Författare Ämne: Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?  (läst 5617 gånger)

Utloggad sputnik

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 360
  • Affärsomdömen: 15
Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?
« skrivet: torsdag 16, juni 2022, 20:15:38 »

Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?

Är det enkelt eller krångligt är det något man bör tänka på?

Tack på förhand ...

Inloggad Birka

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3355
  • Affärsomdömen: 146
SV: Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?
« Svar #1 skrivet: torsdag 16, juni 2022, 20:26:23 »
Tänk på att silver är belagt med 25% moms i Sverige.

Utloggad Boko

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 58
  • Affärsomdömen: 4
SV: Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?
« Svar #2 skrivet: fredag 17, juni 2022, 08:03:58 »
Tror det är väldigt många som beställt därifrån här på forumet, jag är en av dom och har beställt flera gånger utan problem, dock inte sen pandemin slog till och premierna sköt i höjden, men börjar ju rätta till sig igen så kanske blir beställning där snart igen...


Utloggad Mark

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 295
  • Affärsomdömen: 19
SV: Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?
« Svar #3 skrivet: fredag 17, juni 2022, 17:13:43 »

Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?

Är det enkelt eller krångligt är det något man bör tänka på?

Tack på förhand ...

Värt att tänka på är att det inte är krångligare att beställa från Tyskland och Belgien. Beställer du för 2500 i Sverige så är 500 av detta moms. De 500 täcker frakten från Tyskland o Belgien plus deras moms så om du beställer för mer än 2500 så är det absolut värt att titta utomlands.

Utloggad JohanB

  • Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 532
  • Affärsomdömen: 12
SV: Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?
« Svar #4 skrivet: lördag 18, juni 2022, 14:52:49 »

Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?

Är det enkelt eller krångligt är det något man bör tänka på?

Tack på förhand ...

Är det libertysilver.ee eller .se du frågar om?

libertysilver.ee funkar inte längre att skicka till Sverige.

Jag vet att andra försäljare i Estland påstår att det är "momsfritt" i reklamen, men då det är oftast dyrare än i Tyskland/Belgien/Österrike/Holland, så ställer man sig frågande.....

Annars är det full moms på silver i Estland förutom på mynt/mynttackor, som då troligen har en liknande "dold" moms på handlarens vinstmarginal, som Tyskland/Belgien/Österrike/Holland (vinstmarginalbeskattning) och kallar det "momsfritt" för att locka kunder.

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 741
  • Affärsomdömen: 0
SV: Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?
« Svar #5 skrivet: lördag 18, juni 2022, 15:30:26 »
Jag fick SMS från europabullion.com som jag tidigare handlat från att från den 1a juli kommer man inte kunna köpa silver skattefritt från dem.

Men om någon ska beställa så har ni en sista chans att göra det från dem.

Utloggad JohanB

  • Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 532
  • Affärsomdömen: 12
SV: Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?
« Svar #6 skrivet: lördag 18, juni 2022, 16:43:58 »
Just nu i detta ögonblick tar t.ex Europabullion tar €27 för en 2022 1oz Maple,
Goldsilver.be tar €26,97
Spot ligger samtidigt på €20.66

Det är ju samma pris och premium på båda två!
Vad skulle det vara som är "skattefritt" på Europabullion?

Utloggad JohanB

  • Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 532
  • Affärsomdömen: 12
SV: Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?
« Svar #7 skrivet: lördag 18, juni 2022, 17:10:13 »
En monsterbox Maples kostar just nu €13448 "skattefritt" på Europabullion.

NET price: €13448.16
Insurance (Mandatory)€168.10
Shipping:€30.00
VAT:€6.00
Total:€13652.26

En sådan likadan kostar €13077 på Goldsilver.be (€0.00 tax)

Total products (tax incl.) 13 077,13 €
Total shipping (tax incl.) 36,00 €
Tax 0,00 €
Total (tax incl.) 13 113,13 €

Alltså €370 (€539 inkl. frakt) dyrare "skattefritt" från Estland än med "tax €0.00" från GS.be..........
Vad är vitsen med att köpa "skattefritt" från Europabullion?
« Senast ändrad: lördag 18, juni 2022, 17:31:17 av JohanB »

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 741
  • Affärsomdömen: 0
SV: Är det någon med erfarenhet som beställt från Libertysilver?
« Svar #8 skrivet: lördag 18, juni 2022, 18:44:17 »
Som jag ser det så kan jag inte hitta billigare silver per gram på någon annan sida.
https://europabullion.com/silver-bars/303-1-kg-goddess-europa-silver-coin-bar.html
https://europabullion.com/silver-coins/520-1-oz-goddess-europa-silver-coin.html

När jag köpte silver var detta det billigaste jag kunde hitta.

Vill du ha ett visst mynt eller hittar det billigare på andra ställen är det så klart ingen vits med att handla från europabullion.

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23