Författare Ämne: Köper ni?  (läst 82564 gånger)

Utloggad Silver

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 953
  • Affärsomdömen: 208
SV: Köper ni?
« Svar #90 skrivet: måndag 15, april 2013, 07:02:19 »
Trodde priserna hängt sig sedan igår, men raset fortsätter med full kraft. Silver $24,55 nu, otroligt! Nu syns det verkligen på premierna. Guld även i Tyskland har inte gått ner alls så mycket. Lyckades dock köpa lite silvereagles och kookaburras till superreapriser nu på morgonen. Jag som tyckte det var rea i lördags. Men det kanske visar sig vara svindyrt om några dagar, hur mycket lägre skall vi egentligen nu?  :o
« Senast ändrad: måndag 15, april 2013, 07:05:50 av Silver »

Utloggad PrivE

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 121
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #91 skrivet: måndag 15, april 2013, 08:08:49 »

Det är inte klokt vad som händer med priset på Ag och Au nu!? Någon som kan förstå den verkliga faktorn bakom dessa stora prisnedgångar? När det rört sig såhär mycket neråt så kan det väl inte vara på tal om varken manipulation eller någon/några enstaka high-rollers som säljer??

Kan det vara så att den allmäna pappersinvesteraren tröttnat på ädelmetaller och helt sticker nu och Ag / Au gör en korrektion till priser närmre dem innan de stack iväg uppåt 2010? I så fall kan vi vänta oss en korrektion nere på ca $1100 för 1 oz Au och strax under $20 för Ag!!!

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
« Svar #92 skrivet: måndag 15, april 2013, 08:37:11 »

Det är inte klokt vad som händer med priset på Ag och Au nu!? Någon som kan förstå den verkliga faktorn bakom dessa stora prisnedgångar? När det rört sig såhär mycket neråt så kan det väl inte vara på tal om varken manipulation eller någon/några enstaka high-rollers som säljer??

Kan det vara så att den allmäna pappersinvesteraren tröttnat på ädelmetaller och helt sticker nu och Ag / Au gör en korrektion till priser närmre dem innan de stack iväg uppåt 2010? I så fall kan vi vänta oss en korrektion nere på ca $1100 för 1 oz Au och strax under $20 för Ag!!!

Såhär kan det gått till...

Se till att marknaden blir nervös och går ned. Råka sedan få problem på den fysiska handelsplatsen så det inte går att köpa till dessa priser. För att inte riskera margincalls är enda chansen att hedga sina långa pos genom att blanka och vidare ned går det. Triggar fler sell stops osv...

http://news.goldseek.com/GoldSeek/1365969600.php

/H

Utloggad Guldfisken

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #93 skrivet: måndag 15, april 2013, 09:02:44 »

Utloggad christian

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 18
« Svar #94 skrivet: måndag 15, april 2013, 10:51:41 »

kan ju vara så att stora säljordrar legat kring värden omkring 1550-1500$ som gardering och kraftiga ryck nedåt triggat dessa som sedan drar med sig ytterligare sälj lägre ner. tror få sitter aktivt och säljer. handlar, tror jag, om skydd för krascher som jag gissar på att de flesta med pappersguld blivit rådda till att ta.
ska man tro på FoA och Co så kommer det väl att gå ner till en nivå nu där the dark side köper på sig fysiskt för sina papper tills det blir ohållbart och fysiskt och papper går skilda vägar. då lär priserna gå ner ett tag till och ganska mycket som jag fattat det.

Utloggad ZeroIntel

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 23
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #95 skrivet: måndag 15, april 2013, 16:09:56 »
idag känns det verkligen som att gå in i en godisbutik och få välja precis vad man vill ha..  många tyska butiker som har bra nivå på premier över spot.

Man kan iaf vara säker på att raset kommer inte hålla så länge till. Man börjar närma sig utvinningskostnad/oz för gruvbolagen, som kommer få problem om prisnivån fortsätter styras enbart av papperskontrakten.

Inloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2261
  • Affärsomdömen: 50
Köper ni?
« Svar #96 skrivet: måndag 15, april 2013, 16:51:02 »
Haha, idag gor jag en Kristensson aka, kompletteringskoper lite.

Heh, jag var visst lite tidigt ute, även om de högre premierna gör att priset faktiskt är löjligt nära vad det var för två dagar sedan när min aphjärna sade köp. Men jag ställer gärna upp som kontraindikator.

Jag gör en Kristensson efter helgen.

august

Om det finns något att handla ja. Fast problemet dyker väl upp först om man är ute efter flera ton 8)

Det finns ju några storhandlare på detta forum (tänker främst på maggan och hennes 5-tons knapp) men jag är inte en av dem så jag hade inga problem med min Kristensson. Lägsta priset sedan 2010 och då har det ändå sjunkit en aning till sedan jag köpte efter lunch. Många vanliga 1oz nu nere under 9500, jag hade aldrig trott att det skulle hända igen.

august

Utloggad zealot

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 121
« Svar #97 skrivet: måndag 15, april 2013, 16:55:17 »
Citera
Libertysilver.ee:
Uppdatering 15 april kl. 13: Efterfrågan är f.n. mycket hög. Vi har under dagen säkerställt allokering av såväl Silver Eagles, Silver Maples som Silver Philharmonics och kan fortsatt ta ordrar med normal leveranstid. Utbudssituationen är dock mycket tight varför vi sannolikt kommer vara slutsålda inom kort och då kommer ha längre leveranstider. Vi tar dock endast ordrar där vi kan säkerställa allokering och uppdaterar på denna plats under veckan. 

Uppdatering kl. 17:20: Silver Maples nästan slutsålda. Silver Eagles & Silver Philharmonics och Surinam silvermynt fortfarande tillgängliga.

Sluta köp och spara lite till mig!
« Senast ändrad: måndag 15, april 2013, 16:59:38 av zealot »

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
« Svar #98 skrivet: måndag 15, april 2013, 18:17:10 »
idag känns det verkligen som att gå in i en godisbutik och få välja precis vad man vill ha..  många tyska butiker som har bra nivå på premier över spot.

Man kan iaf vara säker på att raset kommer inte hålla så länge till. Man börjar närma sig utvinningskostnad/oz för gruvbolagen, som kommer få problem om prisnivån fortsätter styras enbart av papperskontrakten.

Bra kommentar ZeroIntel.
Nu när Guld/Silver bolagen är ruskigt billiga och antagligen har större potential än de fysiska metallerna så gäller det att passa sig och undvika bolag som inte har Positivt Cash Flow eller kan antas behöve mer finansiering framledes.
Dessa kan lätt konka om priset ligger kvar på dessa nivåer

Utloggad Ebenezer

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 359
  • Affärsomdömen: 18
« Svar #99 skrivet: måndag 15, april 2013, 18:40:48 »
Jag är nöjd iaf. Köpte 2 gold eagle, lite silver eagle och en 1kg kookaburra idag. Köper nog lite till om priset går ner ytterligare 10%  ;D

Utloggad maggan

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 781
« Svar #100 skrivet: måndag 15, april 2013, 18:43:18 »
Citera
(tänker främst på maggan och hennes 5-tons knapp)

Ja trucken hemma är på service så det är jobbigt att köpa nytt just nu...

Jag fegar fortfarande, är grymt köpsugen men vågar inte slå till ännu. De höga premierna stoppade mig i helgen, vilket med facit på hand var bra. Nu kanske jag väntar tills det inte finns något kvar att köpa?

Utloggad Bil888

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 11
« Svar #101 skrivet: måndag 15, april 2013, 19:10:59 »
Jag tryckte köp från Tavex av 4 sovereigns i dag..  ???

Pris 1903 DKK / mynt. när priset var spot + 4,2% i tiden spot var mellan $ 1360-1365.

Inte precis lätt att greppa efter en fallande kniv.

Tavex var upp till spot + 15% i morse.  :o

Inloggad Morgan

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
« Svar #102 skrivet: måndag 15, april 2013, 19:31:48 »
Det blev en 100g tacka från Tavex idag...
Blir kanske lite mer senare i veckan OM priserna fortsätter neråt

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
« Svar #103 skrivet: måndag 15, april 2013, 20:26:20 »
Föll just för det inre mentala trycket.

Slängde mig ut och grep den fallande kniven med ena handen och lite Gold Eagles med den andra.

Får se om det blir en lycklig landning eller om vi ska falla ytterligare.

Utloggad Sarek

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2249
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
« Svar #104 skrivet: måndag 15, april 2013, 21:11:30 »
Förbaske mig gick inte priset ner ytterligare nu på efterbörsen på NY Globex.

Nu är det svårt att hålla sig från köpknappen, det håller jag med om, fast jag redan har det jag skall ha.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

[Säljes]: 10 kr Oscar II från 1874 by Mange
Idag kl. 18:50

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by Guld24K
Idag kl. 16:48

Irankriget by gbz
Idag kl. 13:54

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n