Författare Ämne: Peter Schiff Skäggapan och kriget mot kontanterna  (läst 45317 gånger)

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
SV: Peter Schiff Skäggapan och kriget mot kontanterna
« Svar #30 skrivet: tisdag 29, mars 2016, 22:12:22 »

Skäggapan har slagit till igen!

Han har ett komplett åsiktspaket som är konsekvent och homogent. Ondskefullt rakt igenom.

Du vet inte vilka som styr nu. Du vet ännu mindre vilja som styr imorgon.
Alla databaser läcker. Kunskap är makt.  Vem får kunskapen som från den massiva insamlingen av information om människors liv ?  Centralisering av makt har aldrig lett till något bra. Vem kommer vara oppsitionell mot den makten under Skäggapans övervakning.. "paneuropeisk ­central databas"

Kameror kommer att kunna programmeras och kan känna igen saker, ansikten. Artificiell intelligens.
Det finns nästan inga gränser för hur mycket data man kan lagra.   En komplett kartläggning av en människas liv ryms ju på..  en onändligt liten plats..

Den som inte bryr sig som sin rätt och andras rätt till integritet hoppas jag kommer på bättre tankar. Och jag erkänner att jag hoppas de får lida lite för sin dumhet om än bara som en väckarklocka. Det skulle skapa opinion mot övervakningsförtrycket. Hatar när folk säger att övervakningssamhället hjälper alla som har rent mjöl i påsen.

Är så trött på att höra att allt är muslimernas fel utan en tank på vad som egentligen ligger bakom.    Inga proportioner finns. Hur många dör inte varenda dag ? 30 pers i Europa... hjääälp...   

Om jag får välja mellan Jihadister och Hillary Clinton så väljer jag...allt annat än Clinton.   Hon kommer att förstöra hela världen.
http://www.svd.se/bjorn-ulvaeus-mot-terrorn-med-mer-overvakning/om/terrorjakten-i-europa

Det som behövs är frihet och ökad kunskap om de onda krafter som styr och finansierar krig och våld samt parasiterar på mänskligheten vilken inte av ett sammanträffande har ett så ojämnt fördelat ägande av tillgångar att så få som ett tiotal personer äger nästan hälften av dessa, jordens tillgångar.  Om folk skulle vakna till...och sluta vara sådana duktiga lydiga slavar till eliten så skulle världen vara så mycket bättre. De är en sådan liten minoritet. De bör vara möjligt.   

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #31 skrivet: söndag 16, oktober 2016, 17:28:07 »
Grattis Sverige!   ;D

För er som bor på följande platser är det nu dags att gå och omvandla era bankfordringar till pengar!

Själv har jag stått och kämpat med små uttag för att få ut 200 kronors sedlar men nu är det bara o fläska på och göra maximala uttag.

Öppna alla spjäll (bildligt talat ..ni ska inte göra en Gudrun med sedlarna :)  o kör en redig fullblods-bankrusning :)   Bankomaten ställer inga kyc frågor.   Visst, de kan komma med posten senare men än så länge är det inte förbjudet att bunkra kontanter.

Lista över "Bankomat" uttagsautomater  som inte bara har de nya 200kr sedlarna utan även de jättenya sedlarna dvs 500- och 100- kronorssedlar

