Guldet/frukostflingorna i första inlägget gick för 1025 kr. Undrar vem man ska gratta? Säljaren som sålt 30 gram havregryn till överpris eller köparen som fyndat \"guld\" till en bråkdel av spotpriset?
Hej,Men... jag förstår inte varför ni är så kritiska till Tradera. Jag tycker det är en bra auktions sajt, smidig layout, många seriösa säljare och köpare. Klart det finns några oseriösa säljare men det finns det på alla sajter.Finns det ett bättre alternativ?
För orientering så har någon som påstår sig vara köparen till havregrynen i trådstarten börjat ställa frågor på Libertys forum om vad han ska göra nu... http://www.libertysilver.se/forum/thread/160/5
Citat från: mowi_afHej,Men... jag förstår inte varför ni är så kritiska till Tradera. Jag tycker det är en bra auktions sajt, smidig layout, många seriösa säljare och köpare. Klart det finns några oseriösa säljare men det finns det på alla sajter.Finns det ett bättre alternativ?Det finns all anledning att vara kritisk mot Tradera - främst deras totala ovilja att på riktigt ta tag i allt från bedragare, varor i fel kategori och (medvetet) bristfälliga beskrivningar. Om vi ska hålla oss till kategorin \"Guld- & Silvertackor\" så är det mer regel än undantag att där finns diverse kopparprodukter, dåligt beskriva replikor/förfalskningar, \"guld\"-flingor, smycken osv. Annonser tas inte bort trots att jag och många med mig bombar supporten med anmälningar när replikor läggs ut och budas upp åt helvete för högt eftersom det inte framgår ordentligt i beskrivningen att det är en replika. Ibland har det gått så långt att hjältar gett sig in i budgivningen och lagt spärrbud i syfte att rädda någon ovetande stackare, men reagerar Tradera? - Inte då.Gång på gång har jag mailat och bett dem om att starta en ny kategori för replikor och att kategoriindelningen ska respekteras - ingen som helst reaktion. Gång på gång har jag mailat och frågat om Traderas syn på kopior och replikor, och de ofta usla beskrivningarna kopplade till dessa - ingen som helst reaktion. Jag har också, eftersom Traderas manuella hantering av anmälningar uppenbart inte fungerar, bett om en funktion där annonser automatiskt låses när de anmälts som felaktiga - ingen som helst reaktion.Slutsatsen kan inte vara annat än att Tradera är skit, dyrt skit, men tyvärr finns inget vettigt alternativ.
Tradera har även gett mig kontakt med några köp/sälj/byt kompisar, som jag ser som värdefullt. Något jag hoppas detta forum ger mig fler av framöver.
Citat från: mowi_afTradera har även gett mig kontakt med några köp/sälj/byt kompisar, som jag ser som värdefullt. Något jag hoppas detta forum ger mig fler av framöver.Samma här, så det är inte bara skit men dock så skulle dom behöva ta sig i kragen lite.Hmm, du har fria tyglar att bjuda in dina köp/sälj/byt kompisar hit till forumet, dom är hjärtligt välkomna. (skamlös plugg) Jag hoppas också, verkligen, att vi får igång handels sektionerna, det skulle vara hur bra som helst.
Citat från: MrLibertadCitat från: mowi_afTradera har även gett mig kontakt med några köp/sälj/byt kompisar, som jag ser som värdefullt. Något jag hoppas detta forum ger mig fler av framöver.Samma här, så det är inte bara skit men dock så skulle dom behöva ta sig i kragen lite.Hmm, du har fria tyglar att bjuda in dina köp/sälj/byt kompisar hit till forumet, dom är hjärtligt välkomna. (skamlös plugg) Jag hoppas också, verkligen, att vi får igång handels sektionerna, det skulle vara hur bra som helst.The gold flake sold on If that is the case, why are many buyers saying that the gold flakes they have received is fake??