Författare Ämne: Diskussion om Bitcoin  (läst 1049165 gånger)

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
SV: Diskussion om Bitcoin
« Svar #285 skrivet: lördag 23, november 2013, 02:26:21 »
Det viktigaste att tänka på är vad som är pengar.
Jo, det folk frivilligt(eller påtvingat av staten) valt att använda...

Om vissa använder bitcoins som pengar. Helt OK. Det är frivilligt. Om de sedan tycker att det funkar även om inte Bitcoin har "intrinsic value" så spelar det inte någon roll för dem.

/H

Utloggad lordsinner

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 470
  • Affärsomdömen: 16
    • Shaobank
« Svar #286 skrivet: lördag 23, november 2013, 09:17:22 »
Inte värt och mina? Har du räknat på det?  Då det beror helt på vad för redskap du använder sitter med en ASIC så är självklart värt det!  El kostnaden är inte så värst hög i jämförelse till vad du får och kan betala månadskostnad inom 1—10 dagar beroende på hur bra ASIC du har.  Att använda GFX är däremot kontraproduktivt.  Angående el, så kostar Tysklands pengar hantering mycket mer än hela Btc network.

Senaste veckan har tagit BTC  till nya höjder, om det fortsätter så kan även GFX vara aktuella igen.

Svårighetsgraden att utvinna bitcoins har ökat minst typ  1000gr sedan jag slutade mina med grafikkort. För någon månad sedan var nog senaste generationen ASICs lönsamma och man kunde få tillbaka pengarna. Jag räknade på vad ny ASIC skulle kosta och kom fram till att det inte var värt det.

Om du får tag i nya ASICs kanske det kan gå ihop beroende på...
Grafikkort, glöm dem...

/H

Som sagt du når ROI med de, men allt beror på de nyare ASICS som skall ut snart dvs 2000 GH/s vad som händer med nätverket då är osäkert. Samt priset BTC/USD från 200 till 700 gör det lättare att nå ROI. Efter det blir det ren vinst...

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #287 skrivet: lördag 23, november 2013, 09:53:10 »
Inte värt och mina? Har du räknat på det?  Då det beror helt på vad för redskap du använder sitter med en ASIC så är självklart värt det!  El kostnaden är inte så värst hög i jämförelse till vad du får och kan betala månadskostnad inom 1—10 dagar beroende på hur bra ASIC du har.  Att använda GFX är däremot kontraproduktivt.  Angående el, så kostar Tysklands pengar hantering mycket mer än hela Btc network.

Senaste veckan har tagit BTC  till nya höjder, om det fortsätter så kan även GFX vara aktuella igen.

Svårighetsgraden att utvinna bitcoins har ökat minst typ  1000gr sedan jag slutade mina med grafikkort. För någon månad sedan var nog senaste generationen ASICs lönsamma och man kunde få tillbaka pengarna. Jag räknade på vad ny ASIC skulle kosta och kom fram till att det inte var värt det.

Om du får tag i nya ASICs kanske det kan gå ihop beroende på...
Grafikkort, glöm dem...

/H

Som sagt du når ROI med de, men allt beror på de nyare ASICS som skall ut snart dvs 2000 GH/s vad som händer med nätverket då är osäkert. Samt priset BTC/USD från 200 till 700 gör det lättare att nå ROI. Efter det blir det ren vinst...

Har du ett räkneexempel med en ASIC-burk med känd Hashrate som du kan skaffa för direkt leverans och räkna med dagens svårighetsgrad och Bitcoinpris och få det att gå ihop på en rimlig tid?

Om du räknar med leverans senare så har "alla" andra också uppgraderat och fördelen suddas ut...

Snart om inte redan idag är detta bara ett spel för stora datacenters med billig el och stordriftsfördelar.
Marginalerna kommer nog stabilisera sig på en mycket låg nivå eftersom det är så låg inträdeströskel för att starta en verksamhet.

Jag tror tyvärr "guldrushen" är över nu men bevisa gärna för mig att jag har fel...

/H

Utloggad erland82

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 242
  • Affärsomdömen: 10
« Svar #288 skrivet: lördag 23, november 2013, 14:26:52 »
Har själv börjat snegla lite åt bicoin i invsteringssyfte och kollar vad det krävs för att gå runt. Men även då det helt klart är ett intressant fenomen. Vem vet vad som komma skall om ett par månader eller år.

Kollar man på ex denna sida http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator
så verkar det inte vara särskilt svårt att få en bra avkastning i rådande läge. Dvs om man sitter på en bra rig 50ghash upp till de senaste korten på 2thash. Problemet att komma in i matchen är dock att köpa material då det är slutsålt överallt och kommande leveranser inte kommer ske förän mars april.

Utloggad lordsinner

• Palladiummedlem
    • Shaobank
« Svar #289 skrivet: lördag 23, november 2013, 16:02:07 »
http://www.zerohedge.com/news/2013-11-22/bitcoin-or-bank-heres-how-they-stack

Förklarar lite fördelar med att skicka pengar med Btc...

Utloggad lordsinner

• Palladiummedlem
    • Shaobank
« Svar #290 skrivet: lördag 23, november 2013, 16:05:35 »
Megan_n, jag återkommer med mer info till våren. Då jag själv inte vet hur framtiden kommer och vara.  Men Btc mining med ASICS är min hobby verksamhet under vintern. ;)

Utloggad PrivE

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 121
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #291 skrivet: måndag 25, november 2013, 18:05:24 »
Hmmmm, mycket frågor som går runt och runt.

Men, som det verkar se ut så:

1. Litecoins följer faktiskt Bitcoins som en svans vilken ingen annan alternativ coin gör. Novacoin gör inte det även om dess värde är relativt högt.

2. Litecoins är meningen att vara 1/4 del av bitcoin värdet. Men är inte det idag, varför? Flera skäl: Det är i princip vad jag vet bara exponerat ut mot kunder på 1 av de 4 stora valutagolven, BTC-e. Bitstamp, Mt gox och Btc China står i standby och när de implementera in det så korrigerar sig nog LTC värdet ordentligt.

3. är jag säker på att de kommer implementera in det? JA för de tjänar de på i transaktionsintäkter ökad kundvolym och antagligen att de kan hamstra lite av LTC redan innan och investera själva i det. Det kommer hända.

4. Vad händer med BTC om LTC kommer in ordentligt? LTC kommer säkert ta en del av de allokerade pengarna och sänka BTC värdet något. MEN BTC är oerhört bullish.

5. Varför är BTC oerhört bullish? 1 det går itne att stoppa. 2. Det har inte blivit mainstream ännu och fått sin fullt kraftiga köpfunktion/ accepterat betalmedel överallt. När detta händer och BTC blir något alla i princip har eller är bekanta med så kommer troligen priserna att ligga RIKTIGT bra över de ca 820 USD som det ligger nu på... 

6. Var är BTC nu? Jag skulle kalla det som händer med BTC nu för ett förspel. Nya höjder sätts och gränser testas. Det är högt spekulativt men går successivt mot till att bli en handelsfunktion som kommer ta ner svängningarna framförallt eftersom volymen BTC kommer vara mer utspritt över befolkningen samt att det då tappar även sin spekulativa svängningskraft som det nu har.

jag menar USD och andra valutor har fortfarande sin spekulativa funktion kvar! Dock är volymen så liten som används för spekulation och valutorna har så många användare distribuerat utöver att en enskild människa eller ens stora grupper rika privata grupper inte kan påverka värdet något direkt genom att köpa /sälja valutan.

Bitcoin kommer stabiliseras likadant i längden.

Så kontentan är att allt är frid och fröjd? Vi går igenom ett förspel som snart bli mainstream och välbekant och stabilt? och BTC och LTC är båda ritkigt bullish fortfarande? JA...!

MEN, det problemet jag ser med värdet i BTC är att eftersom man kan skapa en kopia av BTC på grund av att detär opensource som litecoin samt att det är så otroligt lätt att implementera ALTERNATIVE COINS då allt bara är mjukvaruuppdateringar. Så är risken otroligt stor att det kommer fler som LTC som är identiska BTC i princip och implementeras i BTC bankomater och affärer etc på ett kick och värdet kommer då helt enkelt att distrubueras jämt över det cryptovalutorna och därmed hämma BTC's värde en hel del.

Så vad gör vi? Åk med BTC och LTC så långt det går. När det börjar bli på tapeten att ALternativa coins implementeras in i affärers system och bankomater då kanske man ska fundera på att säkra sina pengar ett tag i fiat eller kanske till och med i den nya cryptovalutan som implementeras om man vill vara med och spela lite till på dess eventuella uppgång.

