Författare Ämne: Oseriösa säljare på Tradera.  (läst 960764 gånger)

Utloggad Tyr

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 2
SV: Oseriösa säljare på Tradera.
« Svar #1800 skrivet: lördag 13, mars 2021, 13:22:32 »
Satan vad ni sitter här och "killgissar" och spekulerar i saker ni inte har en aning om. Detta visar hur farligt det är när en liten grupp sitter och bygger upp scenarion som inte finns och hetsar varandra.

Jag skall börja med att svara för mitt postande angående dina auktioner på Tradera.

I Svar #1807 skrev jag "FALSKT silver på Tradera! I auktionens objektsbeskrivning står det: Silverhalt: 999, Fine silver. Det är direkt FELAKTIGT! Den innehåller NOLL gram silver. German silver ÄR Nysilver"

Den auktionen anmäldes också till Tradera för felaktig objektsbeskrivning, och auktionen togs bort.
När sedan JohanB skriver: I dag är dock bägge uppe igen aktiva, ( efter att säljaren lovat att ta reson och ta bort dem) så säljaren "BitsndBobs" har nu bevisat att han är en BEDRAGARE...

Sorry "BitsndBobs", men det var en naturlig slutsats man kunde dra i det här fallet. Klart att han hade kunnat vänta lite med sin slutsats, men ibland kan man inte vänta så länge på sådana här saker...

Sedan skrev jag i Svar #1817 - "Jag tittade på auktionen, Nazi silvertacka, fine silver. 999 1/4 troy ounce, den sista av Chrilles länkar i Svar #1809. Där har någon givit 1090 SEK för 1/4 oz silver - alltså motsvarande 4360 SEK för 1 oz silver!!" Det som svar till Chrille som förvånades över hur folk budar på Tradera.
Jag försökte också hitta dina "1/4 oz Nazi silvertacka" på nätet, men inte ens på samlingssidan av alla tyska säljare på nätet fanns de. Det tog jag upp då det var anmärkningsvärt, men jag skrev aldrig att dessa var FALSKT  silver, då jag inte hade bevis för det.

Så nån killgissning har jag inte ägnat mig åt angående dina auktioner. Och inte heller i övriga poster i den här tråden har jag gjort det utan alltid med bildjämförelser mot äkta varor kunnat visa att objekten är falska när de varit det.

Men bra att du postade här - Nu vet vi att du är en seriös säljare på Tradera, och vi beklagar att det blev några snabba och felaktiga slutsatser.
I stort sett och nästan till 100% har vi i den här mycket långa tråden haft ALLA RÄTT, på alla bedrägeriförsök och falskt silver och guld som vi kunnat stoppa.

Utloggad BitsAndBobs

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 24
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #1801 skrivet: lördag 13, mars 2021, 13:36:54 »
Satan vad ni sitter här och "killgissar" och spekulerar i saker ni inte har en aning om. Detta visar hur farligt det är när en liten grupp sitter och bygger upp scenarion som inte finns och hetsar varandra.

Jag skall börja med att svara för mitt postande angående dina auktioner på Tradera.

I Svar #1807 skrev jag "FALSKT silver på Tradera! I auktionens objektsbeskrivning står det: Silverhalt: 999, Fine silver. Det är direkt FELAKTIGT! Den innehåller NOLL gram silver. German silver ÄR Nysilver"

Den auktionen anmäldes också till Tradera för felaktig objektsbeskrivning, och auktionen togs bort.
När sedan JohanB skriver: I dag är dock bägge uppe igen aktiva, ( efter att säljaren lovat att ta reson och ta bort dem) så säljaren "BitsndBobs" har nu bevisat att han är en BEDRAGARE...

Sorry "BitsndBobs", men det var en naturlig slutsats man kunde dra i det här fallet. Klart att han hade kunnat vänta lite med sin slutsats, men ibland kan man inte vänta så länge på sådana här saker...

Sedan skrev jag i Svar #1817 - "Jag tittade på auktionen, Nazi silvertacka, fine silver. 999 1/4 troy ounce, den sista av Chrilles länkar i Svar #1809. Där har någon givit 1090 SEK för 1/4 oz silver - alltså motsvarande 4360 SEK för 1 oz silver!!" Det som svar till Chrille som förvånades över hur folk budar på Tradera.
Jag försökte också hitta dina "1/4 oz Nazi silvertacka" på nätet, men inte ens på samlingssidan av alla tyska säljare på nätet fanns de. Det tog jag upp då det var anmärkningsvärt, men jag skrev aldrig att dessa var FALSKT  silver, då jag inte hade bevis för det.

Så nån killgissning har jag inte ägnat mig åt angående dina auktioner. Och inte heller i övriga poster i den här tråden har jag gjort det utan alltid med bildjämförelser mot äkta varor kunnat visa att objekten är falska när de varit det.

Men bra att du postade här - Nu vet vi att du är en seriös säljare på Tradera, och vi beklagar att det blev några snabba och felaktiga slutsatser.
I stort sett och nästan till 100% har vi i den här mycket långa tråden haft ALLA RÄTT, på alla bedrägeriförsök och falskt silver och guld som vi kunnat stoppa.

Jag förstår att ni gör allt detta i ett gott syfte. Jag är glad att ni "kom på mig" så jag kunde dra tillbaka mina annonser innan fler folk sett att de var falska. Jag vill inte att folk ska tro att jag är en scammer.

Vart hittar jag en magnet någonstans? Jag vill kunna testa upp till 1 kg iallfall. Hur stark behöver den vara då? Behöver man fler magneter beroende på vad det man vill testa väger eller räcker det med en?

Inloggad JohanB

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 239
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #1802 skrivet: lördag 13, mars 2021, 14:04:02 »
Anledningen till att jag anklagade dig för bedrägeriförsök på Ädelmetallforumet var att den silvertacke-annons som jag länkade till i mitt meddelande till dig på Tradera togs ner strax efter vårt mess-utbyte.
Jag uppfattade det som att du börjat åtgärda ditt misstag med "German Silver"-annonserna.

Men nästa dag och följande var bägge annonserna uppe igen och helt oredigerade med "999 Silver"
Det är så flera bedragare har gjort, vilket du kan se tidigare i den här tråden, så du sorterades då in i bedragarfacket.

Men att ge sig in i ädelmetallbranchen utan kunskaper och med så lite på fötterna som du har är mycket tveksamt och din inköpskälla på eBay är under all kritik. Lite källforskning får du göra innan du köper sånt där och "German Silver" hade du hittat med en enda googling!
Då måste du förstå att dina tidigare auktioner på Tradera också ifrågasatts av andra här på forumet.

Det är bra att du hört av dig här och kopierat in vår dialog på Tradera, vilket visar att jag till en början accepterade din historia och var hjälpsam och gav dig länkar (som du själv kunde googlat fram på några minuter)

När sen din fråga om vilken "magnet" du ska skaffa,( vilket är en obesvarbar fråga) så avslöjar du igen din totala okunskap då det inte är så enkelt som du tror......
Det första du kan/borde lära dig är t.ex. att i stället täthetskontrollera dina "999"-produkter (silver=10,49g/cm3) då du verkar ha tillgång till precisionsvågar. Använd iskallt vatten och sytrådsögla att hänga upp provet med.

Att obetingat lita på uppgifter i  eBay-auktioner på ädelmetaller, vare sig privata eller kommersiella, är väldigt naivt och kommer absolut att leda till att du blir lurad igen.

Inloggad JohanB

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 239
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #1803 skrivet: lördag 13, mars 2021, 15:25:34 »
Den ursprungliga annonsen på eBay.co.uk som BitsndBobs blev lurad av.

https://www.ebay.co.uk/itm/4X1oz-Iron-Cross-Eagle-German-Silver-Bar-Ingot-Round-/143912620549?hash=item2181dc5205%3Ag%3AqLcAAOSwOapeuUrK&nma=true&si=EhS40coD9jcOUrtQklDBAA8eAu8%253D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Där framgår tydligt att det ska vara silver i specificationen & "Precious Metal content per unit: 1oz"

Men sedan en märklig notering att det inte är Sterling silver (925) utan German silver......?

Försäljaren lade ut en likadan annons den 24 jan, men tog ner den snabbt!
Även här specifierades: Material: silver,   Precious metal content per unit: 1 oz

https://www.ebay.co.uk/itm/4X1oz-Iron-Cross-Eagle-German-Silver-Bar-Ingot-Round-/143926930207?item=143926930207&ViewItem=&nma=true&si=EhS40coD9jcOUrtQklDBAA8eAu8%253D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Så jag rekommenderar fortfarande BitsndBobs att öppna ett case med PayPal, inte eBay då det gått över 30 dgr

Inloggad sff123

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1565
  • Affärsomdömen: 67
« Svar #1804 skrivet: lördag 13, mars 2021, 16:44:18 »
Man får tycka vad man vill om BitsndBobs Traderasida och hur han gör sina annonsupplägg.
Flera annonser innehåller sakfel vad det gäller viktbenämningar Ounce/Troy ounce.

Sedan så tycker jag personligen att vissa inslag är osmakliga vilka till skillnad mot andra säljsidor är,
tlllåtet på Tradera vilket är under all kritik att vi 2021 skor oss på historiens största skamfläck.

Säljer man Tenntackor med återigen enligt mig ett osmakligt budskap,
så tycker jag att man tydligare i rubriken kan ange att det är Tenn man säljer då detta görs med silver och guld.

Så med hans Traderasida som underlag så är jag inte imponerad och tycker inte Johan B eller någon annan,
behöver ursäkta sig enligt mig "för mig finns det bara fina eller fula pengar"

Mitt inlägg bör falla under åsiktsfrihet annars får väl moderator ta mig i örat ;)

Ps.
Blir det radbrytningsfel så får ni stå ut med det

« Senast ändrad: lördag 13, mars 2021, 16:49:52 av sff123 »

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2934
  • Affärsomdömen: 109
« Svar #1805 skrivet: lördag 13, mars 2021, 17:12:53 »
Egentligen borde man bojkotta guld också. Man kan ju undra hur mycket judiska tänder det innehåller.
Men det är ju klart man kan ju bara köpa historiska guldmynt med årgång före ca 1940.
« Senast ändrad: lördag 13, mars 2021, 17:20:39 av Birka »

Utloggad BitsAndBobs

• Medlem
  • *
« Svar #1806 skrivet: lördag 13, mars 2021, 18:55:02 »
Vänta tills det här skiten blåst över, blir marknad någonstans.... Då kommer alla "fuck you I drive a volvo" stånd ha minst en tisha med "I survived covid".

Men visst det  är helt ok att tycka covidtackan är osmaklig. Vi lever i ett fritt land. 
Själv tänker jag att det kommer vara jäkligt spännande för mina barnbarns barn eller liknande att efter 80 år hitta ett par tackor i en farfars gamla skokartong på vinden.... Kanske t.o.m. finns samlarvärde i den då.... ;)

Tack för tipset av täthetskontrollen Johan. Jag ska testa det. Ang att jag tog bort annonserna men la upp dem igen. Du vet att jag inte ens kan göra det? Jag inte kan avsluta en auktion som har bud.
Jag skickade totalt fyra meddelanden till Tradera där jag själv rapporterade dem. När inget hade hänt och det blev fredag så ringde jag dem på förmiddagen och då togs de bort medans jag pratade i telefon.

Jag är glad att du kontaktade mig Johan samt tipsade om att be om pengarna tillbaka. Hade du inte skrivit det så hade jag nog skitit i det då det gått för lång tid samt att jag bara ruttnade ur fullständigt. Jag har faktiskt fått tillbaka mina pengar nu.

