Författare Ämne: Hur skydda sina tillgångar och inkomster från kleptokratin?  (läst 5596 gånger)

Utloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 866
  • Affärsomdömen: 10
Hur skydda sina tillgångar och inkomster från kleptokratin?
« skrivet: söndag 17, april 2016, 14:34:00 »
Hej alla!

Jag gillar verkligen if the shit hits the fan-diskussionen i en annan tråd och tänkte ta upp ett annat scenario: Att det är staten som står för plundrandet. I dagsläget försörjer jag nog ett par bidragstagare/byråkrater via skattsedeln, men det räcker inte för dagens politiker och väljarkår, så jag förväntar mig att det blir mer än så i framtiden.

Så, vad har ni för tankar kring det? Några saker jag redan praktiserar är:
* Bunkra cash och PM, så att man är fattig eller åtminstone medelsvensson i statens ögon, den dagen förmögenhetsskatt e dyl återinförs. I och för sig kanske det är mer troligt att fastighetsskatten kommer tillbaka, eftersom den var svårare att undvika.
* Jobba i eget företag och fakturera istället för att vara anställd, och optimera vad man tar ut i lön/utdelning.

Man kanske borde sätta upp ett bolag i Panama också ;)

Utloggad cyber

• Guldmedlem
SV: Hur skydda sina tillgångar och inkomster från kleptokratin?
« Svar #1 skrivet: söndag 17, april 2016, 15:09:40 »
Om jag ska precisera mig lite så tänker jag inte främst på hur man löser det idag, utan snarare om det är nåt man kan göra för att förbereda sig inför morgondagen. Var tror ni smällarna kommer komma? Fastighetsskatt? Förmögenhetsskatt? Ingves går full retard och finansierar hela statsbudgeten med nytryckta pengar?

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #2 skrivet: onsdag 20, april 2016, 19:55:06 »
Dina frågor är öppna och de är även stora.  Delger mina tankar:

Staten är ju ett redskap för kabalerna. Statens hela existens bygger på i princip på plundring.
Politiker sätter sig inte upp mot bankerna och detta är av en anledning.  Staten och kapitalet sitter i samma båt. :)
Visserligen är vi trälar både under staten och den globala finanseliten men parasitmaskineriet går ju via bankernas infrastruktur som ju också är samhällets.
Våra betalsystem är totalt beroende av privatägda banker. Detta gäller även Skatteverket. Samhället kollapsar på nolltid om bankerna kraschar. Ingenting fungerar. Inga samhällsviktiga funktioner kommer kunna besättas  med personal.. att få folk att jobba utan lön , utan mat osv när skiten träffar fläkten.

Fastighetskatt är något som jag tänker mycket på.
Om vi har ett stort ägande utspritt bland talrika delar folket så kommer det bli svårare för eliten att plåga oss med alltför mycket fastighetsskatt. De får opinionen emot sig. Tyvärr så tror jag att vi går åt  motsatt håll.

Vem äger egentligen fastigheter idag ?   Har inte Svensson belånat sin bostad till taknocken ?   Givetvis är det ju därmed inte Svensson som äger något utan i praktiken banken. Samma bank som gått in i husaffären som en mellanhand med valuta skapat ur luft. Fiffigt trick!

Hur kommer då bostadsbubblan att slå när den spricker ? En sak är säker. Det kommer inte bli vackert. Det kommer bli diverse"räddningspaket" som egentligen inte gynnar någon annan än bankerna.  De kommer "beviljas ansvarfrihet" för att de satt oss i skiten.  Det kommer med all säkerhet drabba både dem som är högt belånade och även dem som betalat av sina skulder.
 Eftersom bankerna alltid vinner i slutänden så ser jag vissa risker att centralplanerarna , fascisterna politikerna och bankerna kommer att ta över ägandet av både företag bostäder och annat.   

Jag ser risker att vi får ett ännu mer centraliserat ägande av något slags oligarker. Om olikgarkerna kallar sig bankirer eller politiker är svårt att sia om.   

Eftersom jag inte har några skulder så kommer jag kanske vara en utav ganska få som äger min fastighet.  Känns som att vi som äger saker kommer att bli villebråd i framtiden.  När man tillhör en minoritet är man sårbar.   

