Författare Ämne: Sverige - Hur mår vi ekonomiskt?  (läst 770912 gånger)

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
SV: Sverige - Hur mår vi ekonomiskt?
« Svar #330 skrivet: söndag 05, mars 2017, 21:21:39 »
Några som ägnar sig åt tillväxtfrämjande nattliga "Pojkstreck" brände ett tiotal bilar igen i Stockholmstrakten. Polishelikoptrarna fick jobba....  Enligt min bedömning är detta är mer än en tillfällig fluga...
Tycker ni att det verkar avta ?  Verkar bli mer och mer av denna vara..   Fast enligt Henrik Schyffert så har vi ju aldrig varit så trygga som nu.... Han är ju forskare så han måste ju ha rätt..... :)

Ha ni era bilar ute eller i garage ?  Garagelängor brinner ju också relativt bra.
Jag klurar på hur försäkringarna påverkas... Är det villor som brinner i nästa steg ?
Gillar man Keynes så är ju detta kanon!
Hur gör ni med era sommarstugor och sådant som ni inte kan bevaka 24-7 ? 

Det är ju historiskt lång väntetid på vapenlicens nu och man vill även skärpa reglerna.  Var ju därför Katerina Janouch blev dumförklarad fastän hon egentligen har rätt.  Så det blir ju svårare att försvara sig. Hjälper ju inte att  Poliser säger upp sig.  Hmmmm

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/vag-av-bilbrander-i-marsta-natten-mot-sondag

Enligt GW Persson så har poliserna generellt vissa specifika åsikter/värderingar. Om han har rätt i det så är det ju inte de åsikterna som etablissemanget vill ska ha genomslag.  Kanske därför man försöker strypa Poliserna med dålig lön , dåliga arbetsvillkor dålig organisation osv ?
Alltså omvänd princip mot vad man gjorde i Chile.  De ströp inte militären Pinochet tog därför senare makten osv... Obeaktat vad han stod för nu, talar om principen. Poliser och militärer är inte tillräckligt vänster. Så låt dem självdö ?    I Sverige är ju sannolikheten låg att poliser och militärer tar över och gör en kupp, nu när vi har avskaffat dem båda.  Folk som jobbar i produktion har vi inte heller så många av. Så de är inte heller någon viktig faktor eller hot mot aristokraterna....

Utloggad sextio8

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 460
  • Affärsomdömen: 37
« Svar #331 skrivet: onsdag 08, mars 2017, 22:05:44 »
Några som ägnar sig åt tillväxtfrämjande nattliga "Pojkstreck" brände ett tiotal bilar igen i Stockholmstrakten. Polishelikoptrarna fick jobba....  Enligt min bedömning är detta är mer än en tillfällig fluga...
Tycker ni att det verkar avta ?  Verkar bli mer och mer av denna vara..   Fast enligt Henrik Schyffert så har vi ju aldrig varit så trygga som nu.... Han är ju forskare så han måste ju ha rätt..... :)

Ha ni era bilar ute eller i garage ?  Garagelängor brinner ju också relativt bra.
Jag klurar på hur försäkringarna påverkas... Är det villor som brinner i nästa steg ?

Det är ju historiskt lång väntetid på vapenlicens nu och man vill även skärpa reglerna.  Var ju därför Katerina Janouch blev dumförklarad fastän hon egentligen har rätt.  Så det blir ju svårare att försvara sig. Hjälper ju inte att  Poliser säger upp sig.  Hmmmm

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/vag-av-bilbrander-i-marsta-natten-mot-sondag

Enligt GW Persson så har poliserna generellt vissa specifika åsikter/värderingar. Om han har rätt i det så är det ju inte de åsikterna som etablissemanget vill ska ha genomslag.  Kanske därför man försöker strypa Poliserna med dålig lön , dåliga arbetsvillkor dålig organisation osv ?
Alltså omvänd princip mot vad man gjorde i Chile.  De ströp inte militären Pinochet tog därför senare makten osv... Obeaktat vad han stod för nu, talar om principen. Poliser och militärer är inte tillräckligt vänster. Så låt dem självdö ?    I Sverige är ju sannolikheten låg att poliser och militärer tar över och gör en kupp, nu när vi har avskaffat dem båda.  Folk som jobbar i produktion har vi inte heller så många av. Så de är inte heller någon viktig faktor eller hot mot aristokraterna....

