Författare Ämne: GBS Logistics?  (läst 15821 gånger)

Utloggad Aves

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 15
  • Affärsomdömen: 0
GBS Logistics?
« skrivet: torsdag 06, november 2014, 16:32:18 »
Jag är sprillans ny här och vet inte riktigt vad jag skall lägga detta ämne.
Det finns en uppsjö av logistik företag och Liberty Estland har GBS som de flesta här vet.
Jag gjorde en beställning som blev fel, Liberty var väldigt tillmötesgående och jag fick snabba svar osv och problemet löstes. Jag ville inte betala förens frakten var ändrad hos GBS men fick då Libertys villkor till svar, att jag måste betala senast dagen efter beställningen var gjord. Jag har nu betalat Liberty men...

GBS hemsida? Finns en support mail men inga adresser osv eller telefon nr till varken internationell eller annat land nr, allt som står verkar jätte bra men så fort det inte finns en fysisk adress eller kontakt person förutom mail blir jag nervös.  :o Iaf, jag har skickat ett mail till GBS fick jätte snabbt svar på mindre än 10 min att de inte kan hjälpa mig för jag skrev på Svenska ::)

Det har nu gått 3 tim sedan jag skickade den nya infon till GBS( på eng  8) ), någon som har någon erfarenhet av dem?
Kanske är någon form av automatsvar jag fick?

Utloggad Aves

• Medlem
  • *
SV: GBS Logistics?
« Svar #1 skrivet: torsdag 06, november 2014, 16:35:44 »
Jag är sprillans ny här och vet inte riktigt vad jag skall lägga detta ämne.
Det finns en uppsjö av logistik företag och Liberty Estland har GBS som de flesta här vet.
Jag gjorde en beställning som blev fel, Liberty var väldigt tillmötesgående och jag fick snabba svar osv och problemet löstes. Jag ville inte betala förens frakten var ändrad hos GBS men fick då Libertys villkor till svar, att jag måste betala senast dagen efter beställningen var gjord. Jag har nu betalat Liberty men...

GBS hemsida? Finns en support mail men inga adresser osv eller telefon nr till varken internationell eller annat land nr, allt som står verkar jätte bra men så fort det inte finns en fysisk adress eller kontakt person förutom mail blir jag nervös.  :o Iaf, jag har skickat ett mail till GBS fick jätte snabbt svar på mindre än 10 min att de inte kan hjälpa mig för jag skrev på Svenska ::)

Det har nu gått 3 tim sedan jag skickade den nya infon till GBS( på eng  8) ), någon som har någon erfarenhet av dem?
Kanske är någon form av automatsvar jag fick?

Frågan är alltså lite underförstådd här, borde jag välja en annan frakt och i så fall vilken? 

Utloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
« Svar #2 skrivet: torsdag 06, november 2014, 16:37:33 »
De brukar vara snabba. Absolut inget att oroa dig för skulle jag säga :)

Hittade detta på en estnisk sida: http://www.editus.lu/lu/gbs-logistics-differdange-1107082

Utloggad Nyfiken Gul

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 20
« Svar #3 skrivet: torsdag 06, november 2014, 16:45:15 »
Har bara positiv erfarenhet av GBS. De svarar när man mailar och ligger även på i efterhand för att säkerställa att det blivit rätt. Har haft ett fall där posten gjort bort sig, men de jobbade aktivt med att lösa problemet. Som i och försig inte var något fysiskt problem. Jag fick sakerna men det stod att de levererats ut i Stockholm. Vilket är långt henifrån...

Utloggad Gripen

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 296
  • Affärsomdömen: 21
« Svar #4 skrivet: torsdag 06, november 2014, 17:07:48 »
De är snabba, jag har beställt några gånger. Skriver du på engelska så svarar de senast efter några dagar.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #5 skrivet: torsdag 06, november 2014, 17:49:52 »
GBS partner i Sverige är Posten Sverige. Värdepaket som väger över 20 kg måste posten köra ut flera gånger och kan inte lämna till utlämningsställe om man inte skulle vara hemma. Svarar dagen efter på mejl de gånger jag frågat om något.

Jag har pratat med min brevbärare (Posten) och vet vilken tid han brukar komma. De skickar också med ett spårningsnummer så man kan följa processen och när det kommit till svenska centralen körs det oftast ut dagen efter. En gång "kördes" ett paket ut av Post Nord. Varför vet jag inte eftersom det var postens spårningsnummer, men jag kan garantera att de aldrig besökte mig för jag var ute i trädgården hela dagen. Fick själv hämta det på ett utlämningsställe. Förmodligen samma grej som med UPS och liknande företag. De låtsas att de varit på besök. (Skurkar) Sker det fler gånger är jag benägen att gå till botten med det.

Utloggad maggan

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 781
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #6 skrivet: fredag 07, november 2014, 15:25:32 »
Citera
Varför vet jag inte eftersom det var postens spårningsnummer, men jag kan garantera att de aldrig besökte mig för jag var ute i trädgården hela dagen. Fick själv hämta det på ett utlämningsställe. Förmodligen samma grej som med UPS och liknande företag. De låtsas att de varit på besök. (Skurkar) Sker det fler gånger är jag benägen att gå till botten med det.

Posten och DHL har satt detta i system. Jag har råkat ut för det. Precis som du har jag suttit på altanen en hel dag när de har varit hemma och knackat på. Fast enligt dem har jag missat leveransen.

Utloggad Aves

• Medlem
  • *
« Svar #7 skrivet: fredag 07, november 2014, 16:05:45 »
Tack alla!
Finns det något sätt att förhindra detta med att sitta hemma och vänta?
Vad händer om jag inte är hemma?

Jag har alltså  inte mycket erfarenhet av internet beställningar förutom min första beställning  av silver för några veckor sedan på tradera 1/2 oz silver Goat 2015 det jag beställde på Liberty Est var en av varje silver mynt under 200 blev 8 st totalt, fick med mig en av de sista pandorna
:D

Jag kommer ha lite svårt att sitta hemma och vänta på en leverans nämligen.

Utloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
« Svar #8 skrivet: fredag 07, november 2014, 16:13:17 »
Beställ till jobbet. Det gör jag alltid numera.

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 472
  • Affärsomdömen: 12
« Svar #9 skrivet: fredag 07, november 2014, 16:59:48 »
Aves: Du kan vila i trygghet då GBS är att lita på. Har beställt många gånger och det har aldrig varit några problem. Om du inte är hemma när de kör ut ditt paket så skickas det till ditt uthämtningsställe - det är inga konstigheter - och självklart är de flesta inte hemma när de kör ut paketen eftersom de sker under arbetstid.

Skicka till jobbet är inte en då dum idë. För egen del går det dock bort då jag ofta arbetar kvällar...

Utloggad Aves

• Medlem
  • *
« Svar #10 skrivet: fredag 07, november 2014, 18:06:24 »
Tack alla ännu en gång!
Härligt forum med många aktiva gillas stort!! :)

Utloggad ikonane

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 97
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #11 skrivet: tisdag 04, augusti 2015, 22:23:33 »
BUMP:ar denna tråden då jag har liknade problem med GBS vid min första beställning.

Enligt dem:
Delivery attempt failure reason: Receiver out of reach
Measure: Receiver was left a a message to pick up a parcel

1) Har varit hemma hela dagen och särskilt kl 14:15 som de säger att de var här.
2) De har inte ringt.
3) Har inte fått något "message".

Hatar när det inte funkar som det skall. Har haft stora problem med UPS också hem hit. Bor centralt i Sthlm men ändå klarar de inte av det.
Beställer alltid UPS-leveranserna till jobbet men det är lite svårt med denna beställningen då jag har semester.

Hatar ännu mer när de inte har något nummer som man bara kan ringa. Man måste skriva mail till dem som de svarar på mellan 1-3 arbetsdagar.

Jag som hade planerat att få hem det idag eller i morrn då jag inte är mottaglig resterande dagar i veckan. Suck.

Utloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
« Svar #12 skrivet: tisdag 04, augusti 2015, 22:38:44 »
BUMP:ar denna tråden då jag har liknade problem med GBS vid min första beställning.

Enligt dem:

1) Har varit hemma hela dagen och särskilt kl 14:15 som de säger att de var här.
2) De har inte ringt.

Hatar när det inte funkar som det skall. Har haft stora problem med UPS också hem hit. Bor centralt i Sthlm men ändå klarar de inte av det.
Beställer alltid UPS-leveranserna till jobbet men det är lite svårt med denna beställningen då jag har semester.

Hatar ännu mer när de inte har något nummer som man bara kan ringa. Man måste skriva mail till dem som de svarar på mellan 1-3 arbetsdagar.

Jag som hade planerat att få hem det idag eller i morrn då jag inte är mottaglig resterande dagar i veckan. Suck.
Det är väl som sagt posten som levererar GBS paket i Sverige. Beroende på vikt/värde kommer dem leverera till ombud. Men ring posten imorgon så borde dem kunna ge dig besked.

Utloggad ikonane

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 97
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #13 skrivet: tisdag 04, augusti 2015, 22:47:16 »
Det är väl som sagt posten som levererar GBS paket i Sverige. Beroende på vikt/värde kommer dem leverera till ombud. Men ring posten imorgon så borde dem kunna ge dig besked.
Antog/förstod att det kanske var så efter mer läsande och runtsökande. I värsta fall verkar det vara UPS igen.  ;D
Skall ringa dem i morrn.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #14 skrivet: tisdag 04, augusti 2015, 23:53:35 »

Enligt dem:

2) De har inte ringt.

GBS skall ta ditt klagomål för de behöver veta att Postnord inte fungerar bra. De måste ställa högre krav.

Tidigare hade GBS Posten som svensk partner. Det fungerade fint. Brevbäraren ringde och frågade om man var hemma. Inte ett paket missades att dela ut.

Efter att Posten blev Postnord är de senare GBS svenska partner och det har inte alls fungerat för mig eller någon annan jag känner. Jag tror Postnord kör samma bluff som övriga fraktbolag och "låtsas" köra ut paket. Jag har varit hemma samtliga tillfällen Postnord hävdat att jag inte varit hemma när de kört ut paketet. Jag skulle se lastbilen om den hade kommit. Paketen har vägt över 20 kg och skall köras ut en gång till om man inte är hemma. Jag har klagat hos Postnord varje gång eftersom de måste få veta att det inte fungerar alls. GBS måste få veta att de betalar för en tjänst de inte får.

En vän som beställt via GBS reagerade på att det stod att chauffören inte kom in genom porten (kod) så han ringde Postnord och klagade efter mejlkonversation med GBS. Fick till svar att Postnord använde underleverantörer som inte hade kod till husen. Bra där Posten! (Jag kallar detta för en sorts osynlig inflation) Paketen har fått hämtats på vanligt utlämningsställe där de inte legat i värdeförvaringsskåp.

Mycket har blivit sämre med Posten allt eftersom åren går. (Tänk så bra det statliga postväsendet fungerade i jämförelse!) När de nu blivit Postnord har försäkringsvärdet i värdeförsändelser minskat och utkörning av tunga paket eller de som skall levereras personligen fungerar inte alls. Snart ska de väl börsintroduceras också så att ägarna kan kräva stora vinster varpå porto höjs och paket inte längre går att skicka utan att bli ruinerad. Vilken sjuk värld vi lever i. Jag blir så trött och ledsen.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by Pastor Hannes
Igår kl. 22:35

Bad jokes. by Sarek
Igår kl. 20:00

Aktiespararna by Cash Is King
Igår kl. 00:55

Irankriget by gbz