Författare Ämne: Diskussion om Bitcoin  (läst 637649 gånger)

Inloggad DEScypher

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 5
SV: Diskussion om Bitcoin
« Svar #1155 skrivet: tisdag 20, april 2021, 21:28:50 »
Jag är positiv till Bitcoin och andra kryptovalutor. Dock tycker jag att den risk som kanske inte så många pratar om är om får sin wallet hackad eller transktioner hijackade eller copyattacks.

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 366
  • Affärsomdömen: 76
« Svar #1156 skrivet: tisdag 20, april 2021, 21:43:29 »
Till Laban:

Igår lyssnade jag på Cathy Woods från Ark, hon trodde att Coinbase aktien skulle bli mycket volatil.
Själv har jag inga Coinbase aktier.

Här kan du lyssna på vad Cathy säger:

https://www.youtube.com/watch?v=SU_YjT6KvT8

Hon säger att man ska köpa när den dippar om man är intresserad.
« Senast ändrad: tisdag 20, april 2021, 22:12:48 av PennyLane »

Utloggad TraderRoark

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #1157 skrivet: tisdag 20, april 2021, 22:35:56 »
Jag är positiv till Bitcoin och andra kryptovalutor. Dock tycker jag att den risk som kanske inte så många pratar om är om får sin wallet hackad eller transktioner hijackade eller copyattacks.

Det är mycket viktigt att man lär sig vad det innebär att ha kontroll över sin krypto och vara sin egen bank. Hårdvaruplånböcker är det som gäller. De blir inte hackade eftersom de aldrig kommunicerar nycklarna online. Hijackade transaktioner och copy attacks vet jag inte vad du menar med.

Jag gör minst ett dussin transaktioner om dagen och det är viktigt att man dubbel och trippelkollar allt. Det blir mer användarvänligt allt eftersom.

Inloggad DEScypher

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #1158 skrivet: onsdag 21, april 2021, 00:16:58 »

Det är mycket viktigt att man lär sig vad det innebär att ha kontroll över sin krypto och vara sin egen bank. Hårdvaruplånböcker är det som gäller. De blir inte hackade eftersom de aldrig kommunicerar nycklarna online. Hijackade transaktioner och copy attacks vet jag inte vad du menar med.

Jag gör minst ett dussin transaktioner om dagen och det är viktigt att man dubbel och trippelkollar allt. Det blir mer användarvänligt allt eftersom.

Det låter som vettiga counter measures, speciellt att dubbel och trippelkolla allt. Copy attacker bygger på att du via malware byter ut mottagarens info i minnet mot angriparens eller målvaktens konto. För mer information (exempel på deobfuscation av jscript malware som riktar sig mot BTC och Etherum):

https://youtu.be/k-nFdF5FEwA

Det är en hel del deobfuscation och reverse engineering i videon, men man kan ju såklart skippa vissa partier för att komma åt den väsentliga informationen. ;-)

« Senast ändrad: onsdag 21, april 2021, 00:23:35 av DEScypher »

Utloggad TraderRoark

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
« Svar #1159 skrivet: onsdag 21, april 2021, 00:42:38 »

Det låter som vettiga counter measures, speciellt att dubbel och trippelkolla allt. Copy attacker bygger på att du via malware byter ut mottagarens info i minnet mot angriparens eller målvaktens konto. För mer information (exempel på deobfuscation av jscript malware som riktar sig mot BTC och Etherum):

https://youtu.be/k-nFdF5FEwA

Det är en hel del deobfuscation och reverse engineering i videon, men man kan ju såklart skippa vissa partier för att komma åt den väsentliga informationen. ;-)

Ok, jo, clipboard attacken är ju välkänd sedan många år sedan. Man ska alltid dubbelkolla minst 4 sista efter att man har klistrat in adressen. Jag gör det varje gång, och det har aldrig varit något fuffens för mig.

Utloggad Cash Is King

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 683
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #1160 skrivet: torsdag 01, juli 2021, 18:50:41 »
Bitcoin är bubblornas bubbla enligt artikel i Realtid av Per Lindvall. "Bitcoin som valuta är bara en snabbare kortslutning mot värdet noll och ekonomisk katastrof"
https://www.realtid.se/kronika/bitcoin-som-valuta-ar-bara-en-snabbare-kortslutning-mot-vardet-noll-och-ekonomisk

Inloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 763
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #1161 skrivet: torsdag 01, juli 2021, 22:50:56 »
Bitcoin är bubblornas bubbla enligt artikel i Realtid av Per Lindvall. "Bitcoin som valuta är bara en snabbare kortslutning mot värdet noll och ekonomisk katastrof"
https://www.realtid.se/kronika/bitcoin-som-valuta-ar-bara-en-snabbare-kortslutning-mot-vardet-noll-och-ekonomisk

Paywall.. Har du hela texten?

Utloggad RuttenFisk

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 25
« Svar #1162 skrivet: söndag 18, juli 2021, 03:31:13 »
Att folk inte begriper bättre är ju märkligt!
New World Order, WEF Klaus Schwab, CFR, Davos , Club Of Rome, Nazi International, etc, etc, och etc igen ,
ni känner säkert till dessa figurer numera om inte så får ni skylla eder själva att ni inte gjort hemläxan har sedan
länge sagt helt öppet att kryptovalutor är deras dröm för att kunna installera en planetär diktatur, en feudal
superstat som får Polpot, Stalin, Mao att framstå som trevliga snälla farbröder, en fudal superstat där du inte
äger nått och du är glad för det som Schwaben har uttrycktsig.

Redan 1996 skrev CIA ett forsknings papper om kryptovalutor, fins att läsa i deras bibliotek.

Undertiden kan ju James Corbett läxa up eder krypto nissar , hans Who is Bill Gates är ju trevlig t.ex.
https://www.corbettreport.com
https://www.corbettreport.com/who-is-bill-gates-full-documentary-2020/

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Säljes: 20 Corona, Bernadotte silvermynt, guldring by Arte_2
Igår kl. 21:38

Yaron Brook by august
Igår kl. 17:50

Bond - Ny medlem! by Nils
Igår kl. 16:41

Leveransförsäkringar. by 197
Igår kl. 13:27