Jag vet att Ebay är fullt med bedragare och har varit jäkligt försiktig med vad jag handlar där. Jag handlar inte enbart där.
Tenntackan har en t.ex silversmed gjort på beställning åt mig. (Tenntackan finns i silver också.) Nu tror jag inte att han lurat mig men kommer avvakta att lägga ut mer silver innan jag testat allt så jag vet att det är äkta.

Jag kommer inte ta bort några inlägg. För jag har inget att dölja...... Har ni frågor så fråga på... Jag ska ingenstans.... Jag har letat efter ett forum som detta.

Utloggad Sarek

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1784
  • Affärsomdömen: 25
  • Medlem #100
« Svar #1807 skrivet: lördag 13, mars 2021, 19:48:38 »
Citat BitsAndBobs: Jag kommer inte ta bort några inlägg. För jag har inget att dölja...

Nä, det han har skrivit här visar att det är en ärlig människa, som inte lurar någon medvetet, så inga mer negativa kommentarer om och till den nya medlemmen... det är bara trams.

Utloggad Sarek

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1784
  • Affärsomdömen: 25
  • Medlem #100
« Svar #1808 skrivet: lördag 13, mars 2021, 20:16:53 »
Kan du förklara varför han blev medlem här då? Av vilken orsak tror du?
När dessa två falska silvertackor av "German Silver" (noll silver i dessa) är sålda på Tradera redan nyligen av "BitsndBobs":
Och vad händer med dessa köpare som blir lurade på falskt silver?

Han har själv utrett att man inte själv kan stänga ner en auktion som har bud. Ingen har blivit lurad på den.

Han registrerade sig här på Äf. för att förklara hur det blev som det blev med det "German silver" och nu vet vi hur det var med den saken, och det är ingen idé att älta detta vidare.

Utloggad BitsAndBobs

• Medlem
  • *
« Svar #1809 skrivet: lördag 13, mars 2021, 22:47:17 »
Kan du förklara varför han blev medlem här då? Av vilken orsak tror du?
När dessa två falska silvertackor av "German Silver" (noll silver i dessa) är sålda på Tradera redan nyligen av "BitsndBobs":
Och vad händer med dessa köpare som blir lurade på falskt silver?

Han har själv utrett att man inte själv kan stänga ner en auktion som har bud. Ingen har blivit lurad på den.

Han registrerade sig här på Äf. för att förklara hur det blev som det blev med det "German silver" och nu vet vi hur det var med den saken, och det är ingen idé att älta detta vidare.
Och han lurade dem alla..
Jag har haft att göra med sådanahär personer tidigare ska du veta.
De är inte människor utan de är omänskliga, låsas bara vara vanliga människor.
Första inlägget han gjorde såg jag direkt att det var något lurt.
Men jag ska inte älta vidare, jag står fast vid mitt ord, det är något fel på honom. >:(

Man behöver inte bli bästis med alla.... Det är helt ok Chrille... Du får tycka vad du vill om mig. Men jag tycker det otrevlig att du kallar mig omänsklig och bedragare.

Jag har köpt 7,7 grams tackor för alltifrån 170-210 kr styck och sålt dem på tradera för riktiga överpriser. Varför budar folk upp 7,7gram silver till 350-1300kr styck. Jag vet inte... Kanske köper de nått de vill ha? Alla kanske inte ser ädelmetallshandel som en investering.

Hur som är det de som trycker på knappen. Jag tvingar ingen att buda på mina saker.... Och skulle det vara någon som ångrar sig så har de fått göra det.. Jag vill att de som handlar av mig gör det för att de tycker jag lägger ut roliga o spännande saker, tycker att jag verkar reko och vill återkomma. Att sitta o sälja falskt silver är som att skjuta sig själv i foten.

Men visst. jag har gjort fel.... Jag gick ifrån mina principer och borde kollat upp de "tyska" 1 ounce tackorna bättre. Jag borde tagit reda på vad jag behöver för utrustning för att börja traida fysiskt guld och silver. Jag borde läst på bättre.

Traidingen kan jag då jag handlat med certifikat i många år. Mest index men även valuta, råvaror och guld. Så jag vet hur en bra spred ser ut och tänkte att jag lätt kunde lägga mig i silverspreaden o bara bolla fram och tillbaka i den. Men ja... Det blev jävla pannkaka. Jag var för ivrig att komma igång. Jag borde veta bättre.

