Författare Ämne: Tavex silverpriser?  (läst 32890 gånger)

Utloggad RAJS

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 11
  • Affärsomdömen: 2
SV: Tavex silverpriser?
« Svar #15 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 12:32:13 »
Var väll inte så förvånande att de inte skulle låta era ordrar gå igenom till ett pris under spot. Att de sedan inte pris matchar med libertysilver.ee är väll inte heller så konstigt med tanke på momsen i sverige. Har för övrigt också handlat en del guld från dem och är mer än nöjd med den servicen jag fått.

Inloggad MrNook

• Administratör
  • Silvermedlem
  • *
  • Antal inlägg: 136
  • Affärsomdömen: 11
  • Allt som glittrar är guld
« Svar #16 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 12:38:25 »
Jag blev uppringd nu under lunch och fick först höra att jag inte kunde få mina mynt till det pris jag beställt dem för eftersom det tydligen blev fel i deras databas. Mitt i samtalet avbröts killen jag pratade med dock av en kvinnlig röst och då tvärvände det till att jag faktiskt får mina grejer till det felaktiga priset från i går kväll eftersom det rörde sig enbart om tre oz silver.

Skägget, riktigt tråkigt att du inte fick samma besked, särskilt eftersom du är trogen kund.  :-\

Utloggad Skägget

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 119
  • Affärsomdömen: 49
« Svar #17 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 12:42:28 »
MrNook,

Minns du vem av dem du pratade med?

Inloggad MrNook

• Administratör
  • Silvermedlem
  • *
  • Antal inlägg: 136
  • Affärsomdömen: 11
  • Allt som glittrar är guld
« Svar #18 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 12:57:42 »
MrNook,

Minns du vem av dem du pratade med?
Jag kan inte minnas att han sa sitt namn (och om han gjorde det minns jag inte vad han sa), men han lät som en relativt ung kille i alla fall.

EDIT: Efter vonGolds post under denna minns jag att jag också pratade med en Philip.
« Senast ändrad: tisdag 24, juli 2012, 16:40:35 av MrNook »

Utloggad vonGold

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 80
  • Affärsomdömen: 7
« Svar #19 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 16:14:23 »
Första samtalet från Tavex kom 14,50 (kan eventuellt ring när jag var på golfbanan)
Pratade med Philip som ville annullera orden p g a tekniskt fel enl. villkoren vilket jag inte accepterade utan ville prata med chefen.
En mellanchef ringde upp ca 14,35 och hon berättade att alla chefer var på semester (vanligt sätt när det är något problem då låter man någon annan ta hand om det och det är en förmån som cheferna har).
Jag hävdade att jag fått en orderbekräftelse på mail utan några undantag om tekniska fel eller något annat.
Hon lät som en bandspelare och upprepade hela tiden att villkoren står på deras webshop.

Frågade om hon tog hem en hantverkare och fått en offert på x kronor. Och efter utfört arbete blev dyrare än offerten om hon accepterade detta.
Jag fick inte något rakt svar på detta.
(Ska jag gissa skulle hon gå taket)
Det är vad jag tycker mig fått.
(Offert och orderbekräftelse)
Framförde också att Goodwill är något som tar tid att få och Badwill får man på en minut.

Framförde också att mig som kund och mina pengar slipper de i framtiden.
Det finns ett företag som börjar på L och där kommer jag att handla framöver.

Utloggad johan_ua

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 181
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #20 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 16:38:34 »
Fick precis en order på 20st Eagles annulerad. Förstår ju att de inte vill sälja till underpris men det framgick ingenstans att de har möjlighet att annulera ordrar, tvärtemot står det att alla ordrar betalade inom 1 timme är giltiga.

