Författare Ämne: Vad säger ni om det här  (läst 5083 gånger)

Utloggad hundringen

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 344
  • Affärsomdömen: 5
Vad säger ni om det här
« skrivet: fredag 01, mars 2013, 20:04:42 »
Det viktigaste är ju mynten men en cool förpackning gör ju inte saken sämre. en kombination jag gärna skulle ha i alla fall

http://www.silber-werte.de/en/5x5-Tanks-of-WW-II-Series-II-2008   ;)

Utloggad WhiteWash

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 108
  • Affärsomdömen: 0
  • Follow the yellow brick road
SV: Vad säger ni om det här
« Svar #1 skrivet: fredag 01, mars 2013, 22:51:00 »
Verkar som att dom har bytt ut tysklands hakkors mot ett vanligt kors?
Jag föredrar nog att ha de historiskt riktiga flaggorna, annars var det snyggt :)

Utloggad SoulCrew

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 793
  • Affärsomdömen: 30
SV: Vad säger ni om det här
« Svar #2 skrivet: lördag 02, mars 2013, 02:55:40 »
Är det bara jag eller känns inte höstmotivet på maples där som om det är exakt en av bakgrundsbilderna som fanns med i Windows 98?

WW-> Hakkorset har en del restriktioner i rätt många länder däribland, föga förvånande kanske, Tyskland. Bland annat får du, om jag förstått det hela rätt, inte använda det för kommersiella syften. Det finns en massa restriktioner på allt som är nazirelaterat där nere, tex så är det delstaten Bayern som har copywrighten på "Mein Kampf". De är väldigt restriktiva med nya upplagor och nyöversättningar osv.

Utloggad Frederyck

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 876
  • Affärsomdömen: 6
Vad säger ni om det här
« Svar #3 skrivet: lördag 02, mars 2013, 10:29:12 »
WW-> Hakkorset har en del restriktioner i rätt många länder däribland, föga förvånande kanske, Tyskland. Bland annat får du, om jag förstått det hela rätt, inte använda det för kommersiella syften. Det finns en massa restriktioner på allt som är nazirelaterat där nere, tex så är det delstaten Bayern som har copywrighten på "Mein Kampf". De är väldigt restriktiva med nya upplagor och nyöversättningar osv.

Exakt. Det är därför många speltillverkare som använder sig av olika varianter av järnkorset mm istället för swastikor i sina spel.

Utloggad Tudor

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 79
  • Affärsomdömen: 0
SV: Vad säger ni om det här
« Svar #4 skrivet: lördag 02, mars 2013, 20:51:59 »
Är det bara jag eller känns inte höstmotivet på maples där som om det är exakt en av bakgrundsbilderna som fanns med i Windows 98?

Hah, jag med får ruggigt med windows-känslor! Visade dem för frun min och det var hennes första kommentar också. Oavesett, verkligen inte min smak på mynt.

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Idag kl. 16:36

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
Igår kl. 23:56

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23