För övrigt har jag sålt 1st German Silver på Tradera. 18:43 öppnar jag Johans Pm. 18:47 swishar jag köparen och vi får kontakt varpå jag förklarar läget. Efter det öppnar jag det avslutade köpet och klickar i att det ska återbetalas med anledning av att tackan var falsk.

Tackorna du länkade till som ligger i 200kr intervallet är de avslutade annonserna. Alltså avslutade av Tradera.

Sen varför jag blev medlem här? Läser du inte i tråden eller? Johan bjöd ju in mig hit i sitt PM på Tradera. Något jag är super tacksam för....

Nu får du ha en bra kväll Chrille. Själv tänkte jag knäcka en bira. ;)
« Senast ändrad: lördag 13, mars 2021, 22:49:24 av BitsAndBobs »

Inloggad sff123

• Platinamedlem
  • *
« Svar #1810 skrivet: söndag 14, mars 2021, 02:35:51 »
Mycket riktigt man får tycka vad man vill :)
Det mesta på din sida är svårt att kontrollera äkthet på certifikaten från sidan som säljer,
guldnuggets är av ringa värde har kollat upp sidan och dess innehåll.

Sen var min invändning att sälja silvertackor på ca 7,7gram som antagligen nassar och,
suspekta individer med tillhörande idiologi köper är rent ut sagt osmakligt "shame on you"

Det finns ingen frisk person som köper dessa silvertackor ur ett investerings eller samlarperspektiv,
förutom ovan nämnda.

Men marknaden är fri där har jag inga problem alls dina så kallade nuggets är inget annat än bondfångeri,
fullt lagligt förvisso att sälja guld för 50-100ggr spot köparna som är nya på marknaden kan man utgå från får väl betala sin lärpeng tyvärr.

Att dom skulle komma från någon guldvaskarpanna i Yukon over there är skrattretande men ett tag gick det bra att sälja Älgskit i glasburkar till Tyska turister för några hundringar.

Så enlig min personliga åsikt oavsett vad som skrivs i ämnet så anser jag om än fullt lagligt.
att det du gör är oseriöst hur väl du än formulerar dina svar.

Och glorifiera Nazisterna på silvertackor det borde varje människa ha vett att låta bli.

Så summa sumarum i min bok är det inte snyggt men fullt tillåtet tyvärr
Jag hade ett annat ord för "Inte snyggt" men vill inte riskera avstängnig för otrevligt språkbruk

Som sagt ordet är fritt

Utloggad BitsAndBobs

• Medlem
  • *
« Svar #1811 skrivet: söndag 14, mars 2021, 10:07:13 »
Jaha, nu har tidigare kända Traderasäljaren "Sotkamosilver" lagt upp igen samma falska tacka:
https://www.tradera.com/item/344288/454039900/1-oz-pamp-fortuna-guldtacka-

Tyrs bildjämförelse i tråden: https://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=726.msg90919#msg90919

Bifogar bilder från auktionen med "köp nu" pris också.
Vad fint att han nu lagt upp en ny bild och försöker fotografera med en vinkel på bild 3, så att tackan inte ser lika tjock ut.
En riktig äkta tacka av denna sorten ska vara 1,7 mm tjock, fick jag lära mig av JohanB.
Går tillbaka till det som inte är off topic här i tråden...
En köpare lagt första budet på den där falska Pamp Fortuna 1 oz tackan:
https://www.tradera.com/item/344288/454039900/1-oz-pamp-fortuna-guldtacka-
Uppe i 14.500 kr. Om inte Tradera avslutar den auktionen först och stänger av Traderasäljaren "Sotkamosilver" kontot.

Jag skrev till han igår o sa att det skrivs om han i denna tråden samt att han borde dra tillbaka sin annons ifall han inte har ett seriöst kvitto att visa upp. Han svarade att Tradera har fått allt underlag skickat till sig. Idag har han blockat mig.

