Författare Ämne: >>>> Donera guld/silver/pengar till Barncancerfonden.  (läst 37964 gånger)

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
>>>> Donera guld/silver/pengar till Barncancerfonden.
« skrivet: söndag 05, mars 2017, 15:17:47 »
Jag fick häromdagen ett PM från medlemmen Bosse68 som frågade om det inte var dags att göra en insats för Barncancerfonden igen och det tycker vi absolut.

Vi körde den här grejen för ett par år sedan och det går att läsa om det här.

http://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=3600.0

Så, Bosse donerade 2 stycken Silver Pandor för ändamålet som sen ska auktioneras ut till medlemmarna på forumet är det tänkt.

Vill du som läser detta vara med så är det bara att posta upp vad du vill donera här i tråden, gärna med bild och sen när donationsrundan är klar så att säga så ska silvret sen skickas till mig och jag sätter sen ihop en annons och lägger sen ut på forumet. En inbetalning görs sen till Barncancerfonden och naturligtvis så kommer den inbetalningen att redovisas. Vi sätter förmodligen upp ett insamlingskonto i Ädelmetallforums namn den här gången.

Vi kör en donationsrunda på en vecka så sista dag för att donera silver sätter vi till nästa Söndag 12/3.

Vill man skänka en slant så kontaktar man mig via PM för att sen Swisha pengarna till mig.

Kolla över gömmorna om det finns något du kan tänka dig att donera eller dyk ner i plånboken och slå en titt i den. :)

« Senast ändrad: måndag 13, mars 2017, 10:50:55 av MrLibertad »

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
SV: Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #1 skrivet: söndag 05, mars 2017, 15:29:26 »
Jag donerar en Britannia 2017 och en Canada Wildlife 2012 Moose.

Donerat hitills.

4 oz silver

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
SV: Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #2 skrivet: söndag 05, mars 2017, 17:46:51 »
En forummedlem har skänkt 200:- i cash.

Insamlat än så länge.

4 oz silver.
200:- kontant.

Utloggad Krugerangel

  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1155
  • Affärsomdömen: 63
SV: Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #3 skrivet: söndag 05, mars 2017, 19:00:41 »
Jag skulle gärna vilja skänka men behöver skänk själv :-[.
För inte så länge sedan läste jag en artikel om sambandet med korv(med bröd ) och just barncancer.
MUK - maskinellt utbenat kött aka korv, är inte bra för barnens hälsa.
Barn som inte får amma mammas får också lättare cancer.
Plastleksaker är också något man som förälder ska se upp med. Plast ångar farliga ämnen och torkar in på få år.
Hoppas att jag med detta får bidra till mindre cancerfall för barnen <3

Krugern
 

Inloggad soidbergh

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 78
  • Affärsomdömen: 3
SV: Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #4 skrivet: söndag 05, mars 2017, 20:35:27 »
Jättefint initiativ! En Koala -13 (med tjusig trälåda) bidrar jag gärna med.

mrSju

  • Gäst
SV: Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #5 skrivet: söndag 05, mars 2017, 20:58:22 »
Bra initiativ.

Ursäkta, men jag spyr på företag som på något sätt skyltar med hur mycket dom har skänkt, för att få reklam och uppmärksamma sin egen godhet

Skänker man pengar till välgörenhet så skänker man anonymt, annars var syftet något annat än att hjälpa organisationen. (Även om pengarna kommer till lika stor nytta ändå.)

Dom riktiga hjältarna är dom som skänker pengar och aldrig yppar ett ord om det. True story.
Nu menar jag inte anonym här på forumet (för det blir svårt att organisera en insamling då.) utan anonym i annonser eller alla "insamlingstävlingar" som dyker upp titt som tätt i diverse medier.


PMa Swischnummer. Stekte falukorv istället för den obligatoriska pizzan idag, så jag lägger nåra hundringar till insamlingen. Självklart behövde jag upplysa er om min godhet, eftersom jag inte själv tillhör den anonyma hjältekategorin.

Barncancer ska utrotas.

Edit: Upplägget med att annonsera ut silvret via forumet är helt okej. I andra kanaler bör det vara anonymt.

« Senast ändrad: söndag 05, mars 2017, 22:30:04 av mrSju »

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
SV: Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #6 skrivet: söndag 05, mars 2017, 23:23:57 »
Det går naturligtvis bra att vara anonym på alla sätt och vis om man vill skänka silver eller pengar, då är det bara att kontakta mig via PM.

Insamlat än så länge.

5 oz silver.
200:- kontant.

/MrL

Inloggad sff123

  • Administratör
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1914
  • Affärsomdömen: 92
SV: Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #7 skrivet: måndag 06, mars 2017, 21:01:20 »
Här kommer mitt bidrag gillar iden med auktionen tycker alla som kan ska va med
skitbra initiativ heders :) sen om det är något litet mynt eller bullion eller kuriosa
spelar väl mindre roll det är tanken som räknas inte storleken
jag kommer buda på det som kommer på auktionen ska bli kul
Lycka till med en lysande ide

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
SV: Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #8 skrivet: måndag 06, mars 2017, 22:12:17 »
Insamlat än så länge.

8,21 oz silver.
500:- kontant.

mrSju

  • Gäst
SV: Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #9 skrivet: måndag 06, mars 2017, 22:24:10 »
Tycker det går lite segt här.

Hjälpa till att bota barncancer eller bygga på sin stack med nån 120 år gammal repig peng? Fan va meningslöst allt känns när man börjar prata om liv, små liv. Sjukt orättvis värld vi lever i. Barn är alltid oskyldiga.

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
SV: >>>> Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #10 skrivet: tisdag 07, mars 2017, 10:57:02 »
Insamlat än så länge.

8,21 oz silver.
700:- kontant.

mrSju

  • Gäst
SV: >>>> Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #11 skrivet: tisdag 07, mars 2017, 18:53:16 »
bump

Utloggad Brageson

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 505
  • Affärsomdömen: 16
SV: >>>> Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #12 skrivet: tisdag 07, mars 2017, 19:01:13 »
Tycker det går lite segt här.

Hjälpa till att bota barncancer eller bygga på sin stack med nån 120 år gammal repig peng? Fan va meningslöst allt känns när man börjar prata om liv, små liv. Sjukt orättvis värld vi lever i. Barn är alltid oskyldiga.

bump

Jag funderade på att skänka...men nu när mrSju har tagit på sig att gnälla och tjata så känns det inte så värt längre.

Jag menar att det är upp till var och en att besluta, utan av påverkas av andra....känns lite mobbare-tendenser här.
« Senast ändrad: tisdag 07, mars 2017, 19:05:26 av Brageson »

mrSju

  • Gäst
SV: >>>> Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #13 skrivet: tisdag 07, mars 2017, 19:25:47 »
bump

Jag funderade på att skänka...men nu när mrSju har tagit på sig att gnälla och tjata så känns det inte så värt längre.

Jag menar att det är upp till var och en att besluta, utan av påverkas av andra....känns lite mobbare-tendenser här.

Detta är en av få trådar som är värd att uppmärksammas och bumpas upp till toppen. Säkert en del som missat den. Alla har inte ekonomi att skänka, men alla bör iallafall få chansen genom att få se tråden.

Tråkigt att du uppfattar mej som en mobbare. (om jag tolkade dej rätt)

Inloggad Silvern

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 301
  • Affärsomdömen: 6
SV: >>>> Donera silver/pengar till Barncancerfonden.
« Svar #14 skrivet: tisdag 07, mars 2017, 19:41:46 »
bump

Jag funderade på att skänka...men nu när mrSju har tagit på sig att gnälla och tjata så känns det inte så värt längre.

Jag menar att det är upp till var och en att besluta, utan av påverkas av andra....känns lite mobbare-tendenser här.

Detta är en av få trådar som är värd att uppmärksammas och bumpas upp till toppen. Säkert en del som missat den. Alla har inte ekonomi att skänka, men alla bör iallafall få chansen genom att få se tråden.

Tråkigt att du uppfattar mej som en mobbare. (om jag tolkade dej rätt)

Inte mobbare direkt, men när du skriver som du gjorde i kommentaren bragesson skriver om så blir det lite grupptryck-aktigt av dig, tråden har setts 681 gånger. Så jag är helt säker på att största delen av forumets aktiva medlemmar har sett detta nu så det finns ingen mening med att tjata på folk om att skänka  :)

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 16:36

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23