Som sagt.. detta är bara början av BTC och det ska bli intressant attse var det är för några reguleringar och lagar som kommer komma in i spel framöver.  Och jag tror det kommer behövas mycket regleringar. Ett spel fungerar inte utan regler och BTC är ett spel som har alldeles för få just nu och om det blir en världsvaluta och på riktigt konkurerar mot andra FIAT's så behöver den fler regler än idag om inte samhällen ska kollapsa.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #292 skrivet: tisdag 26, november 2013, 03:07:05 »
Hmmmm, mycket frågor som går runt och runt.

Men, som det verkar se ut så:

1. Litecoins följer faktiskt Bitcoins som en svans vilken ingen annan alternativ coin gör. Novacoin gör inte det även om dess värde är relativt högt.

2. Litecoins är meningen att vara 1/4 del av bitcoin värdet. Men är inte det idag, varför? Flera skäl: Det är i princip vad jag vet bara exponerat ut mot kunder på 1 av de 4 stora valutagolven, BTC-e. Bitstamp, Mt gox och Btc China står i standby och när de implementera in det så korrigerar sig nog LTC värdet ordentligt.

3. är jag säker på att de kommer implementera in det? JA för de tjänar de på i transaktionsintäkter ökad kundvolym och antagligen att de kan hamstra lite av LTC redan innan och investera själva i det. Det kommer hända.

4. Vad händer med BTC om LTC kommer in ordentligt? LTC kommer säkert ta en del av de allokerade pengarna och sänka BTC värdet något. MEN BTC är oerhört bullish.

5. Varför är BTC oerhört bullish? 1 det går itne att stoppa. 2. Det har inte blivit mainstream ännu och fått sin fullt kraftiga köpfunktion/ accepterat betalmedel överallt. När detta händer och BTC blir något alla i princip har eller är bekanta med så kommer troligen priserna att ligga RIKTIGT bra över de ca 820 USD som det ligger nu på... 

6. Var är BTC nu? Jag skulle kalla det som händer med BTC nu för ett förspel. Nya höjder sätts och gränser testas. Det är högt spekulativt men går successivt mot till att bli en handelsfunktion som kommer ta ner svängningarna framförallt eftersom volymen BTC kommer vara mer utspritt över befolkningen samt att det då tappar även sin spekulativa svängningskraft som det nu har.

jag menar USD och andra valutor har fortfarande sin spekulativa funktion kvar! Dock är volymen så liten som används för spekulation och valutorna har så många användare distribuerat utöver att en enskild människa eller ens stora grupper rika privata grupper inte kan påverka värdet något direkt genom att köpa /sälja valutan.

Bitcoin kommer stabiliseras likadant i längden.

Så kontentan är att allt är frid och fröjd? Vi går igenom ett förspel som snart bli mainstream och välbekant och stabilt? och BTC och LTC är båda ritkigt bullish fortfarande? JA...!

MEN, det problemet jag ser med värdet i BTC är att eftersom man kan skapa en kopia av BTC på grund av att detär opensource som litecoin samt att det är så otroligt lätt att implementera ALTERNATIVE COINS då allt bara är mjukvaruuppdateringar. Så är risken otroligt stor att det kommer fler som LTC som är identiska BTC i princip och implementeras i BTC bankomater och affärer etc på ett kick och värdet kommer då helt enkelt att distrubueras jämt över det cryptovalutorna och därmed hämma BTC's värde en hel del.

Så vad gör vi? Åk med BTC och LTC så långt det går. När det börjar bli på tapeten att ALternativa coins implementeras in i affärers system och bankomater då kanske man ska fundera på att säkra sina pengar ett tag i fiat eller kanske till och med i den nya cryptovalutan som implementeras om man vill vara med och spela lite till på dess eventuella uppgång.

Som sagt.. detta är bara början av BTC och det ska bli intressant attse var det är för några reguleringar och lagar som kommer komma in i spel framöver.  Och jag tror det kommer behövas mycket regleringar. Ett spel fungerar inte utan regler och BTC är ett spel som har alldeles för få just nu och om det blir en världsvaluta och på riktigt konkurerar mot andra FIAT's så behöver den fler regler än idag om inte samhällen ska kollapsa.

1. Jag tror det kommer finnas utrymme för ett par/tre stycken olika cryptovalutor. Måna vill ha ett val. Marknaden har nog plats för det.

2. Har inte hört talas om att Ltc borde vara 1/4 av Btc. Det är endast marknadsvärdet som sätter priset. Det spelar ingen roll hur många som finns av varje.

3. Bitcoins verkliga värde finns i vad det gör möjligt tack vare sin mer utbyggda infrastruktur och backing av säljare/köpare och utvecklare och kapital.
Ltc används idag till större del än Bitcoin som spekulation vilket gör Ltc mycket känsligare för krasher. Skulle jag gissa om vi får en spekulationskrash så kanske Btc skulle rasa 90℅ och Ltc 99℅ ...?

4. troligen...

5. TROLIGEN...

När det gäller regleringar... Vad menar du saknas för att gynna Bitcoin-ekonomin?
Jag tror fler lagar och förordingar skulle strypa Bitcoin. Det finns redan lagar som tillämpas.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #293 skrivet: tisdag 26, november 2013, 04:50:36 »
Om Bitcoin är hög risk så är de andra Alt-coins ännu mycket högre risk.

Utvecklarteamet för Bitcoin och backingen av många parter gör Bitcoin betydligt säkrare. Vad händer om en bugg upptäcks, betydligt fler som kollat koden än många altcoins och har resurser för åtgärder. Det är mycket större risk för andra altcoins att man får en 51% attack då det krävs mycket mindre datorkraft. Det hände nyligen en rätt stor altcoin(minns dock inte exakt vilken).

De andra(än Bitcoin) har mycket mindre praktisk användning i dagens läge(för andra aktiviteter än spekulation).

Försprånget för Bitcoin är stort(när det gäller infrastruktur ocj kringtjänster). Därför tror jag mest på dem. Men man kan hålla koll på vad som händer med de andra... Vem vet?

/H

Utloggad arfo

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 158
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #294 skrivet: tisdag 26, november 2013, 10:00:45 »

2. Litecoins är meningen att vara 1/4 del av bitcoin värdet. Men är inte det idag, varför?

Vilket att skälet att det borde göra det?

Rent generelt:
Jag tror inte du hjälper dig själv genom att göra tvärsäkra analyser som "Det går inte stoppa" "Jag är säker på att ..."

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #295 skrivet: tisdag 26, november 2013, 10:04:52 »

Utloggad PrivE

• Silvermedlem
« Svar #296 skrivet: tisdag 26, november 2013, 10:30:33 »
Skälet att LTC bör vara 1/4 av BTC är i grunden eftersom LTC är en näst intill exakt kopia av BTC's mekanismer men ligger på 84 miljoner i antal istället för 21 miljoner som BTC (4 gånger mer). Utöver detta så är LTC egentligen en något bättre cryptovaluta då den bland annat har en högre transaktionshastighet än BTC.

Scenariot som skett nu är att LTC och BTC är i princip samma dock har BTC som är originalet fått First mover advantage och mest PR. Det som gett BTC mer fördel också pga detta är att det har uppkommit en massa bitcoin miljonärer som är väldigt unga och de vill troligen skydda eller förbättra bitcoin för att få det att växa. Ex. den 19 åriga bitcoin miljonären i sverige som i december öppnar första bitcoinbankomaten här. Han förstärker alltså bitcoin ekonomin. LTC som nu börjar komma upp i lite riktiga siffror börjar nog få sina första ordentliga LTC miljonärer och man kommer högst troligen se många av de satsa och förstärka LTC ekonomin så att den kommer upp i sitt potential.

Det man inte ska glömma med dessa cryptovalutor är att de är en Deflationsvaluta vilket innebär att de är naturligt byggda att vara "bullish" egentligen. Inte att glömmma.

Problemet med att det inte finns lagar och vilka lagar jag tänker på är att om dessa LTC och BTC miljonärer känner för det så har de makten nu som stora investerare att starta ett nytt Coin (jag vet att det finns massa andra, feather coin, novacoin etc etc) Men de kan blåsa upp ett coin som har snarlika mekanismer som BTC och LTC (inflate the price) eller manipulera priset som vi gillar att kalla det. Det kan skapa en otroligt ostabil och lite "lurendrejeri" verksamhet. För blåser de upp ett mynt och folk tror att det är nästa stora grej och de backar ut så har vi en process som inte är riktigt "naturlig". Men ska vara restriktiv med vad resultatet kan bli av att göra så ... kan slåväl ut.

