Författare Ämne: Banken blir otillgänglig.  (läst 94156 gånger)

Inloggad DEScypher

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 5
SV: Banken blir otillgänglig.
« Svar #150 skrivet: fredag 23, april 2021, 12:23:29 »
Det där måste dom ju fixa! Senast på måndag, men stackars dom som har SEB och behöver pengar för att betala räkningar eller andra utgifter.

Är det bara jag, eller har det inte varit ganska mycket strul med bankerna, kortterminaler, bank-id och SWISH:s tillgänglighet den senaste tiden?

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 584
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #151 skrivet: fredag 23, april 2021, 13:32:17 »
Är det bara jag, eller har det inte varit ganska mycket strul med bankerna, kortterminaler, bank-id och SWISH:s tillgänglighet den senaste tiden?

Jo, det är bara att titta bakåt i tråden.

Inloggad Sverre

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 136
« Svar #152 skrivet: onsdag 09, juni 2021, 08:57:44 »

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 366
  • Affärsomdömen: 76
« Svar #153 skrivet: fredag 11, juni 2021, 17:17:31 »
Betalstrul i hela Norden

Läsare och butiker hör av sig till Aftonbladet om problem med kortbetalningar i hela Sverige.

– Vi undersöker saken just nu, säger Amanda Billner, presskommunikatör vid Swedbank.

Det ska inte gå att betala med kort från någon bank.

–Jag får höra efter. Jag har inte fått någon blänkare om problem i våra system, säger Viktoria Aastrup, chef för press och samordning på Handelsbanken.

Enligt betaltjänsten Nets ligger problemet hos alla leverantörer av betaltjänster.

– Det är störningar som berör kortbetalningar i hela Norden. Vi kan konstatera att det inte är ett tekniskt problem hos Nets, utan något som berör alla betaltjänster. Det är för tidigt att säga vad det beror på. Men det går att betala med kreditkort offline som inte kräver direktanslutning, säger Sören Winge, presschef på Nets.

Sverige

Utloggad AndrewJackson72

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #154 skrivet: fredag 11, juni 2021, 20:05:00 »
Betalstrul i hela Norden

Läsare och butiker hör av sig till Aftonbladet om problem med kortbetalningar i hela Sverige.

– Vi undersöker saken just nu, säger Amanda Billner, presskommunikatör vid Swedbank.

Det ska inte gå att betala med kort från någon bank.

–Jag får höra efter. Jag har inte fått någon blänkare om problem i våra system, säger Viktoria Aastrup, chef för press och samordning på Handelsbanken.

Enligt betaltjänsten Nets ligger problemet hos alla leverantörer av betaltjänster.

– Det är störningar som berör kortbetalningar i hela Norden. Vi kan konstatera att det inte är ett tekniskt problem hos Nets, utan något som berör alla betaltjänster. Det är för tidigt att säga vad det beror på. Men det går att betala med kreditkort offline som inte kräver direktanslutning, säger Sören Winge, presschef på Nets.

Sverige

De har gjort så med mening så att vi kan lägga chip i oss är en teori. En annan teori är att de har gjort så med mening så vi ska inte ens ha fysiskt tillgång till våra pengar alls och att allt ska bli digitalt, då har banken och staten 120% dina tillgångar i deras händer vilket de ända har fast ni förstår. En annan teori kan vara att de försöker sätta rädsla i våra hjärtan och därefter framföra något av deras plan. Dessa är bara teorier, vad tror ni?

Utloggad Hodja

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 70
  • Affärsomdömen: 18
« Svar #155 skrivet: lördag 12, juni 2021, 15:21:34 »
De har gjort så med mening så att vi kan lägga chip i oss är en teori. En annan teori är att de har gjort så med mening så vi ska inte ens ha fysiskt tillgång till våra pengar alls och att allt ska bli digitalt, då har banken och staten 120% dina tillgångar i deras händer vilket de ända har fast ni förstår. En annan teori kan vara att de försöker sätta rädsla i våra hjärtan och därefter framföra något av deras plan. Dessa är bara teorier, vad tror ni?

Tror inte att det nödvändigtvis var med mening. Tror hög prio ligger på att få bort kontanterna ur samhället och detta måste väl bli ett hyffsat hårt slag mot den agendan.

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 584
« Svar #156 skrivet: tisdag 13, juli 2021, 06:32:38 »

Inloggad Bosse68

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1067
  • Affärsomdömen: 96
« Svar #157 skrivet: tisdag 13, juli 2021, 11:53:16 »
Funkar felfritt för mig nu vid 12 tiden

Inloggad agave

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #158 skrivet: tisdag 13, juli 2021, 12:34:30 »
Funkar felfritt för mig nu vid 12 tiden
Äntligen!
Upp till 4 miljoner kunder drabbade enligt 1100 nyheterna på radion. Jag trodde inte LF hade så många kunder.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Säljes: 20 Corona, Bernadotte silvermynt, guldring by Arte_2
Igår kl. 21:38

Yaron Brook by august
Igår kl. 17:50

Bond - Ny medlem! by Nils
Igår kl. 16:41

Leveransförsäkringar. by 197
Igår kl. 13:27

Tavex konstigt låga priser by 197
Igår kl. 13:16