Författare Ämne: censur på internet av google  (läst 8206 gånger)

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
censur på internet av google
« skrivet: söndag 12, oktober 2014, 18:19:45 »
En av mig uppskattad bloggare som är den som bäst har koll på vad som sker på comex vilka kontrakt som leder till leverans och vilka som blir cash settlement mm mm är Harvey Organ.

Nu har Google släckt ned hans blogg med hänvisning till "legal tender".

Antagligen har han trampat på en redan öm tå då han även ger lite politiska funderingar kring bla varför oljepriset faller . Vem gynnas av det och vem slår man emot.

Utloggad Åbama

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 0
SV: censur på internet av google
« Svar #1 skrivet: söndag 12, oktober 2014, 19:15:35 »
En av mig uppskattad bloggare som är den som bäst har koll på vad som sker på comex vilka kontrakt som leder till leverans och vilka som blir cash settlement mm mm är Harvey Organ.

Antagligen har han trampat på en redan öm tå då han även ger lite politiska funderingar kring bla varför oljepriset faller . Vem gynnas av det och vem slår man emot.

Ingen aning om vem denne Harvey Organ är, men nog är bloggen nedstängd alltid. http://harveyorgan.blogspot.se/

Rätt märkligt är det ju i vart fall, då det på Blogger går att hitta både rena lögn-bloggar och upphovsrättsskyddat material som används otillåtet.

Utloggad C-vitamin

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 138
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #2 skrivet: söndag 12, oktober 2014, 19:23:11 »

Ingen aning om vem denne Harvey Organ är, men nog är bloggen nedstängd alltid. http://harveyorgan.blogspot.se/

Rätt märkligt är det ju i vart fall, då det på Blogger går att hitta både rena lögn-bloggar och upphovsrättsskyddat material som används otillåtet.

Jag vet inget mer om denne Harvey Organ än att han har förutspått 200$ för silver innan året är slut, jag tror han baserade detta på att Asien har för låga lagernivåer av silver?

Någon som vet mer kanske kan fylla i resten av historien?

Här är ett Youtube klipp med Harvey Organ  https://www.youtube.com/watch?v=aZwSiHBxcm0
« Senast ändrad: söndag 12, oktober 2014, 19:29:00 av C-vitamin »

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
« Svar #3 skrivet: söndag 12, oktober 2014, 19:37:55 »

Jag vet inget mer om denne Harvey Organ än att han har förutspått 200$ för silver innan året är slut, jag tror han baserade detta på att Asien har för låga lagernivåer av silver?

Någon som vet mer kanske kan fylla i resten av historien?

Här är ett Youtube klipp med Harvey Organ  https://www.youtube.com/watch?v=aZwSiHBxcm0

Troligen copyright-anledning...

Harvey Organ är en av de mest inbitna guld-buggarna. Han fick bla vittna på den välkända CFTC-hearingen där även Bill Murphy mfl vittnade om hur silver/guld är manipulerat innan den utredningen lades ned (igen).
Men jag trycker inte han är lika trovärdig som flera andra som jag följer...

Han hade den egenheten att "klippa och klistra" in en en massa kompletta artiklar på sin "långa" blogsida.
(Jag har åtminstone reagerat på det tidigare.) Tror han erkänt han är internet-novis.
Dock läste jag att han hade tillåtelse att göra det på annat håll. Men kanske inte från alla...

Det är nog för lätt att det skulle ha att göra med hans ädelmetall-rapportering. Men om det är anledningen så kanske han kom för nära sanningen ???

/H

« Senast ändrad: söndag 12, oktober 2014, 19:43:38 av mega_n »

Utloggad Åbama

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #4 skrivet: söndag 12, oktober 2014, 20:32:14 »
Troligen copyright-anledning...

Det är väl den vanligaste orsaken.

Sen kan man undra om man har en så välkänd blogg, varför man inte har det på en egen plattform och då tjänar pengar på bloggen.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
« Svar #5 skrivet: tisdag 14, oktober 2014, 07:39:08 »
Silver Doctors kommer publicera HarveyOrgans blog tills vidare. Ingen klarhet i varför den tidigare stängdes ner.

http://www.silverdoctors.com/harvey-organ-updates-his-readers-will-continue-posting-on-silverdoctors/

/H

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
« Svar #6 skrivet: tisdag 14, oktober 2014, 16:34:30 »
Tack för tipset mega_n

Är inte egentligen intresserad av själva bloggen, utan att han har så bra koll på vad som händer på comex

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
Idag kl. 18:19

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 17, april 2026, 16:41:27

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n
söndag 12, april 2026, 17:46:16

Finanskrisen är redan här, en bank redan räddad. by Lofeal