Men jag är ganska övertygad om att om i alla fall BTC ska få överleva så krävs det kanske att länder nationellt eller EU reglerar lagar att affärer måste certifiera sig för att köra BTC och att andra cryptovalutor inte ska accepteras av en butik etc.

Som du säger mega_n så finns det säkert plats för 1-5 cryptovalutor eller så globalt etc. Men för att det här ska fungera väl så måste man nog strypa teknikens framfart lite (inte mycket) men så att våra politiker och centralbanker hinner fatta RÄTT beslut om att skydda denna nya teknik istället för att 1. Gå emot den och försöka döda den eller 2. släppa den helt lös utan någon kontroll och hoppas på det bästa.

För som sagt. om nya cryptovalutors värde blåses upp av rent vinstsyfte av nyrika crypto miljonärer eller andra så kommer det "vanliga" folket antagligen skadas något så otroligt ordentligt som inte är helt insatt och bara lyssna på rykten och agerar utan kunskap.

Vi pratar ändå om en valuta som kommer gå mainstream antagligen och där vanligt folk blandas in i en värld som är helt främmande men som är kopplat till deras vardag och överlevnad, pengar, samt att det komemr vara otrloigt lätttillgängligt genom bankomater eller appar etc. 

Det är såklart extremt svårt att spekulera i hur den nationella ekonomin och människors privat ekonomi kommer påverkas men som det ser ut nu så är det som händer lite av ett pilot projekt där några har blivit OTROLIGT rika men andra sidan av myntet är att några har förlorat stort på det också.

Sedan finns det mycket mycket mer som påverkas som skatter etc. Det vi ofta nämmer här är om BTC är en valuta eller inte. Det är lite oväsentligt nu då den snart är uppe i värde at ett oz guld.. och det säger en del av sig självt. Men det vi borde börja dividera om är vad som är kopplat till en fiat valuta och på vilka sätt det bidrar till en nationell ekonomi. Jag kan inte detta ämnet själv. Men jag kan tänka mig att en nationell valuta i sig stöttar staten och som i sin tur skapar den välfärden vi har.

Ska vår framtida statmister planera budgetar för sverige så kan den kanske bli bra förminskad om en global cryptovaluta har konkurerat hårt mot den senska kronan. Som sagt, jag vet inte helt riktigt men jag tror att utan en del genom tänkta regler/lagar för att både skydda BTC ekonomin och national ekonomin så kommer det nog få riktigt allvarliga konsekvenser...

Som med allt finns det barnsjukdommar men det är inte riktigt bra att barnsjukdommarna, för den nationella ekonomin vid implementering av BTC i samhället, kommer utspela sig på den skalan som det nu håller på att bli.   

Bara lite tankar.

Utloggad PrivE

• Silvermedlem
« Svar #297 skrivet: tisdag 26, november 2013, 10:35:28 »
uppfatta mig inte fel, jag älskar btc och dess tänkta funktion och vad det står på plus att jag tjänat en hel del kapital på det. Men det är mer komplext än vad vi tror. Läste att det komemr finnas 40 BTC bankomater världe över i slutet av året! Troligen kommer det finnas flera tusen bankomater nästa år eller mycket mer.. teknik sprider sig extremt snabbt. (tänk iphones/smart phones senaste 6 åren).

Och när nationell ekonomi och privat ekonomi är inblandat på en så hög grad riktigt viktigt att det finns förståelse för vad som händer och planerade olika scerios över hur det kan slå ut. Och jag tror inte våra högt uppsatta har den tiden att fundera ut detta före tekniken redan finns det är vi får köra ett "go with the flow" lösa med "abrovinscher" scenario istället..

Utloggad arfo

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 158
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #298 skrivet: tisdag 26, november 2013, 11:18:56 »
Skälet att LTC bör vara 1/4 av BTC är i grunden eftersom LTC är en näst intill exakt kopia av BTC's mekanismer men ligger på 84 miljoner i antal istället för 21 miljoner som BTC (4 gånger mer).