Det är faktiskt kortare handläggningstid för vapenlicens än någonsin just nu, jag fick precis licens för en pumphagel (Mossberg 590 a1 "special purpuse") samt en ljuddämpare för min studsare. Handläggningstiden var 2,5 veckor(!). Det som Katerina Janouch tog upp var väl snarare att allt fler skötsamma medborgare söker vapenlicens just nu, och jag tror att orsaken till höjningen är att många är rädda för en form av samhällskollaps. Det är många som har förstått att det kan ta lång tid för vår HBTQ-certifierade dialogpolis att komma till undsättning....

Den som tar jägarexamen och skaffar lagliga vapen i kombination med hund som säger till om någon/några försöker ta sig in i dennes hem är förhållandevis trygg.

Inloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
« Svar #332 skrivet: onsdag 08, mars 2017, 22:54:40 »
Instämmer. Fick min licens på strudsare på ca 2-3 veckor nu i feb. Och i Stockholm där handläggningstiden för 1 år sedan låg på minst 3 månader. Så det har polisen ordnat upp!

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #333 skrivet: torsdag 09, mars 2017, 11:05:29 »
Hahahaha   det bästa inlägget på länge!
Där ser man! Har inte forskat själv bara läst/ hört det från "tillförlitliga" källor att det skulle vara lång väntetid.

Gjorde en sökning söksträngen "väntetid vapenlicens" och mååånga artiklar dyker upp som säger  typ " Väntetiden för att få vapenlicens är så lång att vapenhandlare riskerar gå i konkurs",  "rekordlång väntetid". Till och med Bonnier säger att det är lång väntetid.  Det kan vara gamla artiklar och det ligger i sakens natur att man inte gör en nyhet av motsatsen dvs att något fungerar så man ska nog inte övertolka detta.
Det är kanske väldigt olika i landet?  Och väntetiden är ju beroende på arbetsbörda och  överhetens prioritering av hur snabbt undersåtarna ska få ha vapen.
Man kan tydligen JO-anmäla myndigheterna om de inte är snabba nog.

En sak som vi inte ska glömma om de "HBTQ -certifierade dialogpoliserna" är att förvånansvärt få jobbar utan lön eller en lön som inte har något större värde längre , vilket vi kommer kunna konstatera när bankerna kollapsar som en följd av de bubblor som den globala centralbanksmaffian har byggt upp.  112 hallå ??? Ingen lär svara...
Jag kommer nu att tänka på  försvarets storsatsning på "Handbok Gender". HAHa.

Det finns dock ljusglimtar.
Toppskiktet i Sverige som tyvärr bär den destruktiva vänsterglobalismens prägel kan inte alltid sprida sitt gift ända ned till de som jobbar på golvet. Gäller bland annat kyrkan militären och polisen. Man kan stötta dessa organisationer , verklighetens folk.

Kristendomen har man försökt utrota i Sverige. Ser inte vackert ut i toppen på Svenska kyrkan. Vet ni att globalisten och EU Liberalen Cecilia "byt ut EU:s befolkning" Wikström är präst ?  Men det finns mycket fint kvar bland folket på golvet.   

Det ligger i sakens natur att militären som finns för att försvara riket , polisen som ser alla brinnande bilar, våldtäkter och får gatstenar i huvudet, samt folk som försöker bära upp vårt kulturarv i kyrkan  inte är fullt mottagliga för det som kommer från Rosenbad och den mediala makten. 

Jag rekommenderar er alla att gå med i olika frivilligorganisationer inom försvarsmakten.
Passa på innan allting läggs ned och förstörs!   

Det finns många intressanta utbildningar och man kan göra en insats för Sverige samt även hjälpa till civilt. Man får insyn i delar av samhället som man inte annars hade fått.  Hjälpa till i eftersök, vara förberedd i krissituationer osv. 

