Författare Ämne: Dagens händelse  (läst 16886 gånger)

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 563
  • Affärsomdömen: 26
Dagens händelse
« skrivet: tisdag 21, februari 2012, 21:34:26 »
Jag tänkte vi kunde ha en tråd där vi beskriver något av våran dag, Jag har 2 händelser.

skulle köpa frukt på rema1000, hittade några saftiga apelsiner, men jag tog ett 1 kg nät istället, det var blodapelsin, står 2 andra där och kollar in apelsinerna också. Jag går iväg, sen ser jag hur den ene kommer snabbt emot mig, sen säger han, du är medveten om att det är blodapelsiner du tog, ja svarade jag, då säger han, skulle bara kolla så att du inte tog fel apelsiner, bra de har koll på en  :)

andra händelsen. skulle för första gången gå och träna zumba, det är ju manligt så varför inte. Jag har inte tränat det förr eftersom alla jag pratat med sagt att det är så lätt, jag är van att köra på hög nivå på  aerobics dance etc så jag vill ha lite utmaning när jag tränar.. Fan det var svårt  :o men nästa gång sätter jag det..

Ja nu vill jag ha några skeenden i era liv idag, enbart idag, inte igår..

Utloggad wikstrand4321

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 15
  • Affärsomdömen: 5
SV: Dagens händelse
« Svar #1 skrivet: tisdag 21, februari 2012, 23:17:44 »
Vakande vid 9 tiden i morse av att sotaren stod i dörren till sovrummet.
Berättade att han skulle sota vilket jag helt glömt bort.

Utloggad Casamannen

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 47
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #2 skrivet: onsdag 22, februari 2012, 00:15:27 »
Har jobbat, insett att jag inte längre pallar känslan av att vara tvungen att jobba och gå runt och tänka på allt som inte har hunnits med. Har kommit upp med en plan som gör att jag inte längre är bolånetorsk, har låga löpande utgifter, kan säga upp mig och bli mångsysslare utan att behöva oroa mig för om det går ihop eller inte. Hejdå ekorrhjul!

sisu

• Gäst
« Svar #3 skrivet: onsdag 22, februari 2012, 05:45:30 »
Detta var ifrån gårdagen, men ändå.
Jag tränade thai-boxning tillsammans med en god vän som vanligt men igår så lyckades jag sparka honom på
armbågen, det gjorde ont.

Efter träningen blev det såklart sauna och prat.

Har jag tur kan jag gå idag, men vi får se. Nästa gång ska jag nog se till att vi använder benskydd.

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 851
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
« Svar #4 skrivet: onsdag 22, februari 2012, 08:56:48 »
Detta var ifrån gårdagen, men ändå.
Jag tränade thai-boxning tillsammans med en god vän som vanligt men igår så lyckades jag sparka honom på
armbågen, det gjorde ont.

Efter träningen blev det såklart sauna och prat.

Har jag tur kan jag gå idag, men vi får se. Nästa gång ska jag nog se till att vi använder benskydd.

I know the feeling...

Högläge och sedan linda foten minskar blödningen. Bastu låter inte speciellt klokt.

I bilden nedan har jag träffat ett knä, blåmärket vid tårna kommer från samma skada. Lite småsegt att gå veckan efter.
« Senast ändrad: onsdag 22, februari 2012, 08:59:20 av Baltikinkasso »

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #5 skrivet: onsdag 22, februari 2012, 09:56:05 »
Jag kom nyss till kontoret och väntar på en rörmokare som ska komma hit när som helst. Igår fick vi stopp i både toalett och handfat i badrummet. Lite jobbigt när man gillar att dricka både kaffe och té på jobbet...

sisu

• Gäst
« Svar #6 skrivet: onsdag 22, februari 2012, 10:59:05 »
Baltic:
Jo, sauna är kanske inte bäst ur fotsynpunkt, men vi avbröt inte träningen bara för foten så den var nog inte allt för illa däran. Din fot såg verkligen illa däran ut, men hade du inte träffat fel så hade den andra varit det istället. Men det är skit när träffar med foten istället för med skenbenet.

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 430
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #7 skrivet: torsdag 23, februari 2012, 22:59:54 »
Har jobbat, insett att jag inte längre pallar känslan av att vara tvungen att jobba och gå runt och tänka på allt som inte har hunnits med. Har kommit upp med en plan som gör att jag inte längre är bolånetorsk, har låga löpande utgifter, kan säga upp mig och bli mångsysslare utan att behöva oroa mig för om det går ihop eller inte. Hejdå ekorrhjul!

Grattis, i efterskott hehe. Hade varit intressant att höra hur det känns och vad du sysslar med? Förväntar mig massor av mer energi till att göra saker man verkligen tjänar på, investeringar osv.

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
« Svar #8 skrivet: måndag 27, februari 2012, 10:08:59 »
dagens händelse är att man är hemma från jobbet, feber  >:( icke bra..Det positiva är att det inte existerar några karensdagar här så jag får 100% i lön ändå  ;D inte ofta man är sjuk så det får bli dagens händelse..

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #9 skrivet: måndag 27, februari 2012, 10:53:26 »
dagens händelse är att man är hemma från jobbet, feber  >:( icke bra..Det positiva är att det inte existerar några karensdagar här så jag får 100% i lön ändå  ;D inte ofta man är sjuk så det får bli dagens händelse..

100% i lön alltså? Ja, bor man i ett rikt land så gör man ;) Krya på dig hur som helst!

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
« Svar #10 skrivet: måndag 27, februari 2012, 11:14:40 »
jag tycker det är bra med de reglerna, man ska ju inte bestraffas ekonomiskt för att man är sjuk..så kör man bil till jobbet så tjänar man ju mer på att vara hermma än att jobba  :D

Vi ska inte tala om ensamstående föräldrar här i Norge, de har det väldigt gott ekonomiskt. Ett exempel, tjänar du ca 220000 nkr per år"vilket är en väldigt låg lön", du får 2 barn, det tar slut med killen, hur mycket får man nu av att vara hemma med barnen, över 420000 nkr per år i form av subventioner av hyra, dagisavgift, etc etc.. Såg en dagstidning som hade ett exempel som detta. Jag träffar en tjej med 2 barn, hon har mer pengar än mig trots att jag jobbar heltid :o betalar bostadsrätt kontant etc, inga arv, bara sparat av det staten stoppat till henne när hon har barn..Tur det är ett rikt land hehe, skulle inte funka i sverige. nackdel med detta system, varför jobba för en ensamstående tjej med barn?

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
« Svar #11 skrivet: måndag 27, februari 2012, 12:20:11 »
Den artikeln skulle jag gärna vilja läsa. Jag tror knappast att en något bättre skatteklasse, ett extra barnbidrag, (om man inte tjänar för mycket) reducerad barnehagegeavgift, och småbarnstillegg ger möjlighet att generalisera bidragen till "420000 NOK per år".

100% "lön" när man är "sjuk" avskaffas förhoppningsvis så snart som möjligt. Jävlig, jävligt, jävligt trött på alla idioter till norrmän som när det är fint skidväder/vankas barnkalas/lackar mot jul/valfri ursäkt kommer på att de är "sjuka". Rätten till 100% är lyckligtvis ibland förhandlingsbar, vilket jag och min arbetsgivare utnyttjade.

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
« Svar #12 skrivet: måndag 27, februari 2012, 12:54:22 »
Den artikeln skulle jag gärna vilja läsa. Jag tror knappast att en något bättre skatteklasse, ett extra barnbidrag, (om man inte tjänar för mycket) reducerad barnehagegeavgift, och småbarnstillegg ger möjlighet att generalisera bidragen till "420000 NOK per år".

100% "lön" när man är "sjuk" avskaffas förhoppningsvis så snart som möjligt. Jävlig, jävligt, jävligt trött på alla idioter till norrmän som när det är fint skidväder/vankas barnkalas/lackar mot jul/valfri ursäkt kommer på att de är "sjuka". Rätten till 100% är lyckligtvis ibland förhandlingsbar, vilket jag och min arbetsgivare utnyttjade.

huvva vad jag fick leta, får se om det stämde.

"To barn og du dobler din lønn

Beregningene vi har foretatt viser at dersom du i dag tjener 200.000 kroner vil to barn på to og fire år ha samme virkning som om din arbeidsgiver doblet din nåværende brutto inntekt på 200.000 kroner - til omlag 400.000 kroner. Etter skattefordeler og stønader øker nemlig din disponible inntekt etter skatt med omlag 135.000 kroner - fra 142.596 til 277.155."

http://www.dinside.no/579/alenemor-god-butikk

källa
Rikstrygdeverket
Skattedirektoratet
Tønsberg trygdekontor
Skatteetatens lignings ABC

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
« Svar #13 skrivet: måndag 27, februari 2012, 13:44:26 »
Visserligen inte dagsaktuella siffror, men 135000 låter mer rimligt. Sen blir det givetvis en enorm effekt när man räknar om till motsvarande bruttolön. Nog om det nu, se till att krya på dig. Vi som dräller runt hemma och är pappalediga behöver dina skattepengar...

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
« Svar #14 skrivet: måndag 27, februari 2012, 13:59:23 »
Visserligen inte dagsaktuella siffror, men 135000 låter mer rimligt. Sen blir det givetvis en enorm effekt när man räknar om till motsvarande bruttolön. Nog om det nu, se till att krya på dig. Vi som dräller runt hemma och är pappalediga behöver dina skattepengar...

inte dagsaktuella, men de har ju inte fått det sämre under de senaste åren... de har det bra iallafall, jag har inget emot det, bättre de får det än att staten lägger pengarna på en massa annat tokigt..

jag betalar med glädje skatt i detta land, man får så mycket tillbaka på annat vis  :)

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

[Säljes]: Guld 10 kr Oscar II från 1874 by Mange
Igår kl. 18:50

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by Guld24K
Igår kl. 16:48

Irankriget by gbz
Igår kl. 13:54

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n