Författare Ämne: Slutet är nära  (läst 23125 gånger)

Utloggad Truthster

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 303
  • Affärsomdömen: 1
SV: Slutet är nära
« Svar #45 skrivet: torsdag 10, februari 2022, 17:21:01 »
Nu ska jag göra som Tyr, använda hans logik, fast i en annan situation. Läsa om tredje riket ur nazistiskt perspektiv. Det som har skrivits, är det sant? Näej det tror jag inte.

En mördare säger att han är oskyldig, då är det sant, HAN SA JU ATT HAN ÄR OSKYLDIG!- Tyrs logik.

Det är faktiskt mycket lättare för samtalet om du bara säger rakt ut när det är något du inte förstår.

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1091
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #46 skrivet: torsdag 10, februari 2022, 18:01:00 »
Nu ska jag göra som Tyr, använda hans logik, fast i en annan situation. Läsa om tredje riket ur nazistiskt perspektiv. Det som har skrivits, är det sant? Näej det tror jag inte.

En mördare säger att han är oskyldig, då är det sant, HAN SA JU ATT HAN ÄR OSKYLDIG!- Tyrs logik.

När argumenten tryter så brukar en del gå över till att vara otrevliga.

Det känns kanske bättre för dem då.

Utloggad tekopp

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 36
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #47 skrivet: torsdag 10, februari 2022, 20:50:31 »

När argumenten tryter så brukar en del gå över till att vara otrevliga.

Det känns kanske bättre för dem då.

Skitsnack. Nu försöker du bara alternativa medel till att skamåla hela vårt perspektiv by association.

Kalla mig vad du vill [...]
Låter det som att vattnet var klart mellan er, eller verkaar det snarare som att AndrewJackson72 har lite anledning att vara lite lätt arg på dig, Tyr?

För mig spelar ovan ingen roll sådär, ni får bråka om nii vill det. jag tycker mest det är sorgligt, men det är verkligheten i många fall idag, på många fronter. jag vet fortfarande inte hur jag kan hantera "er". uppenbarligen. Annat än att bara säga vad jag tycker, men som det visar i den här tråden så betvivlar jag någon uppnådd effekt med det.

Men men. Jag är inte arg för det. men det här är känsliga grejer att diskuttera. på tal om religion och sånt. men världen håller på att 'vakna upp' till vverkligheten. bara att det tar tid, och att man kanske inte kan Få någon 'attt vakna'.

Jag vet inte.

Men det som AJ72 skriver i sittt inlägg, som ni av någon anledning tolkar som ettt påhopp, har poänger. hela etablissemanget (den sk 'eliten'), inklusive media och 95% av politikerna spelar samma spel. och att då, som AJJ72 säger, "Läsa om tredje riket ur nazistiskt perspektiv" - det är sannolikt exakt vad ni gör när ni letar och hittar vanliga nyheter som talar om de hära sakerna, fauci till exempel. media som lägger ut nyhetterna är på faucis sida. Eller i andra ord, bara för att någon säger något, så antar ni det för sant, en mördare som exempel, som av epitetet mördare kan sägas ljuger. detta är också media, kanske inte mördare, men OTROLIGGA lögnare.
« Senast ändrad: torsdag 10, februari 2022, 21:03:24 av tekopp »

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
« Svar #48 skrivet: torsdag 10, februari 2022, 21:53:12 »
Herr tekopp, det är fantastiskt roligt att läsa dina postningar i den här tråden.

Så tack så mycket för dem. ;- )

Utloggad AndrewJackson72

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 369
  • Affärsomdömen: 53
« Svar #49 skrivet: torsdag 10, februari 2022, 21:53:54 »
Fundamentalt spelar det ingen stor roll, åsikter osv, anklagelser etc. Att vi alla på forumet har åtminstone 1 eller 2 argument vi kan hålla med om, gällande stacking av Guld & Silver, så förs det oss tillsamman, just är anledningen med forumet. Covid för mig är lurendrejerier av eliten. Jag kan säga att tänka 5 gånger om är betydligt, rent teoretiskt bättre än att tänka 1-2 gånger om.

Silver å ena sidan brukar folk inte komma överens om till anledningar av stacking, vissa ser det som en spekulation, andra som säkerhet och sen finns det hobbystackers, för vem tycker inte om silver? Jo många, men ni fattar...

Utloggad laban77

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 549
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #50 skrivet: fredag 11, februari 2022, 08:28:07 »
Ja det är bra att vi åtminstone har intresset för ädelmetaller gemensamt.

Hur kommer det sig att ni har svalt just den här konspirationsteorin om Covid-19? Det finns ju så många andra med liknande bevisläge: 5G-master som orsakar corona, global uppvärmning är en bluff, chemtrails, månlandningen var en bluff, jorden är platt...

En del kanske behöver tänka om mer än 5 gånger. Inget ont menat med det. Om coronaviruset är ett medvetet sätt att kontrollera befolkning så måste ju en stor mängd människor (forskare mm) vara inblandade, och medvetna om konsekvenserna, dvs. flera miljoner döda. Det skulle säkert drabba familjemedlemmar till några av de inblandade. Med andra ord skulle det ju vara praktiskt omöjligt att hålla en sån sak hemlig.

Inloggad gbz

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 700
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #51 skrivet: fredag 11, februari 2022, 11:58:51 »
Ja det är bra att vi åtminstone har intresset för ädelmetaller gemensamt.

Hur kommer det sig att ni har svalt just den här konspirationsteorin om Covid-19? Det finns ju så många andra med liknande bevisläge: 5G-master som orsakar corona, global uppvärmning är en bluff, chemtrails, månlandningen var en bluff, jorden är platt...

En del kanske behöver tänka om mer än 5 gånger. Inget ont menat med det. Om coronaviruset är ett medvetet sätt att kontrollera befolkning så måste ju en stor mängd människor (forskare mm) vara inblandade, och medvetna om konsekvenserna, dvs. flera miljoner döda. Det skulle säkert drabba familjemedlemmar till några av de inblandade. Med andra ord skulle det ju vara praktiskt omöjligt att hålla en sån sak hemlig.

Labbet i wuhan fick $ 600,000 för att studera corona virus i fladdermöss.
Det är aldrig bevisat var viruset kom från men av alla ställen i hela världen så började spridningen i samma stad man forskat om viruset i.

En teori om en läcka är ingen konspirationsteori men om Kina skulle gjort det medvetet är en helt annan fråga.

Utloggad laban77

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 549
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #52 skrivet: fredag 11, februari 2022, 12:46:46 »
Labbet i wuhan fick $ 600,000 för att studera corona virus i fladdermöss.
Det är aldrig bevisat var viruset kom från men av alla ställen i hela världen så började spridningen i samma stad man forskat om viruset i.

En teori om en läcka är ingen konspirationsteori men om Kina skulle gjort det medvetet är en helt annan fråga.

Ja teorin om en läcka är fortfarande ett fullt realistiskt alternativ, om än inte lika sannolikt som att det har utvecklats naturligt. Det kan man inte utesluta helt förrän man vet helt säkert var det kommer ifrån.

Konspirationsteorin här handlar väl snarare om att man medvetet har skapat och spridit viruset för att kunna kontrollera jordens befolkning. Den är riktigt riktigt långsökt.

Utloggad tekopp

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 36
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #53 skrivet: fredag 11, februari 2022, 19:23:44 »
Herr tekopp, det är fantastiskt roligt att läsa dina postningar i den här tråden.

Så tack så mycket för dem. ;- )

Kommer bara att tänka på att det någonstans är sagt något i stil med att idioten är den som skattar först...

hmmm?

Utloggad JL_GBG

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 559
  • Affärsomdömen: 44
« Svar #54 skrivet: fredag 11, februari 2022, 20:05:47 »
Det är bara att inse att ingen sida kommer att lyckas konvertera den andra sidan.
Lägg ner, ta en titt på guldpriset istället !

Vad är det som händer ??
Är tiden inne.... ??

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
« Svar #55 skrivet: fredag 11, februari 2022, 21:22:38 »
idioten är den som skattar först.

Så är det, medan den kloke håller hårt i pengarna...

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2100
  • Affärsomdömen: 232
« Svar #56 skrivet: fredag 11, februari 2022, 21:33:45 »
Hitta något annat forum om ni bara ska käbbla.
Jag har tröttnat på att bara se denna tråd komma överst hela tiden när jag vill läsa om vad ni tycker om guld eller silver.

Någon annan moderator får låsa upp denna tråd ifall ni tycker det.

Annars låst för tillfället.

/Mod

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by Au
Igår kl. 18:55

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 16:41

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n