Författare Ämne: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv  (läst 16618 gånger)

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv
« Svar #15 skrivet: fredag 04, januari 2013, 00:22:39 »
Så länge man fortfarande är världens reservvaluta behövs ingen som lånar ut , inte ens sedelpressarna behövs längre, man fixar bara till en 1:a och erfordeligt antal 0:or därefter i datorsystemet. Mer miljövänligt på det sättet dessutom.
Jo det är riktigt, men det verkar som FED anser att detta inte behövs längre. Måhända tror dom att vanliga långivare dvs marknaden är redo att ta över FED's roll ;D

Nja marknaden tecknar allt mindre undrar om dom inte snart köper 90% själva av sig själva.
Kan ju låta komiskt men så fungerar det

Utloggad Goldfinger

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 579
  • Affärsomdömen: 3
SV: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv
« Svar #16 skrivet: fredag 04, januari 2013, 08:28:08 »
Nja marknaden tecknar allt mindre undrar om dom inte snart köper 90% själva av sig själva.
Kan ju låta komiskt men så fungerar det

Spot on! Det är därför som FED's mötesprotokoll och deras vilja rimmar så illa med verkligheten. Men det fick ju bra genomslag på ädelmetallerna och dollarn, januarihaussen tvärnitade redan dag 2 i år.

Kineserna måste jubla som kan fortsätta köpa billigt guld för sina övervärderade dollar.

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv
« Svar #17 skrivet: fredag 04, januari 2013, 15:45:25 »
Nja marknaden tecknar allt mindre undrar om dom inte snart köper 90% själva av sig själva.
Kan ju låta komiskt men så fungerar det

Spot on! Det är därför som FED's mötesprotokoll och deras vilja rimmar så illa med verkligheten. Men det fick ju bra genomslag på ädelmetallerna och dollarn, januarihaussen tvärnitade redan dag 2 i år.

Kineserna måste jubla som kan fortsätta köpa billigt guld för sina övervärderade dollar.

Tror inte det var någon riktig Hausse.
Lutar att någon/några på årets sista dag gjorde en "short covering" inför årsslutet och att det i den tunna handeln fick så kraftigt genomslag.

Utloggad Goldfinger

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 579
  • Affärsomdömen: 3
SV: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv
« Svar #18 skrivet: lördag 05, januari 2013, 10:19:25 »
Eric Sprott's kommentar till FED's mötesprotokoll

Eric Sprott på KWN

"There’s not a hope in hell that the Fed will not continue to buy the bonds, because who is going to buy the bonds?"

Utloggad the-end

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 371
  • Affärsomdömen: 6
SV: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv
« Svar #19 skrivet: fredag 25, januari 2013, 22:22:50 »

Utloggad Destecado

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 453
  • Affärsomdömen: 2
SV: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv
« Svar #20 skrivet: fredag 25, januari 2013, 22:26:17 »
Då är det inte långt kvar tills bubblan spricker. ;D

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv
« Svar #21 skrivet: fredag 25, januari 2013, 22:37:18 »

Citera
Det finns en ökande oro för att den rekordlåga räntenivån ska överhetta tillgångsmarknader, och det gäller alla sorters tillgångar från jordbruksmark till skräpobligationer, skriver Bloombergs.


Desto större anledning att hålla hårt i sina ädelmetaller med andra ord!

Utloggad maggan

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 781
  • Affärsomdömen: 3
SV: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv
« Svar #22 skrivet: fredag 25, januari 2013, 22:45:51 »
åtminstone tills bubblan spricker, för pm är ju också en tillgång, som med det här resonemanget borde först stiga och sedan kollapsa.

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv
« Svar #23 skrivet: fredag 25, januari 2013, 22:48:06 »
åtminstone tills bubblan spricker, för pm är ju också en tillgång, som med det här resonemanget borde först stiga och sedan kollapsa.


Jag säger inte att du har fel, men frågan är vad som kollapsar först: ädelmetallerna eller dollarn?

Utloggad Destecado

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 453
  • Affärsomdömen: 2
SV: Usa låter sedelpressarna gå på högvarv
« Svar #24 skrivet: fredag 25, januari 2013, 22:52:23 »
Jag skulle tro att USdollarn fallerar först.

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 16:36

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23