Jag tror det är mycket viktigt att inte storebror känner till dina tillgångar när skiten träffar fläkten.  Se till inte ditt hus är allt du har för det kan du aldrig gömma från storebrors öga. Du måste ha tex ädelmetall. Sådant som du kan ta med dig om du måste fly från det hem som du har byggt upp.

Jag hatar i djupet av mitt hjärta att man inte ska kunna få äga mark i Sverige.
Om jag betalar hyra (skatt avgift) för marken så är den ju naturligtvis inte min.   Det finns logiska  problem med att äga mark.   Vem säger att någon människa har rätt att göra anspråk på en del av jorden?  Jorden tillhör ju alla ?  Det finns egentligen inget logiskt resonemang till detta förutom att ett samhälle utan äganderätt är ett mycket ondskefullt samhälle som aldrig skulle kunna fungera. Därför försvarar jag rätten att kunna äga mark. 
Det finns dessutom ingen som helst anledningen att vi ska överbefolka jorden så otroligt mycket som vi gör.  Det finns utrymme och naturresurser åt alla om vi sköter våra kort rätt. 
Varför skaffar sig vissa 13 barn trots att man inte har mat på bordet ?    För att nån ska överleva o ta hand om dig när du är gammal  ?   Världen är ju efterbliven.

Sedan så är ju frågan varför svenska politker tar våra pengar och betalar människor för att flytta till Sverige för leva livet ut på bidrag ?  Inget ont om migranterna. Alla vill sträva efter lyckan.. Men våra vedervärdiga poltiker som delar ut svenska staten och landets mark till hundratusentals människor varje år som ska dela på marken och dela på den politiska makten dessutom.   

Gör man detta i goda syften ?   För kulturutbyte medmänsklighet och kärlek till världens medborgare ?
NEJ i H-E heller.      >:( Det handlar om pengar.   
Det handlar om vårat parasitsystem bygger på att skulderna hela tiden måste öka. Flyktingar är skuldbärare.    Fred är ett skällsord.  Fred på jorden är det värsta som kan hända för kabalerna.   Att inga flyktingar kommer och bor hos Bert Karlsson för pengar som vi lånar av icke födda kommande generationer  skulle orsaka en ekonomiskt kollaps.     Det förbjudna tabubelagda ämnet är : varför har vi krig ?   Vem startar krigen ? Vem finansierar dem, vem ser till att de aldrig slutar?  Detta är frågor vi aldrig kommer höra ställas i gammelmedia.    Varför inte gå till roten av problemen ? Vägen till träldom går genom dumhet. Den enda ljusningen för framtiden är ökad kunskap.   Får vi ut information så kan världen bli bättre.     

Utloggad cyber

• Guldmedlem
« Svar #3 skrivet: torsdag 21, april 2016, 21:40:08 »
Jag håller med dig i mycket, och delar din frustration.

Däremot är jag inte säker på att jag håller med i vissa detaljer. T ex är det ju inte min bank som äger mitt hus, de har bara rätt att ta det om jag inte fullföljer mitt avtal emot dem att betala ränta. All värdeökning (eller minskning) är ju min vinst/förlust, inte bankens (I USA där man, som jag förstått det,  i princip kan lämna in nycklarna och därmed komma ur sitt lån kan så äger förstås banken på sätt och vis huset, men bara på "nersidan"). Svårare är det ju med staten, de kan ju nästan ta vad som helst när som helst...

Nu när fastighetsskatten, förmögenhetsskatten och arvsskatten är så avskydda (och de senare dessutom krångliga både att återinföra och driva in), så kanske inflation blir statens enda sätt att få roffa åt sig (inkomstskatten är ju redan larvigt hög för höginkomsttagare). Grundtipset blir säkert att tillhöra en stor väljargrupp i samhället (medelklass, lagom bolånetorsk, hyresrättsinnehavare med reglerad hyra, etc).

Kanske borde man köpa på sig en rejäl bunt storbanksbankaktier, för precis som du säger så kommer staten alltid tvingas kliva in när det krånglar och däremellan kan man tjäna grova pengar. Risken finns förstås att nån upptäcker det här med att de får skapa egna pengar utan att betala för det. Men å andra sidan har de ju kommit undan med det hur länge som helst, så vad säger att de inte kommer fortsätta att göra det?

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
Idag kl. 19:13

Silverlot- 1 oz säljes by AndrewJackson72
Idag kl. 11:00

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 23:07

Bad jokes. by Sarek