Pistolskytteförbundet
Flygkår
Motorcykelkår
Lottakår
o.s.v.
http://www.forsvarsmakten.se/sv/organisation/frivilliga-forsvarsorganisationer/

Det är faktiskt kortare handläggningstid för vapenlicens än någonsin just nu, jag fick precis licens för en pumphagel (Mossberg 590 a1 "special purpuse") samt en ljuddämpare för min studsare. Handläggningstiden var 2,5 veckor(!). Det som Katerina Janouch tog upp var väl snarare att allt fler skötsamma medborgare söker vapenlicens just nu, och jag tror att orsaken till höjningen är att många är rädda för en form av samhällskollaps. Det är många som har förstått att det kan ta lång tid för vår HBTQ-certifierade dialogpolis att komma till undsättning....

Den som tar jägarexamen och skaffar lagliga vapen i kombination med hund som säger till om någon/några försöker ta sig in i dennes hem är förhållandevis trygg.

Utloggad Krugerangel

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1155
  • Affärsomdömen: 63
« Svar #334 skrivet: torsdag 09, mars 2017, 19:03:57 »
Bra där unmani.....ble.
Det kan alltid vara bra att "extend the comfort zone".
Även kunskap kan breddas för allitd.
No know how, how to?
Gå med i lokala föreningar och organisationer och hjälp till för fred och sanning eftersom det är ljuset och varar för evigt.

Jim willie på x22report, ganska färskt:
! No longer available

Stack up, team up, build up!

Krugern

Utloggad silverhamstern

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 468
  • Affärsomdömen: 27
« Svar #335 skrivet: torsdag 09, mars 2017, 19:34:30 »
Hahahaha   det bästa inlägget på länge!
Där ser man! Har inte forskat själv bara läst/ hört det från "tillförlitliga" källor att det skulle vara lång väntetid.

Gjorde en sökning söksträngen "väntetid vapenlicens" och mååånga artiklar dyker upp som säger  typ " Väntetiden för att få vapenlicens är så lång att vapenhandlare riskerar gå i konkurs",  "rekordlång väntetid". Till och med Bonnier säger att det är lång väntetid.  Det kan vara gamla artiklar och det ligger i sakens natur att man inte gör en nyhet av motsatsen dvs att något fungerar så man ska nog inte övertolka detta.
Det är kanske väldigt olika i landet?  Och väntetiden är ju beroende på arbetsbörda och  överhetens prioritering av hur snabbt undersåtarna ska få ha vapen.
Man kan tydligen JO-anmäla myndigheterna om de inte är snabba nog.

Det beror helt på vart man bor, vissa orter har 4 till 6 månader.
Jag tog jägarexamen i tisdags och polisen sa att i "värsta" fall har jag inte licensen förän augusti, även polisen ska ju ha semester...  >:( >:( >:( >:( dom har först nu jobbat bort förra årets ansökningar

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 709
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #336 skrivet: måndag 22, maj 2017, 16:57:39 »
Nu skall vi pådyvlas Euron senast 2025. Vi får väll hoppas att kraschen kommer innan dess.
Vi i Sverige folkomröstade om euron vilket ju var demokratiskt.

Nu säger man att man vill att parlamentet skall få kontroll över valutan inom EU.
Man vill att kontrollen över valutan ska bli mer demokratisk säger man.

Kyss mig där bak. Hur kan detta vara demokratiskt. Frågar man grekerna tror jag
inte de håller med om det. Det är väll så mycket antidemokratiskt det kan bli.
För övrigt har parlamentet inte mycket att säga till om. EU's makt ligger inte hos parlamentet.
Den återfinns hos icke folkvalda kommissionärer som inte behöver stå till svars inför någon.

Tacka vet jag norrmännen som valt att stå utanför detta spektakel.

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 472
  • Affärsomdömen: 12
« Svar #337 skrivet: måndag 22, maj 2017, 19:25:08 »
Nu skall vi pådyvlas Euron senast 2025. Vi får väll hoppas att kraschen kommer innan dess.
Vi i Sverige folkomröstade om euron vilket ju var demokratiskt.

Nu säger man att man vill att parlamentet skall få kontroll över valutan inom EU.
Man vill att kontrollen över valutan ska bli mer demokratisk säger man.