https://bankomat.se/nyheter/vi-har-fatt-de-nya-sedlarna/

Stora brogatan 2, Borås
    City Gross Bromma, Bromma
    Gallerian, Bromölla
    Centrumstråket 1, Bålsta
    Storgatan 8, Gällivare
    Deltavägen 6, Göteborg
    Hisingsgatan 30, Göteborg
    Mariaplan 5, Göteborg
    Nils Ericssonplatsen 4, Göteborg
    Odinsgatan 13, Göteborg
    Olof Palmes Plats 1, Göteborg
    Östra Hamngatan 23, Göteborg
    Storgatan 8, Halmstad
    Skolgatan, Iggesund
    Turistvägen 37, Järvsö
    Stortorget 10, Karlskrona
    Shopping Park, Kållered
    Gillbergagatan 24, Linköping
    Järnvägsgatan, Linköping
    Smedjan Köpcentrum, Luleå
    Storgatan 42, Luleå
    Sandgatan 2, Lund
    Stora Södergatan 2, Lund
    Marknadsvägen 7, Löddeköpinge
    Mobilia Köpcentrum, Malmö
    Lisellska Torget 1, Malung
    Gallerian Domino Plan 0, Norrköping
    Lidaleden 8, Norrköping
    Stora Brogatan 2, Norrtälje
    Hamnplan 9, Piteå
    Frösögatan 7, Rydebäck
    Lillevångsgatan 18, Simrishamn
    Bredholmsgatan 7, Skärholmen
    Skärholmsgången 22, Skärholmen
    Klarabergsgatan 37, Stockholm
    Kungsgatan, Stockholm
    Regeringsgatan 19, Stockholm
    S:t Eriksgatan 43, Stockholm
    Sveavägen 14, Stockholm
    Vasagatan 27, Stockholm
    Centrumvägen 3, Svärdsjö
    Centrumhuset, Sälen
    Storgatan 2 B, Södertälje
    Centrumhuset, Timrå
    Ica Kvantum, Tomelilla
    Torggatan 2, Tyringe
    Kvarnengallerian, Uppsala
    Allén 62, Västervik
    Kvarngatan 20, Västervik
    Storgatan 16, Örnsköldsvik
    Prästgatan 25, Östersund
    Långgatan 44, Alfta
    Almedalsmagasinet, Göteborg
    Linnegatan 30, Göteborg
    Nils Ericssonplatsen 4, Göteborg
    Nyhems Torg 8, Halmstad
    Knutpunkten, Helsingborg
    Knutpunkten, Helsingborg
    Selma Lagerlöfs Torg 1, Hisings Backa
    Kärra Centrum 20, Hisings Kärra
    Stora Torget 7, Hjo
    Landvetter, Härryda
    Gränsliden 6, Linköping
    Nya Tanneforsvägen 58, Linköping
    Storgatan 23, Linköping
    Marknadsvägen 7, Löddeköpinge
    Sköndalsvägen 89, Sköndal
    Rotebro Centrum, Sollentuna
    Spånga Torgväg 9, Spånga
    Ringen, Stockholm
    Ringvägen 52, Stockholm
    S:T Eriksgatan 89, Stockholm
    Vasagatan 6, Säter
    Wedavägen 2C, Södertälje
    Tingshusgatan 6, Torsby
    Algatan 38, Trelleborg
    Tumba Torg 103, Tumba
    Dalgränd 10, Tyresö
    Östra Rådhusgatan 6, Umeå
    Bryggargatan 2, Vansbro
    Idrottsgatan 47, Västervik
    Västra Kyrkogatan 34, Västervik

Utloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2261
  • Affärsomdömen: 50
« Svar #32 skrivet: söndag 16, oktober 2016, 18:41:48 »
Öppna alla spjäll (bildligt talat ..ni ska inte göra en Gudrun med sedlarna :)  o kör en redig fullblods-bankrusning :)   
Utöver bankomaterna så får man ut nya sedlar i diverse andra automater också (t ex den lilla röda holken i min ICA-butik), så det är värt att testa lite alternativ om den närmaste bankomaten inte finns med på listan.

Sedan så måste man tänka på att det inte går att ta ut så himla mycket per tidsenhet. Olika banker har olika regler, men jag vet att jag ganska regelbundet slår i uttagsmax för SEB och då måste jag lägga tid på att gå och käbbla med dem för att få dem att höja taket (vilket de grumsande gör, men bara temporärt, de vägrar att permanent låta mig ta ut mer pengar per månad).

Så jag håller helt med, tag ut kontanter, så mycket som möjligt. Använd dem gärna, så mycket som möjligt. Men inte alltihop, utan se till att det hela tiden är ett överskott av kontanter som kan stoppas ner i madrassen.

Jag använder nog uppemot 75% kontanter idag och har under de senaste sex åren tagit ut sjusiffriga belopp ut bankomaterna. Aldrig en KYC-fråga. Om det beror på att det syns någonstans att jag t ex inte använder kort i mataffärer (men rimligen måste köpa mat någon gång, vilket isåfall tyder på att jag är kontantkramare om någon skulle vilja analysera mitt köpbeteende) vet jag inte. Men att det är enkelt att försvara stora kontantuttag om man faktiskt använder [delar av] dem är ju självklart.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #33 skrivet: söndag 16, oktober 2016, 20:10:56 »
Jo det finns ju flera aktörer på uttagsautomatmarknaden.