Utloggad Ebenezer

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 359
  • Affärsomdömen: 18
« Svar #21 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 17:13:15 »
Står ju på deras hemsida att ordern kan bli ogiltig pga tekniska fel. Det är ju rätt uppenbart att något är fel när priset ligger 100 kr under det normala per Oz. Jag tycker inte att man kan vara sura på dem när det är ett sånt uppenbart fel på prissättningen, är ju inte 10 kr det gäller precis. Måste säga att det är lite tråkigt att så många vill utnyttja ett fel för att vinna några hundralappar. Tänk om det var ert silver som skulle säljas under spot-priset. Fair enugh att man tar en chans för att känna en hacka, men man behöver ju inte bli sur för att det misslyckas. :-\

Utloggad mfm

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 330
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #22 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 17:14:06 »
Mycket gnäll, det står ju på sidan att de kan annullera ordar för just den här anledningen (och fakturan är uppenbart automatgenererad så självklart annullerar de efter att den är skickad).

Ni köpte dessutom i ond tro.

Utloggad Goldfinger

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 579
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #23 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 17:45:53 »
Framförde också att mig som kund och mina pengar slipper de i framtiden.
Det finns ett företag som börjar på L och där kommer jag att handla framöver.

Även företaget som börjar på L har samma reservation i sina försäljningsvillkor.

Utloggad johan_ua

• Silvermedlem
« Svar #24 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 18:05:32 »
Jag har full förståelse för deras ovilja att sälja till underpris, det jag är kritiskt till är att jag fortfarande inte hittat någon prisreservation (som ni andra ju säger finns där). Är den så pass svår att hitta  kan den väl inte sägas vara del av ett avtal.
Jag tycker heller inte att jag utnyttjat något eller någon då jag faktiskt väntade hela den timme som jag enligt avtalet hade på mig att avsluta köpet, just för att ge dem chansen att justera sina priser. Under hela denna timme gjorde jag mitt bästa att hitta något slags prisreservation utan att lyckas.
Sen tycker jag väl att det är lite dåligt att inte erbjuda någon som helst kompensation, något slags rabatt eller liknande.

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
Tavex silverpriser?
« Svar #25 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 18:16:15 »
Informationen hittas på Tavex.se - Webshop - Regler och villkor vid köp.

Utloggad johan_ua

• Silvermedlem
« Svar #26 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 18:30:53 »
Fick just denna info från kundtjänst. Ironiskt nog har jag aldrig klickat på webshop-länken utan alltid gått direkt till silver-länken, och där finns ej denna information.

Utloggad vonGold

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 80
  • Affärsomdömen: 7
« Svar #27 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 19:03:44 »
Om jag ska förtydliga mig så är det att jag har gjort en order och att det inte i orderbekräftelsen via mail finns ett ord om tekniska fel.
Om man sedan inte är villig till någon rabatt eller dylikt utan hänvisar till nya priser tycker jag är dåligt.
Alla kan göra fel.
Den som inte gör några fel gör inget.
Nu verkar det dock som en har fått köpa till detta pris och det gör väll inte att vi andra tycker det är OK?

Har varit med och drivit ett företag under 23 år och aldrig gjorde vi så mot våra kunder.
Visst gjorde vi fel men då löser man det med kunden eller bet i det sura äpplet.

Här var man totalt ovillig till att lösa problemet.
Hänvisar bara till villkoren står på deras webshop.

Utloggad Ebenezer

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 359
  • Affärsomdömen: 18
« Svar #28 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 19:19:04 »
Vad har dom "gjort mot sina kunder". Varför förväntar ni er kompensation när ni uppenbarligen försökte blåsa dom på pengar. Hade dom vetat att ni är seriösa kunder som har koll på silverpriset så hade dom (antagligen) blivit förbannade på att ni försökte blåsa dom. Jag tvivlar på att någon här tror att 180 kr inklusive moms per Oz är ett rimligt pris på silver. Förstår fortfarande inte varför ni förväntade er en kompensation när ni visste att priset var felaktigt.  :o

Utloggad Banansoda

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 17
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #29 skrivet: tisdag 24, juli 2012, 19:29:22 »
Alla webshoppar har i stort sätt reservationer om uppenbara felaktigt priser inget nytt med det...
Läs vilkoren nästa gång...

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by Au
Igår kl. 22:13

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 17, april 2026, 16:41:27

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n
söndag 12, april 2026, 17:46:16