Författare Ämne: Idéer/förslag till forumet önskas.  (läst 71717 gånger)

Guld500

  • Gäst
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #30 skrivet: fredag 04, april 2014, 17:10:43 »
Jag försökte förstå vad tänker ni förbättra men fattar ändå inte. :)
Jag och även alla andra ser bilder i trådar (mindre bilder) redan nu och om man klickar på bilder då kommer förstoring direkt som visar original storlek.
Så jag tycker att det som är nu funkar riktigt bra och egentligen vill inte att ni ska ändra något, då det kan inte bli bättre än nu och om ni ändrar något då blir det bara sämre!  :-\

Fantom, inte i trådar, där funkar det perfket.
Det är en ny funktion som heter "Media", där det bara visas bilder i en album-funktion.
Klicka på "Media" högst upp på startsidan så förstår du.
« Senast ändrad: fredag 04, april 2014, 17:15:40 av Guld500 »

Inloggad Fantom

  • Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 424
  • "Allting är relativt"
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #31 skrivet: fredag 04, april 2014, 17:17:10 »
Fantom, inte i trådar, där funkar det perfet.
Det är en ny funktion som heter "Media" där det bara visas bilder i en album-funktion.
Klicka på "Media" högst upp på startsidan så förstår du.

Jaha OK, nu förstår jag. Jag visste inte att det kommer nya funktioner här.
Jag ser även "Administrationscenter" länk där uppe, ou! Och jag försökte logga in där och det gick bra,  så är jag Admin här också, perfekt?!  :o  :) Jag missade dom där länkar och tror att dom var inte där tidigare.

Guld500

  • Gäst
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #32 skrivet: fredag 04, april 2014, 17:20:35 »
Fantom, inte i trådar, där funkar det perfet.
Det är en ny funktion som heter "Media" där det bara visas bilder i en album-funktion.
Klicka på "Media" högst upp på startsidan så förstår du.

Jaha OK, nu förstår jag. Jag visste inte att det kommer nya funktioner här.
Jag ser även "Administrationscenter" länk där uppe, ou! Och jag försökte logga in där och det gick bra,  så är jag Admin här också, perfekt?!  :o  :) Jag missade dom där länkar och tror att dom var inte där tidigare.

Upps, även jag kan logga in på "Administationscenter". Det ser ut som om du och jag Fantom har uppgraderats till admin på forumet...och det är inte ens 1:a april  :D

edit: Jag tror att MrL sliter sitt hår nu, och ändrar det ganska snart  ;)
edit2: å andra sidan var det inte mycket vi kunde konfigurera om, synd
« Senast ändrad: fredag 04, april 2014, 17:27:47 av Guld500 »

Utloggad SoulCrew

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 793
  • Affärsomdömen: 30
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #33 skrivet: fredag 04, april 2014, 20:50:39 »
Verkar som att Mr L storhandlat guld lagom till helgen med tanke på hur mycket bilder han lägger upp ;)

Utloggad Auric Goldfinger

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Affärsomdömen: 0
SV: Visa alla bilder i forum-tråd
« Svar #34 skrivet: torsdag 10, april 2014, 13:41:32 »
I en del trådar, t.ex. "Bilder på guld", finns många bilder. Går det att få till en funktion som visar alla bilder i tråden?

"Bilder på guld": http://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=27.0


Men vi ser väl alla bilder i tråden, eller finns det någon som inte ser bilder?


Jo, alla bilder fanns redan men jag tänkte att jag bara vill se just bilderna i en tråd utan att läsa kommentarerna för att få en snabb överblick

Utloggad Åbama

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 0
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #35 skrivet: onsdag 02, juli 2014, 21:15:51 »
Hej forumadmins

Jag har ett förslag, att man som användare borde kunna blockera de användare som man inte tycker är läsvärda, tillika meddelanden från sådana användare och inte minst deras inlägg på forumet.

Är det genomförbart?  :)

Utloggad silverfisken

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 563
  • Affärsomdömen: 26
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #36 skrivet: torsdag 03, juli 2014, 02:39:00 »
jag jobbar på ett förslag.

Lorry - patentverket "språksnurran"

Utloggad zealot

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 121
  • Affärsomdömen: 3
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #37 skrivet: torsdag 03, juli 2014, 10:18:33 »
Hej forumadmins

Jag har ett förslag, att man som användare borde kunna blockera de användare som man inte tycker är läsvärda, tillika meddelanden från sådana användare och inte minst deras inlägg på forumet.

Är det genomförbart?  :)

Testa om det fungerar att lägga till användare här




Utloggad Sarek

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2256
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #38 skrivet: torsdag 03, juli 2014, 10:56:09 »
Citera
Testa om det fungerar att lägga till användare här

Lägger man till användare i ”Kompisar/Ignorerade-listan” så blockerar det bara inkommande PM, och eventuell e-post, ingenting annat.

"Denna avdelning tillåter dig att ändra i din kompis- och ignorera-lista för detta forum. Genom att lägga till medlemmar kommer du bland annat att kontrollera e-post- och PM-trafik beroende på dina inställningar."
 

Guld500

  • Gäst
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #39 skrivet: torsdag 03, juli 2014, 12:40:00 »
Citera
Testa om det fungerar att lägga till användare här

Lägger man till användare i ”Kompisar/Ignorerade-listan” så blockerar det bara inkommande PM, och eventuell e-post, ingenting annat.

"Denna avdelning tillåter dig att ändra i din kompis- och ignorera-lista för detta forum. Genom att lägga till medlemmar kommer du bland annat att kontrollera e-post- och PM-trafik beroende på dina inställningar."

Nja, det är ju inte riktigt sant. Det blir även så här i forumet. (se bild)
Det blir nog svårt att låta bli att klicka på "Visa inlägget"  :) men ändå, alltid något.
Och Sarek, jag tog så klart bort min "ignorering" av dig, det var bara för att visa ett exempel. :D
« Senast ändrad: torsdag 03, juli 2014, 12:42:27 av Guld500 »

Utloggad Sarek

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2256
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #40 skrivet: torsdag 03, juli 2014, 12:50:29 »
Va bra! Då är saken utredd och det fungerar...  :)

Utloggad Asrael

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 8
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #41 skrivet: söndag 21, september 2014, 01:20:25 »
Uppdatera sidan "köpa guld eller silver" med info om köp av silver och frakt från Estland. Sidan saknar också info om köp av guld.

http://www.adelmetallforum.se/kopasilver/

Länkas till i "Ny medlem? Läs detta först!"

http://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=626.msg4420#msg4420


Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #42 skrivet: söndag 21, september 2014, 09:19:34 »
Uppdatera sidan "köpa guld eller silver" med info om köp av silver och frakt från Estland. Sidan saknar också info om köp av guld.

http://www.adelmetallforum.se/kopasilver/

Länkas till i "Ny medlem? Läs detta först!"

http://www.adelmetallforum.se/index.php?topic=626.msg4420#msg4420


Oj, det där är en väldigt gammal länkning som låg kvar, den är bortplockad nu.

Tack för info.

mrSju

  • Gäst
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #43 skrivet: tisdag 07, april 2015, 18:36:01 »
Skulle forumet inte behöva en köp och säljavdelning av prylar mot ädelmetall?

Jag har tex en nikon d7100 som jag tänkte sälja mot fiat, för att sen köpa guld. hade gärna sålt mot guld direkt.

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
SV: Idéer/förslag till forumet önskas.
« Svar #44 skrivet: tisdag 07, april 2015, 19:58:12 »
Skulle forumet inte behöva en köp och säljavdelning av prylar mot ädelmetall?

Jag har tex en nikon d7100 som jag tänkte sälja mot fiat, för att sen köpa guld. hade gärna sålt mot guld direkt.

Det där är definitivt en intressant idé. Vore ett bra sätt att få igång en byteshandel på utan att behöva växla till fiatpengar :)

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Säljes 1/10 oz guld by AndrewJackson72
Idag kl. 13:11

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53