Författare Ämne: OLJA PRISSÄTTS I GULD  (läst 5148 gånger)

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
OLJA PRISSÄTTS I GULD
« skrivet: måndag 12, december 2011, 20:26:52 »
Verkligen en intressant tanke, det öppnar ju upp för en hel del att tänka på.
Kommer Petrodollarn att förlora sin "gloria".

 Interviewed by the German journalist Lars Schall, the economist and oil market analyst Maarten van Mourik argues not only that there is a long relationship between oil prices and gold prices but also that oil exporters have begun more or less pricing their oil in gold. GATA's work figures in the interview and van Mourik expresses wonder that GATA recently was mentioned more or less favorably in the Financial Times. (See http://www.gata.org/node/10591.) Schall's interview with van Mourik is headlined "Money Drives Everything" and it's posted at Schall's Internet site here:

http://www.larsschall.com/2011/12/11/%E2%80%9Cmoney-drives-everything%E2...

Utloggad Arkivet

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 200
  • Affärsomdömen: 1
  • Det är fult att spara.
SV: OLJA PRISSÄTTS I GULD
« Svar #1 skrivet: måndag 12, december 2011, 20:34:47 »
Är inte det här USA absolut vill motarbeta? Att olja prissätts i guld skulle leda till att dollarn som världsvaluta tar ett steg närmare mot sin grav.

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: OLJA PRISSÄTTS I GULD
« Svar #2 skrivet: måndag 12, december 2011, 21:05:21 »
Är inte det här USA absolut vill motarbeta? Att olja prissätts i guld skulle leda till att dollarn som världsvaluta tar ett steg närmare mot sin grav.

Jodå, det fanns en kille som hette Sadam Husein som ville ha betalt i € och en annan kille Mohamar Kadaffi ville ha betalt i Guld.
Se hur det gick för dom - sedan kan man tycka vad man vill om argumenten för att ha ihjäl dom men PETRO-dollarns försvar var det som gällde.
Glöm inte att USA är Djävulens moder och totalt självfixerade.

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: OLJA PRISSÄTTS I GULD
« Svar #3 skrivet: måndag 12, december 2011, 21:43:09 »
Eller för att jämföra USA med Sverige:

USA skaffar sig vänner och allierade i världen om de tjänar på det.
Sverige skaffar sig vänner och allierade i världen för att alla ska se hur duktiga vi är, även om vi förlorar på det.

Utloggad devetu

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 62
  • Affärsomdömen: 0
SV: OLJA PRISSÄTTS I GULD
« Svar #4 skrivet: måndag 12, december 2011, 23:14:54 »
Eller för att jämföra USA med Sverige:

USA skaffar sig vänner och allierade i världen om de tjänar på det.
Sverige skaffar sig vänner och allierade i världen för att alla ska se hur duktiga vi är, även om vi förlorar på det.

haha

Utloggad Sarek

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2256
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
SV: OLJA PRISSÄTTS I GULD
« Svar #5 skrivet: tisdag 13, december 2011, 19:40:47 »
Citera
Sverige skaffar sig vänner och allierade i världen för att alla ska se hur duktiga vi är, även om vi förlorar på det.

En mycket träffande beskrivning på de svenska politikernas mentalitet, som jag skriver under på.
Tänk att man behövde komma ända till detta forumet för att få se det på pränt!

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Idag kl. 16:36

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
Igår kl. 23:56

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23