Författare Ämne: Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.  (läst 30213 gånger)

Utloggad 2818181

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 624
  • Affärsomdömen: 6
SV: Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.
« Svar #45 skrivet: torsdag 31, januari 2013, 12:58:16 »
Sverige dumpar guldreserven.
Jag måste säga att sittande regering nu sänder ut otäcka signaler som vi bör ta på stort allvar. Var ligger lojaliteten? Nyligen beskrevs vår gemensamma rest till försvarsmakt som "ett särintresse" och nu skall vår gemensamma ekonomiska säkerhet avvecklas. Detta samtidigt som det "rustas" i övriga världen. Oavsett om målet är att dölja oegentligheter kring guldreserven eller använda pengarna som en fet partikassa inför valet, så är det högst anmärkningsvärt. Att det dessutom skall ske skyndsamt ökar orosmolnen.
Låt oss verkligen hoppas att artikelförfattaren har missat något. Jag misstänker dock att så inte är fallet.

Utloggad Hemulen

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 39
  • Affärsomdömen: 4
  • Vem, Jag?
SV: Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.
« Svar #46 skrivet: torsdag 31, januari 2013, 13:02:23 »
Det vore ju bra om de höllsig till att bara sälja "pappersguldet" men jag mistänker starkt att den lilla fysiska guldreserv vi har också ryker...

Utloggad 2818181

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 624
  • Affärsomdömen: 6
SV: Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.
« Svar #47 skrivet: torsdag 31, januari 2013, 13:04:04 »
Precis, finns inte guldet är det ju helt rätt att sälja pappret som säger att guldet finns.

Det kanske fungerar att skicka en tegelsten på tradera. Något säger mig att det kan vara något svårare att göra samma manöver gentemot Tyskland. Det vore troligen inte helt riskfritt!

Utloggad sebari

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 5
SV: Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.
« Svar #48 skrivet: torsdag 31, januari 2013, 13:57:27 »
Lite ot men väldigt fräck video på guldet i Englands centralbank:
Gold Bullion Vault - Periodic Table of Videos
« Senast ändrad: torsdag 31, januari 2013, 14:35:37 av MrLibertad »

Utloggad Frederyck

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 876
  • Affärsomdömen: 6
Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.
« Svar #49 skrivet: torsdag 31, januari 2013, 15:35:13 »
Det kanske fungerar att skicka en tegelsten på tradera. Något säger mig att det kan vara något svårare att göra samma manöver gentemot Tyskland. Det vore troligen inte helt riskfritt!

Tyskland är väl känt för att vända andra kinden till? :)

Utloggad 2818181

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 624
  • Affärsomdömen: 6
SV: Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.
« Svar #50 skrivet: torsdag 31, januari 2013, 18:14:39 »
Tyskland är väl känt för att vända andra kinden till? :)

+1 på den...

Nej, dylika hyss mot de stora pojkarna torde vår ponytail-boy vara alltför bajsnödig för att ge sig på. Men möjligen är det just Tradera som hägrar?
Kanske hittar vi snart följande annons under tråden "Oseriösa säljare på Tradera"


Säljes: 9710145 st. Oscar II 20 kr Guldmynt

Prisförslag: 30 150 000 000 kr


Jag tänker nu sälja delar av en kompis myntsamling bakom hans rygg. Alla mynt är i bra skick och av varierande årtal.
Då guld nu klassas som Tier 1 och priset snart förväntas stiga, så är jag mycket mån om en snabb affär.
Jag kan självklart tänka mig att dumpa priset avsevärt bara det går fort, och för allas trevnad vore det bra om du inte räknade mynten.
Köparen står givetvis för frakten.

ponytail-boy

Så håll ögonen öppna!

Utloggad erland82

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 242
  • Affärsomdömen: 10
SV: Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.
« Svar #51 skrivet: torsdag 31, januari 2013, 18:37:02 »
Tyskland är väl känt för att vända andra kinden till? :)

+1 på den...

Nej, dylika hyss mot de stora pojkarna torde vår ponytail-boy vara alltför bajsnödig för att ge sig på. Men möjligen är det just Tradera som hägrar?
Kanske hittar vi snart följande annons under tråden "Oseriösa säljare på Tradera"


Säljes: 9710145 st. Oscar II 20 kr Guldmynt

Prisförslag: 30 150 000 000 kr


Jag tänker nu sälja delar av en kompis myntsamling bakom hans rygg. Alla mynt är i bra skick och av varierande årtal.
Då guld nu klassas som Tier 1 och priset snart förväntas stiga, så är jag mycket mån om en snabb affär.
Jag kan självklart tänka mig att dumpa priset avsevärt bara det går fort, och för allas trevnad vore det bra om du inte räknade mynten.
Köparen står givetvis för frakten.

ponytail-boy

Så håll ögonen öppna!

Haha!! ja det känns nästan troligt faktiskt. 

Utloggad Frederyck

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 876
  • Affärsomdömen: 6
Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.
« Svar #52 skrivet: torsdag 31, januari 2013, 18:50:45 »
Jag kan självklart tänka mig att dumpa priset avsevärt bara det går fort, och för allas trevnad vore det bra om du inte räknade mynten.

"Du behöver heller inte kontrollera att de är äkta. Jag lovar att de är ok"

Utloggad the-end

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 371
  • Affärsomdömen: 6
SV: Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.
« Svar #53 skrivet: torsdag 31, januari 2013, 20:17:15 »
Ännu ett bevis på att vi är på väg att stampa ut en stig mot okänd mark. Personligen tror jag att det är en stig som vi borde lämna men vi kommer att få ett brutalt uppvaknande men det kommer att vara för sent.

Fattig sverige är på väg tillbaka med stormsteg....

Utloggad Sarek

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2256
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
SV: Press på Svenska Riksbanken om att hämta hem vårt guld.
« Svar #54 skrivet: torsdag 31, januari 2013, 21:55:42 »
Jaha nu vankas det mer dåliga beslut i Swea rike. Sverige skall fortsätta på den inslagna vägen med att avskaffa vår gemensamma guldreserv.

Utredarna tycker att statspapper är riskfria i ett läge när den globala monetära osäkerheten aldrig har varit högre, och risken för ett rent katastrofläge skenar iväg. Vilket är orsaken till att centralbanker idag ökar sina guldreserver, detta som en försäkring.

Dollarn som världsvaluta kan när som helst vara slut, och med det dess möjlighet att hålla uppe dess värde. Och det är det som vi i stället för guld skall ha. Idag är utgör den 50 % av valutareserven. Och skall guldet säljas av blir den procentsiffran än högre.

Guld är den enda tillgången utan motpartsrisk, som bevarar sitt värde när förtroendet för alla papperstillgångar försvinner. Den ultimata försäkringen mot inflation, deflation, devalvering, finansiella kriser och monetär kollaps. Och det vill våra beslutsfattare att vi inte längre skall ha i Sverige.
 

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Idag kl. 15:21

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23