Författare Ämne: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.  (läst 1804340 gånger)

Inloggad zodiac

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 544
  • Affärsomdömen: 38
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2115 skrivet: tisdag 22, juli 2025, 21:56:01 »
3,432$ ...  8) NICE

Inloggad zodiac

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 544
  • Affärsomdömen: 38
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2116 skrivet: torsdag 07, augusti 2025, 22:17:38 »
$3400.150 / oz!  :)

Den fortsätter vara på fina nivåer tycker jag ..


Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 739
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2117 skrivet: torsdag 28, augusti 2025, 21:06:34 »
$3420  8)

Stor volatilitet i dollarn men man kan alltid hoppas på 3800+ innan årets slut.

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 739
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2118 skrivet: tisdag 02, september 2025, 14:10:41 »
Inte riktigt $3500 men nära :)

Samtidigt lite oväntat att dollarn samtidigt är uppe ganska rejält.

Ska bli spännande o se va som händer på wallstreet under dagen :)

Inloggad zodiac

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 544
  • Affärsomdömen: 38
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2119 skrivet: tisdag 02, september 2025, 19:55:15 »
$3527 / oz  - 1071.33 kr / g

Inloggad Au

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 237
  • Affärsomdömen: 1
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2120 skrivet: tisdag 02, september 2025, 20:00:42 »
Nu är sommaren över och guldrean är över. Jag förväntar mig att guldet tar fart under hösten. Kanske når vi 3800USD till årsskiftet.

Vad tror ni?

Utloggad JL_GBG

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 559
  • Affärsomdömen: 44
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2121 skrivet: tisdag 02, september 2025, 20:46:30 »
Nu är sommaren över och guldrean är över. Jag förväntar mig att guldet tar fart under hösten. Kanske når vi 3800USD till årsskiftet.

Vad tror ni?

Jag tycker att det finns en hel del som talar för ett guldpris över $4.000, samt silver över $50 till årsskiftet.

vi är inte i närheten av ett FOMO race ännu.
Vänta bara till mainstream media börjar rapportera om rusande priser på guld & silver.

Utloggad august

  • Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2262
  • Affärsomdömen: 50
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2122 skrivet: tisdag 02, september 2025, 21:51:41 »
Nytt ATH i USD: 3539
Nytt ATH i SEK: 1076

...min stackars lever får veta att den lever.

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 739
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2123 skrivet: tisdag 02, september 2025, 22:03:49 »
Futures snuddar på $3600 nu.

Ganska stora rörelser i metallerna med tanke på att dollar index med är starkare idag.

Inloggad Au

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 237
  • Affärsomdömen: 1
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2124 skrivet: onsdag 03, september 2025, 11:49:11 »
Nu är sommaren över och guldrean är över. Jag förväntar mig att guldet tar fart under hösten. Kanske når vi 3800USD till årsskiftet.

Vad tror ni?

Jag tycker att det finns en hel del som talar för ett guldpris över $4.000, samt silver över $50 till årsskiftet.

vi är inte i närheten av ett FOMO race ännu.
Vänta bara till mainstream media börjar rapportera om rusande priser på guld & silver.

Imorse hade TV4 ett inslag i Nyhetsmorgon ang det rusande guldpriset.

Utloggad ConcernedCitizen

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
  • Affärsomdömen: 26
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2125 skrivet: onsdag 03, september 2025, 18:39:09 »
…och flera banker har noterat detta idag, i diverse nyhetsbrev med ”analyser”.

Man kan ju som sparande i ädelmetaller sedan decennier lite muntert mumla ”det är ju så dags nu?!” :-)

Bankanalytiker verkar vara de som i varje marknadstrend yrvaket vaknar upp till att tåget redan lämnat stationen…

Inloggad 9darter

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 27
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2126 skrivet: onsdag 03, september 2025, 19:02:03 »
Never forget: https://www.affarsvarlden.se/artikel/salj-din-guldtacka-6758072
Kolla publiceringsåret innan du kreverar.

Utloggad JL_GBG

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 559
  • Affärsomdömen: 44
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2127 skrivet: onsdag 03, september 2025, 19:44:42 »
Never forget: https://www.affarsvarlden.se/artikel/salj-din-guldtacka-6758072
Kolla publiceringsåret innan du kreverar.

Skrämmande läsning, vem betalar för dessa skittidningar ?

eller som någon uttryckte det :

If you don't read the papers, you are uninformed
If you do read the papers, you are misinformed.


Inloggad RemusTh

  • Global Moderator
  • Silvermedlem
  • *
  • Antal inlägg: 180
  • Affärsomdömen: 12
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2128 skrivet: onsdag 03, september 2025, 20:25:39 »
Guldpriset håller just nu på att nå helt absurda nivåer.

Går det över 3600 $ riskerar jag uppenbart att få leverskador, då det passerat så många gränser i år som har firats med  ett flertal glas whiskey. För att inte tala om det går över 4000.

Nej, det har helt enkelt snart blivit för mycket och hänger inte riktigt längre med i ralliet då det går aldeles för fort för mig.

Kan inte längre riktigt analysera och hitta substansen i den extrema uppgången längre som tidigare.

Guldprisuppgången är ju snart värre än Bitcoin.

Vilken substans finns egentligen för den senaste tidens extrema uppgång?

Jag förstår i vart fall inte det riktigt. Kanske andra gör det?

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 739
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2129 skrivet: onsdag 03, september 2025, 21:15:32 »
Alltid spännande med nytt ATH och jag undrar bara hur de kommer se ut när allmänheten får reda på att man kan köpa guld.

$3700-3800 kanske är rimligt att vi ser i år. 4 månader kvar.


 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Idag kl. 16:36

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
Igår kl. 23:56

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23