Författare Ämne: Silver Bullet, Silver Shield Medallion  (läst 125637 gånger)

Utloggad Silver

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 953
  • Affärsomdömen: 208
SV: Silver Bullet, Silver Shield Medallion
« Svar #15 skrivet: måndag 19, november 2012, 15:30:36 »
Kåre, de är slutsålda. Jag köpte tyvärr inte så många men jag kommer sälja en på Tradera och kanske säljer jag ytterligare någon enstaka framöver, men inte just nu. Det finns däremot en hel del till salu på ebay har jag sett (bla många auktioner från en mynthandlare med mycket bra omdöme).

I dag kom i alla fall de medaljerna jag köpt. Tyvärr hade ju posten varit där och grävt så det blev tull och en hundring i postavgift som tillkom. Nåja, det får man väl räkna med. Tycker de är jäkligt fräcka. Framsidan är lite grovhuggen och matt. Riktigt snygg. Baksidan har mycket blanka ytor. Texten i mitten på baksidan är extremt liten och det är väl just däromkring det fallerar lite grann tycker jag. Kanten är snygg och rejäl med ordentliga räfflor. Finishen är inte i klass med Perth Mint och det är lite smådimmigt på sina håll på de blanka ytorna. Men totalt sett en genomtänkt och annorlunda medalj med budskap. Bifogar några bilder nedan.
« Senast ändrad: måndag 19, november 2012, 18:25:04 av Silver »

Utloggad Destecado

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 453
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #16 skrivet: måndag 19, november 2012, 17:48:42 »
Nice. Vill också ha en eller ett par stycken.

Utloggad Silver

• Guldmedlem
« Svar #17 skrivet: lördag 01, december 2012, 15:11:14 »
Nu har de släppt Trivium. Spotpris + $2.99. De kommer säljas tom 31 december. Riktigt läcker även om Debt & Death är svårslagen.  Har givetvis gjort en beställning. :)

www.silverbulletsilvershield.com

Utloggad lordsinner

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 470
  • Affärsomdömen: 16
    • Shaobank
« Svar #18 skrivet: lördag 01, december 2012, 15:14:53 »
Nu har de släppt Trivium. Spotpris + $2.99. De kommer säljas tom 31 december. Riktigt läcker även om Debt & Death är svårslagen.  Har givetvis gjort en beställning. :)

www.silverbulletsilvershield.com

Har också köpt, men kunde inte slutföra med min kreditkort.. gav mig error helade tiden.. så fick ta med bank överföring, så måste ta kontakt med supporten på måndag...

Utloggad Silver

• Guldmedlem
« Svar #19 skrivet: lördag 01, december 2012, 15:26:58 »
Okej, sist betalade jag med Visa utan problem. Nu valde jag dock "Offsite payment". Vet att de utan problem drog kompletterande frakt i efterhand så det lär inte bli några problem och ordern är ju lagd.

Utloggad lordsinner

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 470
  • Affärsomdömen: 16
    • Shaobank
« Svar #20 skrivet: lördag 01, december 2012, 15:41:56 »
Okej, sist betalade jag med Visa utan problem. Nu valde jag dock "Offsite payment". Vet att de utan problem drog kompletterande frakt i efterhand så det lär inte bli några problem och ordern är ju lagd.

Med andra ord så kommer man föra över pengar till deras bank konto och få IBAN/BIC nr från de på måndag?

Utloggad Silver

• Guldmedlem
« Svar #21 skrivet: lördag 01, december 2012, 15:47:35 »
Ja, det var så jag tänkt mig. Jag skickade ett svar på orderbekräftelsen så får vi väl se vad det blir. Men skulle det vara några problem så får det bli Visakort. Tror de kan lösa det i efterhand om det skulle vara så, även om vi inte valde det som betalningsmetod.
« Senast ändrad: lördag 01, december 2012, 15:50:09 av Silver »

Utloggad Silver

• Guldmedlem
« Svar #22 skrivet: lördag 01, december 2012, 15:59:50 »
En bild på Trivium:

Utloggad hundringen

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 344
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #23 skrivet: lördag 01, december 2012, 20:37:08 »

I dag kom i alla fall de medaljerna jag köpt. Tyvärr hade ju posten varit där och grävt så det blev tull och en hundring i postavgift som tillkom. Nåja, det får man väl räkna med. Tycker de är jäkligt fräcka. Framsidan är lite grovhuggen och matt. Riktigt snygg. Baksidan har mycket blanka ytor. Texten i mitten på baksidan är extremt liten och det är väl just däromkring det fallerar lite grann tycker jag. Kanten är snygg och rejäl med ordentliga räfflor. Finishen är inte i klass med Perth Mint och det är lite smådimmigt på sina håll på de blanka ytorna. Men totalt sett en genomtänkt och annorlunda medalj med budskap. Bifogar några bilder nedan.

Gjorde ingen beställning sist vilket jag ångrar när tullen pratade om tillägg på 25% men det fattar jag som att du inte behövde betala mer än 100 spänn totalt. Hur mycket tillägg får man räkna med per mynt?

Utloggad Azure

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 543
  • Affärsomdömen: 75
« Svar #24 skrivet: lördag 01, december 2012, 20:42:03 »
Man betalar 25% moms + 100kr som tullen tar i avgift.

Utloggad Silver

• Guldmedlem
« Svar #25 skrivet: lördag 01, december 2012, 20:47:20 »
Precis som Azure säger. Men det blev inga 25% av värdet. Börjar de räkna från en viss summa eller? Totala värdet framgick klart och tydligt på kvittot som medföljde, så de kan inte ha gissat eller uppskattat det heller.

Utloggad hundringen

• Palladiummedlem
« Svar #26 skrivet: lördag 01, december 2012, 20:51:59 »
Precis som Azure säger. Men det blev inga 25% av värdet. Börjar de räkna från en viss summa eller? Totala värdet framgick klart och tydligt på kvittot som medföljde, så de kan inte ha gissat eller uppskattat det heller.

Det är precis det här som jag vill veta, 25% på vilken summa då? när jag räknade och inte beställde sist drog det iväg på momsen så hur tusan räknar de igentligen då du har betalat ett lägre belopp. Det borde ju rimligtvis vara på hela beloppet.

Utloggad Azure

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 543
  • Affärsomdömen: 75
« Svar #27 skrivet: lördag 01, december 2012, 21:01:56 »
Det jag undrar är egentligen vad de tar % på, om det är beroende på typ av vara eller vad det är. Har betalat allt från 5% till 25% av beloppet skrivet på paketet.

Utloggad hundringen

• Palladiummedlem
« Svar #28 skrivet: lördag 01, december 2012, 21:05:27 »
När jag räknade på om det skulle vara lönt att beställa mailade jag tullen och fick följande svar

"Tullsatsen för silvermynt är 0% och införselmomsen är 25% såvida det inte är samlarmynt då det endast finns i enstaka exemplar. Mynt som är framställda i kommersiellt syfte för att hedra minnet av, fira, illustrera eller skildra en märklig händelse eller något annat, anses inte som samlingsmynt  eller samlarobjekt av historiskt eller numismatiskt intresse, även om upplagan är begränsad och varorna är avsedda att spridas endast inom en mindre krets, såvida inte varorna själva senare har uppnått detta värde på grund av ålder eller sällsynthet.

Momsen på 25% beräknas på summan av värdet på myntet inklusive frakt och eventuell fraktförsäkring.

Det finns en gräns på 1400 Sek då man inte behöver betala någon tull om det är en tullpliktig vara man importerar. Däremot blir det alltid moms på varor du beställer via Internet."

Det borde alltså vara moms på hela summan du köpt för men av någon anledning är det inte så, kanske blivit fel

Utloggad Silver

• Guldmedlem
« Svar #29 skrivet: lördag 01, december 2012, 21:10:46 »
Där ser man. Får se hur det går denna gång då. Men att de ska lägga på 25% moms även på fraktkostnad och ev. fraktförsäkring känns ju lite konstigt.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by Au
Igår kl. 22:13

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 17, april 2026, 16:41:27

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by mega_n
söndag 12, april 2026, 17:46:16

Finanskrisen är redan här, en bank redan räddad. by Lofeal