Nu lite kultur, inte utan att för den skull handla om guld.
Nyss avlidne kompositören Ennio Morricone dirigerar här stycket The Ecstasy of Gold på S:t Markusplatsen i Venedig.
https://www.youtube.com/watch?v=J3IlqY1CbI0Om någon här inne gillar bra film, men inte sett Sergio Leone's s.k. spaghetti western filmer, så rekommenderas dessa starkt.
A Fistful of Dollars
For a Few Dollars More
The Good, the Bad and the Ugly ( som ovanstående musik är hämtad från )
Once Upon a Time in the West
Ennio Morricone's musik i dessa filmer är helt enormt bra.
Har det någonsin gjorts bättre filmmusik ?
Filmerna är egentligen lågbudgetfilmer som under sin tid inte fick det erkännandet som de förtjänade.
Så här i efterhand betraktas filmerna som riktiga mästerverk.