Författare Ämne: South African Gold Shipments to London Have Been Cut Off!  (läst 4896 gånger)

Utloggad RuttenFisk

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 47
  • Affärsomdömen: 0
South African Gold Shipments to London Have Been Cut Off!
« skrivet: fredag 27, mars 2020, 20:04:00 »
https://www.bnnbloomberg.ca/south-african-gold-shipments-to-london-have-been-cut-off-1.1412974

he Rand Refinery is running at reduced capacity during a national lockdown, even though the company was exempted from restrictions, said Baijnath.

He said it’s important to keep some processing going because selling gold is an important source of foreign exchange revenue. The facility refines gold for companies including AngloGold Ashanti Ltd. and Gold Fields Ltd., which operate mines throughout Africa.

“A complete shutdown of the refinery would have had a domino effect on the production on the continent,” he said. “Moreover, stockpiling of mined gold on the surface would have heightened security risk for any mine.”

Utloggad Krugerangel

  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1155
  • Affärsomdömen: 63
SV: South African Gold Shipments to London Have Been Cut Off!
« Svar #1 skrivet: lördag 28, mars 2020, 00:34:21 »
Jag tänker och funderar och undra sa flundra om gädda är en fisk.
"Dem" stänger alltså ner trafiken med guld till Europa, bit för bit och ganska fort.
Vi får ha det vi har och något mer guld kommer inte hit, verkar det som.
Det som blir sålt och smält försvinner ut och bort från kontinenten....inte bra.
Guldet i europas central-banker är forslat till hemliga platser och we....the people, skal inte få veta vart det ligger.
Det gäller att ha sin egen guld-reserv nu när staten har vänt oss, befolkningen, i ryggen.

Stack up, build-up and team-up.

Utloggad RuttenFisk

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 47
  • Affärsomdömen: 0
SV: South African Gold Shipments to London Have Been Cut Off!
« Svar #2 skrivet: lördag 28, mars 2020, 02:14:40 »
Jag tänker och funderar och undra sa flundra om gädda är en fisk.
"Dem" stänger alltså ner trafiken med guld till Europa, bit för bit och ganska fort.
Vi får ha det vi har och något mer guld kommer inte hit, verkar det som.
Det som blir sålt och smält försvinner ut och bort från kontinenten....inte bra.
Guldet i europas central-banker är forslat till hemliga platser och we....the people, skal inte få veta vart det ligger.
Det gäller att ha sin egen guld-reserv nu när staten har vänt oss, befolkningen, i ryggen.

Stack up, build-up and team-up.

Du är medveten om det nya valvet som byggts uppe i berget i Swizzerlandet?
men jag tänker närmare på Bolidens Skelefte smält och raffinerings verk och
gruvan i Garpenberg! Det kan gå så långt att Staten expropierar rubbet för
en tid för att säkra nationen om riksdan består av klokskallar och begriper läget
d.v.s men det gör den ju inte, så?!

Utloggad Krugerangel

  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1155
  • Affärsomdömen: 63
SV: South African Gold Shipments to London Have Been Cut Off!
« Svar #3 skrivet: lördag 28, mars 2020, 12:05:02 »
Garpenberg har jag inte hört eller läst om.

Har ni en intressant link?

Svenska staten kommer inte att expropiera ett dugg i framtiden. Och riksdagen?  :-\
Det ser jag inte komma i framtiden.
Hoppas att jag har fel här, mycket fel.

Utloggad RuttenFisk

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 47
  • Affärsomdömen: 0
SV: South African Gold Shipments to London Have Been Cut Off!
« Svar #4 skrivet: lördag 28, mars 2020, 17:13:33 »
Garpenberg har jag inte hört eller läst om. Har ni en intressant link?
Joda, ni har en intressant link! :)
https://www.boliden.com/operations/mines/boliden-garpenberg#

Garpenberg är en såkallad "komplex sulfid malms" gruva,gruvor egentligen då
den består av flera i området där bryter man primärt zink, silver sen ingår , bly
koppar och guld i produktionen. Primär gruvan för just guld är Aitik sägs det men
man vet inte till 100% på grund av att malm tillgångar är en småhemlig bissnis
sak som påverkar aktien i slut ändan och kan tolkas som insider info.
Garpenberg som gruv ort är extremt gammal, man vet att den var senil
redan på vikinga tiden men torde vara mer än 2000 år gammal!
 
Citera
Svenska staten kommer inte att expropiera ett dugg i framtiden. Och riksdagen?  :-\
Det ser jag inte komma i framtiden. Hoppas att jag har fel här, mycket fel.
Tyvärr har du nog rätt! I SV: PAUSAD Säljes: Guld! efterfrågade du:
Citera
I sådana här kriser skulle vi i Sverige verkligen haft kvar vårt eget myntverk med ett statligt raffinaderi för befolkningen bästa.
Så det är detta jag noterar med en states "temporära" expropiering av Boliden för just
att få tillgång till guld och silver malmer och Rönskärsverken som raffinering och prägling.
Landet har inte så mycket annat att tillgå!

Finnarna kan mycket väl expropiera Bolidens verksamhet i Finland för just detta ändamål
då finnarna tänker annorlunda banor.

Så det jag sitter och spånar på främst är hur ska man hantera gruvbolagen i fråga
om köp av deras aktier nu när fler och fler gruvbolag stänger ner sina operationer
runtom världen, mäkta knepigt på min ära!
« Senast ändrad: lördag 28, mars 2020, 17:28:15 av RuttenFisk »

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23