Kyss mig där bak. Hur kan detta vara demokratiskt. Frågar man grekerna tror jag
inte de håller med om det. Det är väll så mycket antidemokratiskt det kan bli.
För övrigt har parlamentet inte mycket att säga till om. EU's makt ligger inte hos parlamentet.
Den återfinns hos icke folkvalda kommissionärer som inte behöver stå till svars inför någon.

Tacka vet jag norrmännen som valt att stå utanför detta spektakel.

Mardrömmen fortsätter. Vi blir en vasallstat om vi inte kan styra över vår valuta/ekonomi längre. Intressant att Merkel tidigare idag helt plötsligt talade om att euron är undervärderad och måste upp - sedan kom ett meddelande om att Sverige SKA ha accepterat euron senast 2025. Dollar går ner och då måste euron upp i valutaturtagningen mellan FED och ECB m fl.

Frågan är om vi inte ska gå ur EU helt och hållet och agera som Norge gör. EU har blivit ett mardrömsprojekt.
« Senast ändrad: måndag 22, maj 2017, 19:39:53 av ManoleteSTHLM »

Utloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 866
  • Affärsomdömen: 10
« Svar #338 skrivet: måndag 22, maj 2017, 22:19:36 »
Det verkar ha varit ett missförstånd.

http://www.expressen.se/dinapengar/lackta-eu-dokument-sverige-kan-ha-euro-2025/

Så länge euromedlemmarna inte har nåt att vinna på att tvinga in länder så kommer det knappast att ske, men den dag den situationen uppstår så vet man förstås aldrig...

Om jag minns rätt så är det i och för sig rätt lätt att *avsiktligt* undvika att uppfylla kraven för medlemskap, så man kan nog inte tvingas in med mindre än en ändring av fördragen.

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
« Svar #339 skrivet: måndag 22, maj 2017, 23:10:18 »
Det verkar ha varit ett missförstånd.

Jo, det är klart att man säger så när en dold agenda läckt ut. Dum vore man ju annars.

Utloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 866
  • Affärsomdömen: 10
« Svar #340 skrivet: tisdag 23, maj 2017, 08:18:56 »
En dold agenda som man satt och diskuterade helt öppet på ett protokollfört möte? Jag är inte helt övertygad om den teorin :)

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
« Svar #341 skrivet: onsdag 24, maj 2017, 16:27:17 »
Läser idag på GP's hemsida att Ingves är så väldigt bekymrad över bolånen. Problemet är att politikerna inte vill dra åt köpkraften. Gör man det bromsar ekonomin in och vi hamnar i deflation.
Hur man än gör har man de mindre ädla delarna där bak.
Nu när vi hamnat där vi är p.g.a. tidigare misstag tycker jag att en lagstiftning som kräver att lånen amorteras med viss takt, t.ex betalda på 30 år vore rätt.
Detta kanske kan hjälpa till att vi får en sundare kultur vad gäller lån. D.v.s att ett lån faktiskt skall betalas tillbaks. I vart fall om man inte är en stat.
Samtidigt får man fundera över hur man förhindrar att folk kringgår en sådan lagstiftning. Kanske inte helt enkelt.
Bankerna kanske inte blir så glada åt en sådan lag eftersom penningmängden krymper, lånestocken minskar och med den vinsterna från räntor på valuta de skapat ur tomma intet. De är säkert mycket gladare åt en ny fastighetsskatt som medför att bolånetagarna är tvungna att dra in på något annat. Vilket torde vara, i vart fall till viss del amortering.
Det är möjligt eller kanske rentav troligt att vi med amorteringskrav hamnar i deflation men det gör vi nog hur man än väljer att strypa tillgång till valuta.
Amorteringskravet flyttar i alla fall makt från banker till privatpersoner.
Då är det nog tyvärr så att politiker har svårt att välja detta alternativ.

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
« Svar #342 skrivet: onsdag 24, maj 2017, 16:33:12 »
En dold agenda som man satt och diskuterade helt öppet på ett protokollfört möte? Jag är inte helt övertygad om den teorin :)

Så kan man tolka deras "öppenhet" men de förberedande mötena var hemliga. Annars kan man ju knappast tala om en informationsläcka. Vi vet ju inte heller vilka delar av resonemanget som man tänkt presentera. Vad man presenterar nu när man blivit avslöjade kan ju också bli något annat än vad man tänkt sig innan.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #343 skrivet: torsdag 25, maj 2017, 23:53:22 »
Riksbanken överväger att byta målvariabel för inflationsmålet till KPIF.  Planekonomerna brukar sänka räntan för att öka inflationen och höja räntan för att minska inflationen (vi bortser från att inflation egentligen är ökad kvantitet i enheter av valutan som är en helt annan sak).

http://www.riksbank.se/sv/Press-och-publicerat/Pressmeddelanden/2017/Riksbanken-overvager-ny-malvariabel-och-variationsband/

Om en sänkning av reporäntan leder till att räntekostnader som räknas in i KPI sjunker, då  har denna sänkning varit kontraproduktiv eftersom syftet var att få upp KPI inflationen vilket man då inte fick eftersom de sjunkande räntekostnaderna även drog ned KPI.
Bolåneräntor ingår ju alltså i KPI.   Visst är då KPIF en bättre målvariabel men nu har man ju låtit KPI vara vägledande för att dra ned reporäntan i Sverige.   När nu KPI ligger nära 2% som är målet då gör man en förändring som gör att styrräntan kan hållas låg ett tag till.  Är detta en slump ?   
Å andra sidan så motverkas ju att en eventuell höjning av reporäntan med påföljande ökade bolåneräntekostnaderna ger en effekt åt fel håll för inflationsmålet (KPIF).
Det innebär ju att höjningarna med mål KPIF blir mindre än vad de annars skulle ha blivit med mål KPI , allt annat lika ?   
Om man höjer styrräntan för att minska KPI inflationen så kommer de ökade räntekostnaderna att spä på inflationen och då skulle man behöva höja mera.    Totalt sett så verkar detta påverka i riktningen mot lägre räntor tror jag.   

Eftersom det finansiella systemet är ruttet från grunden så anses lån som görs billiga av planekonomer vara det enda som kan stimulera ekonomin. Detta är såklart inte långsiktigt hållbart eftersom man bygger upp en ekonomi på löften som aldrig kommer att infrias. 

Hur tolkar NI farbror Ingves ändring av inflationsmålet och vad tror ni det kommer att leda till?

Man vill införa ett variationsband för inflationsmålet. 1-3% istället för 2%. Att gå från 2 procentenheter till 3 procentenheter är ju en förändring med 50%.
50% mer inflation är alltså acceptabelt ?  Det svamlas om att målet kommer att kvarstå på dagens nivå men det är naturligtvis svammel.   Jag tror inte Riksbanken är jättesugen på att ta bort bålet och vara den som förstör festen för att man måste höja räntan ?  Variationsbanden ska fungera illustrativt säger man..    vilket flumsnack!    Det finns ju massor av mål här i världen som skulle kunna ersättas med variationsband ....bahhh.

inklippt :
"Riksbanken överväger ny målvariabel och variationsband

Datum 2017-05-16
Riksbanken överväger att byta målvariabel för inflationsmålet till KPIF. Eftersom inflationen alltid kommer att variera runt 2 procent övervägs också ett variationsband på +/- 1 procentenhet som illustrerar denna osäkerhet. Förändringarna väntas kunna tillämpas vid det penningpolitiska mötet i september 2017.
Ingves intervjuas med anledning av att Riksbanken överväger ny målvariabel

Alltsedan inflationsmålet infördes har det definierats som den årliga förändringen i konsumentprisindex, KPI. KPI har dock under senare år blivit allt svårare att använda som vägledning för penningpolitiken eftersom KPI påverkas direkt av styrränteförändringar. Dessa förändringar får stora och direkta effekter på KPI som inte har med det underliggande inflationstrycket att göra. Under senare år, med stora ändringar i styrräntan, har detta lett till problem i den penningpolitiska kommunikationen.

De förändringar som nu övervägs innebär inte någon förändring i den förda penningpolitiken. KPIF, konsumentprisindex med fast ränta, har sedan en tid tillbaka redan varit Riksbankens operativa målvariabel. Riksbanken kommer fortsatt att sträva mot 2 procents inflation oavsett om utfallet ligger innanför eller utanför variationsbandet. Det övervägda variationsbandet är alltså inte ett så kallat målintervall.

Riksbankens överväganden går nu ut på remiss. Om Riksbanken beslutar om ny målvariabel och variationsband, förväntas dessa ändringar kunna tillämpas första gången vid det penningpolitiska mötet i september 2017."

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #344 skrivet: måndag 18, september 2017, 20:08:16 »
Framöver blir det svårare för oskyldiga privatpersoner att undvika att ofrivilligt se sin köpkraft decimeras till förmån för centralplanerarnas väl och ve och svårare att undvika  finansiera regimens TV, radio och internet-material m.m.

I hushåll där flera skattebetalare bor kommer det att bli ruggigt dyrt med den planerade TV-skatten.

Ännu ett skäl att gå från skattebetalare till skattebettlare... bettleri lönar sig bättre i socialismen.

Många utav oss som tycker om guld och silver innehar ju inte TV-licenspliktig utrustning såsom Televisionsapparat m.m.  eller hur ?  LOL

Så för oss blir det inte bara ruggit mycket dyrare utan förbannat ruggigt mycket dyrare. Oändligt faktiskt!

Förut hette det att vi har ju den "fria televisionen". Den är inte fri från avgift men fri från politisk styrning eftersom "finansieringen sker separat från skatter o politiker". Undrar vad det ska heta när den kommer att finansieras direkt via skatteavdrag på din inkomst ? Jag utgår ifrån att de skiter i om du har TV eller ej när det gäller att kräva dig på de 1300kronorna.  Men jag kan ha fel.

Eftersom kommunalskatten hade varit mycket lägre om människor som en separat händelse och aktivt hade fått betala in skatten till skatteverket (varvid den uppmärksammas och svider mer hos skattebetalare) kontra källskatten som vi har nu ,
så ger det också vid handen att när TV-avgiften/skatten göms o bakas in i all annan skatt och dras från din lön innan du ens sett din lön....
så  kommer propagandaapparaten SVT och framförallt kostnaden  svälla svälla och svällllllaaa, tror jag.

Jan Schermans kompisar i publicservice-komittén ska lämna över denna karamell att suga på till Bollibompadamen kulturminister Alice Bah, så får cigarren vila en stund...

Kom ihåg att dessa människor har valts av oss undersåtar så de är alltså gräddan utav folket...

klippt från Fria tider
Tv-avgiften skrotas – ersätts med ny skatt
Publicerad 18 september 2017 kl 18.12

Media. Tv-avgiften ska skrotas och ersättas av en ny skatt. Det skriver den före detta TV4-chefen Jan Scherman i Resumé på måndagen.

Enligt källor som den tidigare tv-chefen Jan Scherman talat med är samtliga åtta partier i public service-kommittén överens om att tv-avgiften ska bort.

I stället ska en ny skatt införas som läggs direkt på svenskarnas inkomst.

Beslutet togs i förra veckan.

– Alla är överens, det finns inga reservationer i utredningen, säger Niclas Malmberg, mediepolitisk talesperson för Miljöpartiet till SVT Nyheter.

Ett nytt sändningstillstånd med den nya finansieringsmodellen ska gälla i åtta år framåt, jämfört med nuvarande sex år.

Den nya skatten väntas bli ungefär 1.300 kronor som maxavgift per skattebetalare, alltså lägre än den nuvarande tv-avgiften.

70 procent av skattebetalarna, de med en inkomst på över 130.000 kronor, kommer få betala hela 1.300 kronor per år, 20 procent får en reducerad skatt och 10 procent slipper helt skatten.

Den 16 oktober ska public service-kommittén lämna över sina förslag till kulturminister Alice Bah Kuhnke (MP).

Skatten kommer införas den 1 januari 2019.

När tv-licensen först infördes 1956 kostade den 25 kronor.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

meddelande delen på forumet? by Berlusconi
Idag kl. 06:33

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Igår kl. 19:33

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
Igår kl. 17:20

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane