Författare Ämne: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!  (läst 158119 gånger)

Utloggad Frederyck

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 876
  • Affärsomdömen: 6
SV: Beställningar av SWEA 2015 Sala silvergruva - NU KÖR VI!
« Svar #90 skrivet: torsdag 31, mars 2016, 12:17:38 »
e d kört att beställa?

Ja. Enda sättet att få tag på SWEA 2015 nu är på andrahandsmarknaden (när de är levererade!)

Utloggad guldbob

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 323
  • Affärsomdömen: 30
« Svar #91 skrivet: tisdag 12, april 2016, 20:59:28 »
Oops, missade mailet men nu är en hög fiatpengar överförda som betalning för solida Sweor.
Ledsen för förseningen, kanske ett läge för en påminnelse till de som inte betalat för sina 2015 Sweor.

HALLÅ! GLÖM INTE ATT BETALA FÖR ERA BESTÄLLDA 2015 SWEOR.
Jag missade det, skäms hemskt för detta  :'(

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 624
« Svar #92 skrivet: fredag 15, april 2016, 19:21:21 »
Här är den slutliga versionen av "Drottning Christinas Schacht" vilken nu skall skickas ner till Helvetic Mint.
Schweizarna håller för närvarande på att finslipa de detaljer på Sweasidan vi ansåg behövde förbättras ytterligare.
Förhoppningsvis skall detta lyfta motivet ytterligare något snäpp.
Därefter fortsätter de med Salasidan enligt bilden.

Vi skulle även vilja upprepa guldbobs uppmaning till er som ännu inte har betalt för era beställda Sweor.
Det är nödvändigt att detta sker så snart som möjligt, då vi inte kan trycka några äkthetsintyg innan pengarna är inne.
Detta pga att vi inte slutgiltigt kan fastställa präglingsantalet innan vi är säkra på att alla beställningarna fullföljs.
Vi vill helst få detta moment avklarat nu när det är lite mindre arbete med själva Swea, annars riskerar vi onödiga förseningar. 

Dessutom vill vi absolut inte riskera att hamna i ett läge där valutor eller silverpris rusar iväg åt fel håll.
Därför vore det bra om detta ordnades skyndsamt.

Utloggad isak

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #93 skrivet: fredag 15, april 2016, 20:26:40 »
Här är den slutliga versionen av "Drottning Christinas Schacht" vilken nu skall skickas ner till Helvetic Mint.
Schweizarna håller för närvarande på att finslipa de detaljer på Sweasidan vi ansåg behövde förbättras ytterligare.
Förhoppningsvis skall detta lyfta motivet ytterligare något snäpp.
Därefter fortsätter de med Salasidan enligt bilden.

Vi skulle även vilja upprepa guldbobs uppmaning till er som ännu inte har betalt för era beställda Sweor.
Det är nödvändigt att detta sker så snart som möjligt, då vi inte kan trycka några äkthetsintyg innan pengarna är inne.
Detta pga att vi inte slutgiltigt kan fastställa präglingsantalet innan vi är säkra på att alla beställningarna fullföljs.
Vi vill helst få detta moment avklarat nu när det är lite mindre arbete med själva Swea, annars riskerar vi onödiga förseningar. 

Dessutom vill vi absolut inte riskera att hamna i ett läge där valutor eller silverpris rusar iväg åt fel håll.
Därför vore det bra om detta ordnades skyndsamt.

Säkert en fantastiskt dum fråga. Men om man är lite tankspridd som jag är, kan man få bekräftat att man betalat på något sätt? :D

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 424
  • "Allting är relativt"
« Svar #94 skrivet: fredag 15, april 2016, 21:17:22 »
Sätt sista datum för betalningar! >:(
Är det många obetalda Sweor kvar? Jag köper upp och betalar då alla obetalda mynt dagen efter den sista datumet passerat. Trist, väldigt trist och tråkigt att det händer så, speciellt på ädelmetallforumet!
Och, nej, jag har inte miljoner kronor på kontot, jag har väldigt tajt med ekonomin, speciellt senaste månader (kolla mina lönerapporter för februari och mars). Men jag vill inte att Swea projektet bromsar på grund av försenade betalningar eller ej betalda beställningar av mynt. Jag förstår hur mycket jobb och timmar (gratis jobb och timmar) läggs på detta, samt hur unik den är!
 8)

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 424
  • "Allting är relativt"
« Svar #95 skrivet: lördag 16, april 2016, 12:17:39 »
Ja, som vanligt, jag skriver först, tänker efter (men jag försöker lära mig göra tvärtom). Det var säkert inte speciellt bra ide att visa att min inkomst senaste månader var liten och att jag inte har miljoner kronor på kontot. Ja, jag har inte miljoner kronor på kontot (jag har miljoner i kontanter) :D och ekonomin är tajt, men jag är inte fattig. Jag klarar mig bra även när jag har liten inkomst! ;)
Och som sagt, sätt gärna ett stop datum för betalningar, blir det kvar obetalda Swea mynt, så köper jag upp de, för att jag vill inte att Swea projektet bromsar.

Utloggad Sarek

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2255
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
« Svar #96 skrivet: lördag 16, april 2016, 12:47:10 »
Mycket gentilt av Fantom att offrar sig (sin ekonomi!) för att ro projektet Swea 2015 i land.

Emellertid så hade beställningarna den 15 mars nått över 700 SWEA, och då gränsen för att projektet skall kunna slutföras låg på 650 så finns det en del utrymme för uteblivna betalningar. Men man hoppas ju att de som beställde också slantar upp...

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
« Svar #97 skrivet: lördag 16, april 2016, 18:34:35 »
Vi skall inte överdriva problemet. Det är ingen fara angående projektet som sådant, men som det oftast brukar vara vid inbetalningar, är det några som släpar efter.
Det kan säkert vara av varierande orsaker, men vi ber er då att antingen kontakta oss, eller betala in pengarna.
Det handlar mest om att vi vill kunna summera läget för att kunna gå vidare.
Vi vill inte tappa fart i projektet så att vi hamnar i semestertider :)

Edit: Har ni några frågor runt betalningar och dylikt, skicka ett PM till Frederyck.
« Senast ändrad: lördag 16, april 2016, 18:38:12 av 2818181 »

Utloggad norpan

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #98 skrivet: söndag 17, april 2016, 11:11:46 »
Jag erkänner att jag helt hade missat detta. Mailet hamnade i fel mapp och det här är ett sånt där projekt som hamnar långt bak i hjärnan när man har startat eget företag :)

Men nu har jag lagt in betalningen i alla fall och hoppas att detta inte gör att projektet försenas för alla andra ordentliga.

Utloggad Frederyck

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 876
« Svar #99 skrivet: måndag 18, april 2016, 12:03:24 »
Nu har alla betalt, utom en liten handfull som alla ska ha fått varsin påminnelse antingen under helgen eller idag.

Utloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
« Svar #100 skrivet: torsdag 21, april 2016, 15:10:07 »
Hur är det med beställningen mot tillverkaren, är den lagd? Dvs senaste dagarnas uppgång i silver spot riskerar inte att fördyra myntet?

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
« Svar #101 skrivet: söndag 08, maj 2016, 09:42:29 »
En kort statusuppdatering.
Sweasidans stamp är nu färdiggraverad, och Helvetic håller i dagarna på att färdigställa Salasidan.
Så fort båda sidorna är färdiga, kommer de att slå två st. provmynt för bedömning.
Detta borde inte vara långt borta nu, och en rapport kommer givetvis så fort vi sett resultatet :)

Hur är det med beställningen mot tillverkaren, är den lagd? Dvs senaste dagarnas uppgång i silver spot riskerar inte att fördyra myntet?
Det var lite spännande där ett tag, men efter en kort diskussion med schweizarna, så löste det sig.
Förutsättningarna kan ändra sig fort när silverpriset drar iväg, men denna gång hade vi marginalerna på vår sida :)

Utloggad Arg

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 82
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #102 skrivet: måndag 09, maj 2016, 19:21:14 »
Liksom Fantom så köper jag gärna också några Sweor ifall det finns någon som inte slutfört betalningen av beställningen.

Utloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 377
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #103 skrivet: måndag 09, maj 2016, 20:02:09 »
Vill inte ha Swea. Tycker att de är motbjudande fula och intetsägande.

There I said it....  ;D

I en annan värld befriat från monarkister och som lever kvar i uppfattningen att Kungen är beskyddaren av ett utgivet silvermynt, behöver få sin reality checked. På svenska : Lägg av med flörten till kungahuset och tillhörande överlägset anhang . Det är MOTBJUDANDE.

Inte meningen att ta udden av initiativet, Men myntet är bara för gammaldags och rent av motbjudande, för att ens beställa...

« Senast ändrad: måndag 09, maj 2016, 20:17:09 av Fiat de Lux »

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
« Svar #104 skrivet: måndag 09, maj 2016, 20:22:13 »
Vill inte ha Swea. Tycker att de är motbjudande fula och intetsägande.

There I said it....  ;D

I en annan värld befriat från monarkister och som lever kvar i uppfattningen att Kungen är beskyddaren av ett utgivet silvermynt, behöver få sin reality checked. På svenska : Lägg av med flörten till kungahuset och tillhörande överlägset anhang . Det är MOTBJUDANDE.

Inte meningen att ta udden av initiativet, Men myntet är bara för gammaldags och rent av motbjudande, för att ens beställa...

Trollbete...? Vill du få någon slags uppmärksamhet?
Det är helt frivilligt att köpa. Och om man inte vill det. Köp inte. Varför basha?

/H

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

meddelande delen på forumet? by MrNook
Idag kl. 09:43

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Igår kl. 19:33

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
Igår kl. 17:20

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane