Författare Ämne: NVO.V (NOVO Resources)  (läst 1836 gånger)

Inloggad august

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1006
  • Affärsomdömen: 34
NVO.V (NOVO Resources)
« skrivet: tisdag 03, oktober 2017, 11:10:46 »
Jag vore tacksam om de som vill kommentera nedanstående gjorde det utan att först googla fram information om NVO.

1. Jag undrar lite nyfiket hur många här som ens hört talas om NOVO Resources.
2. Och av de som hört talas om det, hur många som sysslar med att handla gruvaktier (och juniorer) i Kanada.
3. Och om ni handlar PM-aktier i Kanada och har hört talas om NVO, har ni köpt några aktier i bolaget?

Orsaken till att jag undrar är att det finns en massa prat om olika PM-juniorer i här i Sverige i olika forum. Men ingenstans ser jag någon diskussion om NVO och nu råkar NVO vara ett extremt intressant specialfall som i bästa fall kan rita om kartan rejält vad gäller guldfyndigheter och i värsta fall kommer att bli en flopp av fullständigt enorma mått.

Inloggad I_am_mine

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 288
  • Affärsomdömen: 6
SV: NVO.V (NOVO Resources)
« Svar #1 skrivet: tisdag 03, oktober 2017, 12:32:52 »
Jag känner igen namnet men har ingen vetskap om företaget..

Jag håller till på ett annat forum som handlar med en del kanadensiska bolag i oja och gruvor, kanske där jag läst namnet någon gång. När det gäller gruvor diskuteras det nästan uteslutande LUMI och NGEX dock

Inloggad Håa

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 79
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #2 skrivet: tisdag 03, oktober 2017, 13:12:06 »
Hej,
har handlat juniorer under flera år, men inte hört talas om Novo. Har inte hängt på forum osv de sista 5 åren, utan läser några som jag har förtroende för.

Imponerande kursutveckling de haft senaste 3 månaderna, har du varit med på resan ?

Utloggad JL_GBG

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 31
  • Affärsomdömen: 7
« Svar #3 skrivet: tisdag 03, oktober 2017, 13:13:47 »
Jag har lite koll på Novo, faktiskt.

Såtillvida att jag har bolaget högst upp på min potentiella lista över juniorminers för inköp.
Problemet är att jag har satt en köpkurs som jag tänkt vänta in, men att kursen istället stiger och stiger för varje dag.

Jag brukar kolla på Kitco News på Youtube, och programledaren brukar fråga sina gäster om de har några tips på köpvärda juniorminers.
Ett flertal av dessa gäster har då nämnt Novo Resources som en kommande raket.

Och det ser ut som att de kan få rätt.
Känns lite som Bitcoin faktiskt, lite jobbigt att kliva in på en hög kurs.
Samtidigt som det mycket väl kan bli så att man i en nära framtid betraktar dagens kurs som ett fynd...

Utloggad Dealer67

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 98
  • Affärsomdömen: 14
« Svar #4 skrivet: tisdag 03, oktober 2017, 13:40:24 »
Fick upp ögonen på detta bolag så sent som i slutet på förra veckan genom ett inlägg på Börstjänarens forum.
Lite märkligt att man missat detta tidigare, med tanke på att det kan vara den största guldfyndigheten på 140 år som det snackas om.

Kursuppgången från i somras på ca 0.80CAD till dagens 7.50 CAD hade man ju velat vara med på!

Har en relativt stor portfölj med guld och silverbolag som är kryddad med lite "örter" 8) på Kanadabörsen och har även lyckats att gå på en sk pump & dump på ett bolag, så man blev lite skeptisk när man såg denna enorma kursuppgång.
Kommer att ha bolaget under bevakning en stund innan det blir aktuellt med ett köp.

Inloggad mrSju

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 337
  • Affärsomdömen: 16
« Svar #5 skrivet: tisdag 03, oktober 2017, 16:35:42 »
Nu vet jag inget alls om bolaget. Men jag har stor erfarenhet av att blåsa bort mina surt förvärvade slantar i förhoppningsbolag. Och det inkluderar bolag med stora metallfyndigheter i tidiga stadier.

Aktiekursens förutspådda utveckling:
https://image.slidesharecdn.com/06timolindborg131127miningintopstockholm-d2-131202182133-phpapp01/95/challenges-of-investing-in-junior-mining-companies-and-sotkamo-silver-2-638.jpg?cb=1386008548

Tänk efter noga var på tidslinjen ni hoppar på.

