Författare Ämne: "Hen" kommer nu i massmedia  (läst 32051 gånger)

Utloggad Flopsy

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 137
  • Affärsomdömen: 2
"Hen" kommer nu i massmedia
« skrivet: onsdag 14, mars 2012, 19:51:36 »
Någon tvingar nu journalister att använda ordet "Hen" istället för Han/Hon i massmedia. Exempel:

Radio / Audio
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2778&artikel=4999723&play=3811542&playtype=Sändning&t=3278

Aftonbladet:
http://mobil.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article14502531.ab

Ett sjukt exeperiment.
« Senast ändrad: onsdag 14, mars 2012, 20:37:10 av Flopsy »

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: "Hen" kommer nu i massmedia
« Svar #1 skrivet: onsdag 14, mars 2012, 20:33:21 »
Medan det är ekonomisk kris runt i världen, svenskarna har snart rekord i privat skuldsättning och bensinpriset slår rekord efter rekord, så handlar den största debatten i Sverige om: "hen". Nog sagt :)

Utloggad gruvan

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 17
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #2 skrivet: onsdag 14, mars 2012, 21:18:34 »
Medan det är ekonomisk kris runt i världen, svenskarna har snart rekord i privat skuldsättning och bensinpriset slår rekord efter rekord, så handlar den största debatten i Sverige om: "hen". Nog sagt :)

Word.

sisu

• Gäst
« Svar #3 skrivet: onsdag 14, mars 2012, 22:15:46 »
Ja, men vi lever ju i ett extremistland så är det bara: http://www.worldvaluessurvey.org/wvs/articles/folder_published/article_base_54

Märk var Sverige ligger för sig själv i ena hörnet av grafen och att Norge och Danmark ligger rätt så långt ifrån oss, fast dessa är våra närmaste grannar kulturellt.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #4 skrivet: onsdag 14, mars 2012, 22:47:07 »
Det var en intressant kartläggning över kultur och värderingar må jag säga. Rent spontant känns Sverige verkligen som "alla ska med!", särskilt om det sker i jämställdhetens, rättvisans eller integrationens namn. Det finns inte mycket utrymme för oliktänkande (dvs icke politiskt korrekta), då man i vissa fall blir demonförklarad för att man inte anses lika godhjärtad som de som skriker högst, som självutnämnt har de bästa idéerna för alla.

Jag är av ståndpunkten att i Sverige kan nästan vilka galenskaper som helst drivas igenom ("hen" exempelvis) kulturellt eller politiskt, så länge syftet anses vara för att främja en god sak. Vem kan vara emot jämlikhet mellan könen liksom? Meningsmotståndare bemöts med påhopp eller hat tills de tystnar. Alla ska med!

sisu

• Gäst
« Svar #5 skrivet: onsdag 14, mars 2012, 22:53:41 »
Det var en intressant kartläggning över kultur och värderingar må jag säga. Rent spontant känns Sverige verkligen som "alla ska med!", särskilt om det sker i jämställdhetens, rättvisans eller integrationens namn. Det finns inte mycket utrymme för oliktänkande (dvs icke politiskt korrekta), då man i vissa fall blir demonförklarad för att man inte anses lika godhjärtad som de som skriker högst, som självutnämnt har de bästa idéerna för alla.

Jag är av ståndpunkten att i Sverige kan nästan vilka galenskaper som helst drivas igenom ("hen" exempelvis) kulturellt eller politiskt, så länge syftet anses vara för att främja en god sak. Vem kan vara emot jämlikhet mellan könen liksom? Meningsmotståndare bemöts med påhopp eller hat tills de tystnar. Alla ska med!

Vad roligt att du fann undersökningen intressant :)

Sverige är det mest totalitära västerländska landet. Situationen i Norge eller Danmark är helt annan och Finland ska vi inte ens nämna. Du har helt rätt, jag är också övertygad om att vilka galenskaper som helst kan drivas igenom här. Folk är som hjärntvättade och skulle de råka se något av NRKs serie med samma namn "hjernevask"(Finns hos följande youtubeanvändare: http://www.youtube.com/user/Carnei) så skulle de dö av skräck och ilska.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #6 skrivet: torsdag 15, mars 2012, 00:25:02 »
Den serien skall jag kolla igenom helt när tid finnes, har skummat lite och låter som min uppfattning och inte vad som förmedlas i Svedala idag.

Utloggad Flopsy

• Silvermedlem
« Svar #7 skrivet: torsdag 15, mars 2012, 01:25:37 »
Den serien skall jag kolla igenom helt när tid finnes, har skummat lite och låter som min uppfattning och inte vad som förmedlas i Svedala idag.

Har kollat flera avsnitt nu, det blir ju svårt att sluta titta helt enkelt. Förvånansvärt uppriktig information, och ett grattis till norrmännen. Det här kommer inte visas i Sverige de närmaste 100 åren, det skulle absolut störa experimentet med "Hen".

sisu

• Gäst
« Svar #8 skrivet: torsdag 15, mars 2012, 06:46:32 »

Har kollat flera avsnitt nu, det blir ju svårt att sluta titta helt enkelt. Förvånansvärt uppriktig information, och ett grattis till norrmännen. Det här kommer inte visas i Sverige de närmaste 100 åren, det skulle absolut störa experimentet med "Hen".

Jo, det är en riktigt bra serie. Skoj hur han först besöker allehanda galning inom genus/antirasism osv som först är bergsäkra på att det inte finns några könsskillnader/rasskillnader och sen när de blir konfronterade med riktig fakta så skyggar de och verkar ibland lätt utvecklingsstörda.

En konsekvens av hjernevask blev att norska regeringen helt drog in sina pengar till genusvetenskapen. Den finns dock kvar, men inte alls lika starkt som tidigare.

Utloggad gruvan

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 17
« Svar #9 skrivet: torsdag 15, mars 2012, 07:53:21 »

Vad roligt att du fann undersökningen intressant :)

Sverige är det mest totalitära västerländska landet. Situationen i Norge eller Danmark är helt annan och Finland ska vi inte ens nämna. Du har helt rätt, jag är också övertygad om att vilka galenskaper som helst kan drivas igenom här. Folk är som hjärntvättade och skulle de råka se något av NRKs serie med samma namn "hjernevask"(Finns hos följande youtubeanvändare: http://www.youtube.com/user/Carnei) så skulle de dö av skräck och ilska.

Ska kollas, verkar helt klart intressant.

Utloggad Sarek

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1496
  • Affärsomdömen: 23
  • Medlem #100
« Svar #10 skrivet: söndag 18, mars 2012, 10:47:45 »
Cornucopia tar upp Tanja Bergqvist anförande ” Genusvansinne och fördumningsindustri” på sin blogg. Videon var lite tråkig att titta på, men när jag läser vad han skriver om saken så inser jag att försöket att fördumma det svenska folket är en verklighet och att det är allvarligt.
I bloggen under kan man läsa att
Genuspedagoger utan utbildning i fysik just nu håller på att skriva om högstadiets och gymnasiets läroböcker i fysik till att ge ett feministiskt perspektiv

Utloggad Flopsy

• Silvermedlem
« Svar #11 skrivet: söndag 18, mars 2012, 11:56:08 »
Cornucopia tar upp Tanja Bergqvist anförande ” Genusvansinne och fördumningsindustri” på sin blogg. Videon var lite tråkig att titta på, men när jag läser vad han skriver om saken så inser jag att försöket att fördumma det svenska folket är en verklighet och att det är allvarligt.
I bloggen under kan man läsa att
Genuspedagoger utan utbildning i fysik just nu håller på att skriva om högstadiets och gymnasiets läroböcker i fysik till att ge ett feministiskt perspektiv

Ja det ser illa ut, och tittar på "culture-map" som Sisu postade inses att vi är minst sagt värnlösa, eftersom traditionerna är borta och garden är sänkt (vi sysslar med skoj, lek och personlig utveckling snarare än överlevnad). Jag imponeras av norrmännen, de verkar ändå kunna värja sig, med tanke på serien "Hjernevask" och påföljande indragning av forskningsanslag.

Utloggad hen

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 169
« Svar #12 skrivet: söndag 18, mars 2012, 20:19:45 »
Här e hen!!!

Utloggad alang

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 430