Författare Ämne: Diskussion om Bitcoin  (läst 627110 gånger)

Inloggad DEScypher

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 106
  • Affärsomdömen: 5
SV: Diskussion om Bitcoin
« Svar #1155 skrivet: tisdag 20, april 2021, 21:28:50 »
Jag är positiv till Bitcoin och andra kryptovalutor. Dock tycker jag att den risk som kanske inte så många pratar om är om får sin wallet hackad eller transktioner hijackade eller copyattacks.

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 360
  • Affärsomdömen: 74
« Svar #1156 skrivet: tisdag 20, april 2021, 21:43:29 »
Till Laban:

Igår lyssnade jag på Cathy Woods från Ark, hon trodde att Coinbase aktien skulle bli mycket volatil.
Själv har jag inga Coinbase aktier.

Här kan du lyssna på vad Cathy säger:

https://www.youtube.com/watch?v=SU_YjT6KvT8

Hon säger att man ska köpa när den dippar om man är intresserad.
« Senast ändrad: tisdag 20, april 2021, 22:12:48 av PennyLane »

Utloggad TraderRoark

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #1157 skrivet: tisdag 20, april 2021, 22:35:56 »
Jag är positiv till Bitcoin och andra kryptovalutor. Dock tycker jag att den risk som kanske inte så många pratar om är om får sin wallet hackad eller transktioner hijackade eller copyattacks.

Det är mycket viktigt att man lär sig vad det innebär att ha kontroll över sin krypto och vara sin egen bank. Hårdvaruplånböcker är det som gäller. De blir inte hackade eftersom de aldrig kommunicerar nycklarna online. Hijackade transaktioner och copy attacks vet jag inte vad du menar med.

Jag gör minst ett dussin transaktioner om dagen och det är viktigt att man dubbel och trippelkollar allt. Det blir mer användarvänligt allt eftersom.

Inloggad DEScypher

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 106
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #1158 skrivet: onsdag 21, april 2021, 00:16:58 »

Det är mycket viktigt att man lär sig vad det innebär att ha kontroll över sin krypto och vara sin egen bank. Hårdvaruplånböcker är det som gäller. De blir inte hackade eftersom de aldrig kommunicerar nycklarna online. Hijackade transaktioner och copy attacks vet jag inte vad du menar med.

Jag gör minst ett dussin transaktioner om dagen och det är viktigt att man dubbel och trippelkollar allt. Det blir mer användarvänligt allt eftersom.

Det låter som vettiga counter measures, speciellt att dubbel och trippelkolla allt. Copy attacker bygger på att du via malware byter ut mottagarens info i minnet mot angriparens eller målvaktens konto. För mer information (exempel på deobfuscation av jscript malware som riktar sig mot BTC och Etherum):

https://youtu.be/k-nFdF5FEwA

Det är en hel del deobfuscation och reverse engineering i videon, men man kan ju såklart skippa vissa partier för att komma åt den väsentliga informationen. ;-)

« Senast ändrad: onsdag 21, april 2021, 00:23:35 av DEScypher »

Utloggad TraderRoark

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 86
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #1159 skrivet: onsdag 21, april 2021, 00:42:38 »

Det låter som vettiga counter measures, speciellt att dubbel och trippelkolla allt. Copy attacker bygger på att du via malware byter ut mottagarens info i minnet mot angriparens eller målvaktens konto. För mer information (exempel på deobfuscation av jscript malware som riktar sig mot BTC och Etherum):

https://youtu.be/k-nFdF5FEwA

Det är en hel del deobfuscation och reverse engineering i videon, men man kan ju såklart skippa vissa partier för att komma åt den väsentliga informationen. ;-)

Ok, jo, clipboard attacken är ju välkänd sedan många år sedan. Man ska alltid dubbelkolla minst 4 sista efter att man har klistrat in adressen. Jag gör det varje gång, och det har aldrig varit något fuffens för mig.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Corona, inte ölen by Carambola
Idag kl. 20:37

Bad jokes. by Tyr
Idag kl. 11:42

Önskas köpa: två eller fler mindre guldmynt 3-8 gr finvikt by Mark
onsdag 16, juni 2021, 13:54:01

Hur likvid är ädelmetaller by Mark
tisdag 15, juni 2021, 23:37:14

[Säljes] Slut. Tack för denna gång. Banköverföring & Swish. by Cyberdyne
måndag 14, juni 2021, 23:35:23

Vad sker med Kanadabörsen i händelse av USD-ras? by Stacker
måndag 14, juni 2021, 13:21:21

1 oz Guldmynt: Canadian Howling Wolf, Canadian Growling Cougar + 2 till by kashe
måndag 14, juni 2021, 12:05:15

Säljes: 2 st Niue gods 2 Oz 2017 by Saiifo
söndag 13, juni 2021, 19:15:40

Ny här by Strokur
söndag 13, juni 2021, 12:35:05

Ruthenium by Canvas
söndag 13, juni 2021, 02:15:26

Kryptovalutor by sff123
lördag 12, juni 2021, 15:44:53

Banken blir otillgänglig. by Hodja
lördag 12, juni 2021, 15:21:34

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr