Författare Ämne: Slutet är nära  (läst 23126 gånger)

Utloggad Greenland

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 10
  • Affärsomdömen: 0
Slutet är nära
« skrivet: tisdag 08, februari 2022, 10:27:48 »
Här är ett inlägg jag har gjort för en vecka sedan på en annan plattform, där min profil nu har blivit raderad.

Ulterior motives behind the conflict over Ukraine?

In recent months there has been increasing tensions over Ukraine and fears that this might lead to a large-scale military conflict between Russia and the West.
Why are the tensions increasing right now after a period of relative calm during the Trump administration?
One obvious explanation is that Putin has become emboldened by a feeble Biden administration where the president is clearly experiencing cognitive decline. Biden has presided over the worst withdrawal in military history in Afghanistan, which left American citizens and billions worth of military equipment in the hands of the Taliban.
Also in a recent press briefing, the US Commander in Chief accidentally mentioned that he wouldn't defend Ukraine if Russia invaded.

Another explanation for the growing tensions is that the totalitarian agenda, which has been sweeping across the Western countries with the health passport, is now openly failing. This is evident both here in the Scandinavian countries, but also in Canada where Trudeau has fled the capital after massive demonstrations.

We are now entering a period of time, in which some very powerful people have their backs against the wall. Claus Schwab, the Davos Group and their Great Reset are now in full retreat.
https://www.amazon.se/Covid-19-Great-Reset-Klaus-Schwab/dp/2940631123

In this environment, it is not unreasonable to conceive that these powerful people may resort to some very drastic means in order to divert attention away from themselves and the inevitable economic calamity that has been created through decades of low interest rates and loose monetary policy.

Therefore, if a nuclear device is suddenly detonated in Romania or if the Western financial system is suddenly hit by a massive cyber attack, then we need to be absolutely sure that Russia is the source of the attack before we start WWIII or throw Russia off the swift system. War or extreme economic sanctions would then be blamed for the global economic collapse.
https://edition.cnn.com/2022/01/26/investing/swift-russia-ukraine/index.html
And if you think that Western governments would never do something like that, then you honestly need to grow up.
Indeed, it wouldn't be the first time that the US started a war based on a false flag event. The Gulf of Tonkin incident is but one example of this.
« Senast ändrad: tisdag 08, februari 2022, 15:33:48 av Greenland »

Utloggad laban77

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 549
  • Affärsomdömen: 2
SV: Sluttet är nära
« Svar #1 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 11:14:28 »
Menar du att spänningarna kring Ukraina, och ett eventuellt krig bara är en cover-up för en misslyckad ekonomisk politik i väst? Det låter som något QAnon skulle kunna hitta på. Förklara gärna.

Utloggad Truthster

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 303
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #2 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 11:38:49 »
Why are the tensions increasing right now after a period of relative calm during the Trump administration?

The tensions are rising because there is no Chancellor Merkel in Germany at the steering wheel.
The Russian hegemony are suckers for strong(wo)man politics, and become insecure if there is no strong leader to oppose/respect.
Which make them roll out their military hardware to get any form of response they can understand/respect.
In other words, Russia is a gangster state that only understands intimidation and show of force.

Utloggad laban77

• Guldmedlem
« Svar #3 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 13:03:50 »
"Antal inlägg: 1". Ett av Putins beryktade internet-troll?

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1091
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #4 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 14:24:42 »
När man går in på ett svenskt forum - varför skriver man då inte sina synpunkter på svenska??

Utloggad Greenland

• Medlem
  • *
SV: Slutet är nära
« Svar #5 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 15:35:28 »
Haha. Jag är dansk, men bor i Sverige.

Utloggad Greenland

• Medlem
  • *
« Svar #6 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 16:15:43 »
Jag tror att detta kan vara en av de sista chanserna att köpa ädelmetaller till låga priser. FED har beslutat att höja räntorna i en miljö med rekordstora skulder. Detta kommer snart att leda till företagskonkurser och bail ins.
Jag tror att USA försöker använda Ryssland som syndabock för deras misslyckade ekonomiska politik.
Jag tror även att Covid-19 skapades för att täcka över den misslyckade ekonomiska politiken, men nedstängningarna tar slut i många länder och därför behöver de ett nytt ursäkt.

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
« Svar #7 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 16:33:34 »
Jag tror även att Covid-19 skapades för att täcka över den misslyckade ekonomiska politiken, men nedstängningarna tar slut i många länder och därför behöver de ett nytt ursäkt.
De ä int alls bra att komma med teorier om Covid-19, som skapats för det ena och det andra. Det är långt ifrån vad vi vet om den saken, och enligt min mening tämligen långsökt.

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 417
  • Affärsomdömen: 87
« Svar #8 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 16:37:01 »

Ja det känns ju lite förvirrande allting.

Vissa tror inte att USA kan höja sina räntar annat än väldigt väldigt lite pga alla skulder.

USA har startat så många krig på tvivelaktiga grunder så nu har jag svårt att bara tro på vad USA säger.
Ryssland vet man aldrig riktigt vad dom håller på med.

I vilket fall så känns det som en dålig tidpunkt för ett krig i Europa.

Jag tror att Covid 19 har använts för att täcka över misslyckad ekonomisk politik, även om det inte var syftet (syftet vet jag inte).
Det var ju stora problem med repo räntan före Covid.

Utloggad laban77

• Guldmedlem
« Svar #9 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 16:39:27 »
Ja det var ett skapligt hopkok av konspirationsteorier, men man får ju tro på vad man vill förstås.

Utloggad Philip

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 268
  • Affärsomdömen: 28
« Svar #10 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 17:01:05 »
Välkommen till forumet dansken! Kul med folk som frågar sig vad som är orsaken till saker och ting. Svårt att säga vad som ligger bakom och förutsäga framtiden mer än att det pågår en ständig maktkamp.

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
« Svar #11 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 18:22:31 »
Jag tror att Covid 19 har använts för att täcka över misslyckad ekonomisk politik, även om det inte var syftet (syftet vet jag inte).

Vad situationen i samband med med Covid -19 använts till, kan man kanske diskutera. Men när någon skriver om syftet med Covid-19, så implicerar det att någon(ra) har skapat viruset.
Att viruset har funnits i något labb och kommit lös oavsiktligt är en möjlighet. Men att det har skapats för något syfte, det är för långsökt. Vem, eller vilka, skulle ha beställt något sådant, och veta hur det i så fall skulle påverka världen.

Inloggad Au

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 231
« Svar #12 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 19:57:32 »

Vad situationen i samband med med Covid -19 använts till, kan man kanske diskutera. Men när någon skriver om syftet med Covid-19, så implicerar det att någon(ra) har skapat viruset.
Att viruset har funnits i något labb och kommit lös oavsiktligt är en möjlighet. Men att det har skapats för något syfte, det är för långsökt. Vem, eller vilka, skulle ha beställt något sådant, och veta hur det i så fall skulle påverka världen.

What Tyr said....

/H

Utloggad tekopp

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 36
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #13 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 20:25:05 »
Här är ett inlägg jag har gjort för en vecka sedan på en annan plattform, där min profil nu har blivit raderad.

Ulterior motives behind the conflict over Ukraine?

In recent months there has been increasing tensions over Ukraine and fears that this might lead to a large-scale military conflict between Russia and the West.
One obvious explanation is that Putin has become emboldened by a feeble Biden administration where the president is clearly experiencing cognitive decline. Biden has presided over the worst withdrawal in military history in Afghanistan, which left American citizens and billions worth of military equipment in the hands of the Taliban.
Also in a recent press briefing, the US Commander in Chief accidentally mentioned that he wouldn't defend Ukraine if Russia invaded.

Another explanation for the growing tensions is that the totalitarian agenda, which has been sweeping across the Western countries with the health passport, is now openly failing. This is evident both here in the Scandinavian countries, but also in Canada where Trudeau has fled the capital after massive demonstrations.

We are now entering a period of time, in which some very powerful people have their backs against the wall. Claus Schwab, the Davos Group and their Great Reset are now in full retreat.
https://www.amazon.se/Covid-19-Great-Reset-Klaus-Schwab/dp/2940631123

In this environment, it is not unreasonable to conceive that these powerful people may resort to some very drastic means in order to divert attention away from themselves and the inevitable economic calamity that has been created through decades of low interest rates and loose monetary policy.

Therefore, if a nuclear device is suddenly detonated in Romania or if the Western financial system is suddenly hit by a massive cyber attack, then we need to be absolutely sure that Russia is the source of the attack before we start WWIII or throw Russia off the swift system. War or extreme economic sanctions would then be blamed for the global economic collapse.
https://edition.cnn.com/2022/01/26/investing/swift-russia-ukraine/index.html
And if you think that Western governments would never do something like that, then you honestly need to grow up.
Indeed, it wouldn't be the first time that the US started a war based on a false flag event. The Gulf of Tonkin incident is but one example of this.

Ditt inlägg tål att upprepas. Indoktrinering som har pågått ett helt liv sitter väldigt djupt i de flesta medd förtroende till media och regeringar bara för att de är regeringar. och bara för att det alltid varit så, i deras liv. Att erkänna för sig själv, och att se att man själv blivit BRUTALT utsatt för hjärntvätt under hela sitt liv, och fortfarande tror på det, det är ett ganska stort steg att ta. är inte var mans.

Man kan fråga sig, har hjärntvätt någonsin funkat, någonstans? ja. så varför är det så svårt attt tro attt du själv blivit offer för deet? insåg alla som blevv hjärntvättade att de just blev detta?

Edit; men det är seriöst svvårt också, med ett 9-5 job att hålla igång och en familj på det, något av ett liv, vänner occh bekanta, kanske barn. det finns inte tid till att verkligen sätta sig in i de här frågorna. speciellt när uppenbarligen ett betydande antal i princip raljerar över att faktumet skulle vvara direkt felaktigt.. inte lätt när det är svårt.
« Senast ändrad: tisdag 08, februari 2022, 20:31:19 av tekopp »

Utloggad Truthster

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 303
« Svar #14 skrivet: tisdag 08, februari 2022, 20:44:46 »
En förutsättning för hjärntvätt är att det finns en hjärna att tvätta.  :)

Intelligenta människor är en sällsynt art och för att göra någon bra (eller inte så bra) idé att fungera behöver människor "hjärntvättas", eftersom majoriteten av människor inte kan förstå konsekvenserna av det mesta av politik ändå. Inget behov av att bryta den fria viljan, men inget behov av att göra valmöjligheterna dunkla heller.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by Au
Igår kl. 18:55

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 16:41

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n
söndag 12, april 2026, 17:46:16

Finanskrisen är redan här, en bank redan räddad. by Lofeal