Författare Ämne: Eget silvermynt/medalj  (läst 446915 gånger)

Utloggad nybba78

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 93
  • Affärsomdömen: 4
SV: Eget silvermynt/medalj
« Svar #450 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 16:34:19 »
Finns det en chans för nya att komma med på detta eller nya projekt?

Jag trodde det var nedlagt när jag började läsa om det för någon vecka sen. Men så verkar inte vara fallet och om det är möjligt att komma med på några mynt så är det klart intressant.

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #451 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 16:39:40 »
Nu säger inte jag att detta är ett Ponzi Scheme, men ni som försvarar "föreningen" utan att ha fått ett enda gram silver på 16 månader, det låter lite som Madoffs kunder innan ridån gick ner. :-)

Jag hoppas verkligen inte att så är fallet här, men allt som besvaras med tystnad känns ju lite .........

Guld500, du får ta dina funderingar med siffermannen, som för övrigt har slitit mer med det här än jag misstänker att du har en aning om. Jag kan försäkra dig att det inte föreligger något skumrask bakom och vi hade alla hoppats på att projektet skulle flyta snabbare än det bevisligen gjort. Han kommer med uppdateringar så fort det sker nyheter på området. Om du trots detta är misstänksam så föreslår jag att du antingen vänder dig direkt till siffermannen med dina frågor eller så håller du tyst och slutar sprida dålig stämning omkring dig.

Jag trodde det var nedlagt när jag började läsa om det för någon vecka sen. Men så verkar inte vara fallet och om det är möjligt att komma med på några mynt så är det klart intressant.

Detta är något som vi borde uppdaterat om då projektet dragit ut på tid som ni förstått, och tar inte emot nya beställningar. Det kommer dock säkerligen gå att köpa i andra hand framledes.
« Senast ändrad: onsdag 02, juli 2014, 16:41:50 av Silverräven »

Guld500

• Gäst
« Svar #452 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 17:04:16 »
Om du inte har tillgång till den så är det väl bara att du skaffar dig det?

Ja tack, hur gör jag det?

...eller så håller du tyst...

Det kännetecknar "ledarnas" inställning till obekväma frågor på forumet.

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
« Svar #453 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 17:13:27 »
(Gällande Guld500)

+1

Guld500

• Gäst
« Svar #454 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 17:16:05 »
(Gällande Guld500)

+1

-1

Du svarar inte ens på seriösa PM

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2103
  • Affärsomdömen: 233
« Svar #455 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 17:19:21 »
(Gällande Guld500)

+1

-1

D

Vill du bli bannad på forumet (igen)? Sluta med detta pladdret. Om jag minns rätt är du kvar endast på nåder...

/Mod

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
    • Ädelmetallforum
« Svar #456 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 17:19:56 »
(Gällande Guld500)

+1

-1

Guld500: Du testar mitt och de andras tålamod. Vill du någonting, ta det i ett PM till någon du vill adressera. Annars åker du ut om du uttalar dig respektlöst EN gång till.

Guld500

• Gäst
« Svar #457 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 17:25:26 »
(Gällande Guld500)

+1

-1

D

Vill du bli bannad på forumet (igen)? Sluta med detta pladdret. Om jag minns rätt är du kvar endast på nåder...

/Mod

Jag har faktiskt inte blivigt bannad hitills......och jag hoppas att jag inte blir det på skitsaker.
Jag har sänt dig en PM som var en allvarlig fråga om säkerheten i Thailand, du sket i att svara.

Men gnälla för minsta lilla...då svarar man :-)
« Senast ändrad: onsdag 02, juli 2014, 17:34:45 av Guld500 »

Guld500

• Gäst
« Svar #458 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 17:25:59 »
(Gällande Guld500)

+1

-1

Guld500: Du testar mitt och de andras tålamod. Vill du någonting, ta det i ett PM till någon du vill adressera. Annars åker du ut om du uttalar dig respektlöst EN gång till.

OK sorry.

Guld500

• Gäst
« Svar #459 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 17:30:48 »
Fast ni måste medge att det händer en del på ett ganska så trött forum när jag är på  :-)

Jag har aldrig sett så många "Admin" inloggade någonsin.  8)

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
    • Ädelmetallforum
« Svar #460 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 17:34:38 »
Fast ni måste medge att det händer en del på ett ganska så trött forum när jag är på  :-)

Om det är beröm du är ute efter, starta en tråd med en konstruktiv diskussion i stället för att trolla. Då blir du både uppskattad och mer långlivad på det här forumet.

Härmed avslutar jag all off topic i denna tråd.

Guld500

• Gäst
« Svar #461 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 17:59:29 »

Om det är beröm du är ute efter, starta en tråd med en konstruktiv diskussion i stället för att trolla. Då blir du både uppskattad och mer långlivad på det här forumet.

Härmed avslutar jag all off topic i denna tråd.

Jag är inte ute efter beröm eller inte heller trollar jag.
Jag har kommit med konstruktiva och informativa inlägg i över ett år utan kontroverser.
Jag startade OnTopic, tyvärr spårade det ur. Jag önskar att fler vågar säga "sin mening" dock.
Over and out. :)
« Senast ändrad: onsdag 02, juli 2014, 20:57:59 av Guld500 »

Utloggad Åbama

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #462 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 20:08:02 »
Citat från: Guld500

Hade de velat tysta dig, hade du fått respass för länge sedan och dina inlägg för länge sedan varit raderade. Nu utgör du bara som ett utmärkt talande exempel över trollning, tjurighet och hur någon medvetet försöker sprida stämning. Dessutom tillhör det god ton att inte citera lösrykta citat i ett sammanahang.

Dessutom Guld500 är det pinsamt uppenbart att du är ute efter att provocera. I synnerhet som du inte ens har någon del i Sweaprojektet längre. Det är å andra sidan inte första gången du försöker här på forumet. Lite som tjurig liten pojke som gör sitt bästa för att retas och det hela påminner mig om någon av mina söner i femårsåldern, när de hade sovit dåligt. Men vad vet å andra sidan jag, kanske vill jag bara ha sista ordet. ;)

Jag har fått en bra förklaring om alla turer med Pobjoy och jag är inte det minsta orolig. Trist är det däremot. Har dessutom betydligt mer på spel än dina 10 f.d.  Sweor.

P.S. Har instruerat en av moderatorerna på forumet, att ifall det är någon som vill dra sig ur, så byter jag gärna Maples mot motsvarande mängd silver satsat i Swea. D.S.

Guld500

• Gäst
« Svar #463 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 20:14:48 »
Citat från: Guld500

Hade de velat tysta dig, hade du fått respass för länge sedan och dina inlägg för länge sedan varit raderade. Nu utgör du bara som ett utmärkt talande exempel över trollning, tjurighet och hur någon medvetet försöker sprida stämning. Dessutom tillhör det god ton att inte citera lösrykta citat i ett sammanahang.

Dessutom Guld500 är det pinsamt uppenbart att du är ute efter att provocera. I synnerhet som du inte ens har någon del i Sweaprojektet längre. Det är å andra sidan inte första gången du försöker här på forumet. Lite som tjurig liten pojke som gör sitt bästa för att retas och det hela påminner mig om någon av mina söner i femårsåldern, när de hade sovit dåligt. Men vad vet å andra sidan jag, kanske vill jag bara ha sista ordet. ;)

Jag har fått en bra förklaring om alla turer med Pobjoy och jag är inte det minsta orolig. Trist är det däremot. Har dessutom betydligt mer på spel än dina 10 f.d.  Sweor.

P.S. Har instruerat en av moderatorerna på forumet, att ifall det är någon som vill dra sig ur, så byter jag gärna Maples mot motsvarande mängd silver satsat i Swea. D.S.

Åbama, jag har den största respekt för dig och kunskaperna i dina inlägg.
Nu är det inte likt dig att sparka på en som redan ligger, då jag tyvärr inte kan svara på OT meddelanden, med mer än att jag riskerar att bannas.

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 424
  • "Allting är relativt"
« Svar #464 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 20:17:30 »
....

Ska nog passa på och skriva att jag kan bjuda 3 Maples mot 2 Swea (1,5 oz Maples mot 1 oz Swea) ifall allt detta är seriös, och kan lägga 30 Maples på det direkt. :)

Ber om ursäkt för OT dock.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

meddelande delen på forumet? by Berlusconi
Idag kl. 06:33

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Igår kl. 19:33

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
Igår kl. 17:20

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane