Författare Ämne: Diskussion om Bitcoin  (läst 1039086 gånger)

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3355
  • Affärsomdömen: 145
SV: Diskussion om Bitcoin
« Svar #780 skrivet: fredag 08, december 2017, 19:30:29 »
Visst är BTC-kursen nästan overklig och svår att tro på sett över någon vecka tillbaks. Men det är bara att öppna ögonen och slänga in lite kosing på prov. Skulle det gå åt helvete så är det ju bara din insats du behöver gråta över. Det kan ju också bli en succé långt över din förväntan.

fredrikwall67

• Gäst
« Svar #781 skrivet: fredag 08, december 2017, 19:53:06 »
Förstår inte det resonemanget. Men alla gör som de vill. Jag köper alla dagar i veckan 1 OZ silver mot 1 xxxdel BTC

fredrikwall67

• Gäst
« Svar #782 skrivet: fredag 08, december 2017, 19:54:46 »
Visst är BTC-kursen nästan overklig och svår att tro på sett över någon vecka tillbaks. Men det är bara att öppna ögonen och slänga in lite kosing på prov. Skulle det gå åt helvete så är det ju bara din insats du behöver gråta över. Det kan ju också bli en succé långt över din förväntan.

För att förtydliga, då kan man lika gärna köpa/sälja guld/silver, för det kan ju också gå upp(ner

mrSju

• Gäst
« Svar #783 skrivet: fredag 08, december 2017, 20:00:22 »
Men det är bara att öppna ögonen och slänga in lite kosing på prov. Skulle det gå åt helvete så är det ju bara din insats du behöver gråta över. Det kan ju också bli en succé långt över din förväntan.

Att hoppa på ett rusande tåg brukar skita sig.
Passa på att håva in kosingen ni som tjänat bra. Det tar lång tid för psyket att repa sej efter ett ras. Man vänjer sej vid summan på kontot efter några sekunder så länge det stiger. Försvinner det tre nollor på saldot över en natt så kommer det kännas tungt att knega vidare.

Omöjligt att detta håller i sig. Kommer snart läsa stora rubriker om bitcoins som gått upp i rök.

Jag ska bojkotta bitcoins så länge jag lever bara för jag missade racet. ;D
ja e int bitter.

mrSju

• Gäst
« Svar #784 skrivet: fredag 08, december 2017, 20:08:33 »
Fy vad et är dyrt att handla med BTC. Fick betala en avgift på 33% :-(

Vad menar du?

fredrikwall67

• Gäst
« Svar #785 skrivet: fredag 08, december 2017, 20:13:54 »
Hmm BTC är märkligt. Men ingen blir fattig av att avstå risken. Man kan bara bli mindre rik. Enkelt val för mig, jag avstår

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #786 skrivet: fredag 08, december 2017, 20:26:31 »
Fy vad et är dyrt att handla med BTC. Fick betala en avgift på 33% :-(

Vad menar du?

Blev lite fel med siffrorna. Ska vara 13 %.
Jag gjorde en affär med BTC och nätverket avkrävde mig denna avgift utan att varna innan. Blir nog uttag i Fiat i fortsättningen.
 För att förtydliga: Jag köpte en vara med BTC som valuta.
« Senast ändrad: fredag 08, december 2017, 20:28:47 av Birka »

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #787 skrivet: lördag 09, december 2017, 16:19:26 »
Håller BTC spektaklet på att rasa nu. Jag kan inte logga in i min wallet hos Blockchain.info. Har de spärrat kontona? Det är fler som har problem. Här kommer ett litet utdrag från Blockchain.info:s Facebook sida.

"Chris Randolph A large number of us are unable today (Dec 5) to log in to wallets because you are not generating verification emails. This is a disaster & the support team has not been responsive.

24 · den 5 december kl. 12:46
Ta bort

59 svar

Chris Randolph It's now a good 10-12 hrs since people started getting locked out of wallets b/c of the 2FA log in email failure. Blockchain refuses to acknowledge this in any format & no one is getting proper support help that I'm aware. This is far worse than any ...Visa mer

8 · den 5 december kl. 16:34
Ta bort

13 svar

Chris Randolph People have been contacting Blockchain for several hours now all with the same verification issue & Blockchain is refusing to issue a statement, put any info on the website, admit there's a serious problem or interact with anyone about this on social media.

3 · den 5 december kl. 14:59
Ta bort

1 svar

Huynh Quoc Tuan Dear Blockchain Team,
when i login Blockchain, i will see massage "please check your email to approve this login attempt". But when i login my email, i never see email blockchain send for me. Please help me.

4 · den 6 december kl. 06:34 · Har redigerats
Ta bort

17 svar

Olli Hoffmann It is? Seems nobody really knows where this "here" is meant to be. Not even your "Team" itself. Because I havn´t had any response to any fucking Support-Ticket until now. So it seems your support is not here, not there, not anywhere.

3 · den 6 december kl. 00:15
Ta bort

2 svar

Johnny Pearce Not receiving Authorisation Emails when trying to access Wallet any ideas why? Or anybody else experiencing this?"

Utloggad Gripen

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 296
  • Affärsomdömen: 21
« Svar #788 skrivet: lördag 09, december 2017, 16:33:30 »
Om någon höll andan så valde jag Electrum.

Vilken wallet har ni andra?

Utloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 866
  • Affärsomdömen: 10
« Svar #789 skrivet: lördag 09, december 2017, 16:34:56 »
Birka, bitcoin är som guld: if you dont hold it you dont own it.

Skaffa en lokal bitcoin-wallet istället, typ Bread (för mobilen, men det fins ju usb-pinne-lösningar för den riktigt paranoida) Att ha sin kryptovaluta hos nån annan förtar ju halva poängen.

Men det sänker ju inte bitcoin, exchanges o dyl kraschar/hackas ju då och då..

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
« Svar #790 skrivet: lördag 09, december 2017, 16:45:15 »
Birka, bitcoin är som guld: if you dont hold it you dont own it.

Skaffa en lokal bitcoin-wallet istället, typ Bread (för mobilen, men det fins ju usb-pinne-lösningar för den riktigt paranoida) Att ha sin kryptovaluta hos nån annan förtar ju halva poängen.

Men det sänker ju inte bitcoin, exchanges o dyl kraschar/hackas ju då och då..

Hos blockchain.info håller man sina egna nycklar. Dock är det ju problem om man inte kan logga in.
Man kan dock då ta sin backup och skaffa en annan wallet och ladda in sina nycklar (backup mnemonics) i den...

Jag provade senast coinomi wallet för android. Den stödjer en mängd(många) olika cryptovalutor. Jag använde den tex för att cacha in mina bitcoin gold och bitcore(btx) och skicka dem till en exchange. (Dvs, de stödjer att sweepa paperwallets.) Man behövde dock ibland konvertera de privata nycklarna till ett kompatibelt format.
De stödjer Bitcoin och Bitcoin cash vilket är det viktigaste just nu...

/H
« Senast ändrad: lördag 09, december 2017, 17:00:28 av mega_n »

Utloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 866
  • Affärsomdömen: 10
« Svar #791 skrivet: lördag 09, december 2017, 18:52:42 »
Aha, jag såg bara att man skulle logga in och trodde det betydde nåt annat..

Själv har jag Bread (btc) och Trust (eth) på iphone.

Utloggad Brageson

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 505
  • Affärsomdömen: 16
« Svar #792 skrivet: lördag 09, december 2017, 21:08:39 »
Lite kul att vi testade att få BitCoin av mega_n för något/några år sedan här på forumet.
Den lilla fraktionen av BitCoin mega_n skickade då i utbildningssyfte är nu 100 kronor+ :)

edit, kollade datumet, det var Feb 2015 då vi testade....tusan att du inte skickade mer mega_n ;)
« Senast ändrad: lördag 09, december 2017, 21:16:01 av Brageson »

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
« Svar #793 skrivet: söndag 10, december 2017, 08:49:24 »
Håll utkik här på forumet. Jag ska snart göra en Bitcoin Cash giveaway för de som vill testa på Bitcoin Cash.

För de som inte hängt med... Bitcoin Cash(BCH) är samma sak som som Bitcoin(BTC) men utan de begränsningar och komplicerade tillägg som gjorts nyligen i Bitcoin. Bitcoin Cash är tänkt för att användas som betalningsmedel vid vanliga transaktioner. Det vanliga Bitcoin har blivit nästan oanvändbart för detta syfte för mindre belopp då avgifterna och transaktionsköerna har skjutit i höjden pg a ovilligheten att tillåta en utökning av antalet transaktioner per sekund i hopp om att det bara ska användas för spekulation eller ett store-of-value. Bitcoin har blivit en spekulations-bubbla. Bitcoin Cash har som mål att det ska bli ett globalt betalningssystem samtidigt som ett store of value.

Läs gärna orginaldokumentet (bara 9 sidor). Det beskriver exakt hur Bitcoin Cash fungerar. (Vanliga Bitcoin har gått mer och mer ifrån detta papper...) https://bitcoin.org/bitcoin.pdf Det är lite tekniskt men de flesta kan lära sig något av det.

/H
« Senast ändrad: söndag 10, december 2017, 08:58:49 av mega_n »

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #794 skrivet: söndag 10, december 2017, 12:36:17 »

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

meddelande delen på forumet? by Berlusconi
Idag kl. 06:33

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Igår kl. 19:33

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
Igår kl. 17:20

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane