Författare Ämne: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!  (läst 63743 gånger)

Inloggad Fantom

  • Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 424
  • "Allting är relativt"
Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« skrivet: måndag 13, juni 2016, 00:47:05 »
Hej igen! 
Fantomen här. 8)

Fantomen firar 2-årsjubileum av "Fantomens Silverbutik" (butiken är nära konkurs nu för tiden, men det är väl inte tillräckligt bra anledning för att inte fira, eller hur? :D)
Så jag kör en silverutlottning ändå!
Citerar mig själv "...tiden är en riktigt bristvara för mig nu för tiden, eller så blir jag latare ju äldre jag blir..." det stämmer fortfarande tyvärr, jag har inte tillräckligt mycket tid att syssla med "Butiken", priserna och utbudet uppdateras dåligt, att få ett svar från mig tar oftast mer än 24 timmar, o.s.v. och mina svar började bli korta och tråkiga, alltså ärligt talat, jag skulle inte köpa något från mig själv om jag får så dålig service som jag gör nu för tiden helt enkelt.
Därför kopierar jag den största delen av inlägget från min gamla utlottningen. (tidbrist/dåligt planerat/slarv) 
Här är länken till själva "Fantomens Silverbutik" delen här på forumet, för er som inte vet: "länk". Där finns flera trådar och här är en direktlänk till en tråd där jag har silver till salu: [SÄLJES] Vanliga och ovanliga silvermynt till salu, även Kina Pandor! "länk".
Jag uppdaterar trådarna där då och då, speciellt silver salutråden och speciellt när det kommer nya mynt, skitsnack egentligen, då jag uppdaterar dåligt och sällan! >:(
 
Ja, i alla fall så kör jag en tävling och silverutlottning nu.
Tävling består av två delar.

 
1). Klassisk, gissa vad stängningspriset hos Bullionvault blir på fredag den 24:e Juni 2016
Sista datum att gissa sätter jag till Måndagen den 20 Juni klockan 23.00 forumtid.

 
Det är priset i dollar per oz som gäller.
 
Skriv gissningen här i tråden. En gissning per medlem och med 2 decimaler.
Man får gissa samma pris som någon annan och om det blir flera medlemmar som har gissat det rätta priset så kommer tävlingen att avgöras via lottning.

 
Enkelt och hoppas alla förstår! :)
 
2). Klassisk även här :D gissa vad stängningspriset på guld den 24:e Juni 2016 hos Bullionvault blir. Och samma regler som med del ett, alltså sista datum att gissa sätter jag till Måndagen den 20 Juni klockan 23.00 forumtid, och det är priset i dollar per oz som gäller.
 
Skriv gissningen här i tråden. En gissning per medlem och med 2 decimaler.
Man får gissa samma pris som någon annan och om det blir flera medlemmar som har gissat det rätta priset så kommer tävlingen att avgöras via lottning.

 
Klart?
 
Samt så lottar jag även ut ett graderat silvermynt för alla medlemmar som är med och anmäler sig i tråden. Ska säkert filma och ska göra en spännande video på det.
 
För själva utlottningen sätter jag ett "sista datum" den 27 Juni 2016 kl. 23:00. Observera att om ni svarar efter 20 Juni då är ni med endast i utlottningen, alltså ni missar då första delen och andra delen helt enkelt.
 
Nu till vinsten!
 
Det är tre stycken 30 gram silvermynt Kina Panda 2016! Som ni ser på bilden!
 
Det blir tre vinnare (Första: Vinnaren som gissar rätt silverpris. Andra: Vinnaren som gissar rätt guldpris. Tredje vinnaren får vara vem som helst, då jag kör en utlottning och den tredje vinnaren får ett graderat Kina Panda mynt 2016).

 
Exempel på svaret i tråden:



Gärna något trevligt/otrevligt ord först, sedan
1) silver 42,22 oz
2) guld 1971,08 oz



Lycka till!  ;)

p.s. varför Silver Panda mynt? Bästa investerings silver mynt enligt mig.
exempel:
Panda 2013 jag handlade för ca. 220-230 kr/st juni året 2013, nu säljes för ca. 300 kr/st.
Maples 2013 jag handlade för ca. 190-200 kr/st juni året 2013, nu säljes för 170 kr/st.
Eagles 2013 jag handlade för ca. 200-210 kr/st juni året 2013, nu säljes för 185 kr/st.
Fast varför skriver jag det? ???

Utloggad Silvern

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 301
  • Affärsomdömen: 6
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #1 skrivet: måndag 13, juni 2016, 01:26:12 »
Jag kör väl igång tävlingen då  8) 

Som ny i Ädelmetallsvärlden så hade det varit riktigt härligt att vinna detta pandamynt då jag har sneglat på dom rätt mycket men inte kunnat slå till än. Ett pandamynt hade känts som en väldigt bra start på min ännu obefintliga silverhög!

Mina gissningar är:

1) Silver: 17,20 / oz

2) Guld: 1260,50 / oz
« Senast ändrad: måndag 20, juni 2016, 19:58:04 av Silvern »

fredrikwall67

  • Gäst
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #2 skrivet: måndag 13, juni 2016, 06:52:31 »
Fantomens butik är mycket bra och omtyckt av mig. Går in och ändrar mig, justerar upp priserna. Om Fantomen inte hänger med i prissättningen, så blir det rea i hans butik. Det är det jag hoppas på

Silver 17.31 -> 26,55
Guld 1239,97 -> 1375,77
« Senast ändrad: måndag 13, juni 2016, 07:04:14 av fredrikwall67 »

Inloggad 9darter

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 738
  • Affärsomdömen: 27
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #3 skrivet: måndag 13, juni 2016, 08:55:48 »
Heders Fantom.

Au 1217,43
Ag 16,42

Inloggad Morgan

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #4 skrivet: måndag 13, juni 2016, 10:05:23 »
Trevligt initiativ tycker jag :)

Silver: 16,98
Guld: 1271,55


Utloggad Azure

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 543
  • Affärsomdömen: 75
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #5 skrivet: måndag 13, juni 2016, 10:14:39 »
Alltid lika generös, Fantom ;)

Kan väl ta och gissa:
Au: 1225,13
Ag: 16.72

Lycka till alla andra

Utloggad Repairman

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 186
  • Affärsomdömen: 3
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #6 skrivet: måndag 13, juni 2016, 10:32:59 »
Bra Fantomen

AG 17.01

AU 1238.01

Utloggad Numismatikern

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 34
  • Affärsomdömen: 7
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #7 skrivet: måndag 13, juni 2016, 10:59:00 »
alltid roligt med tävlingar fantomen  ;D

AG 17.08
AU 1249.49


Utloggad vonGold

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 80
  • Affärsomdömen: 7
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #8 skrivet: måndag 13, juni 2016, 11:19:51 »
Bästa Fantom

Silver: 17,29
Guld: 1275,09

Inloggad Birka

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3355
  • Affärsomdömen: 146
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #9 skrivet: måndag 13, juni 2016, 12:05:41 »
Fantastiska Fantomen!

AG 17,05

AU 1280,35


Utloggad Drnogo

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 119
  • Affärsomdömen: 20
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #10 skrivet: måndag 13, juni 2016, 12:54:08 »
Alltid lika trevligt, Fantom!
Detta kan bli starten till ännu en serie!


Silver: 17,49
Guld: 1292,03

Utloggad Steely

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 37
  • Affärsomdömen: 22
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #11 skrivet: måndag 13, juni 2016, 17:44:20 »
Fantomen är kanonbra!!!

Guld: 1255,55
Silver: 16,55

Lycka till alla forumvänner!

Utloggad Krudolf

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 70
  • Affärsomdömen: 3
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #12 skrivet: måndag 13, juni 2016, 21:51:20 »
Fantom.

Guld 1290,10 och silver 18,25.

  ;D

Inloggad glimbert

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 408
  • Affärsomdömen: 22
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #13 skrivet: tisdag 14, juni 2016, 00:45:02 »
Jag tycker du sågar dig själv lite väl hårt, Fantomen. Du är i allra högsta grad delaktig i att hålla forumet trevligt och levande, särskilt med ett sådant här initiativ.

Guld: 1268,79
Silver 16.81

Inloggad Fantom

  • Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 424
  • "Allting är relativt"
SV: Fantomens tävling och silverutlottning 2016! Äntligen!
« Svar #14 skrivet: tisdag 14, juni 2016, 01:49:36 »
Tack för trevliga ord kära medlemmar! :)
Jag kan passa på och kommentera lite under själva processen då och då. Däremot jag ber alla andra att svara endast en gång i tråden, alltså ett inlägg per medlem (det förenklar med själva utlottningen), samt var snäll och ändra (korrigera) inte era inlägg efteråt, som fredrikwall67 gjorde.
Jag tillåter fredrikwall67 med hans korrigerat inlägg men hoppas att inga mer gör så. :)

Jag kör väl igång tävlingen då  8) 

Som ny i Ädelmetallsvärlden så hade det varit riktigt härligt att vinna detta pandamynt då jag har sneglat på dom rätt mycket men inte kunnat slå till än. Ett pandamynt hade känts som en väldigt bra start på min ännu obefintliga silverhög!
...

Pandamynt är riktigt bra investerings val, speciellt vanligaste silver mynt av årets upplaga (dem äldre är redan rätt dyra och börjar man köpa och samla på äldre Panda mynt så får man jämföra det som en typ konst samling och det blir inte riktigt investering i ädelmetall då) Äldre Panda mynt kan vara även rätt svåra att sälja (om man behöver sälja snabbt), så det gäller att hitta en rätt köpare och oftast man måste vända sig till eBay för att göra det. Att sälja ett Maple eller Eagle mynt blir betydligt enklare och snabbare då.
Graderade Panda mynt kan vara ännu svårare att sälja och även köpa (sällsynta silver Panda mynt graderade NGC ms69 kan lätt kosta över 8000 kr, exempel ett speciellt variation av 1995, 1999, 2000, 2001 år) så här man kan jämföra lätt som en konst samling.

Fantomens butik är mycket bra och omtyckt av mig. Går in och ändrar mig, justerar upp priserna. Om Fantomen inte hänger med i prissättningen, så blir det rea i hans butik. Det är det jag hoppas på
...
   
Tack!
Ja, mycket möjligt att det händer :D

Jag tycker du sågar dig själv lite väl hårt, Fantomen. Du är i allra högsta grad delaktig i att hålla forumet trevligt och levande, särskilt med ett sådant här initiativ.
...
Tack! Ja, det är inte lätt att vara pedant (jag är pedant och det är min fördel och nackdel samtidigt). Jag planerar (försöker planera) allting och vardagliga händelser går bra med planering, däremot det är alldeles för svårt när man sysslar seriös med silver på sidan om som hobby och speciellt säljer/köper måste typ "alltid" vara online och efter flera år det börjar bli jobbigt, då man vill göra även något annat annat samtidigt.

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Säljes 1/10 oz guld by AndrewJackson72
Idag kl. 13:11

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53