Författare Ämne: USA - hur har dom det  (läst 503040 gånger)

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 287
  • Affärsomdömen: 22
SV: USA - hur har dom det
« Svar #990 skrivet: måndag 11, januari 2021, 14:14:11 »
To be quite honest, this is the first insurrection that I've heard of where three out of five (60%) died of medical conditions.

De 4 'ockupanterna' som omkom :

Ashli Babbitt, 35
Skjuten till döds av ( färgad ) kvinnlig polis.
Vilken tur att det inte var en vit manlig polis som skjöt ihjäl en färgad, då hade BLM gått i taket och hade gapat om övervåld och polisbrutalitet.

Benjamin Phillips, 50
A computer programmer from Schuylkill county, Pennsylvania, Phillips organized a caravan from Pennsylvania to the Capitol grounds for the planned insurrection.
Once there, he had a stroke and died, although authorities have not confirmed at what point during the attack

Kevin Greeson, 55
A native of rural Athens, Alabama, Greeson died of an apparent heart attack at an unknown point during the events.

Rosanne Boyland, 34
The resident of Kennesaw, Georgia, reportedly died of a medical emergency during the riots.

Jag försvarar absolut ingenting av dessa upplopp, men någonting i denna nyhetsrapportering stinker.
Känns absolut som man vill förstora upp våldsamheterna så mycket som möjligt.

Som redan skrivits ovan, att så många personer skulle dött av 'medical emergencies' under denna korta tidsperiod känns fullständigt osannolikt.
Trist att man alltid ska behöva tvivla på nyhetsrapporteringen från MSM nuförtiden.
Att man konstant ska behöva känna sig som en foliehatt är inte bra för den mentala hälsan...

« Senast ändrad: måndag 11, januari 2021, 14:16:20 av JL_GBG »

Utloggad haberdasher

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 292
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #991 skrivet: måndag 11, januari 2021, 14:52:29 »
Som redan skrivits ovan, att så många personer skulle dött av 'medical emergencies' under denna korta tidsperiod känns fullständigt osannolikt.
Trist att man alltid ska behöva tvivla på nyhetsrapporteringen från MSM nuförtiden.
Att man konstant ska behöva känna sig som en foliehatt är inte bra för den mentala hälsan...

När man tittar på några av filmerna från den dagen vid Kapitolen, är det uppenbart att de flesta av deltagarna är "gamla griniga män", med en ålder som inte längre är lämplig att tjäna i militären. Jag tror att det till och med var en med en rollator. Med den klientellen är jag inte det minsta förvånad över att majoriteten av de döda dog av medicinska nödsituationer.

Ashli Babbitt, 35
Skjuten till döds av ( färgad ) kvinnlig polis.
Vilken tur att det inte var en vit manlig polis som skjöt ihjäl en färgad, då hade BLM gått i taket och hade gapat om övervåld och polisbrutalitet.

Tur?!  ;D  Låt mig veta när du ser en vara dit på video. Det är osannolikt att några svarta människor skulle ha varit där bland vita racister, nynazister, proud boys och dylikt.
« Senast ändrad: måndag 11, januari 2021, 15:04:28 av haberdasher »

Inloggad Philip

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 21
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #992 skrivet: måndag 11, januari 2021, 19:25:05 »
När man tittar på några av filmerna från den dagen vid Kapitolen, är det uppenbart att de flesta av deltagarna är "gamla griniga män", med en ålder som inte längre är lämplig att tjäna i militären. Jag tror att det till och med var en med en rollator. Med den klientellen är jag inte det minsta förvånad över att majoriteten av de döda dog av medicinska nödsituationer.

Hälften av demonstranterna som avled var kvinnor i 30-årsåldern.

Utloggad haberdasher

• Palladiummedlem
« Svar #993 skrivet: måndag 11, januari 2021, 20:11:23 »

Hälften av demonstranterna som avled var kvinnor i 30-årsåldern.

Du har rätt, jag missade det.  :)

Utloggad haberdasher

• Palladiummedlem
« Svar #994 skrivet: onsdag 13, januari 2021, 00:37:31 »
An article worth a read in these times: Capital punishment in the United States (Wikipedia). Quote: "Treason, espionage and large-scale drug trafficking are all capital crimes under federal law."

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Queen’s beast 2 oz White Horse och Greyhound by figure4
Igår kl. 22:16

Säljes:silver by Micromax
Igår kl. 14:35

Corona, inte ölen by JL_GBG
Igår kl. 11:50

Endomines by Plutarchos
Igår kl. 11:36

George Gammon by laban77
Igår kl. 07:56