock varför man engagerar sig.
Även där kan du ju fundera över sambanden.

Till alla er andra så ber jag om ursäkt för att ni skall behöva läsa ovanstående negativa rader, men när man engagerar sig så djupt, och lägger så mycket tid i ett projekt, så känns det faktiskt orättvist när någon tangentbordsriddare skaffar sin livsluft genom att klanka ner på det man gör.
Jag tackar samtidigt övriga för det massiva stöd vi får i inlägg och PM. Det värmer och gör det värt att fortsätta.
Konstruktiv kritik snarast uppmuntras (även om det tyvärr inte går att göra alla till lags) och har de facto bidragit till att vässa projektet.
Rent skitsnack betackar jag mig däremot för.
« Senast ändrad: söndag 29, september 2013, 11:35:03 av 2818181 »

Utloggad phat-cu-ru

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 109
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #416 skrivet: söndag 29, september 2013, 12:22:22 »
Jag tackar för bra information hittills, jag visste inte hur lång tid det skulle ta när jag gav mig in i detta men jag beställde endast 10 ex eftersom jag kände mig osäker. Väldigt intressant att lära sig om hur det fungerar.

Jag är naturligtvis besviken att det tagit lång tid, men det är ju något man får räkna med om man ger sig in i ett projekt. Att vara med i en förening skiljer sig från att köpa en produkt i det att man tar en risk och tidsplanen är osäker.

Resultatet verkar bli över förväntan, speciellt om man jämför med tex Mulligans mint senaste skitfula alster.

Hoppas på fortsättning nästa år, då går det ju lättare att veta kalendertid i alla fall.

Jag har också förhoppning på 2 oz och 10 oz variant :) Guld 1/20 oz kan man ju också drömma om..

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
« Svar #417 skrivet: söndag 29, september 2013, 14:19:13 »
Oj, vilken respons! Det bara strömmar in PM. Tack skall ni ha för ert stöd.

Jag vill även poängtera att jag inte har för avsikt att hoppa av. Det krävs betydligt mer än detta för att så skall ske. Tvärtom pågår förberedelser för en fortsättning. Med de nu inhämtade erfarenheterna i bagaget, så bör det bli en betydligt behagligare resa och med ett ännu vassare resultat.

Jag är naturligtvis besviken att det tagit lång tid...
Där är vi nog alla överens. Jag är den förste att beklaga förseningen då jag inget annat vill än att skåda slutresultatet. Att det dessutom medfört väldigt mycket personligt merarbete gör det knappast bättre.
Som tur är insåg vi kanske inte riktigt alla potentiella svårigheter när vi startade det hela, för då kanske man åter sjunkit ner i tv-soffan och tänkt "det där går aldrig".
Swea är förmodligen ett ganska unikt projekt, och för ett år sedan fanns bara lite vilda tankar och idéer i en forumtråd. Nu är vi trots alla motgångar nästan framme vid produktionsstart.
Det är verkligen en besynnerlig resa.
Jag har också förhoppning på 2 oz och 10 oz variant Guld 1/20 oz kan man ju också drömma om..
Ha ha! Ja varför inte? Finns det bara intresse så...
En tvåunsare skulle sitta fint.
Min egen våta dröm är annars en enkilos Swea med oanständigt mycket detaljer i präglingen. Mig veterligen finns inget sådant enkilosmynt (dvs. med samma "upplösning" som en detaljerad enunsare).
Det skulle blivit ett riktigt konstverk, och som sagt. man kan ju alltid att drömma.
Men vem vet? Kanske finns det överraskningar även i detta projektet ;)

Guld500

• Gäst
« Svar #418 skrivet: söndag 29, september 2013, 14:35:01 »
Att efter lite kritik reagera med.....
Och var i ditt inlägg skiljer sig din s.k. kritik, från vad man i dagligt tal brukar benämna "hitte på", ryktesspridning och rent skitsnack?
Den enda konstruktiva kritik jag kan utläsa någonstans kommer i ditt efterföljande svar, och det är att du stör dig på bristen på information. Detta efter ditt  "uppmuntrande" inlägg på just utlagd information.
Ja, vad säger man? Kan du se något samband?
Skicka PM om du önskar en utförligare förklaring.
Jo vi är ju det (undertecknad inkluderad). Och bland alla dessa medlemmar så är det endast en som inte verkar ha förståelse för hur vi arbetar för att ta fram ett vackert mynt
(den som undrar vem som avses, skicka ett PM).
Jag antar att du egentligen menar - Jag är ju trots allt en medlem här som ligger ute med ca x kr för 10 Sweor -, även om det känns tryggare att skriva 'vi".
Tänk vad kul det hade varit med en statusuppdatering i veckan, bara två rader, med hur projektet fortskrider i dem olika momenten som det innebär att tillverka ett silvermynt.
Ja, visst hade det varit kul. Nu är det dock så att vi redan har lagt 100-tals timmar på att driva projektet framåt och tvingas ständigt att välja var vi skall lägga energin. Om vi inte lever upp till just dina krav på omedelbar återkoppling, så må det (om än beklagligt) vara hänt. Huvudsaken är att vi känner majoritetens förtroende.
Sedan så undrar jag lite om du har missat alla inlägg och bilder rörande gipsförlagor, reseberättelser, provslagningar etc? Det finns t.o.m. Iänkar rörande arbetet med mynttillverkning.
bara två rader .
Ja se bara hur mycket tid som de senaste raderna krävt, så kanske sambanden klarnar ytterligare?
Jag misstänker dessutom att det inte räcker med detta.
Det är ju ändå ett ganska kul projekt som jag, trots allt, önskar all välgång, .
Att du skriver "trots allt" istället för "givetvis framstår visserligen som en smula  märkligt. Menar du att det finns anledning att önska motsatsen?
Men att det är ett "kul projekt" har du givetvis rätt i. Vissa dagar undrar man dock varför man engagerar sig.
Även där kan du ju fundera över sambanden.

Till alla er andra så ber jag om ursäkt för att ni skall behöva läsa ovanstående negativa rader, men när man engagerar sig så djupt, och lägger så mycket tid i ett projekt, så känns det faktiskt orättvist när någon tangentbordsriddare skaffar sin livsluft genom att klanka ner på det man gör.
Jag tackar samtidigt övriga för det massiva stöd vi får i inlägg och PM. Det värmer och gör det värt att fortsätta.
Konstruktiv kritik snarast uppmuntras (även om det tyvärr inte går att göra alla till lags) och har de facto bidragit till att vässa projektet.
Rent skitsnack betackar jag mig däremot för.

Oj, vilken respons! Det bara strömmar in PM. Tack skall ni ha för ert stöd.

Jag vill även poängtera att jag inte har för avsikt att hoppa av. Det krävs betydligt mer än detta för att så skall ske. Tvärtom pågår förberedelser för en fortsättning. Med de nu inhämtade erfarenheterna i bagaget, så bör det bli en betydligt behagligare resa och med ett ännu vassare resultat.

Jag är naturligtvis besviken att det tagit lång tid...
Där är vi nog alla överens. Jag är den förste att beklaga förseningen då jag inget annat vill än att skåda slutresultatet. Att det dessutom medfört väldigt mycket personligt merarbete gör det knappast bättre.
Som tur är insåg vi kanske inte riktigt alla potentiella svårigheter när vi startade det hela, för då kanske man åter sjunkit ner i tv-soffan och tänkt "det där går aldrig".
Swea är förmodligen ett ganska unikt projekt, och för ett år sedan fanns bara lite vilda tankar och idéer i en forumtråd. Nu är vi trots alla motgångar nästan framme vid produktionsstart.
Det är verkligen en besynnerlig resa.
Jag har också förhoppning på 2 oz och 10 oz variant Guld 1/20 oz kan man ju också drömma om..
Ha ha! Ja varför inte? Finns det bara intresse så...
En tvåunsare skulle sitta fint.
Min egen våta dröm är annars en enkilos Swea med oanständigt mycket detaljer i präglingen. Mig veterligen finns inget sådant enkilosmynt (dvs. med samma "upplösning" som en detaljerad enunsare).
Det skulle blivit ett riktigt konstverk, och som sagt. man kan ju alltid att drömma.
Men vem vet? Kanske finns det överraskningar även i detta projektet ;)

Wow!, om du hade lagt ner en bråkdel av tiden detta tog i dag, till att i stället informera oss om status på Swea-tillverkingen.   ;)

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
« Svar #419 skrivet: söndag 29, september 2013, 15:15:58 »
Citera

Det handlar alltså om de smärre förändringarna jag ville ha på den i övrigt utmärkta gipsen.

Statusen där projektet står är ju redan kommunicerad, kan knappast bli tydligare än det ovan, gipsförlagan är ej klar, utan gips, ingen stamp, utan stamp, ingen prägling.

Så, här kommer den igen.

Status Sweaprojektet:

Gipsförlagan är EJ helt klar

När denna status ändras så kommer det SÅ KLART att kommuniceras ut till de det berör och postas i den här tråden, fram tills dess är det statusen ovan som gäller.
« Senast ändrad: tisdag 01, oktober 2013, 13:32:13 av MrLibertad »

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

meddelande delen på forumet? by MrNook
Idag kl. 09:43

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Igår kl. 19:33

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
Igår kl. 17:20

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane