Författare Ämne: Idéer/förslag till forumet önskas.  (läst 71685 gånger)

Utloggad Rackham

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 174
  • Affärsomdömen: 18
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #60 skrivet: måndag 26, september 2016, 06:42:02 »
Väldigt intressant.

Eller om man kunde få in graf med antalet nya medlemmar / månad.
Borde spegla svenskarnas intresse för ädelmetall på ett bra sätt.

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
« Svar #61 skrivet: måndag 26, september 2016, 07:22:22 »
Det kommer hela tiden nya medlemmar, utmärkt. Nu är vi tydligen 1281 st registrerade. Fantastiskt.

Men som siffernörd så undrar jag om någon med tillgång till detaljer har möjlighet att t ex skapa en graf över antal medlemmar över tid för att se tillväxten.

En annan sak som vore intressant vore en graf över antal unika medlemmar som postat per månad, dvs ett mått på hur många som faktiskt är aktiva. Tyvärr är det ju alltid så att det faller ifrån några som vandrar in i dimman. Jag saknar t ex Bergstrollet...

Men detta är helt klart i hörnet för kuriosa, inte någonting som jag tycker att MrLibertad bör lägga timmar på.

Jag nöjer mig med att posta statistiklänken, grafer och såna grejor får efterfrågaren stå för själv. :)

http://www.adelmetallforum.se/index.php?action=stats

Den här länken finns att hitta längst ner på forumet, i forumstatsrutan.
« Senast ändrad: måndag 26, september 2016, 07:27:11 av MrLibertad »

Utloggad sputnik

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 360
  • Affärsomdömen: 15
« Svar #62 skrivet: måndag 26, september 2016, 07:53:24 »

Mitt tips är att dela forumet med någon som du litar på, så det alltid finns två stycken som kan driva forumet vidare.
 Har varit aktiv på olika spel forum under de senaste 15 åren och sett hur ett väldigt populärt aktivt forum dog, efter att ägaren dog av svår sjukdom.

Så vill man bevara sitt forum för eftervärlden så måste man ha en backup :-)

MVH

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #63 skrivet: måndag 26, september 2016, 07:54:30 »

Mitt tips är att dela forumet med någon som du litar på, så det alltid finns två stycken som kan driva forumet vidare.
 Har varit aktiv på olika spel forum under de senaste 15 åren och sett hur ett väldigt populärt aktivt forum dog, efter att ägaren dog av svår sjukdom.

Så vill man bevara sitt forum för eftervärlden så måste man ha en backup :-)

MVH

Det är lugnt än så länge, vi är 2 delägare, jag och Silverräven.

Utloggad Tattoofreak13

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 32
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #64 skrivet: måndag 26, september 2016, 10:42:00 »
Då jag som sagt är ny här så har jag inte hunnit gå igenom allt på sidan men hade det inte kunnat vara trevligt med spot pris statistik i realtid? Som tex en fastnålad statistikruta som kontinuerligt förändras ? SEK så väl som USD

Utloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
« Svar #65 skrivet: måndag 26, september 2016, 11:18:08 »
Det har du lättillgängligt ovanför "senaste inlägg" i högerspalten om du loggar in via dator. Du kan även växla mellan tre flikar för att se olika valutor och index. Tyvärr inte tillgängligt via mobil enhet.

Utloggad Tattoofreak13

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 32
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #66 skrivet: måndag 26, september 2016, 11:21:25 »
Kanske därför jag ej ser det :) använder sällan dator. Så jag får nog nöja mig med att vara utan :)

Utloggad machom

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #67 skrivet: måndag 09, januari 2017, 23:16:52 »
Jahapp! Ny här och ny på det här med silversamlande. Dyker ner i en härlig kokande kittel till forum bara för att upptäcka  att jag inte får läsa alla inlägg för att jag inte postat tillräckligt mycket. Det här tycker jag var en lite smådum idé faktiskt. Jag har fn. inte så mycket att säga men mycket jag vill läsa om. Nu måste jag spamma några trådar så jag får läsa det jag vill läsa. Inte riktigt det man var ute efter när man satte den regeln antar jag.
Visst är det trevligt med ett aktivt forum men det blir ju lite som en klubb för inbördes beundran om nya personer motas i dörren.

Bara min enkla åsikt så här från en som kommer utifrån. :)

/// M

Inloggad Silvern

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 301
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #68 skrivet: måndag 09, januari 2017, 23:32:00 »
Jahapp! Ny här och ny på det här med silversamlande. Dyker ner i en härlig kokande kittel till forum bara för att upptäcka  att jag inte får läsa alla inlägg för att jag inte postat tillräckligt mycket. Det här tycker jag var en lite smådum idé faktiskt. Jag har fn. inte så mycket att säga men mycket jag vill läsa om. Nu måste jag spamma några trådar så jag får läsa det jag vill läsa. Inte riktigt det man var ute efter när man satte den regeln antar jag.
Visst är det trevligt med ett aktivt forum men det blir ju lite som en klubb för inbördes beundran om nya personer motas i dörren.

/// M

Det fungerar så på en hel del forum, jag antar la att det ska fungera som en "morot" genom att man blir nyfiken på den där tråden så vill man jobba sig uppåt mot att få tillgång till den, effekten blir att folk skriver mer = aktivt forum = win

Utloggad SoulCrew

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 793
  • Affärsomdömen: 30
« Svar #69 skrivet: tisdag 10, januari 2017, 23:52:21 »
Egentligen har det nog spelat ut sin roll. Innan hade tyska handlare kvoter för hur mycket silver som fick säljas utomlands per år. Spreds det då här att någon sålde till bra pris eller hade bra utbud så fylldes deras kvot på nolltid. Tanken var att man inte skulle få den infon om man inte var medlem och det skulle inte räcka med att "bara" bli medlem eftersom problemet då kunde kvarstå.

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #70 skrivet: onsdag 11, januari 2017, 07:50:36 »
Egentligen har det nog spelat ut sin roll. Innan hade tyska handlare kvoter för hur mycket silver som fick säljas utomlands per år. Spreds det då här att någon sålde till bra pris eller hade bra utbud så fylldes deras kvot på nolltid. Tanken var att man inte skulle få den infon om man inte var medlem och det skulle inte räcka med att "bara" bli medlem eftersom problemet då kunde kvarstå.

Detta stämmer och det vara ju därför vi gjorde som vi gjorde i början.

Vi öppnar upp det lite och sänker kravet till typ ett inlägg.

Utloggad Silverpoppe

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 209
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #71 skrivet: torsdag 12, januari 2017, 19:01:20 »

Detta stämmer och det vara ju därför vi gjorde som vi gjorde i början.

Vi öppnar upp det lite och sänker kravet till typ ett inlägg.

Bra jobbat admins! Lyhört och förnuftigt. Gillas.

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #72 skrivet: torsdag 12, januari 2017, 20:19:11 »
Kravet på att bli medlem är nu satt till ett inlägg så så fort man har presenterat sig är man fullvärdig medlem  8)

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #73 skrivet: lördag 14, januari 2017, 20:59:25 »

Du har nog rätt i att tanken inte var att någon skulle spamma forumet.  Det vore ju en dålig idé att göra som du skev att du "måste".  Nu är det ju inte aktuellt längre men på den tiden när man måste uppnå ett visst antal >1 inlägg så fanns det ju även då bättre alternativ än att spamma forumet. Men var ju lite konstruktiv kritik iaf.

Som ett tips till dig och andra nya medlemmar så vill jag nämna att det finns möjlighet för nya medlemmar att presentera sig under rubriken Välkommen nya medlemmar!

/// M

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Säljes 1/10 oz guld by AndrewJackson72
Idag kl. 13:11

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane