Har nu bestämt mig för att prova på att daytrada eller åtminstone att testa på CFd handel vilket jag tycker verkar vara en enkel form att handla mot alla olika typer av marknader/råvaror/index/valutor.
Har kollat på IG markets och läst att många tycker det är ganska smidigt. Kommer givetvis inte ta några stora risker utan kommer bara använda en tiondel av min totala portfölj och inte satsa mer än 10 procent av den tiondelen per affär.
Tar gärna emot alla tips som jag kan tänkas behöva som jag inte vet om, gärna länkar till guider etc. Brukar läsa börstjänaren en del och det har gjort mig mer intresserad av att testa på kortsiktig spekulation.
cfd är något som jag kan rekommendera för att lära sig hur marknaden fungerar
men jag skulle nog ta en mäklar firma som har metatrader som plattform samt en firma som inte ligger i Sverige.
Att dom inte ligger i Sverige är endast en bekvämlighets sak för mig orkar inte med alla dessa blanketter som skall fyllas i varje år, men det är upp till var och en att bedöma om man har tid och lust med det.
Hur som helst så höll jag på med cfd i många år och föll nog på all reklam om låga insatser med höga vinster och det fungerar nog för en del men inte för mig.
Men som ett instrument att lära sig på är det billigt sätt att få live kurser och en bra plattform att studera.
Men sen när det kommer till live trading så skulle jag nog tänka om i dagens trading tempo så krävs det snabba system som kan hantera informationen på nanosekunder.
Kan dock tilläga att handlar man mer långsiktigt timmar och dagar så funkar det ok med att handla med cfd.
tradingforlife