Författare Ämne: Perth Mint Australian Saltwater Crocodiles 2014  (läst 24693 gånger)

Utloggad Condor2ooo

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 756
  • Affärsomdömen: 86
SV: Perth Mint Australian Saltwater Crocodiles 2014
« Svar #30 skrivet: fredag 30, maj 2014, 19:35:22 »
Har folk kanske tröttnat på de gamla vanliga bullionmynten och krokodilerna fyller därrför nu ett slags efterlängtat nyhetens behag.  Är dock tveksam till om premierna kommer att bli bestående. Den som lever få se  ;)

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 421
  • "Allting är relativt"
« Svar #31 skrivet: fredag 30, maj 2014, 21:55:24 »
Jag gjorde en beställning för snart en och en halv vecka sedan från Heubach.  Har fått en bekräftelse på mottagen beställning men inget om mottagen betalning eller att varan är skickad.

Hittade idag detta på formumet postat av fantom under december månad 2013:

Citera
Beställ inte från Nurnberg, det har hänt något med denna butiken, så dom lurar folk nu, de sikar inte varor när du beställer och betalar. Dem svarar inte telefonen och mejl och dom tog bort nu sin omdömeslista på "trusted köp guarante" då det var massa onöjda kunder som har inte fått sin silver.
Även jag blev blåst på silver som jag beställde i juni månaden från de, inga pengar och ingen silver tyvärr  >:( Jag har ringt ca. 30 gånger (2-3 gånger/vecka) och mejlat lika mycket - inget svar alls. Och jag tror inte att jag ska få nå silver, då det beställning och betalning var nästan 6 månader sen!

Är det fortfarande problem med dessa?  Någon mer som blivit lurad?

Nurnberg och Heubach är olika företag, Heubach brukar fungera bra, dock jag har samma problem som du nu "Har fått en bekräftelse på mottagen beställning men inget om mottagen betalning eller att varan är skickad", men det är inte första gången, så jag tror att även denna gång blir inga problem heller.
Det enda stora problemet att Heubach packar fruktansvärt dåligt!
Även om man köper för "stora" pengar, de skickar oftast silver, inpackat i en tunn kartong med en varv vanlig morgon tidning (inga som helst bubbelpapper eller stöd material) och det irriterar mig väldig mycket, vart annat gång jag får spruckna kapslar och trasiga tuber.
Han skickar självklart nya kapslar sen (separat via rek brev) om jag kontaktar han, och ibland försöker de packa bättre, men efter 2-3 beställningar så börjar det om tyvärr.
Fast köper man en monsterbox, så är det inga problem (eller 10 stycken 1 kilos mynt) de skickar de i original förpackning och då brukar det komma fram i "orörd" skick.
På dom två första bilder ni kan se, hur såg ut min senaste beställning från Heubach (det var 1 tubbe med krokodiler bara).
På dom andra bilder ni ser, hur brukar se ut spruckna kapslar. >:(
Annars jag är nöjd med Heubach. Priser + fraktkostnaden + snabb leverans. Fast jag har flera silver leverantörer, så Heubach är inte det enda och bästa.
« Senast ändrad: fredag 30, maj 2014, 22:31:59 av Fantom »

Utloggad Condor2ooo

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 756
  • Affärsomdömen: 86
« Svar #32 skrivet: söndag 01, juni 2014, 09:44:38 »
Tittade just på dina bilder Fantom. Rent ut sagt för##ligt!  :'(  Man kan ju verkligen undra varför de aldrig lär sig?  Samtidigt pga. deras låga priser är det ju liksom lite svårt att låta bli att fortsätta handla av dem.
« Senast ändrad: söndag 01, juni 2014, 09:52:27 av Condor2ooo »

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 472
  • Affärsomdömen: 12
« Svar #33 skrivet: onsdag 04, juni 2014, 21:43:39 »
Såg att Liberty Estland nu har lagt till krokodiler till sitt utbud. 153 kr/styck i skrivande stund. Sweet!

Inloggad Silver

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 953
  • Affärsomdömen: 208
« Svar #34 skrivet: onsdag 04, juni 2014, 22:08:32 »
Såg att Liberty Estland nu har lagt till krokodiler till sitt utbud. 153 kr/styck i skrivande stund. Sweet!

Se där ja, vad bra! Jag har redan införskaffat de krokodiler jag vill ha, för stunden i alla fall. Men mycket bra att de breddar utbudet lite, trots att jag redan uppskattar deras låga priser på maples. :)

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 472
  • Affärsomdömen: 12
« Svar #35 skrivet: onsdag 04, juni 2014, 22:27:06 »

Se där ja, vad bra! Jag har redan införskaffat de krokodiler jag vill ha, för stunden i alla fall. Men mycket bra att de breddar utbudet lite, trots att jag redan uppskattar deras låga priser på maples. :)

Japp, det är ett bra utbud för stunden. Läge att handla lite exotiska mynt till samlingen för en billig penning. Maplen från 2014 är det bästa stackmyntet - säkerhetsdetaljen försvårar förfalskningar, den nya matta finishen på myntet förhindrar milkspots (den tidigare designen var en magnet för fläckar), det nominella beloppet är högt med sina 5 CAD (kommer förmodligen aldrig att få betydelse men...), det är det näst mest präglade silverbullionmyntet i världen och har hög igenkänningsfaktor. Köp, stapla och behåll.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Aktiespararna by Cash Is King
Idag kl. 00:55

Irankriget by gbz
Igår kl. 22:20

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 19:13

(Såld) [Säljes]: Guld 10 kr Oscar II från 1874 by Mange