Så om ngn skapar en bitcoinklon imorgon som med begränsningen att det bara komer att finnas 10 miljoner av den kommer du att tänka att ett coin av denna borde vara värd dubbelt så mycket som en BTC?

Vad värderar du en klon till som bara har 1000 coins?

Utloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2262
  • Affärsomdömen: 50
« Svar #299 skrivet: tisdag 26, november 2013, 11:26:11 »
Skälet att LTC bör vara 1/4 av BTC är i grunden eftersom LTC är en näst intill exakt kopia av BTC's mekanismer men ligger på 84 miljoner i antal istället för 21 miljoner som BTC (4 gånger mer). Utöver detta så är LTC egentligen en något bättre cryptovaluta då den bland annat har en högre transaktionshastighet än BTC.
Heh. Det låter ju som det gamla argumentet att GSR (gold silver ratio) borde vara 15 pga att det finns15x mer silver i jordskorpan. Verkar inte funka så bra. Och Rhodium borde vara långt dyrare än det är, etc, etc. "Pris" definieras inte bara av "tillgång", utan av tillgång och efterfrågan.
Citera
Men jag är ganska övertygad om att om i alla fall BTC ska få överleva så krävs det kanske att länder nationellt eller EU reglerar lagar att affärer måste certifiera sig för att köra BTC och att andra cryptovalutor inte ska accepteras av en butik etc.

Som du säger mega_n så finns det säkert plats för 1-5 cryptovalutor eller så globalt etc. Men för att det här ska fungera väl så måste man nog strypa teknikens framfart lite (inte mycket) men så att våra politiker och centralbanker hinner fatta RÄTT beslut om att skydda denna nya teknik istället för att 1. Gå emot den och försöka döda den eller 2. släppa den helt lös utan någon kontroll och hoppas på det bästa.
Vad i hela världen är det som skulle göra att staten väljer att "skydda" BTC och andra kryptovalutor? Jag är absolut för BTC även om jag var för långsam för att hoppa på tåget själv. Men som jag ser det är Staten naturligt emot BTC eftersom en väldigt stor del av Statens makt följer av dess monopol på att definiera och ge ut valuta.

ANSELM ROTHSCHILD:
"Give me the power to issue a nation's money; then I do not care who makes the law."

Eftersom BTC konkurrerar med den lokala fiatvalutan som allt tydligare visar sig vara av usel kvalitet så måste givetvis Staten antingen vilja ta kontrollen (svårt) eller göra den mindre attraktiv, t ex via beskattning, så att den inte längre uppfattas som "bättre" än lokal fiat. Du verkar vara på samma linje: när du skriver "certifiering" så läser jag "beskattning".
Citera
Sedan finns det mycket mycket mer som påverkas som skatter etc. Det vi ofta nämmer här är om BTC är en valuta eller inte. Det är lite oväsentligt nu då den snart är uppe i värde at ett oz guld.. och det säger en del av sig självt. Men det vi borde börja dividera om är vad som är kopplat till en fiat valuta och på vilka sätt det bidrar till en nationell ekonomi. Jag kan inte detta ämnet själv. Men jag kan tänka mig att en nationell valuta i sig stöttar staten och som i sin tur skapar den välfärden vi har.

Ska vår framtida statmister planera budgetar för sverige så kan den kanske bli bra förminskad om en global cryptovaluta har konkurerat hårt mot den senska kronan. Som sagt, jag vet inte helt riktigt men jag tror att utan en del genom tänkta regler/lagar för att både skydda BTC ekonomin och national ekonomin så kommer det nog få riktigt allvarliga konsekvenser...
Typ. Så därför kommer Staten inte stillatigande låta detta ske. Så mitt råd till alla lyckliga innehavare av BTC är Party On, för vi vet inte när festen slutar men vi vet, anser jag, att den kommer att sluta. På ett eller annat sätt.

august

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Säljes 1/10 oz guld- Spotpris! by AndrewJackson72
torsdag 02, juli 2026, 18:38:03

Silvermynt Krugerrands och Kängurur. by Kulkuri
torsdag 02, juli 2026, 14:55:25

Bostadstillägg + ädelmetaller = sant by Tyr
onsdag 01, juli 2026, 19:41:29

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
onsdag 01, juli 2026, 06:47:24

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane