Författare Ämne: Diskussion om Bitcoin  (läst 625695 gånger)

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1830
  • Affärsomdömen: 197
SV: Diskussion om Bitcoin
« Svar #45 skrivet: tisdag 26, februari 2013, 17:27:44 »
Då kan vi nöja oss där :)

Jag tycker Bitcoin är jävligt spännande för det erbjuder ju i princip samma fördelar och mer därtill när det kommer till de scenarion med ekonomikrash som silver och guld väntas explodera genom.

Det är en utväg från FIAT som inte påverkas av elektronkindustri, inte ägs i stora mängder av regeringar, inte manipuleras av banker och går att fördela och överföra lika enkelt som att skicka ett email.

Det enda negativa, och det som får mig att hålla mig från att investera i bitcoin, är: "If you don't hold it, you don't own it". Det finns nog ruskigt mycket pengar att tjäna på Bitcoin när alla rusar in och vill trängas i valutan som börjar bromsa in i sin expansion, men det faktum att allt vilar på algoritmer och datasäkerhet skulle nog inte ge mig samma nattsömn som en låda med PM.

OK. Helt OK.

Jag håller också med om att det är ett mycket intressant experiment...

/H

« Senast ändrad: tisdag 26, februari 2013, 19:57:28 av mega_n »

Utloggad alphadude

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 62
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #46 skrivet: onsdag 27, februari 2013, 20:35:47 »
Så min poäng är att ingen vettig person drar ut och handlar grafikkort idag för att tjäna pengar på mining,

Håller med.

och ingen har gjort det (med framgång) de senaste åren heller. Det är FGPA och snart ASIC som regerar.

Kan du utveckla det? Och snälla blanda inte in Nvidia-kort (eller CPU-mining). Ingen tänkande människa mine:ar med det.
Den procentuella avkastningen på i alla fall mina riggar har varit mycket bra både de senaste åren och det senaste året, även om det inte blivit några stora förmögenheter...  :)

Ända sedan FPGA-kort blev tillgängligt har ju största poängen att mine:a med GPU:er varit att hedga sig för en eventuell BTC-kollaps. Grafikkort har ett bruksvärde utanför mining vilket FPGA och ASICS i praktiken inte har.

Inloggad MrLibertad

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2070
  • Affärsomdömen: 136

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
« Svar #48 skrivet: onsdag 06, mars 2013, 08:57:16 »
Bitcoin beter sig som silver borde göra!!!

Bitcoin-kursen steg 15% till bara sedan igår! Det blir en ökning med ca +254% sedan årets början...

Men är det en bubbla?
« Senast ändrad: onsdag 06, mars 2013, 09:28:57 av mega_n »

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2626
  • Affärsomdömen: 46
« Svar #49 skrivet: onsdag 13, mars 2013, 22:53:13 »

Utloggad lordsinner

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 442
  • Affärsomdömen: 15
« Svar #50 skrivet: lördag 16, mars 2013, 11:21:20 »
Använder ni btcx.se för att köpa i Sverige?

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
« Svar #51 skrivet: lördag 16, mars 2013, 12:29:18 »
Använder ni btcx.se för att köpa i Sverige?

Nej. Har inte använt dom...

- Har gjort mining själv.
- Köpt på bitmarket.ec(nu nerlagd).
- Även använt MtGox. (banktransfer kostar en del men för att ha ett konto för trading så...)
- Sålt/köpt/bytt bitcoins här på forumet.

/H

Utloggad QBe

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 107
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #52 skrivet: söndag 17, mars 2013, 00:05:01 »
Hej!

Nu har jag lyckats ordna så jag har gratis ström i 3 år.
Kan någon bidra mig med några nyttiga länkar då jag är helt ny inom området, om jag ser att utrustningen (vilken den nu må vara) kan betala sig själv på den tiden kan det vara intressant att delta som ett experiment.

Utloggad Shiv

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 148
« Svar #53 skrivet: söndag 17, mars 2013, 10:34:34 »
Hej!

Kan någon bidra mig med några nyttiga länkar då jag är helt ny inom området, om jag ser att utrustningen (vilken den nu må vara) kan betala sig själv på den tiden kan det vara intressant att delta som ett experiment.

https://products.butterflylabs.com/

Du får dock räkna med att de skeppas typ i höst.

Det finns heller ingen garanti att du får igen pengarna, eftersom allt hänger på att Bitcoin inte kraschar.

Utloggad QBe

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 107
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #54 skrivet: söndag 17, mars 2013, 20:43:34 »
Hej!

Det finns heller ingen garanti att du får igen pengarna, eftersom allt hänger på att Bitcoin inte kraschar.

Nej visst är det så men man måste satsa för att ges chansen att vinna.

Utbildning kostar även pengar så även om man kommer ut i andra änden med mindre på fickan så är man en eller flera erfarenheter rikare.

Tack för länken:)

Utloggad alphadude

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 62
« Svar #55 skrivet: söndag 17, mars 2013, 21:34:39 »
Hej!

Nej visst är det så men man måste satsa för att ges chansen att vinna.

Utbildning kostar även pengar så även om man kommer ut i andra änden med mindre på fickan så är man en eller flera erfarenheter rikare.

Tack för länken:)

Gå in här: https://bitcointalk.org/ och läs så mycket du kan (speciellt i mining-delen av forumet). Sök, jag kan nästan garantera att alla dina frågor redan ställts och besvarats. :-) Om inte, regga dig och fråga loss.

För det är nog lite som du själv skrivit, att den tiden du lägger ner på att hämta in information och lära dig är det som kan ge något. Det och gratis el. :-)

Utloggad Destecado

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 453
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #56 skrivet: torsdag 21, mars 2013, 06:02:39 »
En tanke om bitcoin.

BitCoin Ponzi Scheme

sisu

• Gäst
« Svar #57 skrivet: torsdag 21, mars 2013, 07:28:01 »
En tanke om bitcoin.

BitCoin Ponzi Scheme

Det här var ett väldigt bra argument  för varför jag aldrig engagerade mig i botcoins. Förutom det så är eventuella solstormar ett annat bra argument.

http://www.expressen.se/nyheter/en-solstorm-kan-vara-har-pa-30-minuter/

http://www.krisinformation.se/web/Pages/Page____73370.aspx

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
« Svar #58 skrivet: torsdag 21, mars 2013, 08:35:51 »
En tanke om bitcoin.

Många direkta felaktigheter och försök till skrämselpropaganda i hans senaste bitcoin-videos.

Videon gjord av vår silverbulletsilvershield kille. Antar att han är rädd att inte få sälja lika många "felpräglade" medaljer till rekordpriser...

Bitcoin är lika lite en ponzi som optioner i appleaktier var för 20 år sedan...

/mega_n

Från bitcoin wiki :
"In a Ponzi Scheme, the founders persuade investors that they’ll profit. Bitcoin does not make such a guarantee. There is no central entity, just individuals building an economy.
A ponzi scheme is a zero sum game. In a ponzi scheme, early adopters can only profit at the expense of late adopters, and the late adopters always lose. Bitcoin has an expected win-win outcome. Early and present adopters profit from the rise in value as Bitcoins become better understood and in turn demanded by the public at large. All adopters benefit from the usefulness of a reliable and widely-accepted decentralized peer-to-peer currency."
« Senast ändrad: torsdag 21, mars 2013, 09:31:16 av mega_n »

sisu

• Gäst
« Svar #59 skrivet: torsdag 21, mars 2013, 09:56:23 »
En tanke om bitcoin.

Många direkta felaktigheter och försök till skrämselpropaganda i hans senaste bitcoin-videos.

Videon gjord av vår silverbulletsilvershield kille. Antar att han är rädd att inte få sälja lika många "felpräglade" medaljer till rekordpriser...

Bitcoin är lika lite en ponzi som optioner i appleaktier var för 20 år sedan...

/mega_n

Från bitcoin wiki :
"In a Ponzi Scheme, the founders persuade investors that they’ll profit. Bitcoin does not make such a guarantee. There is no central entity, just individuals building an economy.
A ponzi scheme is a zero sum game. In a ponzi scheme, early adopters can only profit at the expense of late adopters, and the late adopters always lose. Bitcoin has an expected win-win outcome. Early and present adopters profit from the rise in value as Bitcoins become better understood and in turn demanded by the public at large. All adopters benefit from the usefulness of a reliable and widely-accepted decentralized peer-to-peer currency."

Hans intresse att sälja medaljer slog mig med ;)

Så det stämmer inte att de första bitcoinskillarna äger en väldigt stor del av bitcoinsen?

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Bad jokes. by Tyr
Idag kl. 12:40

Ny här by Strokur
Idag kl. 12:35

Ruthenium by Canvas
Idag kl. 02:15

Corona, inte ölen by JL_GBG
Igår kl. 23:21

Kryptovalutor by sff123
Igår kl. 15:44

Banken blir otillgänglig. by Hodja
Igår kl. 15:21

Vad sker med Kanadabörsen i händelse av USD-ras? by Sverre
Igår kl. 14:58

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Igår kl. 13:58

KÖPES Sovereigner by Xrim
Igår kl. 10:40

Hur och vad ska investera pengar på? by Tole
Igår kl. 09:45

BIS Basel III by DEScypher
Igår kl. 00:04

[Säljes] 2020/2021Australian Coinbars, 2021 Silver Panda.Banköverföring & Swish. by Cyberdyne
fredag 11, juni 2021, 22:06:06

Oväntat stort inflationslyft i USA by AndrewJackson72
torsdag 10, juni 2021, 18:36:16

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by Stacker
onsdag 09, juni 2021, 22:34:41

Skatt på ISK by Stacker
onsdag 09, juni 2021, 22:07:18