Författare Ämne: Nordea och Shemitah  (läst 5799 gånger)

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 8
Nordea och Shemitah
« skrivet: fredag 11, september 2015, 19:14:28 »
Upptäckte när jag loggade in på Nordea att de har underhåll 20150913. Det datumet har jag sett många gånger den senaste tiden. :o  Jag minns det eftersom det är den dagen Shemitah-året avslutas och anhängarna av den katastrofteorin spår början på en global ekonomisk kollaps. Sep 13 är partiell solförmörkelse och den 28 är det en full månförmörkels . Avslutningen på "the super blood moon" vilket består av fyra förmörkelser under 2015.

Oavsett vad man tror om Shemitah så tycker jag det var något otäckt att se att Nordea skulle ha underhåll just då.

Utloggad vonswartz

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 250
  • Affärsomdömen: 23
SV: Nordea och Shemitah
« Svar #1 skrivet: fredag 11, september 2015, 19:50:17 »
Upptäckte när jag loggade in på Nordea att de har underhåll 20150913. Det datumet har jag sett många gånger den senaste tiden. :o  Jag minns det eftersom det är den dagen Shemitah-året avslutas och anhängarna av den katastrofteorin spår början på en global ekonomisk kollaps. Sep 13 är partiell solförmörkelse och den 28 är det en full månförmörkels . Avslutningen på "the super blood moon" vilket består av fyra förmörkelser under 2015.

Oavsett vad man tror om Shemitah så tycker jag det var något otäckt att se att Nordea skulle ha underhåll just då.

Jag försöker undvika detta genom människooffer till Quetzalcoatl, den befjädrade ormen. Dessvärre lever jag under religiös diskriminering i detta land och får inte utöva min mayanska tro. Så sannolikt kommer skiten att träffa fläkten rätt snart...  ;)

Utloggad Frederyck

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 876
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #2 skrivet: lördag 12, september 2015, 08:04:20 »

Jag försöker undvika detta genom människooffer till Quetzalcoatl, den befjädrade ormen. Dessvärre lever jag under religiös diskriminering i detta land och får inte utöva min mayanska tro. Så sannolikt kommer skiten att träffa fläkten rätt snart...  ;)

KÄTTARE!!! Tezcatlipoca är den enda sanna vägen!!!!

Utloggad Stackarn

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 57
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #3 skrivet: lördag 12, september 2015, 12:32:20 »
Nordeas system måste nog få en ordentlig uppdatering inför "Shemitah jubilee" året som följer..
Major updates blir väl t.e.x support av smidiga bail-ins ifrån befintliga kunder samt spärr av nya kunder som inte sätter in minst en mille på ett sparkonto utan garanti.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #4 skrivet: lördag 12, september 2015, 13:36:43 »
Det här är inget att skoja om! ;D Att Nordea brukar ha underhåll på söndagar lite då och då är i och för sig inget konstigt, men varför denna söndag?  :o

Var i centrum idag och två bankomater var tömda på pengar. Dålig känsla på det så jag tog ut maxbelopp för veckan på den tredje men fick inga kvitton. Otäckt! När jag var på väg hem tycks bankomaterna ha fyllts på för andra tog ut pengar.  Så var det med det, men eftersom det pyr överallt i världen och det fortfarande finns en del pengar på Nordeakontot att lyfta ut ur systemet så passade jag på. Man kommer alltid vara för tidig, ända tills den dagen man är för sent ute och då är man verkligen för sent ute.

Utloggad Sarek

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2255
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
« Svar #5 skrivet: söndag 13, september 2015, 23:12:12 »
Bo Polny har ju inte varit så framgångsrik de senaste åren med sina förutsägelser om guld och silverpriset. Men hans senaste analyser om den amerikanska aktiemarknaden slog dock in.
I nedanstående video tar han upp Shemitah, det bibliska sabbatsåret, och den efterföljande ekonomiska kollapsen. I dag är det Elul 29 i den hebreiska kalendern, och sista dagen på Shemitah, sabbatsåret.
På den allra sista dagen de två  senaste Shemitah åren kraschade aktiemarknaden så illa att det satte nya alla tiders rekord. Det var den 17:e sept. 2001 och den 29:e sept. 2008, men i artikeln Shemitah 2015, the Year of Jubilee säger Bo Polny att:
Those expected a Stock Market crash on September 13, 2015 (elul 29) expect to be disappointed!

Enligt honom är det i stället den 22-23 september som han tror att "the melt down" börjar och det med att först den kinesiska aktiemarknaden börjar krackelera.
Sedan pratar han vidare i videon om "Jubileåret" som börjar den 14:e september och slutar i oktober 2016, och som sammanfaller med en full ekonomisk härdsmälta.

Nu är detta i mångt och mycket spekulationer och hypoteser, och man får ju ta detta med en nypa salt, men för de som är intresserade kan det vara kul att titta på - och sedan i efterhand se om och hur mycket som slog in.

Videon: 2015-16 Economic Collapse and MELTDOWN, Shemitah

Utloggad Frederyck

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 876
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #6 skrivet: måndag 14, september 2015, 12:45:01 »
När det gäller den här typen av "psychohistory"-analyser av mänskligt beteende, för att låna ett ord från Isaac Asimov, så kommer det alltid finnas de som har haft rätt i efterhand. Problemet är ju att i förväg veta vilka som gissar korrekt bland alla mängder spåmän och kvinnor som tycker sig hittat den matematiska nyckeln till mänskligt beteende.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

meddelande delen på forumet? by Berlusconi
Idag kl. 07:48

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi