Författare Ämne: Någon som använt heubach-edelmetalle.de??  (läst 24120 gånger)

Utloggad machinshin

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 282
  • Affärsomdömen: 11
SV: Någon som använt heubach-edelmetalle.de??
« Svar #15 skrivet: fredag 23, augusti 2013, 01:19:47 »
Peww   skönt att höra =)   Dags att köpa hem en del silver nu då med andra ord =)

Tack för svaret

Utloggad zealot

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 121
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #16 skrivet: fredag 23, augusti 2013, 09:42:54 »
Om du planerar att köpa 1kg mynt från heubach be dem då paketera det extra ordentligt. Det är flera på forumet som har fått spräckta kapslar från dem.

Mitt mynt hade endast 1 lager bubblewrap runt sig och såg ut så här.

Utloggad machinshin

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 282
« Svar #17 skrivet: fredag 23, augusti 2013, 13:00:59 »
Frågade dom snällt ifall dom kunde vara så snälla att använda mer embalage.

Får sr om dom infriar min önskan =)

Utloggad ikonane

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 97
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #18 skrivet: lördag 16, januari 2016, 12:47:01 »
Jag fick mitt 1kg-mynt idag som jag beställde den 29 dec. Myntkapseln är också spräckt. Skall man kontakta dem?

Inloggad Silver

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 953
  • Affärsomdömen: 208
« Svar #19 skrivet: lördag 16, januari 2016, 12:51:02 »
Jag fick mitt 1kg-mynt idag som jag beställde den 29 dec. Myntkapseln är också spräckt. Skall man kontakta dem?

Gör det. Var länge sedan jag beställde från dom, men vid ett tillfälle fick jag mynt med spräckta kapslar. Mailade bilder och de skickade då nya kapslar. Men fattar inte att de inte kan packa ordentligt från början.

Inloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
« Svar #20 skrivet: lördag 16, januari 2016, 14:39:15 »
Absolut. Maila dem så får du nu kapsel!

Utloggad ikonane

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 97
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #21 skrivet: tisdag 19, januari 2016, 11:28:19 »
Jag mailade och han svarade:
"I try to get a new one by the bank."

Så det låter lovande.

Utloggad M-Ädel

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #22 skrivet: onsdag 28, juni 2017, 02:05:31 »
Bumpar den här tråden eftersom jag använt Heubach Edelmetalle mycket under flera års tid utan problem, men kommer att undvika dem framöver p.g.a. mycket dålig problemhantering och kundkontakt när något går fel.

Jag saknar ett paket som PostNord verkar ha delat ut till fel person, och tänkte att det skulle ordna upp sig enkelt via Heubach:s utlovade försäkring. Istället blev jag bemött som om jag försökte lura honom, och det har krävts mycket tjat för att få honom att ens ta i det och börja kontakta DHL.

Och när det gäller påståendet att "Der Kunde trägt beim Versand kein Risiko - 100% versichert!" så stämmer det inte alls med DHL:s villkor i alla fall, och vad jag förstått är det så paket från Heubach är försäkrade. Möjligen gäller det för paket <€500, men så är det nog tyvärr hos de flesta ställen som det går att beställa ädelmetaller ifrån, både inrikes och utrikes.

Nåja, jag ska inte ranta här också, kika här istället vid intresse: http://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=9369

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 424
  • "Allting är relativt"
« Svar #23 skrivet: onsdag 28, juni 2017, 02:23:51 »
Ja, ska jag vara på Heubach plats då ska jag tro samma sak.

Du fick ett Kolli-ID. Ja
Är paketet levererat? Ja
Levererat till mottagarens namn, enligt DHL? Ja

Sedan ringer du och säger att Jag är inte Jag, och det är inte Jag som fick paketet. :D (hur kan du bekräfta det, om enligt DHL det är utlämnat till ditt namn?)

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 424
  • "Allting är relativt"
« Svar #24 skrivet: onsdag 28, juni 2017, 02:39:39 »
Det är Svenska PostNord som orsakar problemet (+DHL som levererar via PostNord i Sverige), inte Heubach.
Jag tycker att han är bra, och i detta fall skuldfritt.

Som jag skrev i andra tråden, det löser sig säkert bra. ;)

Utloggad M-Ädel

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 54
« Svar #25 skrivet: torsdag 29, juni 2017, 00:21:05 »
Man märker skillnaden på en bra och dålig leverantör först när det uppstår något problem.

Han borde byta fraktmetod i alla fall, så att han verkligen får leverans med personlig kvittens, och gärna en kopia på mottagarens underskrift. Att använda DHL Europaket ger t.ex. den möjligheten, och kan också tilläggsförsäkras.

Men mest tycker jag att hans attityd har varit väldigt tråkig, då jag är en långvarig och trogen kund med god köphistorik som aldrig ens har ställt en fråga tidigare, bara beställt och betalat. Denna order utgör en bråkdel av det totala värdet jag beställt därifrån senaste åren..

Som jag skrev nån annanstans skulle det vara så enkelt för honom att reklamera försändelsen och meddela DHL att hans kund hävdar att paketet levererats fel. Sen får DHL utreda, kontakta PostNord osv, och till sist meddela sin slutsats. Om jag ljuger och visst hämtat paketet kommer det såklart visa sig, och om jag inte gör det går både han och jag skadelösa tack vara försäkringen hos DHL. Nu måste istället jag göra allt jobbet, motströms, eftersom varken PostNord eller DHL betraktar mig som kund. Förhoppningsvis löser det sig till sist ändå, men det har blivit väldigt mycket krångligare för mig..

Sen håller jag naturligtvis med om att det är PostNord som gjort fel, men som det står i hans villkor så har avsändaren alltid hela risken under transporten, och problemet har uppenbarligen inträffat längs vägen:

Citera
2) Im Verkehr mit dem Endverbraucher trägt das Versand-/ Transportrisiko immer der Verkäufer. Der Verkäufer haftet für den Verlust und die Beschädigung der Ware auf dem Versandweg.

Kanske är hela historien bara lite för otrolig för ett tyskt ordningssinne, medan vi svenskar vet vad PostNord och deras ombud är kapabla till :-)  Men lite erfarenhet av vad transportbolag kan ställa till med borde han ändå fått under sina år i branschen..

Utloggad woody

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 20
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #26 skrivet: torsdag 29, juni 2017, 05:50:13 »
hej
jag har också haft lite problem med Heubach. Ett paket tog väldigt lång tid och jag mailade och frågade efter kolli-numret, men jag fick inte något svar alls. Jag mailade flera gånger och fick några korta svar men fick aldrig något kolli-nummer i alla fall. Det var mycket frustrerande.

När leveransen till slut faktiskt kom fram så var det två paket istället för ett och ett var helt trasigt och öppet på en sida. Det var ren tur att det inte hade trillat ut några mynt. Jag kunde gå in med hela handen och känna efter innehållet, helt otroligt!

Så man kan ju undra vad de håller på med när de inte svara på mail, packar dåligt, skickar inte iväg paketen i tid och har inte ens koll på kolli-numret...

Även om de är billigt så kommer jag att undvika dem i framtiden ...

woody

woody

Inloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
« Svar #27 skrivet: torsdag 29, juni 2017, 13:04:32 »
Kan också bidra med negativ kritik mot Heubach. Beställde för en tid sedan ett gäng 1 kilos Libertad, tyvärr anlände de med skadade kapslar pga av kass paketering. Mailade dem 10-15 gånger i frågan står fortfarande helt utan svar... Så håller mig borta från dem!

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
Igår kl. 13:51

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Oseriösa säljare på Tradera. by zodiac