Är ni helt hundra på att det är en kopia o vill rädda stackaren som lagt ett bud så är det bara att någon av er går in och lägger ett högt bud på slutet och vinner tackan. Som säljare kan man inte göra någonting om köparen vägrar att betala. Förutom att ge ett dåligt betyg... Men det kan ju köparen också.

Inloggad sff123

• Platinamedlem
  • *
« Svar #1812 skrivet: söndag 14, mars 2021, 12:49:39 »
BitsAndBobs ???
Det höll inte så länge det välartikulerade verbala inställsamma tonläget i dina inlägg "Personlig åsikt"
Nu är du ute på djupt vatten vad det gäller förfalskningar på Tradera :D
Ditt inlägg var om inte idiotiskt så närapå ska någon på forumet köpa den falska tackan ??? :o

Eftersom ditt Traderakonto varit föremål för disskusion så är det inte något konstigt,
att hänvisa till detta.

Som jag skrev tidigare så är det en fri marknad vilket betyder att det är fri prissättning,
och man får utforma sina annonser på det sätt som gynnar en försäljning bäst.

Så var och en går efter sin egen moralkompass så frid vare med det :)

Det går ochså bra att titta på dina omdömmen som Säljare och ffa köpare vilket jag rekommenderar!!!

Jag vet att det påtalats att du är seriös och vi inte behöver gräva mer i det,
men i det här fallet så ställer jag mig på Chrilles sida även om jag skulle formulera mig annorlunda.

Såg även av dina köp på Tradera att du har ett gediget historieintresse därav förstår jag,
lite bättre att annonserna på Tyska silvertackor med tillhörande beskrivning låg uppe ::)

Backtrackar man lite så har du sålt dessa ett tag men det är först nu dom gått till löjligt höga priser,
även om dom tidigare sålt till ett orimligt högt pris för att vara 1/4 oz silvertacka.

Så vad det gäller själva produkten så kan jag personligen bara se en anledning till att betala,
det priset för 7.7 gram silver tyvärr ska tilläggas

Men dom som köper dito är få som tur är själva produkten blir svår att baka in i ett gediget,
historieintresse eftersom detta är nyproduktioner och inte är något annat än en osmaklig produkt.

Utloggad BitsAndBobs

• Medlem
  • *
« Svar #1813 skrivet: söndag 14, mars 2021, 13:12:57 »
BitsAndBobs ???
Det höll inte så länge det välartikulerade verbala inställsamma tonläget i dina inlägg "Personlig åsikt"
Nu är du ute på djupt vatten vad det gäller förfalskningar på Tradera :D
Ditt inlägg var om inte idiotiskt så närapå ska någon på forumet köpa den falska tackan ??? :o

Eftersom ditt Traderakonto varit föremål för disskusion så är det inte något konstigt,
att hänvisa till detta.

Som jag skrev tidigare så är det en fri marknad vilket betyder att det är fri prissättning,
och man får utforma sina annonser på det sätt som gynnar en försäljning bäst.

Så var och en går efter sin egen moralkompass så frid vare med det :)

Det går ochså bra att titta på dina omdömmen som Säljare och ffa köpare vilket jag rekommenderar!!!

Jag vet att det påtalats att du är seriös och vi inte behöver gräva mer i det,
men i det här fallet så ställer jag mig på Chrilles sida även om jag skulle formulera mig annorlunda.

Såg även av dina köp på Tradera att du har ett gediget historieintresse därav förstår jag,
lite bättre att annonserna på Tyska silvertackor med tillhörande beskrivning låg uppe ::)

Backtrackar man lite så har du sålt dessa ett tag men det är först nu dom gått till löjligt höga priser,
även om dom tidigare sålt till ett orimligt högt pris för att vara 1/4 oz silvertacka.

Så vad det gäller själva produkten så kan jag personligen bara se en anledning till att betala,
det priset för 7.7 gram silver tyvärr ska tilläggas

Men dom som köper dito är få som tur är själva produkten blir svår att baka in i ett gediget,
historieintresse eftersom detta är nyproduktioner och inte är något annat än en osmaklig produkt.

Men snälla jag är inte ens ute på djupt vatten... Jag kan backa upp allt jag säger om det skulle behövas. Däremot så ja visst.... Jag har genom att korsa ett par kategorier. Sånt som jag själv är intresserad av. Militaria, forntida artefakter och ädelmetaller fått folk att gå in och handla i nya kategorier som de kanske inte hade annars.
O ja visst.... Jag är girig som använder mig av högrankade sökord för att dra mer folk. oavsett vilka dessa sökord är.....

Men är jag nazist? Nej... Jag tycker nästan det är roligare att samla på allierade WWII grejer. Men det får man köpa från utlandet då det nästan bara tyskt som säljer på Tradera... Så handlar jag med tyska WWII saker? Ja det gör jag.... För det är det som säljer. Det är ju marknaden som styr så jag säljer ju såklart det som är lättast att sälja.

Men sitter jag o säljer förfalskade tackor medvetet på Tradera? Nej det gör jag inte....

O om du frågar mig om jag kommer lyckas sälja en silvertacka här på forumet så ser jag det som en kommande utmaning absolut. Den utmaningen tar jag... Jag kommer inom 1 år ha sålt minst 1 silvertacka till någon på detta forumet. Lyckas jag inte göra det så lovar jag dig sff o Chrille o alla andra som tycker jag är en mupp att logga ut härifrån o aldrig mer logga in. Så slipper ni mig ;)

Ang 7.7 gramstackorna så har du fel. Det finns ingen trend i hur mkt de slutat på. Det kan vara 350 ena gången o 835 nästa gång... Det har hoppat fram o tillbaka under hela tiden.

« Senast ändrad: söndag 14, mars 2021, 13:16:04 av BitsAndBobs »

Utloggad Tyr

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #1814 skrivet: söndag 14, mars 2021, 13:40:43 »
Citat BitsAndBobs: Jag kommer inte ta bort några inlägg. För jag har inget att dölja...

Nä, det han har skrivit här visar att det är en ärlig människa, som inte lurar någon medvetet, så inga mer negativa kommentarer om och till den nya medlemmen... det är bara trams.

Jag tycker att ovanstående citat var bra skrivet och nu kommer jag bara att hålla mig till trådens ämne och svarar nu på

Citat: "Är ni helt hundra på att det är en kopia o vill rädda stackaren som lagt ett bud så är det bara att någon av er går in och lägger ett högt bud på slutet och vinner tackan. Som säljare kan man inte göra någonting om köparen vägrar att betala. Förutom att ge ett dåligt betyg... "

Det är ingen bra strategi. Gör man så kan säljaren bara lägga upp objektet igen, och så är vi på ruta ett igen.

Jag lägger ut ett par bilder igen och har i bild nr 1 jämfört Traderaobjektet med 1oz PAMP Suisse Gold Plated Bar från DHgate. Och de är identiskt lika i designen.
Synd att säljaren inte visar baksidan på tackan där man utifrån serienumret brukar kunna se att de ligger mycket nära serienumren på kopiorna på DHgate.
Nu har han i stället visat tackan från sidan där man kan se att den är riktigt tjock. Alldeles för tjock för att kunna vara en äkta 1 oz Pamp.
Se bild nr 2 som jämför en FALSK Pamp med en äkta.
Bild nr 3 är bilden denne säljare visade upp i den auktion som togs ner och där ser man att tjockleken är för stor för att vara en äkta vara.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Är EU på väg att urarta fullständigt??? by Mark
Idag kl. 03:12

[Köpes] Boliden Silvertacka 250g/500g by august
Igår kl. 20:22

Tavex konstigt låga priser by maggan
torsdag 29, juli 2021, 09:39:52

1 oz silver mynt perth mint serien mytologiska djur by dmannen74
onsdag 28, juli 2021, 09:48:22

Alternativ till bankfack by DEScypher
måndag 26, juli 2021, 19:20:31