Ica verkar ha egna röda maskiner,  "Kontanten" de orangea burkarna ägs av Nokas CMS AB.
citat från deras hemsida "Nokas optimerar kontanthanteringen för butiker och andra företag och gör det samtidigt lätt för allmänheten att ta ut pengar."

Man kan nästan tro att de och kanske Icas maskiner återcirkulerar kontanter som kommer in från folk som handlar i butiken där automaten står.   I så fall är det extremt smart och effektivt.

Men det står också att allt hanteras enbart av säkerhetspersonal.   Men är ju inte omöjligt att samma personal tömmer kassorna på Willys(Statoil Coop eller motsvarande) o matar i en del i automaterna.   
   Tror att de då måste vara ett riktigt hatobjekt för bankmaffian.

Så fungerar ju iaf dessa som jag skrivit om förut..
http://autocashatm.se/

Vissa kort/banker har 2k per uttag, max 5 uttag. En del har max 5k per uttag och max tre uttag per dygn och sedan 20-25k per rullande sjudagarsperiod. Finns många olika varianter och begränsningar.  De flesta tror jag iaf kan ta ut 15-20k åtminstone.. Är ofta tuffare begränsningar på kreditkorten än på debetkorten/bankkorten som är kopplat till ett befintligt kontoinnehav. Skaffa er många kort så går ni runt begränsningar.

Man kan ju göra så att man gör uttag en gång per vecka. Kanske kan gå till olika bankomater så inte Berra/Bagdad -bus som står o hänger på centrum ser dig komma varje vecka o fylla upp din penningpung med maxuttag.

Eftersom banker utnyttjar sina ärligt stulna gåvor och privilegier de fått från politikerna och äger varumärket Bankomat så har de sett till att bara där kan du ta ut utan avgift.

Kortutgivarna tar betalt ibland när man tar ut på andra uttagsautomater än bankomat. Det gör troligen att det blir svårt att konkurrera med Bankomat och då får bankeliten mer koll på marknaden.    Låter kanske långsökt men jag tror nog gärna att de vill själva styra över uttagsmarknaden för att kunna stänga av alltihop när det känns bra för dem.

Helst skulle ju bankerna som äger Bankomat vilja skrota alla uttagsautomater i Sverige men de avvaktar , de vill inte ta för stora steg utan stegen ska vara små och i stort antal..."de små stegens tyranni " så folk inte orkar resa sig upp och protestera. Ungdomar som växer upp nu verkar mest göra saldokoll på automaterna.    Jag tycker det är ganska mycket tryck på automaterna ändå.   Tror det finns en hel del folk därute som använder kontanter.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #34 skrivet: måndag 17, oktober 2016, 23:07:32 »
Idag gjorde jag en sådan bankrusning så bankomaten dog och så fick jag klämma på Birgit för första gången!
Två bra händelser alltså! :)
Nu är det nya lätta 5 hunkorna här! Miljövinsterna måste ju bli makalöst kolossala nu när man bytt ut utrustning för miljontals kronor. De nya sedlarna är ju så lätta. Världens koldioxidutsläpp kommer ju kollapsa nu när värdetransporterna blir så lätta.  Alla vet ju att falska sedlar är ett så oerhört problem jämfört med andra bedrägerier och vi har ju gjort förbättringar på sedlarna flera gånger förut med nya säkerhetsdetaljer men behållit samma format..men nu behövdes det något nytt o fräscht så det går ju inte längre.

Bankomaten var död förra gången jag var där och jag fick åka hem med oförrättat värv så därför stå straffade jag den lite extra idag :) Verkar som den är programmerad att dö när någon maxar sina kort.

Inloggad glimbert

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 406
  • Affärsomdömen: 22
« Svar #35 skrivet: torsdag 27, oktober 2016, 00:34:47 »
Min erfarenhet är att de orangea automaterna ger gamla sedlar så långt det bara är möjligt medan ICAs röda är tidiga med nya. Det var likadant när 200ingen kom och igår blev jag trött på att endast få ut gamla 100-lappar i den orangea automaten och gjorde ett provuttag om 300 kr i en ICA-automat. Innan jag visste ordet av var jag ägare till min första Garbo.

Min mor påstod nyligen att hon skulle åkt på 10 kr fulavgift i vad som skulle vara en ICA-automat (både hon och jag har Swedbank), men jag kollade nu min kontohistorik över ett dygn senare och inget mer än de 300 har dragits.
« Senast ändrad: torsdag 27, oktober 2016, 00:37:21 av glimbert »

Utloggad Nils

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 391
  • Affärsomdömen: 53
« Svar #36 skrivet: torsdag 27, oktober 2016, 05:58:58 »
Provade en bankomat av dom listade ovan, nya 500 lappar kom det ut minsann.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #37 skrivet: torsdag 27, oktober 2016, 10:48:21 »
 glimbert ! Grattis till din Garbo! Skulle gärna ha en i min ägo men har aldrig fått någon i växel i en butik ännu och jag har bara tagit ut de nya rödingarna sedan de blev tillgängliga då det ju blir väldigt ineffektivt att ta ut så små belopp.

"fulavgift" ?  Bra ord! Banker är både fula, giftiga och tar avgifter trots att de redan tjänar alldeles för mycket på att förslava folket.
Frikort hand *els banken ger dig fulavgift när du använder andra än de av kartellen ägda automaterna.. många kreditkort ger fulavgifter vid alla uttag.

Nils , kul att listan kom till nytta :)  Ja det känns speciellt när man får nya sedlar för första gången.

Själv var jag absolut inte säker på att jag skulle få uppleva rödingarna eftersom ekonomin endast backas upp av förtroende...

ett förtroende som är tämligen ogrundat. Det är ogrundat därför att de fundament som ekonomin vilar på  är katastrofalt sönderkörda men så länge man kan täcka över med spackel och speglar och rök så rullar det på.

Emellertid  i takt med att människor blir allt svårare att lura vilket beror på att de bankägda medierna förlorar i förtroende varje dag som går så förlorar även valutorna och centralbanker sitt förtroendekapital.  När detta förtroende är borta så går det åt pipsvängen. Och det kan komma att gå väldigt fort.

Ett symptom på att förtroendet är under prövning just nu är att vi för tillfället har en rörelse mot etablissemanget runtom i världen.   Var inte rädda att tillhöra den sidan.   

Säger du nej till etablissemanget så kommer du att utmålas som något väldigt oattraktivt. Men om du har kommit såhär långt att du läser detta så har du förmågan att tänka, om du kan tänka så kan du också försvara dina ställningstaganden.  Då kan du skita i vad de säger.

En del är rädd att förlora vänner.   Men om du måste betala för vänskap med medlöperi så är den vänskapen inte värd sitt pris!

Så  denna utsvävning var alltså en helt anekdotisk förklaring till varför jag ej väntat på nya 500lappar innan jag påbörjade min bankrusning  :P :P :P :P  eftersom jag förväntar mig /har förväntat mig att något allvarligt ska hända finansiellt sett så ville jag inte vänta på nya 500kr utan  jag har jag storsatsat på 200kr-sedlarna.

Inloggad glimbert

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 406
  • Affärsomdömen: 22
« Svar #38 skrivet: fredag 28, oktober 2016, 00:35:25 »
Idag var det visst slut på festen. :( Det blev helt enkelt inga fler sedlar. Undrar vem av er rättshaverister och bankrunners det är som varit i farten.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #39 skrivet: måndag 14, november 2016, 08:32:25 »
Han delsbank en  tillåter nu insättningar via automat till sina konton.

Tips ang mynt...många butiker för daglivaror typ Lidl osv har nu automater i kassan på vissa ställen där man slänger i mynten i en skål.. Bara att slänga i ..Går fort och bildar inte en lång kö bakom.

Mkt bättre att göra så...banken och storebror vet inget om att det är du som handlar och färrre parasiter plockar procent på dina köp. Gäller även sedlarna naturligtvis. vissa av er har kanske myckna gamla hundringar och femhundringar kvar.

Klippt från hemsidan :

Via automat eller bankkontor

Du kan sätta in kontanter på ditt bankkonto i Handelsbanken via insättningsautomater eller på flertalet av våra bankkontor.    

Insättning via automat
Med hjälp av Handelsbanken Allkort, Bankkort MasterCard, Bankkort Maestro eller Frikort, kan du sätta in svenska sedlar på ditt konto i Handelsbanken via Bankomats insättningsautomater.

Pengarna sätts in på det konto som kortet är kopplat till och blir tillgängliga direkt. Den maximala insättningen är 15 000 kronor per trettiodagarsperiod och gäller per kund.
Frågor och svar om insättningsautomater

Närmaste insättningsautomat
Insättningsautomaterna finns på cirka 200 orter i Sverige och är ofta placerade på bankkontor hos andra banker, men kan också finnas i så kallade kontantcenter i till exempel gallerior. Enklast hittar du närmaste automat via kartan på Bankomats webbplats.
Bankomats webbplats (nytt fönster)

Du kan också hitta automater i vår mobilapp för privatpersoner eller ladda ner appen Hitta Bankomat.
Mobiltjänsten

Insättning på bankkontor
Som privatkund i Handelsbanken kan du sätta in kontanter på flertalet av våra bankkontor. Det är dock inte alla bankkontor som hanterar kontanter. Kontakta ditt bankkontor eller besök kontorets webbsida för mer information.
Sök bankkontor via karta

Olika öppettider
Öppettider för kontantärenden kan skilja sig mellan olika kontor, ring gärna och fråga innan besöket.

Större belopp
Vill du som privatkund i Handelsbanken sätta in 10 000 kronor eller mer, behöver du kontakta ditt bankkontor i förväg. Av säkerhetsskäl hanterar vi inte stora summor på kontoren.

Vid alla insättningar måste vi notera namn och personuppgifter på den som sätter in pengar, så ta med dig en ID-handling.

Enligt penningtvättslagen måste vi på banken dessutom förstå transaktionen och då är det lämpligt att du tar med dig relevant dokumentation, som till exempel ett kvitto.
Åtgärder mot penningtvätt

Lämna in mynt
Om du är kund hos oss kan vi ta emot dina mynt på bankkontoret och sätta in pengarna på ditt konto i Handelsbanken – mot en avgift. För närvarande är avgiften 7 procent på insatt belopp, minst 50 kronor. Det är dock inte alla bankkontor som tar emot mynt. Kontakta ditt bankkontor för mer information.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
« Svar #40 skrivet: fredag 17, februari 2017, 07:46:58 »
Kontantkriget fortgår. Nu kan man inte längre betala med mynt i några parkeringsautomater i den större svenska staden på landsbygden. Det värsta är kanske inte att man inte kan betala kontant utan att när man betalar med kort måste man också
ange registreringsnummer på bilen. Så de registrerar var folk varit, när och id på den som betalat.

Man kan endast betala med mynt i några få parkeringshus. Dock då endast med de "gamla mynten"(sist jag provade).
De nya funkade inte då. Jag tror inte de tänker uppdatera automaterna heller. När de gamla mynten försvinner så blir det nog bara kort.

Ett trick som en kompis använder för att vara lite mer anonym :  Han skaffade ett PAYGOO presentkort(prepaid). Använder det i parkerings-automaten. Sedan är han noga med att ta kvittot och lägga i rutan och råka stava fel på regnumret. (Kanske bara en bokstav eller siffra.) När parkeringsvakten skannar regnumret ser han att parkering inte är betalat för denna bil men ser även kvittot i rutan att det faktiskt är betalt. Han har inte fått böter än. Dock fick han en gång en infolapp att registreringsnumret inte stämde och numret måste stämma för att parkera. Dvs bara varning... Tror också att denna felstavning(ihåg-glömning) av regnumret inte bör leda till böter ifall det går till inbetalning och man överklagar... (Plausable deniability)

/H

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #41 skrivet: fredag 17, februari 2017, 09:58:18 »

Skönt att höra att din bekant har så stor förståelse för allvaret i situationen att han går omvägar. Ett bra tips! Det är så trevligt att höra talas om sådana hjältar!

Det är så otroligt avskyvärt att man inte bara måste registreras via sitt kortköp som parasiterna plockar procent på , utan även ange reg nr.    Sådant retar mig något oerhört. Det är även fallet när man betalar med SMS.   Då ska de har reg nr. Det kunde ju räcka med att man har en biljett i rutan , men nej.. Det ska lagras i databaser var du och din bil har varit. Du har rent mjöl i påsen va?    Och kontantkort ?  Neeeeej du måste vara registrerad med din telefon.. Du kan ju inte betala anonymt nej nej. Du kan ju vara terrorist när du betalar anonymt. Alla vet att alla brott upphör när vi tar bort anonym betalning. Våldtäkter bilstölder. Ingen kommer rånas på sin mobil. Inga inbrott. Allt är kontanternas och bristen på övervakningens fel!(ironi)
  Synd att vi inte vet vilka som styr framöver om bara några år och att vi inte vet hur de kommer använda informationen och att man aldrig kan veta vart data tar vägen och vilka som kan ta del av det och att det med lätthet kan sparas i tusen år efter att vi dött. Synd att människors beteende och ambitioner att stå upp mot makteliten minskar när man ständigt är övervakad.   Helt klart ett demokratiskt problem.  Jättebra för makteliten! Jättedåligt för människor som vill ha makt över sitt eget liv. Större makt åt centralplanerare. Svårare att planera för individen , svårare omvägar. Ett mycket destruktivt samälle växer fram.

Polisen har börjat sätta upp kameror i de områden som politikerna har skapat där det bor mycket folk som ska "rädda våra pensioner".    De områden där man först bränner bilar och sedan när brandmännen kommer så får de stenar kastade i huvudet.

Där har man dock löst problemet med parkeringsautomater. Lapplisorna kan inte gå dit pga att de riskerar att mördas eller utsättas för hot och våld. Så gratis parkering där.

Varje upplopp lynchmobb som går bärsärkargång och incidententer samt terroristhändelser är mumma för eliten.
Äntligen får man utöka övervakningen!

Det är digitala kameror som har förmåga att känna igen ansikten och fordon.  Ni vet att er Facebook hjälper till med detta ? Ni har en profilbild och taggar era vänner.  Står om detta i Bonnier (DN).   Tro inte att detta kommer stanna i "utanförskapsområdena".  Inriktningen är klar ..mer övervakning. Mindre energi kommer läggas på roten till problemen. Problemen har alla klara syften. De är alla artificiellt skapade av makteliten.

Utloggad Krugerangel

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1155
  • Affärsomdömen: 63
« Svar #42 skrivet: fredag 17, februari 2017, 11:32:28 »
Haegelian dialect - action - problem - solution  :-*

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
« Svar #43 skrivet: fredag 17, februari 2017, 21:17:47 »
Och kontantkort ?  Neeeeej du måste vara registrerad med din telefon.. Du kan ju inte betala anonymt nej nej. Du kan ju vara terrorist när du betalar anonymt.

PAYGOO prepaid debitkort kan köpas kontant men måste registreras/aktiveras via en telefon. En användning för en "burnerphone" eller åtminstone ett kontantkorts-abbonemang kan köpas anonymt som bara används till detta...

/H

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #44 skrivet: lördag 18, februari 2017, 16:54:08 »
Jag vet att det finns en del tjänster som inte är/var tillgängliga för alla svenska mobilabonnemang. Sms-biljetter t.ex.

Kan man ha oregistrerade nummer idag fortfarande ? Förut delades kontantkort ut på stan gratis av bolagen. 
Om man måste registrera kortet på en telefon och önskar bibehållen frihet från att registreras av maktkartellen gäller det som sagt att telefonen inte är kopplad till din identitet.

För att klara sig helskinnad så måste man nedlåta sig till krypens nivå och leta kryphål.  Krypa för att leva som en rakryggad människa. Kan kännas lite motsägelsefullt.

Detta är ett kryphål vilket de kryp som tvingar oss att krypa lätt kan täppa till tyvärr.

Men kan man ladda ett sådan Paygoo-kort via kontanter där korten säljs?

Det verkar ju intressant, men som sagt det här ordnar de nog till snart så att man inte kan vara anonym.

citat från Paygoo
Jag har tappat kortet. Vad gör jag?
Alla kort från Paygoo är opersonliga och vi känner inte användarens identitet. För att kunna spärra kortet behöver vi därför ha kortnumret eller ditt kund-ID. Om du kan uppvisa kvitto eller ett kontoutdrag som visar att kortet är betalt, kan vi skicka dig ett ersättningskort. Ersättningskortet kostar 125 SEK som vi debiterar ersättningskortets saldo.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 22:01

Goldsilver.be by Lassiter
måndag 27, april 2026, 23:05:34

Irankriget by fåtöljpanda
söndag 26, april 2026, 17:22:45

Säljes Libertads- 1 oz silver Spotpris by AndrewJackson72