Jag pratade idag med en tysk metallhandlare med mer än 20 års erfarenhet av metallhandel. Han omsätter stora volymer ädelmetaller. Han sa att förhållandet mellan köp/sälj hos honom var 100:1. Dvs 1 säljare på 100 köpare.
Hörde liknande siffror hos en annan firma också.
Status leveranser var att det var inga problem att fylla på lagren med standard-bullion just nu. Han uppskattar att det finns ca 30 dagars reserver i distributionskedjan och hos handlarna. Men om det blir en köprush typ 10 ggr normalt tar silvret slut för direkt/snabb-leverans på 3 dagar. Om det köpintresset fortsätter ytterligare 1 vecka trodde han att det då inte skulle gå att
köpa silver till i princip något pris som helst eftersom alla ser prisstegringen och vill vänta och se.
mega_n som rapporterar direkt från Berlin...