Jag tycker fortfarande det är märkligt/orättvist att bara folk som har max 44300kr ska få plocka ut den...hur tänkte dom då?
Det rör sig alltså endast om ens privata pensionsförsäkring?
Då har man beställt hem blanket för att få tillbaka mina pengar, hoppas att det funkar trots ovan lyckade försök förblir jag skepptisk.
Har fått in pensionssparandet på transaktionskontot o skatten är dragen. Suger hårt att det lät vänta på sig i en tid med kursfall..Förlorar ca 3000 sek i dagens penningvärde om jag kalkylerar med officiell prisinflation och kursfall på fonden... Men slapp ju en del skatt eftersom jag slapp statlig inkomstskatt på beloppet när det begav sig så totalt går det lite plus iaf...Skönt att omvandla till sedlar.När jag ringde för att beställa ett uttag yrade damen om att det skulle bli en decimeter sedlar.. Har de så dålig koll ? lite under 15k blir knappast en 10 cm hög bunt. Hon tyckte det var lite konstigt o beställa 200kronors-sedlar och de behövde över en vecka på sig för att få hem sedlarna trots det lilla beloppet som normalt inte behöver föranmälas. Kanske betyder detta att jag får ocirkulerade sedlar ?