Inloggad I_am_mine

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 288
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #6 skrivet: tisdag 03, oktober 2017, 16:55:26 »
Den önskar jag att jag hade sett innan jag gjorde vissa köp i både gruvbolag och oljebolag :D

Inloggad august

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
« Svar #7 skrivet: tisdag 03, oktober 2017, 19:31:23 »
Imponerande kursutveckling de haft senaste 3 månaderna, har du varit med på resan ?
Jag brukar vara bra på att välja men urusel på timing men just här fick jag det faktiskt rätt. Jag har köpt mindre poster flera gånger, dels 2014 för drygt 1.6, men sedan betydligt bättre i våras för 0.93. Mitt sista köp var för en dryg vecka sedan för 4.52 och då gjorde det ont. Så det har gått bra, men man ångrar givetvis att man inte satsade mer än kaffepengar i våras.
Ett flertal av dessa gäster har då nämnt Novo Resources som en kommande raket.

Och det ser ut som att de kan få rätt.
Känns lite som Bitcoin faktiskt, lite jobbigt att kliva in på en hög kurs.
Samtidigt som det mycket väl kan bli så att man i en nära framtid betraktar dagens kurs som ett fynd...
Idag är det ju ren cirkus, ingen vet vad det kommer att bli av det, och inga hårda siffror finns. Men nu börjar samtidigt hypen bli så stor att det börjar strömma in pengar från folk som inte har någon aning utan bara har hört namnet och sett grafen. Min ryggmärg säger åt mig att det kommer att bli en blow-off topp inom en vecka, men det kan mycket väl ha dubblats till dess. Men därefter hoppas jag att den fortsätter uppåt, i lite mer kontrollerad takt.

Problemet är att om teorierna stämmer och detta är ett Wits-2 så kommer de att bli uppköpta i en blinkning till kanske 100% överkurs eller nåt. Så för att undvika det gäller det att kursen stiger snabbare än vad som motiveras av rationell värdering (...går argumenten). En sån sak måste sluta med blow-off top i min bok.

Inloggad august

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
« Svar #8 skrivet: onsdag 04, oktober 2017, 13:23:57 »
Nu vet jag inget alls om bolaget. Men jag har stor erfarenhet av att blåsa bort mina surt förvärvade slantar i förhoppningsbolag. Och det inkluderar bolag med stora metallfyndigheter i tidiga stadier.
Et tu, Brute :-)

När man bränt sig tillräckligt många gånger så har man antingen lärt sig någonting om riskhantering... eller så har man inga pengar kvar att leka med.

En av de viktigaste lärdomarna för mig har varit att "om man inte säljer med vinst... så kommer man att få göra det med förlust". En annan sak som har funkat väldigt bra för mig är att varje år plocka bort en slant från bordet. Dvs oavsett om portföljen gått upp eller ner så tar jag ut pengar (och använder för att amortera av på huset). Det gör att jag snart kommer att ha nått punkten där hela klabbet är vad som brukar kallas för en "freeride", dvs punkten när hela portföljen kan brinna upp utan att det innebär en förlust totalt sett.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Vilka av dessa tyska silverhandlare är seriösa? by Birka
Idag kl. 12:30

Diskussion om Bitcoin by august
Idag kl. 12:27

Lordmancer 2 (game) by I_am_mine
Igår kl. 23:47

EFN talar om vad pengar är och hur de skapas by cyber
Igår kl. 22:40

Säljes: Parti 80% med mervärde, 3kg finvikt by Micromax
Igår kl. 18:22

Bilder på guld. by Rödlöga
Igår kl. 08:53

Vilken månad har lägst silver pris? by Thornado
fredag 15, december 2017, 14:14:44

Säljes : Världens vackraste guldmynt? 2 st 20$ St Gaudens guldmynt (Sänkt pris!) by mega_n
torsdag 14, december 2017, 10:01:05

Ny medlem by guldbob
torsdag 14, december 2017, 08:41:21

KÖPES svensktguld 2000kr by kristensson
onsdag 13, december 2017, 20:15:16

[Säljes] Diverse silver. by Krugerangel
onsdag 13, december 2017, 09:12:45

[Köpes] Guldtacka 100g(även 250g ). by jumu
tisdag 12, december 2017, 14:24:30

Banken blir otillgänglig. by Krugerangel
tisdag 12, december 2017, 11:39:54

Ny medlem (Luger) by Prolantie