Författare Ämne: HJÄLP! Tomt paket från Tyskland!  (läst 21756 gånger)

Utloggad jerseph

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 436
  • Affärsomdömen: 55
SV: HJÄLP! Tomt paket från Tyskland!
« Svar #15 skrivet: lördag 12, april 2014, 00:27:10 »
Inte för att vara så men vänta tills paketet har kommit innan ni öser beröm.

Det ordnar sig säkert eftersom de är så snabba på att reagera men tycker att vi ska avvakta med berömmet tills allt har kommit hem till dig.
Men hoppas att det blir bra och att du får en tung "gift".

Ett kilo kookaburra är skäligt tycker jag.... ;)

Usch, vilken trist situation och jag är själv alltid skeptisk till att beställa saker online och speciellt via Tyskland då jag har dåliga erfarenheter av det utanför PM sektorn och jag har själv bott och jobbat där så jag vet vilket framtida u-land det egentligen är (likadant med det framtida Sverige). Hoppas att det löser sig för dig men förmodligen är det kört med den där beställningen. Men jag hoppas att alla inser storheten att du loggar in och varnar resten av forumet från att beställa där. Det i sig är värt ett stort tack.

Ni har helt rätt, man ska aldrig ropa hej för tidigt, men jag tror faktiskt att en bedragare hade betett sig på ett annorlunda sätt, och varit mindre sugen på att kasta sig på luren och be om ursäkt. Men jag ska inte ta något för givet. Kommer följa upp här och säga till när jag fått paketet :)
Fick även en ny leveransbekräftelse från Ups som även hade rätt vikt. Så sålänge de inte har skickat småsten så ska de väl ha gjort rätt för sig :)

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 421
  • "Allting är relativt"
« Svar #16 skrivet: lördag 12, april 2014, 07:52:17 »
Bra att problemet löste sig.  :) Jag gissar att du får någon rabatt kupong med typ 5% rabatt vid nästa köp eller liknade.
Jag kollade priser nu (på silver Maple), och ser att dom ligger på 25-te plats i gold.de  ??? alltså dom har inte ens billiga priser på silver, och det blir billigare att köpa från dom andra välkända företaget som typ silber-korner, kettner, auragentum och även forums sponsor silber-werte, mm..., speciellt om du köper flera kilo Maples :)
Så jag undrar varför köpte du silver där, jag har ingenting emot philoro, men är väldig intresserad varför folk köper silver från butiker som har 4-6% högre priset än dom andra, jag förstår om butiken ligger nära i Sverige, men om butiken ligger ändå i Tyskland varför inte att välja dom som har bättre priser på likadana produkter?  :)

Inloggad Silver

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 953
  • Affärsomdömen: 208
« Svar #17 skrivet: lördag 12, april 2014, 07:59:37 »
Med tanke på följande:

Företaget har en historik
Finns i flera länder
Samarbetar med gold.de
Är medlemmar i muenzen-verband
Att det finns många positiva omdömen från andra kunder på oeberoende sidor
Har en egen app
Lägger upp youtubeklipp
Har svarat dig och ringt upp
Faktiskt skickat en låda vägandes "1 kilo" med UPS från Tyskland
Och nu skickat ytterligare en försändelse

Så tror jag att risken att du inte får dina mynt är minimal och att du i lugn och ro kan invänta dessa.

Men jag måste säga att det är mycket märkligt att någon lyckas med konststycket att lägga ett enda mynt i en låda tillsammans med en korrekt följesedel och skicka den till Sverige. :)

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • "Allting är relativt"
« Svar #18 skrivet: lördag 12, april 2014, 08:09:49 »
....
Men jag måste säga att det är mycket märkligt att någon lyckas med konststycket att lägga ett enda mynt i en låda tillsammans med en korrekt följesedel och skicka den till Sverige. :)

Jag tycker att det är helt enkelt på grund av "mänskliga faktorn" ouppmärksamhet. Typ måndag morgonen, en riktig trött kille (tjej), som hade festat hela natten och drag den goda tyska öl fram till kl. 04.00 natten. Sitter och packar silver (som är säkert jobbig och trokigt arbete  :) ) och missade att det står 100 eller 1000 Maples på följesedel, såg bara siffran 1 och lag 1 Maple i kartongen  :D

Inloggad Silver

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 953
  • Affärsomdömen: 208
« Svar #19 skrivet: lördag 12, april 2014, 08:17:10 »
....

Jag tycker att det är helt enkelt på grund av "mänskliga faktorn" ouppmärksamhet. Typ måndag morgonen, en riktig trött kille (tjej), som hade festat hela natten och drag den goda tyska öl fram till kl. 04.00 natten. Sitter och packar silver (som är säkert jobbig och trokigt arbete  :) ) och missade att det står 100 eller 1000 Maples på följesedel, såg bara siffran 1 och lag 1 Maple i kartongen  :D

Haha, ja Fantom. Det är ju en förklaring. :D

Utloggad jerseph

• Palladiummedlem
« Svar #20 skrivet: lördag 12, april 2014, 08:28:36 »
Bra att problemet löste sig.  :) Jag gissar att du får någon rabatt kupong med typ 5% rabatt vid nästa köp eller liknade.
Jag kollade priser nu (på silver Maple), och ser att dom ligger på 25-te plats i gold.de  ??? alltså dom har inte ens billiga priser på silver, och det blir billigare att köpa från dom andra välkända företaget som typ silber-korner, kettner, auragentum och även forums sponsor silber-werte, mm..., speciellt om du köper flera kilo Maples :)
Så jag undrar varför köpte du silver där, jag har ingenting emot philoro, men är väldig intresserad varför folk köper silver från butiker som har 4-6% högre priset än dom andra, jag förstår om butiken ligger nära i Sverige, men om butiken ligger ändå i Tyskland varför inte att välja dom som har bättre priser på likadana produkter?  :)

Ja, jag använder ju själv gold.de, och när jag beställde därifrån var de billigast (16,60 eur st), de hade väl någon sorts kampanj eller liknande (eller fel i systemet). Sedan var fraktkostnaden också helt okej. Jag brukar i vanliga fall beställa från heubach eller liknande :)
« Senast ändrad: lördag 12, april 2014, 08:31:35 av jerseph »

Utloggad the-end

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 371
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #21 skrivet: lördag 12, april 2014, 09:20:08 »
Inte för att vara så men vänta tills paketet har kommit innan ni öser beröm.

Det ordnar sig säkert eftersom de är så snabba på att reagera men tycker att vi ska avvakta med berömmet tills allt har kommit hem till dig.
Men hoppas att det blir bra och att du får en tung "gift".

Ett kilo kookaburra är skäligt tycker jag.... ;)

Usch, vilken trist situation och jag är själv alltid skeptisk till att beställa saker online och speciellt via Tyskland då jag har dåliga erfarenheter av det utanför PM sektorn och jag har själv bott och jobbat där så jag vet vilket framtida u-land det egentligen är (likadant med det framtida Sverige). Hoppas att det löser sig för dig men förmodligen är det kört med den där beställningen. Men jag hoppas att alla inser storheten att du loggar in och varnar resten av forumet från att beställa där. Det i sig är värt ett stort tack.

Ni har helt rätt, man ska aldrig ropa hej för tidigt, men jag tror faktiskt att en bedragare hade betett sig på ett annorlunda sätt, och varit mindre sugen på att kasta sig på luren och be om ursäkt. Men jag ska inte ta något för givet. Kommer följa upp här och säga till när jag fått paketet :)
Fick även en ny leveransbekräftelse från Ups som även hade rätt vikt. Så sålänge de inte har skickat småsten så ska de väl ha gjort rätt för sig :)

Tror också att det kommer att ordna sig för dig med detta men jag har tyvärr en lite pessimistisk syn på det mesta tyvärr just nu. Man har blivit bränd några gånger och har lärt sig att inte ta allt för givet. I andra sammanhang i och för sig. Därav min uppmaning att vänta innan vi ropar heja.

Hoppas verkligen att det går bra och jag håller med att de har agerat helt korrekt och snabbt på förutsättningarna så du kan vara trygg.

Inloggad Sverre

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 167
« Svar #22 skrivet: lördag 12, april 2014, 11:06:08 »
Jag kan komplementera med mina erfarenheter av Philoro.

Jag beställde för några månader sedan några guldmynt. Eftersom jag aldrig är hemma dagtid angav jag min jobbadress som leveransadress. Philoro blandade dock ihop fakturaadress med leveransadress och skickade mynten till min hemadress. Jag upptäckte detta när jag fick mail om att mynten skickats, och skrev till Philoro och påtalade detta. Philoro svarade med ett artigt mail där de beklagade misstaget, men de kunde inte ändra adressen i efterhand, utan de uppmanade mig att själv ändra via UPS. UPS kan dock inte ändra innan de gjort ett försök att leverera till den adress de har.

När mynten väl kom till mitt jobb brydde sig inte UPS om vem de lämnar till, de lämnade paketet till receptionen som dock genast lämnade paketet vidare till mig. Jag är nöjd även om strulet med adresser försenade leveransen med 1 dag. Några timmar senare fick jag ett mail från Philoro där de undrade om jag fått packetet eftersom det inte stod mitt namn på kvittensen, eller om de skulle börja söka paketet via UPS.

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • "Allting är relativt"
« Svar #23 skrivet: lördag 12, april 2014, 11:11:24 »
...Några timmar senare fick jag ett mail från Philoro där de undrade om jag fått packetet eftersom det inte stod mitt namn på kvittensen, eller om de skulle börja söka paketet via UPS.
Ja men visst man skulle svara "nej, jag har inte fått packetet än..."  :P ::)
Jag hade liknade situationen flera gången, med en annan företag, en gång var dom lämnade paket i receptionen utan att få någon underskrift dessutom :) Då var jag fan sugen att göra det, men men, jag är för ärlig människa...  :D

Utloggad jerseph

• Palladiummedlem
« Svar #24 skrivet: lördag 12, april 2014, 11:55:00 »
Jag kan komplementera med mina erfarenheter av Philoro.

Jag beställde för några månader sedan några guldmynt. Eftersom jag aldrig är hemma dagtid angav jag min jobbadress som leveransadress. Philoro blandade dock ihop fakturaadress med leveransadress och skickade mynten till min hemadress. Jag upptäckte detta när jag fick mail om att mynten skickats, och skrev till Philoro och påtalade detta. Philoro svarade med ett artigt mail där de beklagade misstaget, men de kunde inte ändra adressen i efterhand, utan de uppmanade mig att själv ändra via UPS. UPS kan dock inte ändra innan de gjort ett försök att leverera till den adress de har.

När mynten väl kom till mitt jobb brydde sig inte UPS om vem de lämnar till, de lämnade paketet till receptionen som dock genast lämnade paketet vidare till mig. Jag är nöjd även om strulet med adresser försenade leveransen med 1 dag. Några timmar senare fick jag ett mail från Philoro där de undrade om jag fått packetet eftersom det inte stod mitt namn på kvittensen, eller om de skulle börja söka paketet via UPS.

Är ju skönt att höra att någon annan har använt sig av dem och att de åtminstone levererar produkterna. Även om de verkar vara något tankspridda. Tack för att du delade med dig, känns ju mer och mer som att man åtminstone kommer få sitt silver. Lite nyfiken på vad det är för gåva de skickar med :)

Men som någon ovan sa så blir man ju pessimistisk när man blir blåst, vilket har hänt tidigare, dock inte med såna här summor. Man tar faktiskt en risk när man handlar med ädelmetaller. Speciellt om man handlar via exempelvis Tradera, vilket i stort sett är enda sättet att få tag i 40 & 80% silver till ett vettigt pris. Utom här då möjligen
« Senast ändrad: lördag 12, april 2014, 11:58:10 av jerseph »

Utloggad jerseph

• Palladiummedlem
« Svar #25 skrivet: onsdag 16, april 2014, 16:24:28 »
Hej igen! Tänkte bara uppdatera er alla angående min order.
Nu har jag fått allting, samt en mycket trevlig gåva, ett amadeus mozart 1oz mynt, limiterat till endast 1000st! Se bild nedan!

https://www.philoro.de/index.php/articledetails/kategorie/silber/artikel/Silber_Mozart_Unze.html

Tycker Philoro trots allt har skött detta mycket bra, varit väldigt tillmötesgående och stått för sina misstag. Jag kan definitivt rekommendera dem efter detta, ett helt seriöst bolag, som trots sin tankspriddhet, verkligen bryr sig om sina kunder och har inget emot att visa det.

« Senast ändrad: onsdag 16, april 2014, 16:29:15 av jerseph »

Utloggad Jonthan

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 108
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #26 skrivet: onsdag 16, april 2014, 16:26:26 »
Det var skönt att höra
Kul med ett litet extra mynt med  ;)

Utloggad the-end

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 371
« Svar #27 skrivet: onsdag 16, april 2014, 18:52:22 »
Kul att se att allt löste sig. Då kan vi börja berömma bolaget. ;)

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
« Svar #28 skrivet: onsdag 16, april 2014, 21:32:11 »
Hej igen! Tänkte bara uppdatera er alla angående min order.
Nu har jag fått allting, samt en mycket trevlig gåva, ett amadeus mozart 1oz mynt, limiterat till endast 1000st! Se bild nedan!

https://www.philoro.de/index.php/articledetails/kategorie/silber/artikel/Silber_Mozart_Unze.html

Tycker Philoro trots allt har skött detta mycket bra, varit väldigt tillmötesgående och stått för sina misstag. Jag kan definitivt rekommendera dem efter detta, ett helt seriöst bolag, som trots sin tankspriddhet, verkligen bryr sig om sina kunder och har inget emot att visa det.

Tack för att du delade med dig av det inträffade till oss andra.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
Idag kl. 19:13

Silverlot- 1 oz säljes by AndrewJackson72
Idag kl. 11:00

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 23:07

Bad jokes. by Sarek