Författare Ämne: Slutet är nära  (läst 23122 gånger)

Inloggad gbz

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 700
  • Affärsomdömen: 0
SV: Slutet är nära
« Svar #30 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 16:46:43 »
Krig har i princip alltid gjort att tidigare presidenter blivit mer omtyckta och USAs president är knappast omtyckt i kombination med en vice president ingen röstade på.

Allt handlar om pengar och våra politiker i europa väljer högre energipriser över kärnkraft vilket leder till ökade matpriser för oss och svält för de fattigare länderna i världen.

Även duktiga Sverige deltar i detta med hundar på gotland för att bekämpa de onda ryssarna så vi har absolut inget att oroa oss för.

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1091
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #31 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 17:08:55 »
Citat från ovantill:

"Syftet med det biologiska stridsvapnet Covid-19 var att..."

Jag tycker att det är mer eller mindre humoristiskt att läsa vad Covid-19 konspirationsteoretiker skriver om "agendan" med viruset. Precis som att det skulle gå att styra framtida händelseutvecklingar med någonting som man inte kan veta hur det skall komma att uppföra sig.

Det är ingen idé att försöka prata fakta och sunt förnuft med personer som sitter så hårt fast i sin tro. Det är ungefär som när folk börjar diskutera religion - det leder aldrig till någonting.
Amen

Bra att vi fick veta att Coronapass inte längre kommer att användas i Sverige, och att våra mobiltelefoner därmed i framtiden kommer att vara fredade ;- )

Inloggad gbz

• Guldmedlem
« Svar #32 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 17:17:33 »
Citat från ovantill:

Jag tycker att det är mer eller mindre humoristiskt att läsa vad Covid-19 konspirationsteoretiker skriver om "agendan" med viruset. Precis som att det skulle gå att styra framtida händelseutvecklingar med någonting som man inte kan veta hur det skall komma att uppföra sig.

Det är ingen idé att försöka prata fakta och sunt förnuft med personer som sitter så hårt fast i sin tro. Det är ungefär som när folk börjar diskutera religion - det leder aldrig till någonting.
Amen

Bra att vi fick veta att Coronapass inte längre kommer att användas i Sverige, och att våra mobiltelefoner därmed i framtiden kommer att vara fredade ;- )

Hur kom du fram till att ingen vet hur ett sådant virus skulle bete sig?

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
« Svar #33 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 18:11:25 »
.

Utloggad AndrewJackson72

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 369
  • Affärsomdömen: 53
« Svar #34 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 18:42:59 »
Citat från ovantill:

Amen

Kalla mig vad du vill men det är du som vägrar gå genom Fauci förhöret, vem är "personer som sitter så hårt fast i sin tro" i denna situationen?

Utloggad AndrewJackson72

• Palladiummedlem
« Svar #35 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 18:46:56 »
Citat från ovantill:

Amen

Hur kom du fram till att ingen vet hur ett sådant virus skulle bete sig?

Han verkar inte ha hört talas om ett labb förut

Utloggad tekopp

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 36
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #36 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 20:25:51 »
Grejen är ju att det här ÄR religion för er som fortfarande sitter fast i skiten, som inte orkar undersöka relevanta fakta. Vi som är av annan åsikt hära, i den här tråden, vi BRUKADE vara som er förut, tills vi insåg att något faktiskt inte stämde. Då gick vi djupare i sakfrågan, och kom fram till slutsatser vi inte hade sett tidigare. Vi BRUKADE vara som ni fortfarande är. Godtrogna.

Inse att det FÖR ER, ÄR religion. Nu pratar jag inte bara med dig tyr, men du skrev meningen om religion så lämpligt. jag pratar till er alla som läser detta. Du/ni antyder att det skulle vara som en religion för oss, men det är just tvärt om - det är en religiion för er, men ni INSER det inte. Ni vill hålla er egen tro/världsbild som objektiv, när den in fact är subjektivv, och ett resultat av indoktrinering och hjärntvättt, eftersom att allt kontrolleras av pengar, av de rikaste, och de har slutiit sig samman med ett gemensamt mål, som heter kontroll. Det är NI som 'tror på gud', så att säga. det är inte vi. men för er att accceptera det faktumet/konceptet, tja, det är som sagt inte lätt när det är svårt. Och jag vet, jag var själv i samma situation förut.

Jjag tyccker inte det är speciellt humoristiskt att läsa om era infall om de hära omttalade faktumen, jag tyccker mest det är tragiskt. Men, jag VET att det ÄR svårt. Again, been there, done that.

Edit, ursäktta om jjag låter arg, det är jag inte. men jag Har en definitiv uppfatttning om hur saker står till... när jag skrivver med stora bokstäver vill jjag bara trycka extra på ordet = )
« Senast ändrad: onsdag 09, februari 2022, 20:33:01 av tekopp »

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
« Svar #37 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 20:44:10 »
De ä bra tekopp, och jag har ingen intention att omvända dig.

Och nu skall jag gå och ta en kopp kaffe...

Utloggad laban77

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 549
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #38 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 20:45:41 »
Det är väldigt stora ord här, om sanningen som de flesta av oss inte ser, och om bevis. Men om man då som upplyst har sett sanningen och bevisen så borde man väl ganska lätt kunna backa upp sina påståenden och lägga fram dem här, så att vi alla får se sanningen. Det borde väl inte vara så svårt?

Jag gissar att den som vanligt består av lösryckta citat och hänvisningar till någon blogg här och där. Kanske långa youtubefilmer som sen visar sig inte alls innehålla några bevis. Men jag kan ju ha fel.

Utloggad Argent007

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 42
« Svar #39 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 21:02:22 »
Grejen är ju att det här ÄR religion för er som fortfarande sitter fast i skiten, som inte orkar undersöka relevanta fakta. Vi som är av annan åsikt hära, i den här tråden, vi BRUKADE vara som er förut, tills vi insåg att något faktiskt inte stämde. Då gick vi djupare i sakfrågan, och kom fram till slutsatser vi inte hade sett tidigare. Vi BRUKADE vara som ni fortfarande är. Godtrogna.

Inse att det FÖR ER, ÄR religion. Nu pratar jag inte bara med dig tyr, men du skrev meningen om religion så lämpligt. jag pratar till er alla som läser detta. Du/ni antyder att det skulle vara som en religion för oss, men det är just tvärt om - det är en religiion för er, men ni INSER det inte. Ni vill hålla er egen tro/världsbild som objektiv, när den in fact är subjektivv, och ett resultat av indoktrinering och hjärntvättt, eftersom att allt kontrolleras av pengar, av de rikaste, och de har slutiit sig samman med ett gemensamt mål, som heter kontroll. Det är NI som 'tror på gud', så att säga. det är inte vi. men för er att accceptera det faktumet/konceptet, tja, det är som sagt inte lätt när det är svårt. Och jag vet, jag var själv i samma situation förut.

Jjag tyccker inte det är speciellt humoristiskt att läsa om era infall om de hära omttalade faktumen, jag tyccker mest det är tragiskt. Men, jag VET att det ÄR svårt. Again, been there, done that.

Edit, ursäktta om jjag låter arg, det är jag inte. men jag Har en definitiv uppfatttning om hur saker står till... när jag skrivver med stora bokstäver vill jjag bara trycka extra på ordet = )
För mig personligen, som då råkar vara ganska skeptisk mot det jag anser är konspirationsteorier, så är det bland annat kvaliteten på fakta från "andra sidan" som gör att jag väljer att tro på den mer etablerade vetenskapen och nyhets- och faktarapportering.

När jag ser följande källhänvisningar till "era" fakta, så kan man ju inte bli annat än skeptisk till de alternativa teorierna:
Dr. Peter Daszak, President för EcoHealth Alliance:“coronaviruses are pretty good… you can manipulate them in the lab pretty easily… the spiked proteins drive a lot about what happens. You can get the sequence you can build the protein, we work with Ralph Baric at UNC to do this, insert into the backbone of another virus and do some work in a lab.”
https://www.infowars.com/posts/email-researcher-who-funded-wuhan-lab-admitted-to-manipulating-coronaviruses-thanked-fauci-for-dismissing-lab-leak-theory/
Fauci äger även patent för flera delar av Covid-19
https://x22report.com/aiovg_videos/dr-zelenko-ds-big-pharma-hid-the-cures-from-we-the-peoplechoice-has-been-made-collapse/

Hela debaclet om Faucis email om virusets ursprung är ju i sig ett exempel på faran med att publicera arbetsmaterial och kommunikation mellan forskare, tjänstemän och liknande, där de diskuterar och spekulerar om olika saker. Alla sidor väljer de delar av materialet som passar deras agenda och spinner sedan vidare på detta och läser mellan raderna och lägger till tolkningar som de ursprungliga författarna kanske inte ens har varit i närheten av att tycka.

Inloggad gbz

• Guldmedlem
« Svar #40 skrivet: onsdag 09, februari 2022, 21:21:27 »
De etablerade nyheterna ändrar sina åsikter väldigt ofta.
CDC har ändrat definitionen av vad ett vaccine är efter 2015 sedan ändrade de sin definition igen 2021 i september.

Vi har fortfarande flera länder som har olika åsikter om pandemin t.ex börjar EU öppna upp medans vissa länder har väldigt hårda restriktioner.

Jag har ingen aning om var viruset kom ifrån och anser mig inte vara någon slags expert utan den rollen lämnar jag till er andra :)

Utloggad Greenland

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 10
« Svar #41 skrivet: torsdag 10, februari 2022, 11:38:29 »
Hur kan man lita på nyheterna efter denna video?
https://banned.video/watch?id=611705d33a44444f765ec921

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
« Svar #42 skrivet: torsdag 10, februari 2022, 12:53:31 »
Citat från AndrewJackson72 Svar#35 ovan:
"Kalla mig vad du vill men det är du som vägrar gå genom Fauci förhöret, vem är "personer som sitter så hårt fast i sin tro" i denna situationen?"

Nu har jag fått tid över och bestämde mig för att "Googla" på denna Dr Fauci och för att se vad han EGENTLIGEN har sagt, och haft för hållning i Covid-19 frågan. Nedan har jag saxat det väsentligaste:

Dr. Anthony Fauci tillbakavisar kritiken om att han "medvetet undertryckte" teorin om att Covid-19 uppstod i ett labb i Wuhan, Kina, och hävdar att han alltid har haft ett "öppet sinne" om hur viruset först spreds.

Den 3:e april 2020 uppmanar Fauci Kina att stänga ner utomhusmarknad för levande djur i Wuhan, Kina, eftersom många forskare först trodde att det var källan till utbrottet.

Den 17:e april 2020 för Fauci fram möjligheten av en labbläcka och säger att virusets mutationer är helt förenliga med ett hopp från ett djur till en människa.

Den 4:e maj 2020 i ett uttalande mot teorierna om ett genetiskt modifierat virus säger Fauci i en intervju till National Geographic att han väldigt, mycket starkt lutar åt att detta inte kunde ha manipulerats artificiellt, eller avsiktligt, och tillägger att alla tecken tyder på att viruset  utvecklats i naturen och sedan hoppat över till människan.

Länk: What Dr. Fauci Has Said About Covid’s Origins And The Lab Leak Theory

Så det Laban sa i Citat: "Men om man då som upplyst har sett sanningen och bevisen så borde man väl ganska lätt kunna backa upp sina påståenden och lägga fram dem här, så att vi alla får se sanningen. Det borde väl inte vara så svårt?
Jag gissar att den som vanligt består av lösryckta citat och hänvisningar till någon blogg här och där. Kanske långa youtubefilmer som sen visar sig inte alls innehålla några bevis. Men jag kan ju ha fel."

Som jag ser det är Laban HELT rätt på det.

Utloggad AndrewJackson72

• Palladiummedlem
« Svar #43 skrivet: torsdag 10, februari 2022, 16:38:20 »
Nu ska jag göra som Tyr, använda hans logik, fast i en annan situation. Läsa om tredje riket ur nazistiskt perspektiv. Det som har skrivits, är det sant? Näej det tror jag inte.

En mördare säger att han är oskyldig, då är det sant, HAN SA JU ATT HAN ÄR OSKYLDIG!- Tyrs logik.

Utloggad Truthster

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 303
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #44 skrivet: torsdag 10, februari 2022, 17:16:28 »
Alla som har gymnasieexamen borde veta att det inte finns någon sanning. I vårt samhälle är sanning det vi är överens om är sanning, och sanningen kan förändras över tiden. I totalitära samhällen är det makten som bestämmer sanningen. I Sovjetunionen kallades kommunistpartiets officiella språkrör "Pravda" - Sanningen.

Den senaste trenden är att oavsett hur efterblivna och orealistiska människors "sanningar" är så tycker folk att de kan vara lika sanna som den verklighet alla andra människor befinner sig i och kan hålla med varandra om att de befinner sig i. Fenomenet som odlas är att idioti kan vara lika bra som sunt förnuft och vetenskap att eftersom jag - individet - menar och säger något så är det också en universell "sanning".
« Senast ändrad: torsdag 10, februari 2022, 17:27:20 av Truthster »

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by Au
Igår kl. 18:55

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 16:41

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n
söndag 12, april 2026, 17:46:16