Författare Ämne: Guvernör Rick Perry ber för det ekonomiska läget  (läst 4853 gånger)

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 849
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
Guvernör Rick Perry ber för det ekonomiska läget
« skrivet: måndag 08, augusti 2011, 14:05:14 »
En del predikar för mer konsumtion, andra vill hellre se ökat sparande. Så har vi en tredje grupp som vänder blicken mot molnen och hoppas på mer direkt hjälp:

http://www.svd.se/naringsliv/guvernor-holl-massbon-for-usa_6373096.svd

[video]
[/video]

[video]
[/video]

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #1 skrivet: måndag 08, augusti 2011, 14:30:33 »
Antar att Perry är ett bra exempel på hur man använder religion för att styra folket, en av anledningarna till att jag är ateist.

I övrigt är det ju typiskt USA att vända sig till högre makter. Hur många gånger har man inte hört presidenterna avsluta sina tal med \"God bless America\"?

Utloggad Åbama

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #2 skrivet: måndag 08, augusti 2011, 21:31:37 »
Japp, det är samma typ av dårar, som om man bjuder dem på en fin middag, vill de tacka gud för maten.

Hade det funnits en gud och han hade velat rädda USA, hade han börjat med att göra svagsinta dårar som Perry utan makt och inflytande.

Utloggad peppe

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 70
SV: Guvernör Rick Perry ber för det ekonomiska läget
« Svar #3 skrivet: lördag 17, december 2011, 10:05:29 »
Att be för det ekonomiska läget tja va ska man säga ibland känns det som att användning av sunt förnuft och logiskt tänkande utövas utav alldeles för få här i världen.
Kanske ni kommer ihåg det här. Från 2008.

GM och Chrysler höll på att gå under då var det dags att be Gud om hjälp. Det var samma år som Sarah Palin deltog i en bönestund för att frälsa och bota dom homosexuella. Ja jävlar vilken ide.
Kul att höra att man inte är den enda ateisten här :)
« Senast ändrad: lördag 17, december 2011, 10:14:23 av peppe »

Utloggad Bergstrollet

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 111
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #4 skrivet: lördag 17, december 2011, 20:03:49 »
USA är en otroligt speciellt land, kan ni tänker er ett land som har religiösa fundamentalister ifrån alla de stora religionerna, de främsta ateisterna, världens största porrindustri, vapenindustri och de största vetenskapliga hjärnorna plus de fetaste människorna på jorden?

John Cleese fick frågan på Skavlan varför han bor i USA och han svarade att det är det enda landet på jorden där det bästa och värsta hos mänskligheten får finnas samtidigt.
Jag anser inte att USA är en idyll, men det är ett land som det är svårt att sätta i ett fack på det sätt som vi inom Europa har bestämt vilka karaktärsdrag vi har som invånare i respektive land.

Men, jag håller med om att den kristna högern i USA får det att krypa under skinnet!
Satan, ibland har de uttalande som får mig att tvivla mänsklighetens framtid!

För ett tag sen fick jag en nedsättande kommentar att jag måste gilla den kristna högern i USA för att jag är åt det högra hållet politiskt sätt, ärligt talat kunde jag inte svara tillbaka för att jag blev så ställd. När har ett humanistiskt synsätt, med personligt ansvar och frihet blivit jämställt med en fundamentalistisk kristen högerfalang av papegojer?
Har vi glömt eller väljer vi att medvetet missförstå den utvecklingen vi haft under de senaste 250 åren då vi gått ifrån en vidskeplig stammentalitet och auktoritära styren mot en frihet för individen och mänskliga rättigheter för alla?

Som tur är har jag en optimistiskt synsätt, liksom råttorna kan vi människor överleva det mest och vi är som bäst i motgång och som sämst när vi har det som bäst.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #5 skrivet: lördag 17, december 2011, 21:11:35 »

Som tur är har jag en optimistiskt synsätt, liksom råttorna kan vi människor överleva det mest och vi är som bäst i motgång och som sämst när vi har det som bäst.

Bra sagt!  :D

Utloggad Åbama

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
« Svar #6 skrivet: söndag 18, december 2011, 02:09:08 »
USA är en otroligt speciellt land, kan ni tänker er ett land som har religiösa fundamentalister ifrån alla de stora religionerna, de främsta ateisterna, världens största porrindustri, vapenindustri och de största vetenskapliga hjärnorna plus de fetaste människorna på jorden?

John Cleese fick frågan på Skavlan varför han bor i USA och han svarade att det är det enda landet på jorden där det bästa och värsta hos mänskligheten får finnas samtidigt.
Jag anser inte att USA är en idyll, men det är ett land som det är svårt att sätta i ett fack på det sätt som vi inom Europa har bestämt vilka karaktärsdrag vi har som invånare i respektive land.

Men, jag håller med om att den kristna högern i USA får det att krypa under skinnet!
Satan, ibland har de uttalande som får mig att tvivla mänsklighetens framtid!

För ett tag sen fick jag en nedsättande kommentar att jag måste gilla den kristna högern i USA för att jag är åt det högra hållet politiskt sätt, ärligt talat kunde jag inte svara tillbaka för att jag blev så ställd. När har ett humanistiskt synsätt, med personligt ansvar och frihet blivit jämställt med en fundamentalistisk kristen högerfalang av papegojer?
Har vi glömt eller väljer vi att medvetet missförstå den utvecklingen vi haft under de senaste 250 åren då vi gått ifrån en vidskeplig stammentalitet och auktoritära styren mot en frihet för individen och mänskliga rättigheter för alla?

Du ser, du kan ju skriva både läsvärt, tänkvärt och insiktsfullt!

Bra sagt!  :D
Mycket!

Personligen tror jag inte människan har förändrats nämnvärt de senaste århundradena. Jag tror det är samma sorts mänsklighet (eller omänsklighet om man så vill) nu som tidigare. Samma sorts dumhet nu som förr. Det sägs att det skulle ta 75´000 år för en älg att instinktivt lära sig vara rädd för bilar. Människan är nog inte snabbare att lära sig. Visst, i vår del av världen har fler lärt sig läsa, teknikutvecklingen har gått framåt. I vissa avseenden har vi lagstadgat om mänskliga rättigheter. I andra avseenden har vi istället frångått vad som borde vara grundläggande mänskliga rättigheter.

I USA har politiker gjort ändringar och tillägg till konstitutionen. En konstitution som faktiskt instiftades för att skydda medborgaren mot bland annat just staten. Idag fattas istället regelmässigt beslut som är direkt okonstitutionella. I Sveriges avskaffades domarreglerna vilka faktiskt lagstadgade vissa grundläggande fri- och rättigheter (om än gammaldags). Dessa står visserligen kvar längst bak i lagboken, men mest som kuriosa. Domarregler som faktiskt lagstadgade att en medborgare fick försvara sig mot staten om staten blev korrupt.

Visst, vissa saker har blivit bättre. Istället för dödliga förnedrande gladiatorspel, har vi istället, tv där deltagare frivilligt istället utsätter sig för förnedring. Visst något mer civiliserat, men precis lika fördummande.

I religiösa sammanhang är jag övertygad om att det är samma sorts människor och barbarism som när kyrkan brände påstådda häxor på bål inför en applåderande publik. Den stora mängd katolska präster som förgripit sig på barn och till en början urskuldande skyddades av sin påve. Muslimska sunniter och shiiter som mördar varandra trots att skiljaktigheten främst består i utnämnandet av en kalif för snart 1400 år sedan. En religion som dessutom hyllar sin profet, som den största som levt genom tiderna, trots att denne dokumenterat gift sig med en sexåring och haft sex med henne vid nio års ålder.

Frugan, säger att jag gillar hundar mer än människor. Jag tror faktiskt delvis att hon har rätt. Jag ogillar falskhet och dumhet. Falskhet finner man inte hos djur. Det gör man däremot hos människor som säger en sak, men i akt och gärning gör en annan. Som har en tro, men diskuterar den i termer utifrån att den skulle vara en odiskutabel sanning och vetenskap. Som bortser från religionens brister och motsägelser. Jag däremot både trivs med sällskapet av insiktsfulla och resonabla människor. Tyvärr är de alldeles för sällsynta enligt min åsikt.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Österrikisk Silver Philharmoniker 191,96 SEK / mynt by Mr.Silver
Igår kl. 16:35

Demokrati. by Birka
Igår kl. 15:23

Värdering silvermynt by sff123
Igår kl. 14:16

Guldmynt köpes by Mr.Silver
Igår kl. 13:11

2020 Australisk Lunar Råtta by Mr.Silver
Igår kl. 13:02