Författare Ämne: Plattform för CFD handel - Vilken är bäst?  (läst 8921 gånger)

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 430
  • Affärsomdömen: 0
Plattform för CFD handel - Vilken är bäst?
« skrivet: fredag 06, april 2012, 11:36:15 »
Har nu bestämt mig för att prova på att daytrada eller åtminstone att testa på CFd handel vilket jag tycker verkar vara en enkel form att handla mot alla olika typer av marknader/råvaror/index/valutor.

Har kollat på IG markets och läst att många tycker det är ganska smidigt. Kommer givetvis inte ta några stora risker utan kommer bara använda en tiondel av min totala portfölj och inte satsa mer än 10 procent av den tiondelen per affär.

Tar gärna emot alla tips som jag kan tänkas behöva som jag inte vet om, gärna länkar till guider etc. Brukar läsa börstjänaren en del och det har gjort mig mer intresserad av att testa på kortsiktig spekulation.

Utloggad gardener

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 59
SV: Plattform för CFD handel - Vilken är bäst?
« Svar #1 skrivet: fredag 06, april 2012, 12:00:33 »
1. Använd www.interactivebrokers.com, överlägsna och välbeprövade, direktkopplingar till de flesta intressanta börser för handel av råvaror etc.

2. Sätt upp regler konkreta regler för dig själv och följ dom strikt! När du skall köpa/sälja och vilka objekt som du skall handla med (exempelvis som borde man undvika små marknader samt manipulerade). Använd avancerade filter i programmen för att hitta object som ligger inom dina regler.

3. Sälj allt innan dagen är slut aka day trading :)

4. Jag blir lite konfunderad med din riskstrategi. Om man säger att man är villig att riskera 10% av sin portfölj för en enskild affär så betyder detta vanligtvis så här:
Säg att din portfölj är $1000 för att göra det enkelt. (och då är du alltså villig att förlora $100 på en affär)
Då kan du köpa en råvara för hela ditt kapital men där du sätter upp auto-sell ifall priset går under $900. Förutsatt då att man följer punkt 3 så fungerar detta bra för riskhanteringen.
Kanske var det så du menade och jag missuppfattade dig bara.

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 430
« Svar #2 skrivet: fredag 06, april 2012, 12:18:44 »
Tack för tips!

Givetvis menade jag att jag inte vill riskera mer än 1% av totala portföljen per affär och således använda 10% till att trada med men med stopp. Vet itne riktigt hur jag formulerade mig i föregående inlägg men det var så jag tänkt.  :)

Utloggad tradingforlife

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • tradingforlife
    • tradingoilforlife
« Svar #3 skrivet: tisdag 17, april 2012, 20:11:49 »
Har nu bestämt mig för att prova på att daytrada eller åtminstone att testa på CFd handel vilket jag tycker verkar vara en enkel form att handla mot alla olika typer av marknader/råvaror/index/valutor.

Har kollat på IG markets och läst att många tycker det är ganska smidigt. Kommer givetvis inte ta några stora risker utan kommer bara använda en tiondel av min totala portfölj och inte satsa mer än 10 procent av den tiondelen per affär.

Tar gärna emot alla tips som jag kan tänkas behöva som jag inte vet om, gärna länkar till guider etc. Brukar läsa börstjänaren en del och det har gjort mig mer intresserad av att testa på kortsiktig spekulation.

cfd är något som jag kan rekommendera för att lära sig hur marknaden fungerar
men jag skulle nog ta en mäklar firma som har metatrader som plattform samt en firma som inte ligger i Sverige.
Att dom inte ligger i Sverige är endast en bekvämlighets sak för mig orkar inte med alla dessa blanketter som skall fyllas i varje år, men det är upp till var och en att bedöma om man har tid och lust med det.
Hur som helst så höll jag på med cfd i många år och föll nog på all reklam om låga insatser med höga vinster och det fungerar nog för en del men inte för mig.
Men som ett instrument att lära sig på är det billigt sätt att få live kurser och en bra plattform att studera.
Men sen när det kommer till live trading så skulle jag nog tänka om i dagens trading tempo så krävs det snabba system som kan hantera informationen på nanosekunder.
Kan dock tilläga att handlar man mer långsiktigt timmar och dagar så funkar det ok med att handla med cfd.
tradingforlife

Utloggad Dicky Swing

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 31
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #4 skrivet: torsdag 17, maj 2012, 14:02:56 »
cfd är något som jag kan rekommendera för att lära sig hur marknaden fungerar
men jag skulle nog ta en mäklar firma som har metatrader som plattform samt en firma som inte ligger i Sverige.
Att dom inte ligger i Sverige är endast en bekvämlighets sak för mig orkar inte med alla dessa blanketter som skall fyllas i varje år, men det är upp till var och en att bedöma om man har tid och lust med det.

Tanken har slagit mig också att testa att handla å det här sättet, det som har gjort att jag ännu inte tagit steget är just att jag inte riktigt har koll på deklarationsbiten, hur löser man detta på smidigaste sätt, utan att skatteverket protesterar?
Eller går det helt enkelt inte att lösa det smidigt?

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by toblov
Idag kl. 09:06

Säljes: 2 Dukat 1963, efterprägling av Ferdinand Karl 2 1642 by amadeus
Igår kl. 12:03

AVSLUTAD: guldmynt 20 francs Leopold I by zodiac
söndag 20, april 2025, 16:52:32

Monero by glimbert
lördag 19, april 2025, 17:57:36

Glad Påsk alla forumiter! by august
lördag 19, april 2025, 12:53:43